Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood
-
Fazal
Stellen jullie zich eens de vraag wat voor zin het allemaal heeft.
Hier is het simpele antwoord: het heeft gewoon géén zin om zich daarover vragen te stellen! Het zijn tenslotte vragen, waarop niemand ooit een zinnig antwoord zal krijgen! Allemaal tijd- en energieverspilling! Bedenk dan maar even dat het leven eigenlijk veel te kort is, om zich met al die onzin bezig te houden. Leef uw leven, dat is de beste raad dat ooit iemand zal (kunnen) geven! Het klinkt misschien wat onbescheiden, maar wie zich daar bewust van wordt, zal, tenminste op die manier, een onbezorgd leven kunnen leiden. Al de rest is voor het hiernamaals, waar nog nooit iemand is van teruggekomen! En dus ook over dat, hoeft men zich geen zorgen te maken.
Het leven beleeft men 'hier en nu', en wie daarover stapt, heeft gewoon geen echt leven gekend. Spijtig, heel spijtig. Want aan die mensen, is het leven onbewust voorbij gegaan. En ieder ogenblik is onherroepelijk verloren gegaan. Geen enkel ogenblik komt ooit nog terug. Niets, maar dan ook niets, kan dat voorbije ogenblik nog ongedaan maken. Al deze ogenblikken ben je dus onherroepelijk kwijt! Gebruik uw tijd om het leven te beleven, een betere raad zal u nooit iemand kunnen geven!
Hier is het simpele antwoord: het heeft gewoon géén zin om zich daarover vragen te stellen! Het zijn tenslotte vragen, waarop niemand ooit een zinnig antwoord zal krijgen! Allemaal tijd- en energieverspilling! Bedenk dan maar even dat het leven eigenlijk veel te kort is, om zich met al die onzin bezig te houden. Leef uw leven, dat is de beste raad dat ooit iemand zal (kunnen) geven! Het klinkt misschien wat onbescheiden, maar wie zich daar bewust van wordt, zal, tenminste op die manier, een onbezorgd leven kunnen leiden. Al de rest is voor het hiernamaals, waar nog nooit iemand is van teruggekomen! En dus ook over dat, hoeft men zich geen zorgen te maken.
Het leven beleeft men 'hier en nu', en wie daarover stapt, heeft gewoon geen echt leven gekend. Spijtig, heel spijtig. Want aan die mensen, is het leven onbewust voorbij gegaan. En ieder ogenblik is onherroepelijk verloren gegaan. Geen enkel ogenblik komt ooit nog terug. Niets, maar dan ook niets, kan dat voorbije ogenblik nog ongedaan maken. Al deze ogenblikken ben je dus onherroepelijk kwijt! Gebruik uw tijd om het leven te beleven, een betere raad zal u nooit iemand kunnen geven!
Laatst gewijzigd door Fazal op 17 aug 2012, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Zondervrees,
Ik zou mij eens verdiepen in de kennis-filosofie als ik u was, ge zoudt iets nederiger kunnen worden, daargelaten dat ge in staat zoudt zijn er iets van te begrijpen natuurlijk.
Ik heb geen behoefte om met u te discussiëren vermits ge duidelijk uw 'klassieken' niet kent en sciëntistische debiele prietpraat verkoopt.
Een beunhaas die zich onledig houdt met zijn medemensen uit te schelden en uit te lachen is geen partij voor mij.
Dank u wel en nog een prettige dag verder!
Ik zou mij eens verdiepen in de kennis-filosofie als ik u was, ge zoudt iets nederiger kunnen worden, daargelaten dat ge in staat zoudt zijn er iets van te begrijpen natuurlijk.
Ik heb geen behoefte om met u te discussiëren vermits ge duidelijk uw 'klassieken' niet kent en sciëntistische debiele prietpraat verkoopt.
Een beunhaas die zich onledig houdt met zijn medemensen uit te schelden en uit te lachen is geen partij voor mij.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Duidelijk de uitspraken van iemand die zich wel nederig opstelt…Vesselin schreef:Zondervrees,
En na verloop van tijd het hazenpad kiest, driftig de eigen sporen wissend.
Overigens, ik ken mijn klassieken. En heb er mee afgerekend.
Opgeblazen kikkers/schoolmeestertjes/koorleden, weet je, daar houd ik geen rekening mee.
Wel grappig dat Vesselin/Karlkraus zelf niet origineel genoeg is om zijn eigen scheldwoorden te verzinnen, enkel in staat is om variaties op 'wat je zegt ben je zelf' te gebruiken. En wie anders denkt: zoek maar eens op wie hier het eerste het woordje 'beunhaas' gebruikte.
Vesselin/Karlkraus, wat een schlemiel!
Laatst gewijzigd door Zondervrees op 18 aug 2012, 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni Dieu, Ni Maître
-
"The rest is silence..."Fazal schreef:Stellen jullie zich eens de vraag wat voor zin het allemaal heeft.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Gelukkig is dit niet de vraag waar de mens zich mee bezig houdt. Het is wel de vraag die door de vertegenwoordigers van de verschillende geloven en door iedereen die enkel geïnteresseerd is in het status quo wordt opgedrongen. En dat al sinds eeuwen. Lees het boek Prediker maar eens.Fazal schreef:Stellen jullie zich eens de vraag wat voor zin het allemaal heeft. […]
Gelukkig schudt de mens die valse ijdelheid regelmatig van zich af, verzet zich tegen de heersende orde, stelt de 'verboden' vragen die toch geen antwoord zouden opleveren.
Prometheus of Job, dat is de keuze waar de mens voor staat.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Beunhazen kiezen nu eenmaal het hazenpad!Zondervrees schreef:Duidelijk de uitspraken van iemand die zich wel nederig opstelt…
En na verloop van tijd het hazenpad kiest, driftig de eigen sporen wissend.
Maar dat ik "driftig mijn sporen gewist heb" is volkomen onwaar. Ge beschuldigt er zomaar een beetje op los.
In werkelijkheid heb ik niks tegen u, maar ik zou bij god (sic) niet weten hoe er met u te praten valt. Ik probeer het wel, maar ge draait ongeveer alles tot ge bij uw stokpaardje uitkomt: mensen, die in uw ogen godsdienstfanaten zijn, uitkafferen!
Tja... misschien heeft schrijven op dit forum op den duur nog iets therapeutisch voor u...
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
M.i. is de vraag naar de zin logisch gevolg van de vraag 'Wat ben ik?'.Zondervrees schreef:Gelukkig is dit niet de vraag waar de mens zich mee bezig houdt.Fazal schreef:Stellen jullie zich eens de vraag wat voor zin het allemaal heeft. […]
En dat is de oudste vraag die de mens zich heeft gesteld, het onderwerp van alle filosofie.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Het antwoord daarop is "ontwakend leven". Maar ja dat willen velen nog niet aannemen.M.i. is de vraag naar de zin logisch gevolg van de vraag 'Wat ben ik?'.
Wel blijft de vraag wat is dan het leven precies. Ik denk dat geen mens instaat is omdat te kunnen beantwoorden.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Kijk Janx: wat zegt Wiki;janx schreef:Het antwoord daarop is "ontwakend leven". Maar ja dat willen velen nog niet aannemen.M.i. is de vraag naar de zin logisch gevolg van de vraag 'Wat ben ik?'.
Wel blijft de vraag wat is dan het leven precies. Ik denk dat geen mens instaat is omdat te kunnen beantwoorden.
Leven is een open fysico-chemisch systeem dat door middel van uitwisseling van energie en materie met de omgeving en door een inwendig metabolisme in staat is om zich in stand te houden, te groeien, zich voort te planten en zich aan te passen aan veranderingen in de omgeving, zowel op korte (fysiologische en morfologische adaptatie) als op lange termijn (evolutie).
Ik denk echter dat je daar niet mee tevreden bent.
Het móet ingewikkelder en geheimzinniger kunnen.
-
ja, velen denken zo. Maar ontwakend leven is iets anders dan b.v. wakker worden uit een lichamelijk slaap. Maar het heeft geen zin om mijn visie hierop te geven gezien alle voorgaande reacties aangaande 'leven '.Ik ben geen ontwakend leven. Ik leef al sinds mijn geboorte
-
Ja ... dat is wat de mens ziet, en kan waarnemen en een naam geeft.. Maar dat wil nog niet zeggen dat alles zover bekend is dat de mens ook leven kan creëren met behulp van alle bekende stoffen. Men is nog niet eens instaat om een graspriet te construeren en deze te laten groeien en het vermogen te geven om zich voort te planten. Er even vanuit gaan dat je alle benodigde materiedeeltjes verzameld en daar het leven probeerd in te brengen zonder hulp van andere levende stoffen. Mocht ik het mis hebben dan hoor ik het van je.Kijk Janx: wat zegt Wiki;
Leven is een open fysico-chemisch systeem dat door middel van uitwisseling van energie en materie met de omgeving en door een inwendig metabolisme in staat is om zich in stand te houden, te groeien, zich voort te planten en zich aan te passen aan veranderingen in de omgeving, zowel op korte (fysiologische en morfologische adaptatie) als op lange termijn (evolutie).
-
Moet dat dan?janx schreef:Ja ... dat is wat de mens ziet, en kan waarnemen en een naam geeft.. Maar dat wil nog niet zeggen dat alles zover bekend is dat de mens ook leven kan creëren met behulp van alle bekende stoffen. Men is nog niet eens instaat om een graspriet te construeren en deze te laten groeien en het vermogen te geven om zich voort te planten.Kijk Janx: wat zegt Wiki;
'k Heb een donkergroen vermoeden dat je open deuren aan het intrappen bent.
-
Laat maar zitten.janx schreef:ja, velen denken zo. Maar ontwakend leven is iets anders dan b.v. wakker worden uit een lichamelijk slaap. Maar het heeft geen zin om mijn visie hierop te geven gezien alle voorgaande reacties aangaande 'leven '.Ik ben geen ontwakend leven. Ik leef al sinds mijn geboorte
Gezien al jouw voorgaande reacties weet ik al ongeveer wat we weer te horen gaan krijgen.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Reini schreef: Ik denk echter dat je daar niet mee tevreden bent.
Wat had ge gedacht Reini: héél hunne sprookskeswinkel stort daarmee ineen zulle!
Ga dat dan maar eens expliceren bij de familie/kennissen/vrienden!
Mvg,
P.Siemons
Wat had ge gedacht Reini: héél hunne sprookskeswinkel stort daarmee ineen zulle!
Ga dat dan maar eens expliceren bij de familie/kennissen/vrienden!
Mvg,
P.Siemons