Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Dianthus

20 aug 2012, 21:52

Ja, dat had ik ook in het begin dat het allemaal show is enz... maar na een aantal uitzendingen bekeken te hebben met een open mind dan komen daar toch echt wel 'vreemde' bewijzen in voor die niet na te bootsen zijn. Het is allemaal teveel voor woorden hier en dat heeft ook geen enkel nut maar ik weet heel zeker dat er hier niemand op dit forum is die alle bewijzen kan verklaren en kan weerleggen als fake, toeval, ...

Dat beeld komt voor mij heel duidelijk naar voren wanneer men zo een paar seizoenen heeft bekeken. Er is ook een verschil tussen Ghost Hunters en Ghost Adventures. GH gaan van het punt af de opgenomen bewijzen te weerleggen. Dus ze geloven het niet op slag maar gaan op professionele manier te werk om ze te weerleggen. Sommigen zijn verklaarbaar en andere zijn niet te verklaren als men af gaat van het feit dat er maar één werkelijkheid zou zijn. GA duiken er in om zoveel mogelijk onverklaarbare bewijzen te verzamelen. Daarin zijn er ook alweer een deel te verklaren maar ook niet allemaal. Neem bv. EVP (Elektronische stemmen gevormd door ???). Aan de hand van vragen nemen ze het moment op met een digitale bandopnemer. Op het moment zelf is er dus niets te horen buiten de gestelde vraag maar wanneer men het terug spoelt en goed luistert is er met regelmaat woorden, zinnen in te horen die niet van hun stemmen afkomstig zijn en die rechtstreeks antwoord geven op de gestelde vraag. Na hun opsluiting laten ze deze analyseren door professionals waardoor zo ook het geluid versterkt wordt en daarin komen echt vreemde zaken naar voren. Ik geloof dat het 'pitch' heet waardoor te zien valt dat de frequentie van de stem niet van een mens afkomstig kan zijn. De stemmen zijn ijler maar ook gebruiken de stemmen verschillede frequentie-golven tegelijkertijd om hun stem te verstoffelijken in een zin. Ze gebruiken ook een apparaat tijdens hun live-opsluiting die ik weet niet hoeveel frequenties per seconde afstast en daarin komen gewoon antwoorden op hun gestelde vragen.
Natuurlijk niet altijd en soms duurt het wel een tijdje maar met regelmaat hebben ze contact met???

Antwoorden faken op één frequentie kan ik nog mee inkomen maar op tientallen frequenties per seconde en dan hebben we het nog niet over de tientallen andere toestellen die ze gebruiken zoals infrarood, thermische cameras, EMF meters, K2 meters...

rolija

20 aug 2012, 22:05

Lap, daar is die terug.....maar nu met een andere naam ( voor de zoveelste keer ) en nu nog wachten achter dat machientje :D :D

Mvg,

Rolija
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

wayti

20 aug 2012, 22:49

Tiens, kende Shakespier dan Wayti al?
Dat wist ge niet hé Cappa...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti

20 aug 2012, 22:55

Ben zelf nu al een tijdje de ervaringen aan het volgen van Gost Hunters & Ghost Adventures. Het zijn mensen die met vanallle wetenschappelijke en ook zelf gemaakt apparatuur zich opsluiten in gebouwen waar nogal met regelmaat dingen gebeuren die (nog) niet te verklaren zijn en de bewijzen liegen er niet om...
inderdaad Dianthus, maar voor de heren op dit forum die zelfs de moeiite niet doen om dat te bestuderen allemaal larie en apekool.. trouwens dat zal je wel al gemerkt hebben aan hun kritiek. Maar laat u er niet van weerhouden om te posten wat je wil. Uiteindelijk zal het hun eigen wetenschap zijn die HET bewijs zal leveren. In ieder geval Welkom op dit forum...

wayti

20 aug 2012, 22:57

en nu nog wachten achter dat machientje
Spannend hé Rolija... :wink:

wayti

20 aug 2012, 23:02

Antwoorden faken op één frequentie kan ik nog mee inkomen maar op tientallen frequenties per seconde en dan hebben we het nog niet over de tientallen andere toestellen die ze gebruiken zoals infrarood, thermische cameras, EMF meters, K2 meters...
Inderdaad zij maken reeds gebruik van wetenschappelijke aparaten en de bewijzen zijn soms enorm, zoals de EVP stemmen, de bewegende orbsen op film, de infrarood dedectoren enz. Mediums zullen uiteindelijk door technische aparaten vervangen worden.
Fazal

20 aug 2012, 23:10

Spijtig voor die bedriegers dan!
Fazal

20 aug 2012, 23:13

wayti schreef:
en nu nog wachten achter dat machientje
Spannend hé Rolija... :wink:
Spannend ...? Superbelachelijk ja! :roll:

wayti

20 aug 2012, 23:23

Superbelachelijk ja! Rolling Eyes
Het spreekwoord zegt: Wie laatst lacht best lacht... :wink:

wayti

20 aug 2012, 23:25

Spijtig voor die bedriegers dan!
Inderdaad en dat mag wel ook want zij maken meer stuk dan ze opbouwen..

Dianthus

21 aug 2012, 02:31

Wayti schreef:de bewegende orbsen op film
Het leuke is ook dat ik duidelijk nu merk, door de ervaringen van GH&GA te bestuderen, het verschil tussen stof, insecten en echte orbs want hier is ook al vaak over gediscussieerd. Het wordt ook duidelijk uitgelegd door tal van videomateriaal en die 'orbs' doen echt wel rare dingen dan stof en insecten nooit kunnen doen maar voor diegene die er ook iets voor voelen om het openlijk te zien met eigen ogen dient men het zelf maar eens openlijk waar te nemen. Vroeger was ik ook een scepticus maar ben ook zelf op onderzoek uitgeweest en heb ook zo mijn eigen ervaringen. Merk de laatste tijd ook dat sceptici op deze nog 'onverklaarbare' gebieden steeds voorzichtiger worden met hun uitspraken omdat ze er beginnen achter te komen dat ze spreken uit vroegere tijden maar nu in deze tijd van wetenschap & techniek beginnen toch echt wel bewjzen naar boven te komen die zomaar niet naar de prullenbak verwezen kunnen worden zonder nu eens echt zelf op onderzoek te gaan (indien mogelijk) en ze al dan niet dan te verwerpen. De zoektocht naar het higgs deeltje was er ook een waar er genoeg sceptici waren die er niet in geloofden:

http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2 ... wetenschap

Skepsis Spiegelbeeld - Waarom stichting Skepsis niet écht skeptisch is

Nee hoor, ik zet mijn weddenschap in op de gulden middenweg waar er op dit moment nog verre van iemand kan beweren ergens met zekerheid gelijk of ongelijk te hebben. Gewoon zelf open onderzoeken, zonder direct te gaan weerleggen omdat het zo zou 'moeten' horen omdat het in het verleden zo leek te zijn (of niet te zijn), is op dit moment dan ook de beste weg om te bewandelen want er zou wel eens het een en ander dadelijk serieus herbekeken dienen te worden en dan wil ik niet met de tegenovergestelde krampachtig vastgehouden gedachten rondlopen dat dat onmogelijk kan. Over hoofdpijn gesproken!

Vesselin

21 aug 2012, 04:55

Zondervrees schreef:Als ik iemand een onnozelaar of een schlemiel noem is dat altijd zeer overdacht. En dat weet Vesselin/Karlkraus maar al te goed.
Dit is een van de idiootste opmerkingen die ik ooit in mijn leven gehoord heb!
Diepzinnig gepeins om te beslissen iemand dan maar uit te schelden...
Uw hersencellen zullen waarschijnlijk gemarineerd zijn door al die Franse wijn.
En wat Burgersdijk betreft: het is een uitstekende vertaling én een collectors-item.
Ik ga ervan uit, aan uw gezever te zien, dat ge nog nooit een letter Shakespeare gelezen hebt.

Vesselin

21 aug 2012, 05:15

Reini schreef:En zoals je hierboven kan merken, kan dat adembenemend gedoe vreemde kronkels in je brein veroorzaken.
En dàt is bewezen Vesselin: mensen aan de galg krijgen als laatste stuiptrekking een orgasme. Hoop dat je ook een beetje plezier hebt bij al die ellende.
Veel wordt duidelijk nu.
By the way: velen van de sennetters mankeren wel wat hoor, maar we lopen er niet mee te koop. Niemand zaken mee.
Ho, ho, ho... kalm aan meiske!
Dat Zondervrees ongestraft de onbeschofterik mag uithangen weten we stilaan wel... Wat daar ook de reden voor is. Ik ken forums waar hij al lang buiten lag.
Maar wat ik wil aangeven is geen exhibitionisme, maar vertellen dat ik wel degelijk over de dood nadenk omdat ik dikwijls geconfronteerd ben met doodsangst.
Voor mij is het geen abstract gebeuzel!
En... Reini... in het 'reine' komen met doodsangst is nu eenmaal een existentieel probleem.
En er durven over praten is goeie therapie.
Discussie-forums zijn altijd voor een stuk therapie-groepen, ook al hebben de mensen dat niet door!
Laatst gewijzigd door Vesselin op 21 aug 2012, 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Vesselin

21 aug 2012, 07:36

Hamlet:
Zijn of niet zijn, daar gaat het om.
Is het eervoller om in je hoofd die voortdurende aanvallen van het nietsontziende lot te verdragen of de wapens op te nemen tegen de zee van moeilijkheden en er al vechtend een einde aan te maken? Doodgaan, slapen. Meer niet; te weten, dat die slaap de duizend aangeboren angsten die in je lichaam huizen, verjaagt. Het zou een welkom einde zijn. Doodgaan, gaan slapen, slapen, wie weet dromen? Daar zit het probleem, want wat wij in die doodsslaap, vrij van aardse onrust, kunnen dromen, doet ons aarzelen. Die twijfel is er de oorzaak van dat deze rampspoed nooit zal ophouden. Want wie verdraagt de martelingen van de wereld, de dwang van de dictator, de verachting van de rijken, het verdriet om een verloren liefde, de gerechtelijke dwaling, de ambtelijke willekeur en de trap na voor zelfs de kleinste goede daad, als hij zichzelf daarvan kon verlossen met één dolkstoot? Wie zou in pijn en ellende willen leven, als niet de angst voor dat wat na onze dood komt, dat onontdekte land, waaruit geen reiziger ooit terugkeert, onze wil verlamt en ons nog liever dit vertrouwde lot doet dragen dan vluchten naar iets dan ons onbekend is? Zo maakt het denken lafaards van ons allemaal en verziekt de somberheid de vastberadenheid en verzanden belangrijke ondernemingen door dit gepeins in loze woorden.

wayti

21 aug 2012, 07:45

Vroeger was ik ook een scepticus maar ben ook zelf op onderzoek uitgeweest en heb ook zo mijn eigen ervaringen.
Heel herkenbaar Dianthus... dat is ook voor mij een reden dat het geen geloven maar een weten is geworden.. Afbreken kan iedereen maar de ervaringen leren ons dat er wel degelijk veel meer is...

Ps: trouwens zeer interesant artikel over Skepp... bedankt..

Tip: Misschien beter een eigen topic openen onder de titel wetenschappelijke bewijzen van een verder leven of zo...?