Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Vesselin

21 aug 2012, 08:34

Ter attentie van Zondervrees:
Uit "Koning Lear":

CORDELIA:

O goede goden, heel de grote scheur
In zijn gewonde ziel, o stem opnieuw
De rauwe wanklank van 't ontredderd brein,
Dat tot kindsheid is teruggekeerd.

cappa

21 aug 2012, 10:32

wayti schreef:Heel herkenbaar Dianthus... dat is ook voor mij een reden dat het geen geloven maar een weten is geworden.. Afbreken kan iedereen maar de ervaringen leren ons dat er wel degelijk veel meer is...
Blijft de vraag wat de ervaringen waard zijn.

Clausewitz

21 aug 2012, 11:38

Vesselin:
Het is off-topic, maar dit is wat de Dode-zee-rollen bevatten:
Merkwaardig voor iemand die "alles" al heeft gelezen in zijn bib, dat je geen eigen opinie hebt over de Cumranrollen.Knippen en plakken zonder wetenschappelijke-zeker in zaken van geloof-verantwoordiging draagt niks bij tot de discussie.By the way: Google heeft een aantal Cumranteksten -in groot karakter-.opgenomen.Interessant voor een zéér belezen deelnemer.Hou oud is je vorige citaat?De wetenschap heeft niet stilgestaan.
Laatst gewijzigd door Clausewitz op 21 aug 2012, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie bewaakt de bewakers.

Clausewitz

21 aug 2012, 11:48

Vesselin:
Het spijt me. Ik vind dit niet langer interessant.
Het gaat erom dat er helemaal niet gediscussieerd wordt!
Als je zelf knipt en plakt,mag je niet verwonderd zijn dat de discussie heel beperkt blijft.Wat belet je om naar een discussieforum te gaan waar het interessanter is? Geloof en dergelijke gaat over gevoelens.Discussie a priori uitgesloten.
Wie bewaakt de bewakers.
Fazal

21 aug 2012, 14:44

wayti schreef:
Superbelachelijk ja! Rolling Eyes
Het spreekwoord zegt: Wie laatst lacht best lacht... :wink:
Spijtig voor u misschien, maar ik heb nog genen enkele dooie weten lachen!

Dianthus

21 aug 2012, 17:20

maar ik heb nog genen enkele dooie weten lachen!
Nou, wanneer je sommige EVP's hoort wanneer ze aan het uitdagen zijn dan hoort men daar zo nu en dan toch aardige maar ook uitdagende lachjes in hoor.

Ik zeg nu niet dat dit pertinent van mensen afkomstig zijn die hier hebben geleefd want er is ook nog een ander fenomeen en dat is dat sommige gesteente zoals kwarts en leem, meen ik, energieën kunnen blijven vasthouden vanuit het verleden want alle reacties zijn niet allemaal intelligent. Er zijn er ook fenomenen bij die zich op hetzelfde tijdstip zich blijven herhalen.

En of die onderzoekingen iets waard zijn, nou doe ze zelf eens want het is niet zo moeilijk om zelf met een digitaal bandstem opnemertje aan de slag te gaan en zie dan, als je er zelf iets in hoort wat niet van je zelf afkomstig is, wat dat bewijs persoonlijk voor jouw waard is? Dat kan niemand voor je in de plaats zeggen in mijn ogen.

Vesselin

21 aug 2012, 21:27

Clausewitz schreef: Als je zelf knipt en plakt,mag je niet verwonderd zijn dat de discussie heel beperkt blijft.Wat belet je om naar een discussieforum te gaan waar het interessanter is? Geloof en dergelijke gaat over gevoelens.Discussie a priori uitgesloten.
Wel, mon vieux! Om te beginnen is het Khirbet Qumran waar de rollen gevonden zijn. Niet Cumran dus!
Ten tweede doe ik niet aan knip en plakwerk - gij misschien wel?
Ik heb het fragment hierboven overgetypt uit het boek van professor Lernout dat inderdaad in mijn bib staat.
Laatst gewijzigd door Vesselin op 22 aug 2012, 06:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Vesselin

21 aug 2012, 22:29

Clausewitz schreef:Misschien heeft al dat gelui je een beetje doof gemaakt voor een klokje van het pure gezond verstand zoals dat van Reini dat wij al jaren met velen smaken.Een simpele tip:lees ook eens -als je tijd hebt- wat de Cumranrollen vertellen.Lang voor er überhaupt van de bijbel sprake was.
Wat is de zin van te schrijven als men niet leest?!
Ik wil u er nog eens aan herinneren, mijnheer, dat mijn antwoord betrekking had op uw bewering hierboven: "Wat de Qumranrollen vertellen, lang voor er überhaupt van de bijbel sprake was."
Wat volkomen onjuist is! Op het boek "Esther" na zijn alle bijbelboeken in Qumran gevonden. De nieuwe teksten hebben alleen betrekking op de sekte van de Essenen, die een apocalyptische sekte waren. Ze dachten dat het einde der tijden nabij was!

Vesselin

22 aug 2012, 06:35

Maar goed... dat is allemaal weer off-topic.
Ik ben ook bij de club die geen enkel bewijs gevonden heeft voor een leven na de dood.
Ik vrees dat ik te zijner tijd volkomen ga geannihileerd worden en dat ik de dood zelfs niet kan meemaken. Als ik het mis heb... (misschien) des te beter!
Inmiddels heb ik dikwijls last van doodsangst en ik vind dat het verschrikkelijkste wat er is, en het went nooit.
En nu stop ik met dit onderwerp.... (ik word er alleen maar depressief van!)
Tot later.

Clausewitz

22 aug 2012, 21:44

Vesselin
Ten tweede doe ik niet aan knip en plakwerk - gij misschien wel?
1.Mag ik je er vriendelijk op wijzen dat mijn naam niet mon vieux is, maar Clausewitz.Familiariteit is nogal vulgair.
2.Vesselin plakte :[...] In totaal beschikken we vandaag over twaalf rollen in leder en één in koper, met daarnaast meer dan honderdduizend fragmenten van teksten op leder of papyrus. Samen hebben we zo (stukken van) achthonderd verschillende documenten. Het grootste deel van de teksten is geschreven in het Hebreeuws of het Aramees en een kleine minderheid in het Grieks, waaronder stukken van de Septuagint. Voor wie geïnteresseerd is in de joodse bijbel was deze vondst enorm belangrijk: met uitzondering van het boek Esther zijn alle boeken van de joodse bijbel vertegenwoordigd, zelfs het late boek Daniël, waarvan delen in maar liefst acht manuscripten voorkomen. Daarnaast zijn er ook Hebreeuwse en Aramese manuscripten van de zogenaamde apocriefe werken die niet in de joodse bijbel maar wel in de Septuagint en dus ook in de katholieke bijbel werden opgenomen, en een verzameling zogenaamde 'pseudo-epigrafen', teksten die door sommige joden als belangrijk werden beschouwd, maar die nooit in de joodse bijbel werden opgenomen. Maar de belangrijkste vondst was een verzameling teksten die volledig nieuw was en die ons meer vertelt over de oorspronkelijke gebruikers van die teksten.[...] (Geert Lernout: "Als god spreekt.")
Als je er toch belang aan hecht:Niemand kent de juiste schrijfwijze van oeroude namen maar om je te plezieren...Godsdienstwetenschapper Florentino García Martínez (1942) schrijft : Qumran.Hij spreekt over 900 handschriften.
Wie bewaakt de bewakers.

werewoef

23 aug 2012, 00:11

God, sta ons bij !! Een nieuwe Talisman is opgestaan ende verrezen !!

Mon Dieu, mon Dieu.... mon vieux ... :roll:

Werewoef
AMEN en AUM

Reini

23 aug 2012, 10:36

werewoef schreef:God, sta ons bij !! Een nieuwe Talisman is opgestaan ende verrezen !!

Mon Dieu, mon Dieu.... mon vieux ... :roll:

Werewoef
We dreigen dus inderdaad in herhaling te vervallen, dat krijg je altijd als nieuwelingen zich aandienen.
Maar altijd beter te onderzoeken dan klakkeloos alles te geloven wat men je voorschotelt om je onder de knoet te houden.

janx

23 aug 2012, 10:39

Maar altijd beter te onderzoeken dan klakkeloos alles te geloven wat men je voorschotelt
Maar ook dan zijn de uitlomsten niet altijd éénduiding :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini

23 aug 2012, 10:48

janx schreef:
Maar altijd beter te onderzoeken dan klakkeloos alles te geloven wat men je voorschotelt
Maar ook dan zijn de uitlomsten niet altijd éénduiding :wink:
Wil je voor mij even je fouten verbeteren Janx ?
Voor de rest.... tja, dat krijg je als verhaaltjes duizenden jaren lang een eigen leven gaan leiden.
Kijk naar de bijbel: een massa tegenstellingen, maar je moet ze willen zien.

janx

23 aug 2012, 11:56

Ach, je heb al wel begrepen wat er moet staan Reini. Die l en k toetsen staan naast elkaar hm ...tja..., ik moet beter mikken. :lol:
En die bijbel ... ben je daar nog altijd mee bezig? Ik al lang niet meer hoor.
Alles is Één en die Éne is Alles.