WO III in aantocht?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

15 mei 2013, 20:30

Dianthus schreef:Nou, voor mij mag het ook gewoon "duurzame samenleving" noemen :)
Ja, normaal gezien wel, inmiddels is dat ook een cliché geworden. Vandaag gaan we duurzaam langer en harder werken omdat er niet genoeg papier blijkt te zijn om virtuele schulden af te lossen. Heeft er iemand al eens de vraag gesteld wat we nu allemaal gaan produceren? Chinese poppetjes misschien?

Dianthus
Lid geworden op: 10 apr 2011, 15:10

15 mei 2013, 20:47

Duurzaam langer en harder werken kunnen voor mij persoonlijk niet in één zin samengaan. Het is allemaal gericht op snelheid, zo goedkoop mogelijk en kwantiteit en daar is voor mij niets duurzaams aan. Ik noem dit een rommelmarkt of een kermistent is ook een mooi woord :)

Duurzaam staat voor mij persoonlijk voor kwaliteit en om kwaliteit voor elkaar te krijgen als samenleving zal men toch van dat langer en harder werken af moeten gaan stappen want kwaliteit heeft niets met sneller, harder,... uit te staan. Als men waarlijk wil kan bv. een wasmachine zo geproduceerd worden dat het 30-40 jaar meegaat maar dat moet je nu maar eens proberen te halen :roll:

Een duurzame samenleving staat voor mij ook voor het feit dat ieder de keuze heeft om te werken waar hij/zij wil en dat op ieder moment want door gelukkige mensen die hun werk waarlijk met hart en ziel uitvoeren is kwaliteit mogelijk. Volgens de statistieken zijn 80% van de werkende mens niet gelukkig met het werk dat zij doen en dan is kwaliteit ook onmogelijk of men moet heel veel geld gaan betalen voor dat werk. Bijvoorbeeld een Porsche kost zo duur, buiten het feit van de merknaam, omdat deze meer met de hand gemaakt worden en zo ook de kwaliteit beter is dan aan zo’n ‘lopende band auto’ maar in werkelijkheid is zo’n wagen niet meer dan 30 000euro waard in verhouding met deze tijd. Zelf heb ik 32 000 betaald een hele tijd terug voor een wagen maar als je er dan achterkomt voor hoeveel deze van de band komt, want tis maar een gewone A3, dan is dat bedrag gedeeld door drie en zo worden we hier voordurend voor de gek gehouden.

Als we waarlijk een duurzame samenleving waren dan kon ieder waarschijnlijk al met een Tesla rondrijden en was het probleem met de uitstoot in een kleine 10 jaar geregeld maar nee… geld en kwantiteit gaan voor op een duurzame natuurvriendelijke samenleving en dat is wanneer men waarlijk logisch wil denken... vragen om problemen. Zo simpel is dat!
Windows XP Pro Service Pack 3/ W8.1 Pro MC, Intel Desktop D 945 PSN , Intel Pentium D 3.40GHz , 4GB DDR2 800Mhz, Samsung 1TB S-ATA II 32MB, Samsung SSD 840 250GB , Sapphire Radeon HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI, iiyama ProLite 22''

Dianthus
Lid geworden op: 10 apr 2011, 15:10

15 mei 2013, 20:48

Ja Wil. ik had 'heten' het eerst maar ik dacht zo van 'noemen' is ook eens leuk :wink:
Windows XP Pro Service Pack 3/ W8.1 Pro MC, Intel Desktop D 945 PSN , Intel Pentium D 3.40GHz , 4GB DDR2 800Mhz, Samsung 1TB S-ATA II 32MB, Samsung SSD 840 250GB , Sapphire Radeon HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI, iiyama ProLite 22''

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

15 mei 2013, 20:51

Dianthus schreef:Duurzaam langer en harder werken kunnen voor mij persoonlijk niet in één zin samengaan. Het is allemaal gericht op snelheid, zo goedkoop mogelijk en kwantiteit en daar is voor mij niets duurzaams aan. Ik noem dit een rommelmarkt of een kermistent is ook een mooi woord :)

Duurzaam staat voor mij persoonlijk voor kwaliteit en om kwaliteit voor elkaar te krijgen als samenleving zal men toch van dat langer en harder werken af moeten gaan stappen want kwaliteit heeft niets met sneller, harder,... uit te staan. Als men waarlijk wil kan bv. een wasmachine zo geproduceerd worden dat het 30-40 jaar meegaat maar dat moet je nu maar eens proberen te halen :roll:

Een duurzame samenleving staat voor mij ook voor het feit dat ieder de keuze heeft om te werken waar hij/zij wil en dat op ieder moment want door gelukkige mensen die hun werk waarlijk met hart en ziel uitvoeren is kwaliteit mogelijk. Volgens de statistieken zijn 80% van de werkende mens niet gelukkig met het werk dat zij doen en dan is kwaliteit ook onmogelijk of men moet heel veel geld gaan betalen voor dat werk. Bijvoorbeeld een Porsche kost zo duur, buiten het feit van de merknaam, omdat deze meer met de hand gemaakt worden en zo ook de kwaliteit beter is dan aan zo’n ‘lopende band auto’ maar in werkelijkheid is zo’n wagen niet meer dan 30 000euro waard in verhouding met deze tijd. Zelf heb ik 32 000 betaald een hele tijd terug voor een wagen maar als je er dan achterkomt voor hoeveel deze van de band komt, want tis maar een gewone A3, dan is dat bedrag gedeeld door drie en zo worden we hier voordurend voor de gek gehouden.

Als we waarlijk een duurzame samenleving waren dan kon ieder waarschijnlijk al met een Tesla rondrijden en was het probleem met de uitstoot in een kleine 10 jaar geregeld maar nee… geld en kwantiteit gaan voor op een duurzame natuurvriendelijke samenleving en dat is wanneer men waarlijk logisch wil denken... vragen om problemen. Zo simpel is dat!
Met enige droefheid in het hart moet ik je gelijk geven, ook een zeldzaamheid in deze wereld. Normaal moet je a priori iemand ongelijk geven in deze wereld, gebeurt vrijwel automatisch als er woorden verschijnen ... :? Maar er is ook goed nieuws, er is geen gebrek aan oplossingen, vooralsnog is het een schrale troost maar toch, het geeft toch een beetje hoop.

Dianthus
Lid geworden op: 10 apr 2011, 15:10

15 mei 2013, 21:06

Oplossingen zat maar zolang de massa onwetend blijft hoe het er werkelijk achter de schermen aan toe gaat zal er weinig kunnen gebeuren op het gebied van die ‘duurzamere’ oplossingen en laat staan het toepassen ervan op grote schaal. Zelfs zonnepanelen zijn een broodje aap geworden wanneer men de berekening doet zonder al die voordelen waar men in het begin recht op had.
Windows XP Pro Service Pack 3/ W8.1 Pro MC, Intel Desktop D 945 PSN , Intel Pentium D 3.40GHz , 4GB DDR2 800Mhz, Samsung 1TB S-ATA II 32MB, Samsung SSD 840 250GB , Sapphire Radeon HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI, iiyama ProLite 22''

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

15 mei 2013, 21:10

Dianthus schreef:Oplossingen zat maar zolang de massa onwetend blijft hoe het er werkelijk achter de schermen aan toe gaat zal er weinig kunnen gebeuren op het gebied van die ‘duurzamere’ oplossingen en laat staan het toepassen ervan op grote schaal. Zelfs zonnepanelen zijn een broodje aap geworden wanneer men de berekening doet zonder al die voordelen waar men in het begin recht op had.
Momenteel zijn we bezig met andere oefeningen, we stellen ons de vraag hoe lang we nu moeten werken met behoud van 'luxe'. We denken dat 4 hr/dag serieus overdreven zal zijn maar we moeten ergens starten natuurlijk. Ja, het kan wel degelijk heel anders als die geldafhankelijkheid opgelost wordt.

Dianthus
Lid geworden op: 10 apr 2011, 15:10

15 mei 2013, 22:15

Als men de posten minder lang maakt, laten we zeggen 4h, dan is er ook het voordeel dat men meer mensen tewerk kan stellen. Ipv. 8-8-8 (morgen-middag- nacht) kan men 4-4-4-4-4 hanteren waardoor de nacht ook nog eens met 4h verkort kan worden want gezond is de nachtpost immer niet.

In Nederland zijn er zelfs die hebben uitgeteld dat wanneer men de diensten zou sluiten die instaan voor belastingen, uitkeringen, controle op die belastingen en uitkeringen, enz.. dan kan men daar iedere Nederlander +-1000 basisinkomen (werk of geen werk) van uitkeren en dan houd met er nog een paar miljard aan over. De bedrijven hoeven dan ook niet meer het ganse bedrag uit te betalen maar gewoon bovenop die 1000 euro bij te leggen. Men hoeft dan ook nog eens geen 5/7 week te gaan werken want de meeste kunnen dan met gemak toekomen met drie dagen werk.
Windows XP Pro Service Pack 3/ W8.1 Pro MC, Intel Desktop D 945 PSN , Intel Pentium D 3.40GHz , 4GB DDR2 800Mhz, Samsung 1TB S-ATA II 32MB, Samsung SSD 840 250GB , Sapphire Radeon HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI, iiyama ProLite 22''

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

16 mei 2013, 06:49

Dianthus schreef:Als men de posten minder lang maakt, laten we zeggen 4h, dan is er ook het voordeel dat men meer mensen tewerk kan stellen. Ipv. 8-8-8 (morgen-middag- nacht) kan men 4-4-4-4-4 hanteren waardoor de nacht ook nog eens met 4h verkort kan worden want gezond is de nachtpost immer niet.

In Nederland zijn er zelfs die hebben uitgeteld dat wanneer men de diensten zou sluiten die instaan voor belastingen, uitkeringen, controle op die belastingen en uitkeringen, enz.. dan kan men daar iedere Nederlander +-1000 basisinkomen (werk of geen werk) van uitkeren en dan houd met er nog een paar miljard aan over. De bedrijven hoeven dan ook niet meer het ganse bedrag uit te betalen maar gewoon bovenop die 1000 euro bij te leggen. Men hoeft dan ook nog eens geen 5/7 week te gaan werken want de meeste kunnen dan met gemak toekomen met drie dagen werk.
Ja, de variaties zijn vrijwel oneindig wat dat betreft. Maandje werken, maandje thuis kan ook .... het grote punt is dat we dan terug een gewone economie zullen krijgen, een markt waar mensen leven en niet waar mensen als robotten ingeschakeld worden omwille van het geld. Veel en veel eenvoudiger wordt dat, veel en veel menselijker. Maar probeer dat maar eens uit te leggen aan een politiek die van een kromme situatie terug iets recht maakt door een wetje te maken waardoor het terug recht lijkt. Het blijft natuurlijk krom op die manier, en verstikkend ook.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

18 mei 2013, 14:56

Dianthus schreef:Hoe eerlijk is ons huidige economische systeem eigenlijk?

http://www.visionair.nl/?s=hoe+eerlijk+is+
Nu pas gelezen.
Interessant.
Jawatte

Dianthus
Lid geworden op: 10 apr 2011, 15:10

18 mei 2013, 16:55

Lijkt erop dat 'Sustainocratie' ook een staartje krijgt op Visionair.nl...


http://www.visionair.nl/politiek-en-maa ... ainocratie
Windows XP Pro Service Pack 3/ W8.1 Pro MC, Intel Desktop D 945 PSN , Intel Pentium D 3.40GHz , 4GB DDR2 800Mhz, Samsung 1TB S-ATA II 32MB, Samsung SSD 840 250GB , Sapphire Radeon HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI, iiyama ProLite 22''

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

20 mei 2013, 13:10

Dianthus schreef:Lijkt erop dat 'Sustainocratie' ook een staartje krijgt op Visionair.nl...


http://www.visionair.nl/politiek-en-maa ... ainocratie
Ja, het valt steeds moeilijker om te negeren, nu ook het bewijs dat onze strijd jegens lage loonlanden niet nodig is, het is enkel een kwestie van gezond monetair beleid.

Voor deze platitude herinneren we ons nog even het totaalbeeld, in eerste instantie hebben we ons een nieuw maatschappelijk doel gesteld dat zich vertaalt in SUSTAINOCRATIE. In metaforische zin zijn we met onze helikopter boven de hedendaagse turbulentie uitgestegen om vervolgens het speelveld te beschouwen. Op die manier hebben we het systeem diepgaander kunnen analyseren wat ons de tabula rasa heeft opgeleverd, in theorie zijn we hiermee geslaagd in onze opdracht. Wat we nu met wiskundige zekerheid weten is dat het technisch mogelijk is om ons te ontdoen van het schuldencomplex, hiervoor is oprechte samenwerking noodzakelijk. Dit betekent dat we bijna letterlijk de knop kunnen omdraaien en ons een andere manier van denken kunnen toe-eigenen. Het gaat dan niet langer om het ‘aflossen’ dan wel om het ‘oplossen’ van schulden. Wat betreft bewustwording is dit alvast een gigantische stap in de goede richting. Vooralsnog is dit alles visionair maar het schuldencomplex zit niet meer in ons hoofd, dit geeft ons ruimte om andere zaken onder de loep te houden en dan komen we bij de zogeheten ‘concurrentiekracht’.

http://www.chaospunt.org/?page_id=10217

Dianthus
Lid geworden op: 10 apr 2011, 15:10

20 mei 2013, 17:42

In mijn ogen kan je schulden niet oplossen omdat schulden niet de oorzaak zijn. Het is een feit dat er in de top van de piramide mensen zijn die het het niet zo goed voor hebben met ons. Voor hun zijn we slaven en het leger zijn hun honden die ze kunnen inzetten wanneer ze willen door bepaalde 'false flags' te creëren. Voorbeelden genoeg hiervan… Die mensen zijn echt krankzinnig en zij zijn de boosdoeners maar wij hebben er ook schuld aan hoor omdat we maar steeds ja-knikken tegen redding van banken, waanzinnige voorstellen en wetten opgesteld door de onwetenden der politiek en ga zo maar door.

Het komt er volgens mij op aan om het corrupt systeem, dat wij ook nog onbewust in stand houden, door te gaan krijgen hoe deze corruptie van gebakken lucht werkt om zo tot gezond verstand te komen. Dan pas zal de opening zichtbaar worden om de veranderingen door te voeren die nodig zijn om zo tot een werkelijke rechtvaardige en duurzame maatschappij te komen.

En laten we hierbij niet de macht vergeten van de media want daar is ook werk aan de winkel.

Een mooi artikel vond ik ook op wanttoknow...

http://www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen ... /#comments

Vooral hetgeen er gezegd wordt ivm. het bankwezen, de juridische wereld en zorgverzekeringen zitten volgens mij goed op de kop van de nagel.
Windows XP Pro Service Pack 3/ W8.1 Pro MC, Intel Desktop D 945 PSN , Intel Pentium D 3.40GHz , 4GB DDR2 800Mhz, Samsung 1TB S-ATA II 32MB, Samsung SSD 840 250GB , Sapphire Radeon HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI, iiyama ProLite 22''

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

20 mei 2013, 18:48

Dianthus schreef:In mijn ogen kan je schulden niet oplossen omdat schulden niet de oorzaak zijn. Het is een feit dat er in de top van de piramide mensen zijn die het het niet zo goed voor hebben met ons. Voor hun zijn we slaven en het leger zijn hun honden die ze kunnen inzetten wanneer ze willen door bepaalde 'false flags' te creëren. Voorbeelden genoeg hiervan… Die mensen zijn echt krankzinnig en zij zijn de boosdoeners maar wij hebben er ook schuld aan hoor omdat we maar steeds ja-knikken tegen redding van banken, waanzinnige voorstellen en wetten opgesteld door de onwetenden der politiek en ga zo maar door.

Het komt er volgens mij op aan om het corrupt systeem, dat wij ook nog onbewust in stand houden, door te gaan krijgen hoe deze corruptie van gebakken lucht werkt om zo tot gezond verstand te komen. Dan pas zal de opening zichtbaar worden om de veranderingen door te voeren die nodig zijn om zo tot een werkelijke rechtvaardige en duurzame maatschappij te komen.

En laten we hierbij niet de macht vergeten van de media want daar is ook werk aan de winkel.

Een mooi artikel vond ik ook op wanttoknow...

http://www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen ... /#comments

Vooral hetgeen er gezegd wordt ivm. het bankwezen, de juridische wereld en zorgverzekeringen zitten volgens mij goed op de kop van de nagel.
Er zijn veel geldgerelateerde problemen, wat we nu met zekerheid weten is dat oa het schuldprobleem technisch kan opgelost worden zonder dat hier allerhande besparingsmaatregelen voor nodig zijn. Dit is een bewezen wetenschap en kan niet ontkend worden. We voegen dit alternatief technisch gezien bij het besluitvormingsproces waardoor een andere wending genomen kan worden, ik herhaal het hier graag even.

1. de mens kan onmogelijk alle alternatieven voor een beslissing kennen;
2. de alternatieven die hij kent kan hij niet alle simultaan vergelijken;
3. als gevolg van de eerste twee axioma’s zal de mens niet het optimale alternatief kiezen;
4. de mens beschikt over een set routineacties;
5. deze routineacties bestaan alle los van elkaar;
6. elk probleem wordt simultaan met het bestaande doel beschouwd;
7. als gevolg van 4 en 5 zal 2 pas in werking treden als routineacties niet meer volstaan.

In relatie tot de schuldvraag (ic bewuste onderdrukking en manipulatie van de bevolking) zijn er dan nog een aantal opties, als we (1) deze informatie bespreekbaar stellen en er wordt gevolg aan gegeven, dan wordt de schuldlast omgevormd tot een element van beperkte of begrensde rationaliteit, de nieuwe informatie kan op dat moment wel in rekening gebracht worden waardoor eerdere beleidsbeslissingen herzien kunnen worden. De aangeleverde informatie zal ook een aantal (2) misverstanden moeten uitsluiten, als blijkt dat (3) al deze informatie niet wordt gehonoreerd dan is naar onze bescheiden mening de term ‘schuldig verzuim’ wel degelijk van kracht.

Kunnen mi slechts een oordeel vellen als (1) en (2) doorlopen worden, dit proces is nu aan de gang.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

24 mei 2013, 13:11

Een mens is en blijft een egoïst, zelfs altruïsten handelen uit eigenbelang, ze doen al het goede op aarde maar heimelijk hunkeren ze naar de hemel. Zo zie je maar, iedereen wil altijd meer!!

Dianthus
Lid geworden op: 10 apr 2011, 15:10

24 mei 2013, 18:13

Nou, iemand helpen doet iedereen volgens mij ook wel voor hun eigen want het voelt goed wanneer je er voor iemand kunt zijn wanneer hij/zij ondersteuning nodig heeft. Als je het immer niet graag doet, dan doe je het ook niet en dan kun je het beter niet doen want met een lang gezicht heeft men ook niets aan.
Windows XP Pro Service Pack 3/ W8.1 Pro MC, Intel Desktop D 945 PSN , Intel Pentium D 3.40GHz , 4GB DDR2 800Mhz, Samsung 1TB S-ATA II 32MB, Samsung SSD 840 250GB , Sapphire Radeon HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI, iiyama ProLite 22''