Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

cappa

01 sep 2012, 09:39

janx schreef:En weet je, wat vandaag nog voor velen fantasie is, Kan in de toekomst een normaal gegeven zijn.
Daar heb je 100% gelijk in. De geschiedenis bewijst dit dubbel en dik.

Maar de geschiedenis geeft ook aan dat uiteindelijk die fantasieën NOOIT door bovennatuurlijke fenomenen verklaard werden. Er bleken altijd gewone dagdagelijkse verklaringen.

janx

01 sep 2012, 20:14

cappa schreef:bovennatuurlijke fenomenen
Maar beste cappa er is alleen maar het natuurlijke en niets is bovennatuurlijks. Maar het is wel een feit dat al het natuurlijke wat is, nog bij lange na niet volkomen te begrijpen is door de mens. We zijn nog niet verder dan het kunnen vaststellen en vastleggen van iets, zoals bepaalde eigenschappen, mogelijke verbindingen en het ontbinden van diverse materie soorten, alsmede een verscheidenheid aan stralingsoorten die daarbij zijn of kunnen ontstaan zo ook bij de biomechanismes. Maar wat weten we over het fenomeen leven? Veel verder dan het, kunnen aanzien, ervaren en het vanzelfsprekend vinden, komen velen niet. Of weet jij al precies wat leven is?
Misschien is het beter te spreken over nog onbegrepen fenomenen binnen het al het natuurlijke.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Henriette 2

01 sep 2012, 20:23

Cappa verdiept zich in de werking van de hersenen.
Maar niet in hetgeen ze doet werken.. :D
Tja..dat ziet 'n mens al snel over het hoofd.

Nee, niet GOD cappa! en ook niks BOVEN - natuurlijks! :lol: hè! hè! daar word ik nou zó moe van! pfffffffffffffffff......

Reini

01 sep 2012, 23:15

Maar het is wel een feit dat al het natuurlijke wat is, nog bij lange na niet volkomen te begrijpen is door de mens.

Dus ook niet door jou Janx. Doe er dus geen uitspraken over à la Rulof.

wayti

01 sep 2012, 23:32

Maar de geschiedenis geeft ook aan dat uiteindelijk die fantasieën NOOIT door bovennatuurlijke fenomenen verklaard werden. Er bleken altijd gewone dagdagelijkse verklaringen.
En daarom geloven er nu zoveel mensen in het bovennatuurlijke waarom aanvaarden ze die verklaringen dan niet.. of zijn zij niet tevreden met uw toegezegde verklaringen... want een verklaring is nog geen bewijs...gewoon een poging tot...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

cappa

02 sep 2012, 08:50

janx schreef:
cappa schreef:Maar de geschiedenis geeft ook aan dat uiteindelijk die fantasieën NOOIT door bovennatuurlijke fenomenen verklaard werden. Er bleken altijd gewone dagdagelijkse verklaringen.
Maar beste cappa er is alleen maar het natuurlijke en niets is bovennatuurlijks. Maar het is wel een feit dat al het natuurlijke wat is, nog bij lange na niet volkomen te begrijpen is door de mens. We zijn nog niet verder dan het kunnen vaststellen en vastleggen van iets, zoals bepaalde eigenschappen, mogelijke verbindingen en het ontbinden van diverse materie soorten, alsmede een verscheidenheid aan stralingsoorten die daarbij zijn of kunnen ontstaan zo ook bij de biomechanismes. Maar wat weten we over het fenomeen leven? Veel verder dan het, kunnen aanzien, ervaren en het vanzelfsprekend vinden, komen velen niet. Of weet jij al precies wat leven is?
Misschien is het beter te spreken over nog onbegrepen fenomenen binnen het al het natuurlijke.
Als je er maar een draai aan kunt geven, hé.

angelica

02 sep 2012, 12:35

How Cappa, lees eens tussen de regels aub? Jij schrijft uiteindelijk krak hetzelfde als Janx hoor, enkel in andere bewoordingen.

Alles wordt misschien wel "gewoon, normaal" NIET para normaal, NIET boven natuurlijk maar natuurlijk..........als de wetenschap op een dag de antwoorden kent voor datgene wat wij als paranormaal beschouwen.

Mensen spreken over het bovennatuurlijke en het natuurlijke

maar er is niets bovennatuurlijk, alles is natuurlijk

er is enkel datgene wat nog niet gekend is en dat wat gekend is.
dat wat we nog niet kunnen waarnemen en dat wat we al wel kunnen waarnemen.

Snap je, Cappa?

Hiermee geeft hij toch geen draai , jij bedoelt dat toch ook? Dat is toch evengoed jouw visie, dat de wetenschap op een zover staat dat ze de antwoorden weet op de vele vragen waarmee wij nog zitten, en dan zal het uitwijzen dat er niets "boven"natuurlijks is, maar alles gewoon natuurlijk.
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Zondervrees

02 sep 2012, 13:01

wayti schreef:[…] En daarom geloven er nu zoveel mensen in het bovennatuurlijke waarom aanvaarden ze die verklaringen dan niet.. of zijn zij niet tevreden met uw toegezegde verklaringen... want een verklaring is nog geen bewijs...gewoon een poging tot...
Wat een prettige ontmoeting met een oude bekende: ad populum!
Ni Dieu, Ni Maître

Reini

02 sep 2012, 14:05

Angelica orakelde:
Alles wordt misschien wel "gewoon, normaal" NIET para normaal, NIET boven natuurlijk maar natuurlijk..........als de wetenschap op een dag de antwoorden kent voor datgene wat wij als paranormaal beschouwen.

Mensen spreken over het bovennatuurlijke en het natuurlijke

maar er is niets bovennatuurlijk, alles is natuurlijk

Als er leven na de dood is, Angelica, is dit niet natuurlijk te noemen.
Valt buiten de natuur, zie je.
Als mensen spreken over doden die een stem hebben, alhoewel hun lichaam begraven of verbrand is, kan ik dit moeilijk natuurlijk vinden.
Je neemt dus zomaar fantasie voor waarheid om jezelf gerust te stellen. Tja...

Reini

02 sep 2012, 14:09

Zondervrees schreef:
wayti schreef:[…] En daarom geloven er nu zoveel mensen in het bovennatuurlijke waarom aanvaarden ze die verklaringen dan niet.. of zijn zij niet tevreden met uw toegezegde verklaringen... want een verklaring is nog geen bewijs...gewoon een poging tot...
Wat een prettige ontmoeting met een oude bekende: ad populum!
Interessante site ZV !
Zelfs mijn nick komt erin voor. Iemand had over mij een droom...of nachtmerrie. :wink:

cappa

02 sep 2012, 15:51

angelica schreef:How Cappa, lees eens tussen de regels aub? Jij schrijft uiteindelijk krak hetzelfde als Janx hoor, enkel in andere bewoordingen.
Neen.
Dat er nog niet verklaarde fenomenen zijn, dat weet mijn kat ook. Daarover moeten we niet discussiëren.
Maar janx sprak van het bovenaardse, en daar volg ik natuurlijk niet. Goden en geesten zijn aan mij niet besteed, sorry.

angelica

02 sep 2012, 16:00

Geweldige kat die je hebt, ze heeft wel vlooien, maar ze is dan toch gezegend met een gezonde portie katteverstand !
:D

Euh, beestjes intussen verdelgd en stikkedood? Ik hoop dan wel voor jou dat ze niet reïncarneren, toch niet in vlooien. :wink:

Groetjes

cappa

02 sep 2012, 16:44

angelica schreef:Geweldige kat die je hebt, ze heeft wel vlooien, maar ze is dan toch gezegend met een gezonde portie katteverstand !
:D

Euh, beestjes intussen verdelgd en stikkedood? Ik hoop dan wel voor jou dat ze niet reïncarneren, toch niet in vlooien. :wink:
Ik heb inderdaad de indruk dat die vlooien reïncarneren. :evil:
Gaat janx toch nog gelijk krijgen. :P
Ze (hij) is er nog steeds niet van af. En wij dus ook niet. :evil: :evil:
Morgen maar eens naar de dierenarts gaan. Al zal die ook niet zo happy zijn met een vlooienbak in haar praktijk.
Weet iemand een goed middel? Zo'n pipetje in haar nek heeft ze vorige week nog gehad.
En wij sprayen zetels en tapijten regelmatig.

angelica

02 sep 2012, 19:01

Hey Cappa, wij hebben ook altijd katten gehad , dus ik weet hier wel het een en ander van.
Ben je zeker dat je het pipetje goed gebruikt hebt, goed op de huid, door de vacht doorheen geduwd hebt, want het moet echt goed in contact met de huid komen, hoor.
Ten tweede, is het de kat die nog last heeft, of komt het uit de zetels? Ik wil zeggen : de pipetjes doden niet alleen de vlooien, maar ook de neten. Maar de vlooien die intussen in de zetels, tapijten geraakt zijn, worden gedood met de spray, maar deze doodt de neten niet. De neten, (en hier heb ik nu geen ervaring mee, heb het aan veearts gevraagd die hier kwam), komen na een viertal dagen uit. Als je die niet doodt, heb je binnen de kortste tijd weer een vlooienpension.
Je moet dit inderdaad soms wel herhalen, want die vervelende beestjes komen gedurende langere tijd uit. Mijn man achtte het nooit nodig, maar ik heb het wel een paar keer herhaald bij de katten. Onze katten komen niet binnen, die hebben plek genoeg in de stallen en de schuur (wij zijn landbouwers, mijn man toch) maar ik heb dus gehoord dat ook zetels en tapijten e.d. meerdere keren moeten behandeld worden.
Misschien toch eens best aan je dierenarts vragen, om zeker te zijn. Maar die zal wel wat meer gewoon zijn hoor, dan een beestje met vlooien.
Je laat die kat daar toch ook niet rondlopen hé.

vriendelijke groet

Clausewitz

02 sep 2012, 20:10

Wayti:
En daarom geloven er nu zoveel mensen in het bovennatuurlijke waarom aanvaarden ze die verklaringen dan niet
De geniale Voltaire schreef al einde 17e-18e eeuw:'Naarmate mensen slimmer en rijker worden,hebben ze steeds minder behoefte aan een god.Als de mens zich materieel en intellectueel emancipeert,kan hij op eigen benen staan,zonder opperwezen of leven na de dood.De moderniteit maakt de goden overbodig'.Dát is nog altijd te merken in de lege kerken ook en vooral in protestantse kringen boven de Moerdijk.De commercie van vrome boeken zal het er nog moeilijker krijgen.
Wie bewaakt de bewakers.