Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Ben jij zo wereldvreemd?Henriette 2 schreef:Ben jij nog van voor de oorlog?cappa schreef:Neen, gewoon een vrouwenprobleem blijkbaar. Historisch gegroeide angst om zichzelf te zijn. Zeer actueel trouwens.
Maar alleszins proficiat dat je die stap aan het nemen bent.
Af en toe eens een (goede) krant lezen i.p.v. te navelstaren.
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Het is treurig te moeten vaststellen dat het materialisme hoogtij viert, dat de verdedigers van de menselijke waardigheid, individuele creativiteit en vooral de menselijke verantwoordelijkheid aan het verdwijnen zijn en plaats moeten ruimen voor de hoogmoedige aanhangers van het fysicalisme.
Ik wil tot mijn laatste snik tot de eerste groep behoren.
De tweede groep merkt zijn geestelijke botheid niet eens op: de mens als slimme, pratende aap. Maar nog altijd boordevol apenstreken!

Ik wil tot mijn laatste snik tot de eerste groep behoren.
De tweede groep merkt zijn geestelijke botheid niet eens op: de mens als slimme, pratende aap. Maar nog altijd boordevol apenstreken!
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
Soms komt dat inzicht vroeg, soms wat later..Vesselin schreef:Als je gemene taal gebruikt toon je wie je bent: een gemeen mens.
En als je er daarenboven nog trots op bent, ben je er trots op dat je een gemeen mens bent!
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
KRANT????cappa schreef:Ben jij zo wereldvreemd?Henriette 2 schreef:Ben jij nog van voor de oorlog?cappa schreef:Neen, gewoon een vrouwenprobleem blijkbaar. Historisch gegroeide angst om zichzelf te zijn. Zeer actueel trouwens.
Maar alleszins proficiat dat je die stap aan het nemen bent.
Af en toe eens een (goede) krant lezen i.p.v. te navelstaren.
(Artikelen bedoel je..?)
-
Ja!... Als je bvb wil weten hoe het staat met het hersenonderzoek moet je vooral het gezever lezen van op sensatie beluste sciëntistische 'wetenschaps-journalisten'! Wij hebben daar de laatste paar jaar het vertoon van een paar schitterende 'bok-schieterijen' meegemaakt.Af en toe eens een (goede) krant lezen i.p.v. te navelstaren.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Verklaar U nader.Vesselin schreef:Ja!... Als je bvb wil weten hoe het staat met het hersenonderzoek moet je vooral het gezever lezen van op sensatie beluste sciëntistische 'wetenschaps-journalisten'! Wij hebben daar de laatste paar jaar het vertoon van een paar schitterende 'bok-schieterijen' meegemaakt.Af en toe eens een (goede) krant lezen i.p.v. te navelstaren.![]()
![]()
Mvg,
P.Siemons
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Gut, het lijkt mijnheer pastoor wel die tekeer gaat tegen de ongelovigen die geen respect kennen voor de menselijke waardigheid etc.Vesselin schreef:Het is treurig te moeten vaststellen dat het materialisme hoogtij viert, dat de verdedigers van de menselijke waardigheid, individuele creativiteit en vooral de menselijke verantwoordelijkheid aan het verdwijnen zijn en plaats moeten ruimen voor de hoogmoedige aanhangers van het fysicalisme. [...]
Terwijl er niets is dat zegt dat materialisme tegenstrijdig zou zijn met die menselijke waardigheid etc.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Met je definitie kan ik het min of meer eens zijn. Dat iedereen er last van zou hebben niet. Ik heb er bv. totaal geen last van. Hoogstens vind ik het een beetje spijtig dat ik niet alles meer zou kunnen meemaken dat er nog mee te maken is, maar dat is al. En een pijnlijk stervensproces lijkt mij ook niet zeer leuk, maar dat heeft niets te maken met het dood zijn zelf.Reini schreef:Doodsangst zou je eigenlijk beter vervangen door: angst om niet meer te kunnen leven.
Daar lijden de meesten van ons aan, denk ik.
Op zich lijkt het onschuldig dat een individu troost vindt in een illusie als een leven na de dood. Maar het is wel die illusie die overal verkondigd wordt als zijnde de waarheid, aan te nemen zonder enig rationeel bewijs. En het is wel dit 'onschuldige' geloof dat de noodzakelijke voedingdbodem vormt voor alle mogelijke religieuze uitwassen.Reini schreef: [...] Wat hier telkens ter discussie staat Vesselin, is niet dat gelovigen die troost niet mogen hebben, maar een atheïst vraagt bewijzen voor een after-live. [...]
Ni Dieu, Ni Maître
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Dit doet me sterk denken aan een uitspraak die ik vroeger te horen kreeg :
"geloven is aannemen zonder te begrijpen"
Dit zegt al genoeg hoe religies op sommige mensen kunnen inspelen, men mocht, mag niet nadenken, zij doen het wel voor jou

"geloven is aannemen zonder te begrijpen"
Dit zegt al genoeg hoe religies op sommige mensen kunnen inspelen, men mocht, mag niet nadenken, zij doen het wel voor jou
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
A perfect example of 'base rhetoric', mijn alleraardigste schimp-machine!Gut, het lijkt mijnheer pastoor wel die tekeer gaat tegen de ongelovigen die geen respect kennen voor de menselijke waardigheid etc.
Terwijl er niets is dat zegt dat materialisme tegenstrijdig zou zijn met die menselijke waardigheid etc.
-
Eerder een schoolvoorbeeld van holle-vaten-retoriek: klinkt goed, maar de speld der ratio prikt het zondermeer stuk.Vesselin schreef:A perfect example of 'base rhetoric', mijn alleraardigste schimp-machine!Gut, het lijkt mijnheer pastoor wel die tekeer gaat tegen de ongelovigen die geen respect kennen voor de menselijke waardigheid etc.
Je kan natuurlijk nog altijd trachten aan te tonen dat materialisme incompatibel zou zijn met menselijke waardigheid etc.
Ni Dieu, Ni Maître
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
En ... is het respectloos?cappa schreef:Da's m.i. zwaar over het paard getild.angelica schreef:Vraagje : waarom maken we er ons dan druk over dat ze andere mensen respectloos behandelen?
Als jij bijvoorbeeld zegt dat je wit licht ziet, en ik zou antwoorden dat sommige onderzoekingen reeds uitwezen dat het brein hiervoor verantwoordelijk zou zijn, dan voel jij je waarschijnlijk respectloos behandeld?
Veel meer heb ik anders nog niet gedaan, afgezien van enkele grappen en wat stoken.![]()
Maar da's ook respectloos zeker?