Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Reini

24 sep 2012, 19:28

Een medium is gewoon een leep creatuur ZV.
Ze zijn immers zo slim dat men hen nooit van bedriegerijen kan beschuldigen; wettelijk dan. Niemand kan immers het tegendeel bewijzen!
En de believers trappen er met hun grote platvoeten in.
Sceptisch denken komt niet in dat onnozel hoofd op. Ocharme.

janx

24 sep 2012, 20:26

Kijk, hier begint die aardige, onschuldig poëtische janx een vuil oorlogje te voeren. Rationeel denkenden hebben blijkbaar alleen maar de vooruitgang gestimuleerd als deze "voor oorlogvoering bedoeld is". Dat insinueert hij toch.
Zeg eens, welke van die dromers van jouw hebben ook maar één stapje vooruitgang mogelijk gemaakt als het over bv. de volksgezondheid gaat? Wie heeft er vanuit het hiernamaals de formules voor medicijnen doorgegeven? Wie heeft er vanuit het hiernamaals enige kennisoverdracht ivm. kwantumtheorie tot stand gebracht?
Vanuit dat hiernamaals is er nog nooit enige kennis van belang overgebracht, de enige kennis die werd overgebracht is die van het zogenaamde medium. En die blinken gewoonlijk niet uit als het over verstand gaat.
Een oorlogje zeg je? Kom nu toch een beetje ...
Jij stelt het nu, dat rationeel denkenden een vooruitgang gestimuleerd als het maar voor oorlogvoering bedoeld is. Ik heb het over zaken zoals wetenschappen ten nutte voor de mensheid, denk hierbij aan electrische verlichting, communicatie, en zeker medicijnen enz enz. zoals je al aangeeft. Natuurlijk zijn er dan ook machthebbers die van die kennis ook gebruik gaan maken dat kun je toch niet ontkennen ... denk hierbij aan biologische wapens, atoombommen, en zo zijn er nog vele ander vindingen aangewend om doeltreffend menselijke levens uit te schakelen zowel aanvallend als verdedigend dat kun je toch niet ontkennen neem ik aan.
Daarom zei ik maar de wezenlijke vooruitgang, zonder dat deze voor oorlogvoering bedoeld is komen toch Maar ik begrijp best dat je die ander insteek maakt omdat het in belang voor jouw verweer is om alles wat maar even niet strookt met jouw zienswijze belachelijk te maken en af te branden. Mag hoor ik ben daar niet verantwoordelijk voor enkel jij zelf. En ja..... vanuit gene zijde is veel aangereikt niet door mediums wat jij nu wil doen voorkomen, maar bij geleerden, die met geheel hun hart oplossingen zochten, ten bate voor de mensheid hun het z.g.n. helder idee in te geven doormiddel van het gevoel. Tuurlijk kun je dit afwijzen en zeggen dat het niet zo is maar het aan een ieder om dat zelf te onderzoeken omdat er meer is dan alleen de materie en haar eigenschappen.
Alles is Één en die Éne is Alles.

wayti

24 sep 2012, 21:30

Die madame sprak ook in het Engels met Beethoven en zo. Was die eigenlijk niet doof?
Tja als je niet beter weet dan stel je natuurlijk zulke domme vragen hé...Of heb je je nooit afgevraagd hoe een dove, een blinde of een kreupele in een volmaakte wereld zou fungeren.. Aan gene zijde zijn geen doven, blinden of kreupelen meer, maar daar kom jullie nog wel achter...
Een medium is gewoon een leep creatuur ZV.
Ze zijn immers zo slim dat men hen nooit van bedriegerijen kan beschuldigen; wettelijk dan. Niemand kan immers het tegendeel bewijzen!
En de believers trappen er met hun grote platvoeten in.
Sceptisch denken komt niet in dat onnozel hoofd op. Ocharme.
en hier is dan weer ons Rennieke aan het woord, zij die ale mediums onderzocht heeft en een massa boeken erover heeft gelezen.. want waar zou zij anders die wijze kennis vandaan halen...

Het is een tijdje geleden dat ik hier nog gelezen heb en hier veranderd gewoon niks... de scepticus blijft scepticus en de gelovige blijft geloven. Dus nutteloos gezwam zonder inhoud...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Zondervrees

25 sep 2012, 09:20

janx schreef:[...] Jij stelt het nu, dat rationeel denkenden een vooruitgang gestimuleerd als het maar voor oorlogvoering bedoeld is.
Neen, dat zeg jij.
janx schreef:[...]En ja..... vanuit gene zijde is veel aangereikt niet door mediums wat jij nu wil doen voorkomen, maar bij geleerden, die met geheel hun hart oplossingen zochten, ten bate voor de mensheid hun het z.g.n. helder idee in te geven doormiddel van het gevoel. Tuurlijk kun je dit afwijzen en zeggen dat het niet zo is maar het aan een ieder om dat zelf te onderzoeken omdat er meer is dan alleen de materie en haar eigenschappen.
Geef dan eens wat voorbeelden van welke eminente geleerden er na de dood oplossingen zijn doorgekomen? Oplossingen die werken?
Ni Dieu, Ni Maître

Zondervrees

25 sep 2012, 09:27

wayti schreef:[...] Aan gene zijde zijn geen doven, blinden of kreupelen meer, maar daar kom jullie nog wel achter...
En dus ook geen domme of onwetende mensen meer, iedereen is volmaakt. Maar die madame Brown krijgt wel enkel muziek door van musici, niet van wetenschappers bv. En dat directe stem-medium liet overledenen wel praten met een sterk Frans accent. Volmaakt?
En je kan -in ieder geval aan mij- heel makkelijk bewijzen dat er minstens een echt medium bestaat: geef mij gewoon een adres en zo door en ik ga er langs. Maar dat doe je natuurlijk niet: je bent bang door de mand te vallen.
Ni Dieu, Ni Maître

Paul Siemons

25 sep 2012, 12:15

Wayti lalde het volgende : Het is een tijdje geleden dat ik hier nog gelezen heb en hier veranderd gewoon niks... de scepticus blijft scepticus en de gelovige blijft geloven. Dus nutteloos gezwam zonder inhoud...

Er is nog niks veranderd aan de onzin die de believers uitkramen!

Nadenken...doet géén enkele van uwe slag Wayti!

Mvg,
P.Siemons

rolija

25 sep 2012, 14:26

Godsdienst is een Opium van het volk

Dit was een stelling van Karl Marx, die daarmee zijn godsdienstkritiek weergeeft. Hij wijst erop, dat godsdienst vaak als een instrument van troost (zoals een verslaving) functioneert, die mensen tevreden stelt met een beloning na dit leven en ze dus afhoudt van de verbetering van hun aardse bestaan en lot....... De sukkels 8O
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

janx

25 sep 2012, 14:47

Zondervrees schreef:
janx schreef:
[...]En ja..... vanuit gene zijde is veel aangereikt niet door mediums wat jij nu wil doen voorkomen, maar bij geleerden, die met geheel hun hart oplossingen zochten, ten bate voor de mensheid hun het z.g.n. helder idee in te geven doormiddel van het gevoel. Tuurlijk kun je dit afwijzen en zeggen dat het niet zo is maar het aan een ieder om dat zelf te onderzoeken omdat er meer is dan alleen de materie en haar eigenschappen.
Geef dan eens wat voorbeelden van welke eminente geleerden er na de dood oplossingen zijn doorgekomen? Oplossingen die werken?
Niet de zaak weer omdraaien Zondervrees. Ik schreef:vanuit gene zijde is veel aangereikt niet door mediums wat jij nu wil doen voorkomen, maar bij geleerden, die met geheel hun hart oplossingen zochten, ten bate voor de mensheid hun het z.g.n. helder idee in te geven doormiddel van het gevoel.
Dus bij levende geleerden of onderzoekers op aarde zijn, daar waar het kon en mogelijk was, vanuit genezijde door middel van gevoel naar gevoel aanreikingen gedaan naar de ontvangende persoon die leiden naar de gezochte oplossingen, sommigen noemden het een ingeving, of een helder idee.

janx

25 sep 2012, 15:01

Godsdienst is een Opium van het volk
tegen wie heb je het Rolija? Het volk in het algemeen?
ik heb geen godsdienst. ik weet dat dat er enkel leven is en wel in zeer veel diverse vormen. Jij bent er ook één van net als ik. Dus dat is niets afwijkend. :wink:

Zondervrees

25 sep 2012, 15:06

janx schreef:[...] Dus bij levende geleerden of onderzoekers op aarde zijn, daar waar het kon en mogelijk was, vanuit genezijde door middel van gevoel naar gevoel aanreikingen gedaan naar de ontvangende persoon die leiden naar de gezochte oplossingen, sommigen noemden het een ingeving, of een helder idee.
Hmm, het kan dus ook gewoon zo zijn dat een heleboel slechte ideetjes ook van gene zijde kwamen. Al het grootschalige geweld, oorlogen, slachtpartijen, feestjes in Haren: allemaal via het gevoel ingegeven door gene zijde naar 'ontvangende' personen als Pol Pot, A. Hitler, de jeugd van tegenwoordig en tutti quanti.
Als je echt wil weten waar een Aha-erlebnis vandaan komt, zoek dat dan eerst eens op in plaats van met dit soort onzin aan te komen zetten.
Ni Dieu, Ni Maître

janx

25 sep 2012, 15:34

Zondervrees schreef:Hmm, het kan dus ook gewoon zo zijn dat een heleboel slechte ideetjes ook van gene zijde kwamen. Al het grootschalige geweld, oorlogen, slachtpartijen, feestjes in Haren: allemaal via het gevoel ingegeven door gene zijde naar 'ontvangende' personen als Pol Pot, A. Hitler, de jeugd van tegenwoordig en tutti quanti.
'k wist het wel dat je hoog intelligent bent en dat je uitspraken doet die geheel of ten dele juist zijn. Ja zeker, er is ook zeer veel negatieve en verwoestende invloeden vanuit gene zijde mogelijk vanuit overgegane "geesten" die hun verkeerde verlangens doormiddel van de levende mens uitgevoerd willen zien. Echter als je bewustzijn enigszins met liefde gevuld is voor je medemens zal je er geen gehoor aan willen geven.
Kijk in de wereld en je ziet het waar het nog macht heeft.

wayti

25 sep 2012, 15:41

je bent bang door de mand te vallen.
Sukkelaar...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Zondervrees

25 sep 2012, 16:40

janx schreef:[...] Ja zeker, er is ook zeer veel negatieve en verwoestende invloeden vanuit gene zijde mogelijk vanuit overgegane "geesten" die hun verkeerde verlangens doormiddel van de levende mens uitgevoerd willen zien. [...]
Praat eens met je maatje wayti, want volgens hem kan dat niet: gene zijde is alles perfect, oververgane geesten kunnen dus geen verkeerde verlangens hebben. Andere verlangens ook niet natuurlijk, want dat zou er op wijzen dat het toch niet allemaal in orde is...
Hopelijk heeft wayti het niet te druk om een echt medium te vinden waar ik eens langs kan gaan. Ik denk het niet, volgens mij zuigt hij wat uit zijn duim: hij kent geen enkel medium dat ik niet zou kunnen ontmaskeren. Die frustratie uit zich in zijn posts.
Ni Dieu, Ni Maître

cappa

25 sep 2012, 17:29

wayti schreef:
je bent bang door de mand te vallen.
Sukkelaar...
Doodsbang dus. 8)

:lol: :lol:

Zondervrees

25 sep 2012, 19:02

Wayti liegt gewoon en dat weet hij maar al te goed: hij kent gewoon geen medium waar hij zelf zeker van is.
Overigens had ik een nog gemakkelijker vraag voor hem waar hij de naam van het medium niet voor moet doorgeven. Hij mag zelfs meerdere mediums raadplegen: vertel mij iets over mijzelf dat alleen ikzelf kan weten. Ook nog niks van gehoord.
Ik zal het nog makkelijker maken: geef mij de naam van de lievelingshond van een zekere ex van mij. Tip: de hond is dood. Misschien dat een van die media die wayti kent er wel eentje ook aan hondenfluisteren doet? Dodehondenfluisteren dan.
Ni Dieu, Ni Maître