De mens leeft eeuwig, de dood is gewoon een overgang

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

wayti

23 jun 2012, 21:59

Men kan zich afvragen welke zin het heeft om eeuwig rond te zwerven als een geest (veronderstel ik toch.)
Vermits we ons aardse lichaam achterlieten: begraven, verbrand, verpulverd, opgegeten door haaien, enfin 't is altijd wat.
Nu kan je hopen dat je elkaar na de dood weerziet, maar die vreugde blijft ook niet duren. Alles wordt je "gewoon".
Het is enorm hoogmoedig om ervan overtuigd te zijn van hoger te staan dan de natuur: zoogdieren met dat beetje méér.
En wie zegt daar dat wij eeuwig als geest verder gaan en hier en daar wat rondzwerven.. als je nog maar een blik zou kunnen werpen in het hiernamaals (vooral in de lichtsferen) je zou totaal anders praten.. Niet alleen het leven maar ook de kennis houd niet op.

Daar leer je weer totaal nieuwe dingen en dan is er ook nog de reïncarnatie of denk je werkelijk dat je zomaar iemand mag doden op aarde je grijpt daardoor in iemands leven in en verkort het.. dat ga je goedmaken.. Zelfs uw verkeerde gedachten zal je moeten rechtzetten..

En wie is er hoogmoediger dan een dier.. ook voor hen is er een verder gaan.. Alles wat bezielt is gaat verder..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti

23 jun 2012, 22:58

Wayti is gewoon doodsbang en maakt zichzelf wat wijs.Zo bang dat hij blijft proberen om ons zijn humbug wijs te maken en adepten te rekruteren voor zijn waan."Nicht ärgern nur wundern".
Ik ben juist NIET bang om te sterven, maar velen van jullie blijkbaar wel, dat is ook één van de grote redenen waarom men het leven hierna steeds opnieuw probeert te ontkennen.. Misschien hebben sommigen onder jullie wel iets uitgevreten dat het licht niet mag zien...???

En wat heb ik aan adepten, ik ben geen goeroe, ik hoef niemand te rekruteren. Ik vertel alleen dat hun gestorvenen leven, meer niet... ik breng dus een blijde boodschap in deze moeilijke tijden... dat dit niet begrepen wordt daar kampten zelfs de groten mee... De boodschap van Jezus werd ook niet begrepen, nu nog niet.. toch is hij één van de eersten en enigen geweest die de dood zelfs lichamelijk overleefde, geen wonder als je weet vanwaar Hij kwam... Ook zijn apostelen waren allen getuige van de transfiguratie op de berg Tabor...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

janx

24 jun 2012, 00:35

cappa schreef:
Reini schreef:Men kan zich afvragen welke zin het heeft om eeuwig rond te zwerven als een geest (veronderstel ik toch.)
Er zijn pakweg 7 miljard mensen nu.
Op zeker ogenblik vroeger waren er 1 miljoen mensen.
Waar zaten die 6 miljard 999 miljoen geesten toen dan?
Drummen tot het aan hen was? :D
Cappa, de ontwikkeling van de mens is geleidelijk gegaan, dus niet met z'n allen tegelijkertijd in ontwikkeling. Er zijn ons al velen vooruit gegaan en er zullen nog velen na ons komen. De aarde is niet de enigste hemellichaam waar levens zijn. Vele hemellichamen hebben gediend om de mens te brengen in de hoedanigheid van het heden en dit, de aarde, is een tussen leefruimte in de vele die nog zullen volgen. Er zijn nog vele levens op andere hemellichamen die wachten om op aarde geboren te kunnen worden om zich verder te kunnen ontwikkelen. Afstand speelt geen enkele rol voor het leven.
Wat wel een rol speelt aangaande de hoeveelheid levens momenteel op aarde, is het vroegtijdig doden van het ene leven veroorzaakt door het andere. Als de ene mens de andere dood, dan zal die mens een leven weer terug moeten geven. En als de veroorzaker een mannelijke lichaam heeft zal die naar een vrouwelijke lichaam moeten reïncarneren omdat te kunnen volbrengen. Als je nu bedenkt dat er zeer vele oorlogen de afgelopen honderden jaren zijn geweest en dat daarbij ook miljoenen te vroeg zijn gedood door anderen dan is het niet moeilijk om te bedenken waarom er nu zoveel mensen zijn en dat er zeer velen bezig zijn (dat heeft een aantal te leven levens nodig) om naar een vrouwelijk lichaam over te gaan om weer levens terug te kunnen geven. Dit kun je natuurlijk allemaal naast je neer leggen en als onzinnig beschouwen maar ik zie dat wel als waarheid. Daarom is er ooit geven van gene zijde van 'je zult niet doden' omdat het de voortgang van de mens behoorlijk vertraagd. Dat gegeven van niet doden is ouder dan de bijbel. Elk leven moet zich zelf naar een totale ontwikkeling brengen en wordt niet opgelegd door wat dan ook dat is de bedoeling van elk leven daarom is er ook geen god die de ene voortrekt ten opzichte van een ander. Een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen ontwikkeling hoe dan ook, omdat je het leven zelf bent.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Henriette 2

24 jun 2012, 08:55

Clauzewitz,

Jij fantaseert minstens evenveel als Wayti.

Tenminste ALS we ervan uitgaan dat niemand kan weten wat er na de dood gebeurt.
Zo kan ook niemand weten of Wayti zo bang is.

Of zie je dat niet?

Clausewitz

24 jun 2012, 10:55

Henriette 2 schreef:Clauzewitz,Jij fantaseert minstens evenveel als Wayti. Tenminste ALS we ervan uitgaan dat niemand kan weten wat er na de dood gebeurt.Elke normale sterveling weet dat er helemaal niets gebeurt en aanvaardt zijn lotZo kan ook niemand weten of Wayti zo bang is.

Of zie je dat niet?
Je kan er niet naast kijken.De angst druipt er vanaf.
Wie bewaakt de bewakers.

janx

24 jun 2012, 11:44

cappa schreef:
janx schreef:
cappa schreef:Er zijn pakweg 7 miljard mensen nu.
Op zeker ogenblik vroeger waren er 1 miljoen mensen.
Waar zaten die 6 miljard 999 miljoen geesten toen dan?
Drummen tot het aan hen was? :D
Er zijn nog vele levens op andere hemellichamen die wachten om op aarde geboren te kunnen worden om zich verder te kunnen ontwikkelen.
Je snapt toch dat je hiermee het probleem alleen maar verlegt?
Misschien heb je het volgende over het hoofd gezien, ik schreef namelijk ook

"Vele hemellichamen hebben gediend om de mens te brengen in de hoedanigheid van het heden en dit, de aarde, is een tussen leefruimte in de vele die nog zullen volgen."

Dus de aarde is absoluut niet de laatste planeet waarop we als mens zullen leven. Het echte probleem hier op aarde is, dat de mensheid nog kan doden hetzij zichzelf en/of anderen.

cappa

24 jun 2012, 11:56

janx schreef:Misschien heb je het volgende over het hoofd gezien, ik schreef namelijk ook

"Vele hemellichamen hebben gediend om de mens te brengen in de hoedanigheid van het heden en dit, de aarde, is een tussen leefruimte in de vele die nog zullen volgen."

Dus de aarde is absoluut niet de laatste planeet waarop we als mens zullen leven. Het echte probleem hier op aarde is, dat de mensheid nog kan doden hetzij zichzelf en/of anderen.
Daarom juist wees ik je erop dat je het probleem alleen maar verlegt i.p.v. een antwoord te geven.

Reini

24 jun 2012, 14:24

Jan, eindelijk weten we het: je bent dus een Aliën.
Want alleen zulk wezen kan zoiets zeker weten.

Clausewitz

24 jun 2012, 15:20

Janx:
Dus de aarde is absoluut niet de laatste planeet waarop we als mens zullen leven.
Kan je er eentje opnoemen in ons zonnestelsel waar zuurstof en water aanwezig is.Beide absoluut onmisbaar voor warmbloedige zoogdieren.
Wie bewaakt de bewakers.

janx

24 jun 2012, 20:29

Cappa schreef:Waar zaten die 6 miljard 999 miljoen geesten toen dan?
waar waren die anderen dan? De kosmos is een oneindige ruimte er zal nooit een te kort zijn voor welk bezield leven dan ook. Hier op aarde kan het wel even druk zijn maar dat is onze eigen gevolg van verkeert handelen. En het lichamelijk sterven daardoor heeft geen invloed op het voort bestaan van de mens. De aarde zal zichzelf in stand houden wat wij ook doen het enigste wat vervelend kan zijn is dat misschien velen het lichaam voor een poos zullen moeten verlaten, wegens onze handelswijze op/in de aarde, en moeten wachten op herstel van de natuur tot deze weer geschikt is voor grotere aantallen. Maar uiteindelijk zal al het bezielde leven hun ontwikkeling op aarde doormaken tot en met de laatste ziel dan pas kan en zal de aarde oplossen zoals alle grofstoffelijke materie van onze zonnestelsel. Dus er is geen probleem, enkel oorzaak en gevolg.

janx

24 jun 2012, 20:50

Clausewitz schreef:Janx:
Dus de aarde is absoluut niet de laatste planeet waarop we als mens zullen leven.
Kan je er eentje opnoemen in ons zonnestelsel waar zuurstof en water aanwezig is.Beide absoluut onmisbaar voor warmbloedige zoogdieren.
Er is geen planeet zoals de aarde deze is uniek en is een schakel in de totale evolutie van de mens zo als deze nu is behorende bij onze lichamelijk staat. Als we hier klaar zijn dan zijn we los van de aarde en gaan we over naar een andere levensruimte die gescheiden is van onze materie maar moeiteloos door de aardse materie heen gaat. Maak je dus niet ongerust Clausewits je kunt gewoon door leven en terug kijken op al je gedane handelingen en dan kan je pas oordelen over jezelf of je het goed gedaan hebt en vanuit welke oogmerk. Mocht je onverhoopt iets van je zelf geheel fout vinden dan zal je het willen goed maken en dat zal dan ook mogelijk zijn. Ben daar door heen dan is een geboorte mogelijk op een planeet die volmaakter is dan de aarde in een geheel ander stelsel. Doe er mee wat je wilt, mij deerd het niet wat je denkt en schrijft, je kunt het enkel moelijker maken voor jezelf of makkelijker, je bent het zelf die het moet doen.

Reini

24 jun 2012, 23:22

Janx schreef:

Maar uiteindelijk zal al het bezielde leven hun ontwikkeling op aarde doormaken tot en met de laatste ziel dan pas kan en zal de aarde oplossen zoals alle grofstoffelijke materie van onze zonnestelsel. Dus er is geen probleem, enkel oorzaak en gevolg.

Mis poes !
Onze aarde zal verdwijnen als onze ster, de zon, het opgeeft na miljarden jaren; ze zal onze aarde opslokken. Wij zijn dan al lang verdwenen.
Kan er enig verband zijn met de ontwikkeling van de mens ? Nee toch.
Bij de rest van je betoog Janx, kan ik alleen totaal verward met mijn mond open, zitten staren.
Ik wil je wel vragen waar je die theorie vandaan haalde.
Toch niet uit je eigen hoofd mag ik hopen. Anders is er werk aan de winkel.

janx

25 jun 2012, 01:29

Reini schreef:Anders is er werk aan de winkel.
Ja zeker, er is werk aan de winkel kan ik zeggen...je begint al goed eerst komt de verwarring en daarna het overdenken wat wel eens mogelijk zou kunnen zijn. Weg van de materie en gewoon eens proberen aan te voelen wat 'leven' eigenlijk is ... dan zal je misschien verder geraken ... en dat zonder drugs of andere stoffen doen hoor.:lol:
Ene ja, ik ben in feite een Aliën maar dat geldt trouwens voor elk ziele leven hier op aarde. Je wil nog niet weten wat je allemaal, en waar, je de vele ontwikkelingen hebt opgedaan om te komen wat je nu bent.
Maar het geeft niet of je dat nu wel of niet kan geloven hoor ... gewoon een goed mens blijven, en dat opzich, is al meer dan voldoende voor het moment. Het leven gaat gewoon door wat je ook doet en er komt een tijd dat je het allemaal terug kan zien maar dan ben je wel weg van de aarde en ben je reeds op de hoogte gebracht van het wonderlijke wat de mens, en al het andere ziele leven, is.
Hm ... Volkomen geschift zal je nu wel denken. Ik kan mij dat geheel voorstellen ... :lol: :lol: :lol:
Voor jouw ... dit

janx

25 jun 2012, 15:19

Allereerst even bedankt, voor het verlenen van mijn verblijfsvergunning.

@Reini
[[ Als ik al die toppekes indruk moet ik zelf niets meer doen denk ik.]]

Geweldig Reini, gewoon eens gaan doen dan verlies je die onwetendheid. Lukt het, en dat gun ik je van harte, dan graag een melodie'tje van je en ik zal het verder gaan invullen. :wink:

janx

25 jun 2012, 15:26

Klaartje schreef:]Een heel hoopvolle boodschap..... heb je een kristallen bol soms
Nee Klaartje geen bol maar net als bij jouw, zeer waarschijnlijk, een platte LCD schermpje waarop zeer veel te vinden is. Maar het allerbeste is gewoon te beginnen met het openstellen van je gevoel dat is voor die zaken waar ik het over heb veel effectiever dan welk kristal dan ook. Succes hoor! :lol: