Kan mentale angst een einde nemen?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Vesselin

06 okt 2014, 08:43

Waarom viseert ge mij? Omdat ik de moeite neem om op jou te reageren?
Zoek eens andere tegenstanders. Bij mij slaat ge met uw vuisten alleen maar in de lucht!
Ik ben onschuldig als een kind en woon reeds in het koninkrijk der hemelen.

Afbeelding

YYZ

06 okt 2014, 08:56

Vesselin schreef:Waarom viseert ge mij? Omdat ik de moeite neem om op jou te reageren? Zoek eens andere tegenstanders. Bij mij slaat ge met uw vuisten alleen maar in de lucht! Ik ben onschuldig als een kind en woon reeds in het koninkrijk der hemelen. Afbeelding
Inderdaad, je wil niets meer met deze wereld te maken hebben, vandaar het escapisme natuurlijk. Vanwaar je angst om je onder de mensheid te begeven, te schokkend om te moeten (h)erkennen dat de Holocaust nog bezig is? En je kan er niets aan doen natuurlijk, je angst leeft gewoon door waardoor je ook niet ziet wat je aangeboden wordt. Derhalve, sluit je volledig op in je koninkrijk en denk dat je vrij bent, mooi staaltje van het intellect dat zichzelf in de luren legt, proficiat!!!

Vesselin

06 okt 2014, 09:06

Wat scheelt er met jou?
Ben je soms jaloers omdat ik mijn dagen doorbreng in de warme koestering die liefde heet, en dat jij gefrustreerd en handenwringend zit te wachten tot iemand jou een genie noemt?
Of zit je, zoals Marx, de hele dag sigaren te roken en te profiteren van de goedheid van je vrouw?
Weet je wat? Ik zal een goed woordje voor je doen bij mijn hemelse vader!

Afbeelding

Vesselin

06 okt 2014, 09:17

En... helpt het? Trekt de mist in je hoofd al wat op? :wink:

YYZ

06 okt 2014, 09:18

Vesselin schreef:Wat scheelt er met jou? Ben je soms jaloers omdat ik mijn dagen doorbreng in de warme koestering die liefde heet, en dat jij gefrustreerd en handenwringend zit te wachten tot iemand jou een genie noemt? Of zit je, zoals Marx, de hele dag sigaren te roken en te profiteren van de goedheid van je vrouw? Weet je wat? Ik zal een goed woordje voor je doen bij mijn hemelse vader!
Blijf rustig je clichés rijkelijk zaaien, het is bezwaarlijk als spirituele verstarring te zien, enkel angst blijft over waar je dan ook telkens mee uitpakt als projectie daarvan. Je ziet iets staan maar ziet het niet, vertoef dan verder in gevangenschap waarvan je denkt dat niemand het ziet.
Laatst gewijzigd door YYZ op 06 okt 2014, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Vesselin

06 okt 2014, 09:19

Nee, dus!... :(

YYZ

06 okt 2014, 09:20

Vesselin schreef:Nee, dus!... :(
Iedereen ziet het behalve jij, de getuigenissen zijn legio.

Vesselin

06 okt 2014, 09:31

Geef het op schatteke!
Ik zal uw schema's toch nooit lezen. Ik ben trouwens te dom om ze te begrijpen.
Zoals wijlen mijn grootmoeder placht te zeggen: "De onnozelen zullen god zien door het oor van een slechte kan!"
Ik vrees dat ik een onnozele ben!

Ps.: Er wordt tegenwoordig zo weinig op mijn stukjes gereageerd...
Iedereen is natuurlijk te bang en te gegeneerd om "lief zoeteke", "alleraardigst schatteke", "bieke", "zoetekoekske" of "driedubbel overgehaalde ezel" genoemd te worden!

YYZ

06 okt 2014, 09:39

Vesselin schreef:Geef het op schatteke! Ik zal uw schema's toch nooit lezen. Ik ben trouwens te dom om ze te begrijpen. Zoals wijlen mijn grootmoeder placht te zeggen: "De onnozelen zullen god zien door het oor van een slechte kan!" Ik vrees dat ik een onnozele ben! Ps.: Er wordt tegenwoordig zo weinig op mijn stukjes gereageerd... Iedereen is natuurlijk te bang en te gegeneerd om "lief zoeteke", "alleraardigst schatteke", "bieke", "zoetekoekske" of "driedubbel overgehaalde ezel" genoemd te worden!
Zo je het zelf zegt, dat komt ervan als je je eigen denken doodknuffelt met je escapisme. Het is jezelf voorliegen dat alles koek en ei is en tegelijkertijd de helft van het leven uitsluiten, dat stukje dat je natuurlijk liever niet wil zien en je angst weerspiegelt. Elke verwijzing hiernaar is een succes om er de manifestatie van te zien, nu zit je daar met al je verlangen, door uit te sluiten wat ingesloten zou moeten worden, zal je niet ver komen, dat is waar.

Vesselin

06 okt 2014, 09:45

Amai, amai, uw hoofd zit precies vol spinnenwebben!
Ik heb u hier nog nooit horen lachen! Ge zijt precies gespeend van elk gevoel voor humor. Dat is erg hoor!
Wat gaat ge doen als ik niet meer op u reageer?!
Gaat ge die doodse stilte aankunnen?
Weet echter dat ge niet alleen zijt! Mijn liefdevolle gedachten zijn altijd bij u!
Amen! Halleluja!

Afbeelding

Vesselin

06 okt 2014, 10:06

Ge zijt precies kwaad op mij omdat ik uw volgeling niet wil zijn.
Hebt ge ook al goeroe-trekskes?
Ik moet u teleurstellen: ik heb geen volgelingen-natuur!
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

YYZ

06 okt 2014, 10:11

Vesselin schreef:Ge zijt precies kwaad op mij omdat ik uw volgeling niet wil zijn. Hebt ge ook al goeroe-trekskes? Ik moet u teleurstellen: ik heb geen volgelingen-natuur!
Wat een zever allemaal, je zegt zelf bevrijd te zijn door je intellect uit te schakelen. Niet moeilijk dat je zo reageert, het is nu een en al angst en associatie met het verleden waardoor je het tegengestelde bekrachtigt, net dat waar je zo tegen schijnt te zijn.

YYZ

06 okt 2014, 10:13

Vesselin schreef:Amai, amai, uw hoofd zit precies vol spinnenwebben!
Ik heb u hier nog nooit horen lachen! Ge zijt precies gespeend van elk gevoel voor humor. Dat is erg hoor! Wat gaat ge doen als ik niet meer op u reageer?!Gaat ge die doodse stilte aankunnen?Weet echter dat ge niet alleen zijt! Mijn liefdevolle gedachten zijn altijd bij u!Amen! Halleluja!
Je angst weglachen zal niet helpen om je angst op te lossen, dat druipt van het scherm bij elk bericht.

Vesselin

06 okt 2014, 10:20

Het is zelfs een 'conditio sine qua non' je te bevrijden van mentale angst om gelukkig te kunnen zijn.
Ik luisterde vanmorgen naar de negende van Mahler (ja vrienden: ik ben een beschaafd iemand) voor ik het beroemde artikel van Lewis Thomas "Late Night Thoughts on Listening to Mahler's Ninth Symphony" las.
Het is ontroerend te lezen hoe de oude filantroop lijdt onder de dreiging van een kernoorloog.
Angst is waarlijk de hel.
Zijn wij mensen dan verslaafd aan gruwelijk lijden?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Vesselin op 06 okt 2014, 10:35, 2 keer totaal gewijzigd.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

socrates

06 okt 2014, 10:24

Suggestie: ergens op dit forum schuilt een rubriek getiteld "Katana's hoekje". Musschien kan een van jullie beiden, of jullie samen als koppel, ook een gelijkaardige privé club openen: voorbeeld van titel : De Wondere Wereld van Vesyzin ! :wink:
Dat zou misschien een nieuwe richting geven aan jullie duels.
Laatst gewijzigd door socrates op 06 okt 2014, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus