Om na te denken (vervolg ).
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Kleine rechtzetting...de ijsbeer heeft (nu) wel een "witte jas aan", maar onder dat witte haar is het een gewone bruine beer.Reini schreef:De schepper is een wispelturig wezen Wil.
Het behaagt hem nu een lichtbruine beer te kweken: vermits de ijsbeer moet uitwijken en geconfronteerd wordt met zijn donkere broertje, komen daar leuke kindjes van.
Mogelijk weer zo'n wonder van die schepper of was diegene die met die sprookjes begon gewoon een "opschepper".
Om over na te denken...
sw
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Inderdaad sw las ik dat ooit of zag het op tv.
Geheugen is ook niet meer wat het was.
Maar toch zal mogelijk die witte jas verdwijnen door de opwarming.
Men maakt er een drama van, maar eigenlijk is het gewoon de natuur die haar ding doet: ijstijd en opwarming heeft altijd bestaan.
Niks religieus mee gemoeid, al denkt Ebby er anders over.
Men maakt er een drama van, maar eigenlijk is het gewoon de natuur die haar ding doet: ijstijd en opwarming heeft altijd bestaan.
-
Fazal
Troost u Reini, zij ook niet!Reini schreef:Paul, zij hechten zich vooral aan het NT, waar een blijde boodschap te lezen valt.
Ene Christus die door de folterdood de mensheid redt.
Van wat weet ik nog altijd niet, want de miserie is nog altijd even groot.
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Tja als men bedenkt dat wanneer in de schuinstaande as waar de aarde omheen wentelt een kleine afwijking komt, dit bizar grote gevolgen heeft op o.a. het klimaat....Reini schreef:Inderdaad sw las ik dat ooit of zag het op tv.
En als men dan ook weet dat onze schuin hangende planeet zoals een uitbollende tol, bovenaan een trage slingerbeweging maakt, die er 22.000 jaar over doet om weer naar het vertrekpunt te komen, kan men zich voorstellen wat er zoal in het verleden is voorgevallen.
Alleen zijn er intussen meer dan 7 miljard mensen en dat werpt dan meteen een heel ander daglicht op de rampen die eraan verbonden zijn.
sw
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Reini schreef:EB schreef:
Dat diersoorten uitsterven , en ook de mens eenmaal moet sterven , is gewoon het gevolg van de zonde in de wereld .
Ja Ebenhaezer, we gaan ervan uit dat je overtuigd bent dat de zonde in de wereld kwam door de mens. Dat lees je in de bijbel.
Nu , diersoorten stierven al uit , miljoenen jaren alvorens de mens op de proppen kwam.
Opeens denk ik dan weer aan iets waar ik nooit antwoord op kreeg van religieuze zijde:
waarom liet die schepper van jou de aarde beheersen door de dinosaurussen tot ze door een wereldwijde ramp van de kaart werden geveegd?
Wat is de logica in dit verhaal?
Is het mogelijk dat het helemaal anders is dan jij "gelooft" ? Hoe naief kan iemand wezen.
![]()
Lieve REINI , wat die dinosaurussen betreft , zul je dat aan de Schepper zelf moeten vragen , voor mij is Hij ondoorgrondelijk en kunnen we niet alles begrijpen wat Hij denkt en doet of toelaat !
Ik weet dat na dit leven hier , als we voor Hem komen te staan , alle vragen zullen opgelost zijn ! Laat dat een troost voor je zijn .
En het is niet alleen mogelijk , maar wel vast en zeker , dat vele dingen heel anders bedoeld zijn , dan we nu denken . Onze hersens zijn waarschijnlijk nog minder dan het miljardste deel van die van deze Almachtige Schepper !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Wil. schreef:Lange tijd geleden dat ik hier nog eens was.ebenhaezer schreef:Dat diersoorten uitsterven , en ook de mens eenmaal moet sterven , is gewoon het gevolg van de zonde in de wereld .
Welke zonde hebben de dieren begaan, ebenhaezer, dat sommige soorten moesten uitsterven?
Zijn de ijsberen nu bezig te zondigen en behagen de bruine beren dan weer de Schepper?
Hallo WIL , heb je nu wel echt goed nagedacht ? Dieren kunnen voor God niet zondigen , ze hebben immers geen verantwoordelijkheidsgevoel , geen verstand of geweten !
Volgens de Bijbel werden ze geschapen voor onze vreugde en gebruik . Ze staan wel onder het gezag van hun Schepper ( David - de leeuwenkuil , de ezel van Biliam enz. ) .
-
Wil. schreef:Dat is ook iets om over na te denken (zie topictitel): in heel dat boek waarop ebenhaezer zich baseert, is nergens ook maar 1 fragment te vinden waar we eens flink kunnen lachen. In de koran al evenmin.Fazal schreef:Doe gerust zo verder, en zelfs uw eigen god zal zich nog te pletter lachen.
Hoe zou dat toch komen, eben? Die fantasie is de Schepper blijkbaar niet gegeven om zijn lezers ook eens deugddoend te laten schateren.
Nooit gelezen WIL , hoe David voor de Ark , al dansen met bloot bovenlichaam vooraan liep ? Daar was waarlijk grote vreugde !
Bij de geboorte van Jezus , was er grote vreugde bij de herders , laat staan bij de ouders zelf ! En wie het leest wordt evenzo verblijd !
Toen Adam de dieren een naam gaf deed hij dat met blijdschap en genoot ervan .
Er is wel een verschil tussen lachen om een ander uit te lachen , of lachen om de blijdschap van anderen en blij zijn met wat de Heer Jezus voor zijn Schepping gedaan heeft !
-
Fazal
U uitlachen, doen we niet, lachen met wat jij allemaal durft te schrijven, doen wij wel. Géén weldenkend mens kan bij al zulke onzin zijn lach weerhouden, ofwel is hij niet normaal. En dat is dan nog maar eens een bijkomend foutje in de schepping.
Trouwens lachen is gezond. En van zijn/haar lach in te houden, kan men stikken.
En dat zou uw god niet willen, neem ik aan!?
Maar als jij dat uitlachen vindt lieve ebenhaezer, zorg er dan liever voor dat de lezers daar geen redenen voor hebben. En als je dat niet kunt, vraag dan wat hulp aan- en van uw schepper. Hij zal dat zeker met het grootste plezier voor u doen.
Maar als jij dat uitlachen vindt lieve ebenhaezer, zorg er dan liever voor dat de lezers daar geen redenen voor hebben. En als je dat niet kunt, vraag dan wat hulp aan- en van uw schepper. Hij zal dat zeker met het grootste plezier voor u doen.
-
Fazal schreef:U uitlachen, doen we niet, lachen met wat jij allemaal durft te schrijven, doen wij wel. Géén weldenkend mens kan bij al zulke onzin zijn lach weerhouden, ofwel is hij niet normaal. En dat is dan nog maar eens een bijkomend foutje in de schepping.
Weet je FAZAL , als het niet UITlachen is , maar gewoontjes lachen , dan kan ik gerust MEElachen , vooral met al die onzin die jij daar nu aan 't uitkramen bent !
Als kind werd ik vaak berispt door de schooljuf , omdat ik te veel lachtte , maar ik ben heel blij met deze natuurlijk gave , het heeft me altijd geholpen om gemakkelijker problemen op te lossen , ja , dat heeft de Schepper mij al ' met het grootste plezier geschonken ' !
En daar ben ik heel dankbaar voor , toch bedankt lieve Fazal voor de goede raad .
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ebenaezer, JIJ schreef wel :ebenhaezer schreef:Wil. schreef:Lange tijd geleden dat ik hier nog eens was.ebenhaezer schreef:Dat diersoorten uitsterven , en ook de mens eenmaal moet sterven , is gewoon het gevolg van de zonde in de wereld .
Welke zonde hebben de dieren begaan, ebenhaezer, dat sommige soorten moesten uitsterven?
Zijn de ijsberen nu bezig te zondigen en behagen de bruine beren dan weer de Schepper?
Hallo WIL , heb je nu wel echt goed nagedacht ? Dieren kunnen voor God niet zondigen , ze hebben immers geen verantwoordelijkheidsgevoel , geen verstand of geweten !
Volgens de Bijbel werden ze geschapen voor onze vreugde en gebruik . Ze staan wel onder het gezag van hun Schepper ( David - de leeuwenkuil , de ezel van Biliam enz. ) .
Nu schrijf je het tegendeel. Wat is het nu eigenlijk? Het is nogal gruwelijk om onschuldige wezens te vernietigen hoewel ze geen zonden hebben begaan.ebenhaezer schreef:Dat diersoorten uitsterven , (...) is gewoon het gevolg van de zonde in de wereld .

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ja, ja, maar daarom wordt IK als lezer nog altijd niet aangezet om eens goed en hartelijk te lachen. Het is een boek zonder humor, eben. Humor is iets anders dan vaststellen dat een aantal mensen blij zijn.ebenhaezer schreef:Wil. schreef:Dat is ook iets om over na te denken (zie topictitel): in heel dat boek waarop ebenhaezer zich baseert, is nergens ook maar 1 fragment te vinden waar we eens flink kunnen lachen. In de koran al evenmin.Fazal schreef:Doe gerust zo verder, en zelfs uw eigen god zal zich nog te pletter lachen.
Hoe zou dat toch komen, eben? Die fantasie is de Schepper blijkbaar niet gegeven om zijn lezers ook eens deugddoend te laten schateren.
Nooit gelezen WIL , hoe David voor de Ark , al dansen met bloot bovenlichaam vooraan liep ? Daar was waarlijk grote vreugde !

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fazal
So what??? Mars is de god v/d oorlog, en Venus is de godin v/d liefde!
Als je het allemaal maar gelooft! En trouwens, wat doen die namen daar nu eigenlijk aan??? Allemaal symboliek, en dus totaal klinkbare onzin, speciaal voor degenen die men alles kan wijsmaken! Geloof in spoken, (in liefst van die goeie dan), en je zal gelukkig worden. Is het nu niet, dan is het later! Wat dat 'later' dan ook moge betekenen.
Als je het allemaal maar gelooft! En trouwens, wat doen die namen daar nu eigenlijk aan??? Allemaal symboliek, en dus totaal klinkbare onzin, speciaal voor degenen die men alles kan wijsmaken! Geloof in spoken, (in liefst van die goeie dan), en je zal gelukkig worden. Is het nu niet, dan is het later! Wat dat 'later' dan ook moge betekenen.
-
Fazal
Ja hoor! Wel in zo realistisch mogelijke mate, en dus voor zover dat hier kan! 
Ik heb aan god niets te danken, en ik zal hem dan ook niets verwijten.
Ik ben al gelukkig omdat ik niet zo goedgelovig ben.
Ik heb dus niet zoveel nodig om hier gelukkig te zijn.
Ik heb aan god niets te danken, en ik zal hem dan ook niets verwijten.
Ik ben al gelukkig omdat ik niet zo goedgelovig ben.
Ik heb dus niet zoveel nodig om hier gelukkig te zijn.