Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

janx

21 aug 2014, 00:38

Weest blij dat Pieter je niet de afslag heeft op gestuurd. Je weet wel, het helle pad. Nu heb je nog een kans om je leven te beteren ... :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer

21 aug 2014, 10:21

Waarom ik WEL geloof in een hemel en een hel ? Gewoon omdat het in de Bijbel staat , en deze Schriften zijn er om van te leren .

In Rom. 15 : 4 , staat : " WANT ALLES WAT EERTIJDS GESCHREVEN IS , IS TOT ONZE ONDERWIJZING EERDER GESCHREVEN , OPDAT WIJ IN DE WEG VAN VOLHARDING EN VERTROOSTING DOOR DE SCHRIFTEN DE HOOP ZOUDEN BEHOUDEN . "

We leven dus niet toevallig of zo maar , die ' poort ' bestaat er weldegelijk ! En Gods Woord is de WEGWIJZER ! Zoeken , vinden en volharden is de boodschap , en dat kan alleen zolang wij leven , laat dat de hoop zijn voor iedereen op deze aarde . Bijbels worden nog steeds met duizenden verspreid , want God is geduldig en genadig .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman

21 aug 2014, 12:40

ebenhaezer schreef:Waarom ik WEL geloof in een hemel en een hel ? Gewoon omdat het in de Bijbel staat , en deze Schriften zijn er om van te leren .
En waar staat dat dan wel , m'n kind ?
Fazal

21 aug 2014, 20:34

Verwijderd door auteur.
Laatst gewijzigd door Fazal op 24 aug 2014, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

21 aug 2014, 21:05

God is toch echt wel de ideale echtgenoot, niet voor niets dat Ebenhaezer zo zot is van hem, maar, helaas, ze moet haar man delen met miljoenen en miljoenen andere vrouwen.... :lol:

socrates

21 aug 2014, 21:38

Naar alle waarschijnlijkheid waren de oude Egyptenaren een hoog ontwikkelde mensensoort. Zij geloofden in een fysiek leven na de dood en dat helemaal zonder Bijbel. Hoe is dat mogelijk ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

talisman

21 aug 2014, 22:54

socrates schreef:Naar alle waarschijnlijkheid waren de oude Egyptenaren een hoog ontwikkelde mensensoort. Zij geloofden in een fysiek leven na de dood en dat helemaal zonder Bijbel. Hoe is dat mogelijk ?
:lol: Ja, hoe zou dat mogelijk zijn. Ze hadden ook geen 10 geboden, maar zelfs 42 ! Hoe is dat mogelijk ?? :lol:

ebenhaezer

22 aug 2014, 15:14

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:Waarom ik WEL geloof in een hemel en een hel ? Gewoon omdat het in de Bijbel staat , en deze Schriften zijn er om van te leren .

TALISMAN , jij die de Bijbel zo goed kent ? Zoek maar zelf even op , of zal ik je mijn B.Concordantie eens lenen ?

ebenhaezer

22 aug 2014, 15:23

*leah* schreef:God is toch echt wel de ideale echtgenoot, niet voor niets dat Ebenhaezer zo zot is van hem, maar, helaas, ze moet haar man delen met miljoenen en miljoenen andere vrouwen.... :lol:

Lieve LEAH , zal ik je even iets uitleggen : God is onze hemelse Vader , Jezus Christus onze Redder , en ' straks ' in de hemel zal er een bruidsgemeente zijn ( die zich nu al aan 't vormen is ) , en een Bruidegom , maar die hoedanigheden kunnen wij nu maar moeilijk begrijpen , trouwens in de hemel wordt niet meer gehuwd zoals hier , want we zijn dan net als de engelen .

ebenhaezer

22 aug 2014, 15:27

socrates schreef:Naar alle waarschijnlijkheid waren de oude Egyptenaren een hoog ontwikkelde mensensoort. Zij geloofden in een fysiek leven na de dood en dat helemaal zonder Bijbel. Hoe is dat mogelijk ?

Ja SOCRATES , dat is mogelijk ! omdat men ook zonder Bijbel kan geloven in God ! Daar getuigt de natuur van , ook ons geweten en geest zijn in staat dat te ontdekken !
De Schepper laat zijn schepselen nooit in het ongewisse !

Wil.

22 aug 2014, 17:13

We zijn allemaal atheïsten van bij onze geboorte, tot iemand ons leugens komt in het oor fluisteren...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Silver Wolf

22 aug 2014, 17:41

Ki laz nereborp mo ed nedroow nav "BE" tein reem mo et neiaard. :?

sw

Silver Wolf

22 aug 2014, 17:51

ebenhaezer schreef:
*leah* schreef:God is toch echt wel de ideale echtgenoot, niet voor niets dat Ebenhaezer zo zot is van hem, maar, helaas, ze moet haar man delen met miljoenen en miljoenen andere vrouwen.... :lol:
Lieve LEAH , zal ik je even iets uitleggen : God is onze hemelse Vader , Jezus Christus onze Redder , en ' straks ' in de hemel zal er een bruidsgemeente zijn ( die zich nu al aan 't vormen is ) , en een Bruidegom , maar die hoedanigheden kunnen wij nu maar moeilijk begrijpen , trouwens in de hemel wordt niet meer gehuwd zoals hier , want we zijn dan net als de engelen .
WOW, ik wist nog niet dat ze daar aan veelwijverij deden...
M.a.w.....het is daar dus een beetje zoals in :arrow: Afbeelding...een HAREM :roll:
Amai voor al die maagden (waaronder ook alle kloosternonnen!)

sw

janx

22 aug 2014, 19:06

Si ej gidraa tkuleg flowrevliS :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

talisman

22 aug 2014, 19:24

ebenhaezer schreef:
talisman schreef:

TALISMAN , jij die de Bijbel zo goed kent ? Zoek maar zelf even op , of zal ik je mijn B.Concordantie eens lenen ?
WAAR STAAT DAT IN DE BIJBEL ???? niet dus !