Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

Valium

03 sep 2014, 13:52

Paul Siemons schreef:*leah* schreef:Nog 1 vraagje: Kan het nog gearrangeerd worden om op "iets" latere leeftijd nog extra kleur te krijgen??

Uiteraard:

Afbeelding
Nog beter : --->
Eet je kapot zodat je lever naar de boem gaat. Van een zieke lever krijg je een gezond bruin kleurtje

Silver Wolf

03 sep 2014, 17:22

Michael-Jackson (zaliger) deed het ons al voor en zat regelmatig niet enkel onder een zuurstoftent maar allicht ook in een bad puur bleekwater!?
AfbeeldingIn Jamaica verkoopt deze madam bleek-producten om witter te worden. En in zowat heel Afrika bestaat die koehandel ook.
Nadat de missie-zusters en de WITTE paters er de zwarte zieltjes gingen wit wassen, volgde de commercie met het wit scrubben van de huid. :?
AfbeeldingOok Thailand is in de ban van een blekere huid en de Thaise vrouwen uit het Zuiden zijn stik jaloers op de blekere dames uit het Noorden Afbeelding :roll: Zowat heel de eerst van Azië lijdt aan hetzelfde syndroom.
Daar is de reclame van "Den Schoonen Hoek" over heel wat anders dan over witte was :wink:

Maar nu weer ON-topic want als onze EB terugkeert uit de Ardennen zou ze wel eens groen kunnen worden van coleire.....

sw
Gast

03 sep 2014, 17:38

Paul Siemons schreef:*leah* schreef:Nog 1 vraagje: Kan het nog gearrangeerd worden om op "iets" latere leeftijd nog extra kleur te krijgen??

Uiteraard:

Afbeelding
Merci Paul, ik ga het toch maar puur naturel houden!! :wink:
Gast

03 sep 2014, 17:42

Dank voor de aardrijkskundeles sw, ja, terug on topic nu!

Waar ging deze topic ook weer over??

Silver Wolf

04 sep 2014, 17:46

*leah* schreef:Dank voor de aardrijkskundeles sw, ja, terug on topic nu!
Waar ging deze topic ook weer over??
AfbeeldingGeloof verzet Bergen... :roll:
Ik ben alvast begonnen met dat steentje, als oefening hé! :?

sw

ebenhaezer

10 sep 2014, 15:29

Hallo , terug van weggeweest ! Deze topic ging toch over nadenken hé , wel ik las deze week iets in een dagboek , dat het bedenken waard is .

Als God bestaat , bestaat ook de satan , en we weten dat mensen en systemen beinvloed kunnen worden . Maar men maakt soms de fout om de volledige schuld op die beinvloedde mens te steken , terwijl deze vaak onwetend gebruikt werd om kwaad te stichten ! We kunnen beschuldigen , of misschien toch beter zo iemand inlichten en verder helpen .

Satan is wel beperkt in zijn macht , maar is buitengewoon geraffineerd ! Deze demonen zijn de wereldbeheersers der duisternis , die zich infiltreren in allerlei godsdienstige en politieke systemen van deze wereld , met als doel , de mensen aan te zetten Gods plannen te verijdelen , nl. God is liefde en wil dat er vrede , goedheid en rechtvaardigheid onder de mensen leeft !
Dat dit gebeurt zagen we al in Daniël 10 : 13 , en dat bebeurt nog steeds , wellicht op veel grotere schaal , als we zien wat IS daar uitricht !
Mensen worden beinvloed en zijn dan vaak ook slachtoffer van hun daden .
Men kan niet genoeg uitkijken vanwaar gedachten en handelingen voortkomen , want de chaos in deze wereld wordt steeds groter . We leven in een verduisterde wereld , maar God blijft dezelfde en wacht met geduld naar hen die nog kiezen voor zijn Liefde !

Dat las ik in dat Dagboek , en vond het echt wel het nadenken waard .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer

10 sep 2014, 16:26

socrates schreef:Wie zijn "WIJ" bestaat er dan meer dan één exemplaar van deze soort ? Of is het hier een pluralis majestatis, een bijbelexegete waardig ?

Die ' WIJ ' , zijn gewoon mijn man en ik ! dat wist jij wel hoor , maar je hebt dat spelletje goed gespeeld , je bent een FANTASTISCH man weet je , daar hoef ik niet eens over na te denken !

cappa

10 sep 2014, 18:10

ebenhaezer schreef:Als God bestaat , bestaat ook de satan , en we weten dat mensen en systemen beinvloed kunnen worden . Maar men maakt soms de fout om de volledige schuld op die beinvloedde mens te steken , terwijl deze vaak onwetend gebruikt werd om kwaad te stichten ! We kunnen beschuldigen , of misschien toch beter zo iemand inlichten en verder helpen .

Satan is wel beperkt in zijn macht , maar is buitengewoon geraffineerd ! Deze demonen zijn de wereldbeheersers der duisternis , die zich infiltreren in allerlei godsdienstige en politieke systemen van deze wereld , met als doel , de mensen aan te zetten Gods plannen te verijdelen , nl. God is liefde en wil dat er vrede , goedheid en rechtvaardigheid onder de mensen leeft !
Dat dit gebeurt zagen we al in Daniël 10 : 13 , en dat bebeurt nog steeds , wellicht op veel grotere schaal , als we zien wat IS daar uitricht !
Mensen worden beinvloed en zijn dan vaak ook slachtoffer van hun daden .
Men kan niet genoeg uitkijken vanwaar gedachten en handelingen voortkomen , want de chaos in deze wereld wordt steeds groter . We leven in een verduisterde wereld , maar God blijft dezelfde en wacht met geduld naar hen die nog kiezen voor zijn Liefde !
Je posting begint met 'Als'. Dus als die voorwaarde niet vervuld is, ben je gewoon een eindje weg aan 't lullen.
Zoals we van je gewoon zijn. :D
Jawatte

socrates

10 sep 2014, 21:02

Zelfs als god al zou bestaan; waarom zou dat dan automatisch impliceren dat er ook een duivel bestaat ? Want zou die duivel bestaan, zou precies dat het bewijs leveren dat god geen god is. Immers als hij zo oppermachtig was z-oals een god moet zijn- dan kon hij die luis in zijn pels, de duivel, zonder meer niet scheppen of gewoon weer tot leegte herleiden. :idea:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Paul Siemons

10 sep 2014, 21:32

socrates schreef:Zelfs als god al zou bestaan; waarom zou dat dan automatisch impliceren dat er ook een duivel bestaat ? Want zou die duivel bestaan, zou precies dat het bewijs leveren dat god geen god is. Immers als hij zo oppermachtig was z-oals een god moet zijn- dan kon hij die luis in zijn pels, de duivel, zonder meer niet scheppen of gewoon weer tot leegte herleiden. :idea:
Astemblieft..... dat snapt zelf het kleinste kind !!!!!

ebenhaezer

11 sep 2014, 10:54

socrates schreef:Zelfs als god al zou bestaan; waarom zou dat dan automatisch impliceren dat er ook een duivel bestaat ? Want zou die duivel bestaan, zou precies dat het bewijs leveren dat god geen god is. Immers als hij zo oppermachtig was z-oals een god moet zijn- dan kon hij die luis in zijn pels, de duivel, zonder meer niet scheppen of gewoon weer tot leegte herleiden. :idea:

SOCRATES , Cappa en Paul , ik heb ' als ' hier niet gebruikt als iets twijfelachtigs , maar als een vaststelling !

Dat de duivel bestaat , kun je alleen weten als je Gods Woord gelooft , en dus ook in God gelooft . Ook dat is een vaststelling !

God is oppermachtig , maar ook geduldig en vol LIEFDE ! Hij stelt het oordeel uit tot het allerlaatst , ja zö is de ware God !

En ja Paulke , dat snapt het allerkleinste kind , want het is nog niet beinvloed !

socrates

11 sep 2014, 10:56

In de eeuwigheid, de tijdnotering waarmee god de maat neemt, is er toch geen allerlaatste einde ?

ebenhaezer

11 sep 2014, 11:04

socrates schreef:In de eeuwigheid, de tijdnotering waarmee god de maat neemt, is er toch geen allerlaatste einde ?

Dat staat in de Bijbel SOCRATES , het Woord van de ware God , die god van jou kan dat niet weten hé ? Maar iedereen WEET toch dat aan ALLES eenmaal een einde komt , jij niet ?

socrates

11 sep 2014, 11:11

ebenhaezer schreef:
socrates schreef:In de eeuwigheid, de tijdnotering waarmee god de maat neemt, is er toch geen allerlaatste einde ?

Dat staat in de Bijbel SOCRATES , het Woord van de ware God , die god van jou kan dat niet weten hé ? Maar iedereen WEET toch dat aan ALLES eenmaal een einde komt , jij niet ?
Hoe weet u eigenlijk wie die god van mij is ? En hoe weet U wat die god niet kan weten ? Ter info voor U: mijn god is een GODIN.

ebenhaezer

11 sep 2014, 11:21

socrates schreef:
ebenhaezer schreef:

Hoe weet u eigenlijk wie die god van mij is ? En hoe weet U wat die god niet kan weten ? Ter info voor U: mijn god is een GODIN.

Ja SOCRATES , als jij spreekt over een ' god ' die de maat neemt in de eeuwigheid , dan moet jij die ' god ' toch wel kennen zou ik denken !
Maar misschien is die GODIN toch wel betrouwelijker , alhoewel ???