"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Hoe wil je de website zien?
Kies je kleuren
Kies de lettergrootte
Je keuze blijft bewaard op deze computer of telefoon. Ze geldt voor de hele website.
Onze e-cards zijn vernieuwd! Stuur een kaartje voor een verjaardag, als bedankje of zomaar. Bekijk de e-cards
Hoe zou je dat anders noemen ? Een Darth Vader-gelovige ?FransV schreef:Iemand die in een Hogere Macht of Kracht gelooft , en dit voorzichzelf als God aanvaardt, is dit in uw ogen dan ook nog een "Godsgelovige" ?talisman schreef:Moeilijk iets te vatten dat buiten het denken van een godsgelovige valt he FransV ? Weer niks begrepen van mijn posting, zo te merken.Het bestaan ontkennen van iets dat ge niet( wetenschappelijk ) kunt bewijzen , is een vorm van geloof .Dat is toch niet te ontkennen ; Als ik hier schrijf dat ik in " een God" geloof" zijn er direct een aantal die gaan beweren dat "God" niet bestaat . Zij uiten hun " geloof" of "overtuiging" hiermede .Ik ga de " God" die ik vandaag aanvaard in mijn leven enkel plaatsen in MIJN dagdagelijks leven en niet in het Uwe of in iemand anders leven . Geloven in een God is een levenswijze , niet geloven in een God is dat eveneens maar het is en blijft een vorm van geloven .
Ik sta daar achter !FransV schreef:
Het bestaan ontkennen van iets dat ge niet( wetenschappelijk ) kunt bewijzen , is een vorm van geloof .Dat is toch niet te ontkennen ; Als ik hier schrijf dat ik in " een God" geloof" zijn er direct een aantal die gaan beweren dat "God" niet bestaat . Zij uiten hun " geloof" of "overtuiging" hiermede .Ik ga de " God" die ik vandaag aanvaard in mijn leven enkel plaatsen in MIJN dagdagelijks leven en niet in het Uwe of in iemand anders leven . Geloven in een God is een levenswijze , niet geloven in een God is dat eveneens maar het is en blijft een vorm van geloven .
Sommige mensen hebben in het leven een zekere leiding nodig . Zonder die leiding doen ze domme dingen , kwetsen anderen of brengen zichzelf en hun gezin in gevaar . Ik heb domme zaken gedaan in het verleden , onverantwoord gedrag , de mensen rondom mij gekwetst .ik kwetste echter ook mezelf en op een bepaald moment kon ik niet verder met mijn leven , er moest iets gebeuren . Door een therapie kreeg ik andere inzichten die wat ik zou noemen een spirituele ervaring teweegbrachten . Ik ontdekte " God" .Een proces van lange adem want ik moest leren van niet steeds mijn eigen wil op de eerste plaats te zettenKlaartje schreef:ik ben altijd razendbenieuwd wat de gelovige onder het woord "God" verstaat.... want uiteindelijk is dit een ongrijpbaar gegeven toch
![]()
Goed voor u, maar wat heeft dit te maken met dit DISCUSSIE - forum ?? Voor sommigen help een konijnenpoot, maar moeten we dan met zijn allen een konijnenpoot als sleutelhanger gebruiken ? Ach man, ga toch wandelen.FransV schreef:Sommige mensen hebben in het leven een zekere leiding nodig . Zonder die leiding doen ze domme dingen , kwetsen anderen of brengen zichzelf en hun gezin in gevaar . Ik heb domme zaken gedaan in het verleden , onverantwoord gedrag , de mensen rondom mij gekwetst .ik kwetste echter ook mezelf en op een bepaald moment kon ik niet verder met mijn leven , er moest iets gebeuren . Door een therapie kreeg ik andere inzichten die wat ik zou noemen een spirituele ervaring teweegbrachten . Ik ontdekte " God" .Een proces van lange adem want ik moest leren van niet steeds mijn eigen wil op de eerste plaats te zettenKlaartje schreef:ik ben altijd razendbenieuwd wat de gelovige onder het woord "God" verstaat.... want uiteindelijk is dit een ongrijpbaar gegeven toch
![]()
Voor mij persoonlijk is God dus als een leidraad , ik kan er eender welk moment van de dag bij terecht , raad vragen om het beste te doen , kortom in feite doen wat mijn geweten me voorhoudt als het beste zijnde .God is mijn hulp om de dag van vandaag zonder stommiteiten te begaan door te brengen . ik heb er baat bij om op het rechte pad te blijvendus probeer ik het zo te houden .Dat is in het kort mijn persoonlijke aanschouwing van " God".
Reini, waarom zou ik bewijskracht moeten of kunnen leveren voor het bestaan van een God ? Voor mezelf is het voldoende het bestaan van een Hogeren Macht of Kracht , hier aangeduid als God , te onderkennen of te erkennen . Geloven is strikt persoonlijk en heeft voor mij zeker niet de bedoeling een ander te overtuigen . Dit werkt toch niet . gebeurtenissen kunnen een mens zijn leven beinvloeden , zodanig zelfs dat een gelovig iemand zijn geloof kan verliezen of kan een zekere vorm van geloven zijn intrede doen bij iemand die bij het bestaan van " een God" nooit heeft stilgestaan of dat zelfs heeft afgezworen .Reini schreef:Frans , de bewijskracht voor het bestaan van een god moet niet van de ongelovige komen , maar van de gelovige . De gelovige veronderstelt , dus dat hij het wetenschappelijk aanvaardbaar maakt . Niet ?
Jouw geloof in god is eigenlijk niets anders ( geloof het of niet
) dan een aanname vanuit de heidenen uit de oertijd . Zij schiepen hun goden om onverklaarbare natuurfenomenen een plaats te kunnen geven .
De kerk borduurde daarop voort en besloot er 1 over te houden .
Ben ik volledig met je eens, Frans. Een Godsbesef gaat niet om een weddenschap maar om een innerlijke beleving. Moedig getuigenis Frans.FransV schreef: Reini, waarom zou ik bewijskracht moeten of kunnen leveren voor het bestaan van een God ? Voor mezelf is het voldoende het bestaan van een Hogeren Macht of Kracht , hier aangeduid als God , te onderkennen of te erkennen . Geloven is strikt persoonlijk en heeft voor mij zeker niet de bedoeling een ander te overtuigen . Dit werkt toch niet . gebeurtenissen kunnen een mens zijn leven beinvloeden , zodanig zelfs dat een gelovig iemand zijn geloof kan verliezen of kan een zekere vorm van geloven zijn intrede doen bij iemand die bij het bestaan van " een God" nooit heeft stilgestaan of dat zelfs heeft afgezworen .
Een te gemakkelijke opgave om niet te mogen worstelen met veel vragen waarvoor onze hersenen nog in opleiding zijn.“U weet dat ik de Bijbel geloof.”
Niet staren maar kijken en zoeken naar vragen omtrent Galaxies,Black holes,wormgates…..“en daar is plaats genoeg , is zeer groot ! Dat kan ik mij voorstellen als ik zo naar het heelal staar en naar de oneindige sterrenhemel !”
ik lees U graag maar hoe wondermooi U spiegelt reflekteert me toch niet“Hoe de Heer er uit ziet , weet ik niet want ik heb Hem nog niet gezien ; maar ik zie er wel naar uit . Hij moet wondermooi zijn , als ik zo lees hoe liefdevol Hij met de mensen omging.”
Aarde die zich ontaard?Kunnen de enorme ontzonde zonnewinden hieraan meedoen?“Natuurrampen zijn gevolgen van een ontaardde aarde , dat kunt u niet op de rug van de Schepper schuiven ;
Indien de brandstapel kennis had gebaard waren eeuwen geleden de bugs in quarantaine.“En inderdaad de mensheid en daar ben ik ook bij , moet zich schamen om wat er van deze mooie wereld is geworden !”
Ik zie er uit zoals U leest“ Hij moet wondermooi zijn , als ik zo lees ..”
drama’s acteren zich in het “E” syndroom . Het Emotioneel veld is oposiet van het Intelectueel veld.Het hart heeft geen Intelect maar is wel verslaafd aan Emotie.quote="ebenhaezer"]BOY GEORGE , ik geloof niet met mijn hersenen , maar met mijn hart !
opgeven siert U niet .als 78 jarige stel ik mij ook geen vragen meer , Zijn liefde is mij voldoende .
Verliefdheid kent geen grenzen maar wel het hunkeren.De schoonheid van de Heer , wordt alleen gezien door ogen die Hem geloven en liefhebben .
wijzen,heksen en anderen werden geroosterd door hun Intelect.Zij deserteerden uit hun opgedrongen Emotioneel geloof.Hun openbaringen machten niet in dit scenario .maar daar hebben de brandstapels uit de middeleeuwen niets mee te maken ,
Uw keuze siert U" HIJ moet wonderschoon zijn " , niet GIJ ,
Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.