Waarom ' christen zijn ' de moeite waard is .
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Gast
Hoe zou je dat anders noemen ? Een Darth Vader-gelovige ?FransV schreef:Iemand die in een Hogere Macht of Kracht gelooft , en dit voorzichzelf als God aanvaardt, is dit in uw ogen dan ook nog een "Godsgelovige" ?talisman schreef:Moeilijk iets te vatten dat buiten het denken van een godsgelovige valt he FransV ? Weer niks begrepen van mijn posting, zo te merken.Het bestaan ontkennen van iets dat ge niet( wetenschappelijk ) kunt bewijzen , is een vorm van geloof .Dat is toch niet te ontkennen ; Als ik hier schrijf dat ik in " een God" geloof" zijn er direct een aantal die gaan beweren dat "God" niet bestaat . Zij uiten hun " geloof" of "overtuiging" hiermede .Ik ga de " God" die ik vandaag aanvaard in mijn leven enkel plaatsen in MIJN dagdagelijks leven en niet in het Uwe of in iemand anders leven . Geloven in een God is een levenswijze , niet geloven in een God is dat eveneens maar het is en blijft een vorm van geloven .
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Ik sta daar achter !FransV schreef:
Het bestaan ontkennen van iets dat ge niet( wetenschappelijk ) kunt bewijzen , is een vorm van geloof .Dat is toch niet te ontkennen ; Als ik hier schrijf dat ik in " een God" geloof" zijn er direct een aantal die gaan beweren dat "God" niet bestaat . Zij uiten hun " geloof" of "overtuiging" hiermede .Ik ga de " God" die ik vandaag aanvaard in mijn leven enkel plaatsen in MIJN dagdagelijks leven en niet in het Uwe of in iemand anders leven . Geloven in een God is een levenswijze , niet geloven in een God is dat eveneens maar het is en blijft een vorm van geloven .
Een veel gestelde vraag is : Bestaat God ?
Ik citeer :
"God mag dan niet bewijsbaar zijn door middel van mathematische formules of natuurkundige eigenschappen, maar we leven in een tijdperk waarin het bewijs voor God overal om ons heen zichtbaar is. Kijk maar eens door de Hubble telescoop en tuur naar de rand van de gigantische kosmos. Bekijk de monitor van een electronenmicroscoop en duik in de ingewikkelde wereld van een organische cel. Ga er eens voor zitten en lees een complete bibliotheek van informatie die de complexiteit onthult van de digitale code die een bevruchte eicel transformeert tot een menselijk wezen. Bestudeer de principes van de kwantummechanica en onderzoek de wereld die bestaat buiten de ons bekende dimensies. Onderzoek de aard van je bewustzijn, je onderbewustzijn, je morele waarden, je gedachten over religie. Probeer dan al deze realiteiten te verzoenen met de basistheorie van willekeurigheid. Het NIET geloven in God is meer dan ooit een wereldbeeld dat slechts GEBASEERD IS OP EEN GELOOF.
Dan volgen een paar hoofdargumenten.
Lees HIER meer.
-
FransV - Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:55
Sommige mensen hebben in het leven een zekere leiding nodig . Zonder die leiding doen ze domme dingen , kwetsen anderen of brengen zichzelf en hun gezin in gevaar . Ik heb domme zaken gedaan in het verleden , onverantwoord gedrag , de mensen rondom mij gekwetst .ik kwetste echter ook mezelf en op een bepaald moment kon ik niet verder met mijn leven , er moest iets gebeuren . Door een therapie kreeg ik andere inzichten die wat ik zou noemen een spirituele ervaring teweegbrachten . Ik ontdekte " God" .Een proces van lange adem want ik moest leren van niet steeds mijn eigen wil op de eerste plaats te zettenKlaartje schreef:ik ben altijd razendbenieuwd wat de gelovige onder het woord "God" verstaat.... want uiteindelijk is dit een ongrijpbaar gegeven toch
![]()
Voor mij persoonlijk is God dus als een leidraad , ik kan er eender welk moment van de dag bij terecht , raad vragen om het beste te doen , kortom in feite doen wat mijn geweten me voorhoudt als het beste zijnde .God is mijn hulp om de dag van vandaag zonder stommiteiten te begaan door te brengen . ik heb er baat bij om op het rechte pad te blijvendus probeer ik het zo te houden .Dat is in het kort mijn persoonlijke aanschouwing van " God".
vandaag nuchter de dag doorbrengen
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
Iemand die met zijn beide voeten op de grond staat, die kan zonder god, het zijn maar de zwakkere van de maatschappij die een hou vast nodig hebben die geloven in god....Welke normaal denkende Mens kan nu nog in god geloven, de leider van de sex kerk 
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
Gast
Goed voor u, maar wat heeft dit te maken met dit DISCUSSIE - forum ?? Voor sommigen help een konijnenpoot, maar moeten we dan met zijn allen een konijnenpoot als sleutelhanger gebruiken ? Ach man, ga toch wandelen.FransV schreef:Sommige mensen hebben in het leven een zekere leiding nodig . Zonder die leiding doen ze domme dingen , kwetsen anderen of brengen zichzelf en hun gezin in gevaar . Ik heb domme zaken gedaan in het verleden , onverantwoord gedrag , de mensen rondom mij gekwetst .ik kwetste echter ook mezelf en op een bepaald moment kon ik niet verder met mijn leven , er moest iets gebeuren . Door een therapie kreeg ik andere inzichten die wat ik zou noemen een spirituele ervaring teweegbrachten . Ik ontdekte " God" .Een proces van lange adem want ik moest leren van niet steeds mijn eigen wil op de eerste plaats te zettenKlaartje schreef:ik ben altijd razendbenieuwd wat de gelovige onder het woord "God" verstaat.... want uiteindelijk is dit een ongrijpbaar gegeven toch
![]()
Voor mij persoonlijk is God dus als een leidraad , ik kan er eender welk moment van de dag bij terecht , raad vragen om het beste te doen , kortom in feite doen wat mijn geweten me voorhoudt als het beste zijnde .God is mijn hulp om de dag van vandaag zonder stommiteiten te begaan door te brengen . ik heb er baat bij om op het rechte pad te blijvendus probeer ik het zo te houden .Dat is in het kort mijn persoonlijke aanschouwing van " God".
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
BV: Een veel gestelde vraag is : Bestaat God ? Ik citeer : "God mag dan niet bewijsbaar zijn door middel van mathematische formules of natuurkundige eigenschappen, maar we leven in een tijdperk waarin het bewijs voor God overal om ons heen zichtbaar is. Kijk maar eens door de Hubble telescoop en tuur naar de rand van de gigantische kosmos. Bekijk de monitor van een electronenmicroscoop en duik in de ingewikkelde wereld van een organische cel. Ga er eens voor zitten en lees een complete bibliotheek van informatie die de complexiteit onthult van de digitale code die een bevruchte eicel transformeert tot een menselijk wezen. Bestudeer de principes van de kwantummechanica en onderzoek de wereld die bestaat buiten de ons bekende dimensies. Onderzoek de aard van je bewustzijn, je onderbewustzijn, je morele waarden, je gedachten over religie. Probeer dan al deze realiteiten te verzoenen met de basistheorie van willekeurigheid. Het NIET geloven in God is meer dan ooit een wereldbeeld dat slechts GEBASEERD IS OP EEN GELOOF.
Dagelijks zien we chaos,rampen, overstromingen...soms met duizenden slachtoffers. De zevendaagse 'schepping' van de almachtige is blijkbaar een mislukking vandaar de aankondiging van de ondergang, zo gevreesd door de getuigen van Jehovah en andere bijbellezers.We zijn dus ver van een geschapen perfecte wereld maar eerder in een helse willekeurige en vijandige omgeving waar de ergste rampen worden voorspeld door physici,meteorologen,futurologen en...gelovige charlatans.Wie is er voor verantwoordelijk?Volgens de heilige Schrift diegene die het Universum regeert,de absolute meester .De almachtige.Allah zelf zegt in de Koran:"Geen enkel kwaad bereikt de mens zonder toelating van God"(Soura XIV-11).Zoek dus niet verder naar de oorsprong van ons ongeluk,het is Allah, hij ontkent het niet.Hetzelfde geldt uiteraard sedert eeuwen voor de Bijbel.Ook de Paus roept op tot bidden tot de liefdevolle en rechtvaardige God , iedere keer dat natuurrampen ontelbare slachtoffers maken en zelfs de wijze Dalaï Lama meende "dat de slachtoffers van de Tsunami een slecht karma hadden".Het besluit is helder en gemakkelijk: Ofwel is God selectief ,arbitrair en haatdragend ofwel bestaat hij niet en zijn alle smeekbeden en rituelen helemaal nutteloos want alleen te wijten aan indoctrinatie, bijgeloof en angst voor de dood.
Dagelijks zien we chaos,rampen, overstromingen...soms met duizenden slachtoffers. De zevendaagse 'schepping' van de almachtige is blijkbaar een mislukking vandaar de aankondiging van de ondergang, zo gevreesd door de getuigen van Jehovah en andere bijbellezers.We zijn dus ver van een geschapen perfecte wereld maar eerder in een helse willekeurige en vijandige omgeving waar de ergste rampen worden voorspeld door physici,meteorologen,futurologen en...gelovige charlatans.Wie is er voor verantwoordelijk?Volgens de heilige Schrift diegene die het Universum regeert,de absolute meester .De almachtige.Allah zelf zegt in de Koran:"Geen enkel kwaad bereikt de mens zonder toelating van God"(Soura XIV-11).Zoek dus niet verder naar de oorsprong van ons ongeluk,het is Allah, hij ontkent het niet.Hetzelfde geldt uiteraard sedert eeuwen voor de Bijbel.Ook de Paus roept op tot bidden tot de liefdevolle en rechtvaardige God , iedere keer dat natuurrampen ontelbare slachtoffers maken en zelfs de wijze Dalaï Lama meende "dat de slachtoffers van de Tsunami een slecht karma hadden".Het besluit is helder en gemakkelijk: Ofwel is God selectief ,arbitrair en haatdragend ofwel bestaat hij niet en zijn alle smeekbeden en rituelen helemaal nutteloos want alleen te wijten aan indoctrinatie, bijgeloof en angst voor de dood.
Wie bewaakt de bewakers.
-
FransV - Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:55
Reini, waarom zou ik bewijskracht moeten of kunnen leveren voor het bestaan van een God ? Voor mezelf is het voldoende het bestaan van een Hogeren Macht of Kracht , hier aangeduid als God , te onderkennen of te erkennen . Geloven is strikt persoonlijk en heeft voor mij zeker niet de bedoeling een ander te overtuigen . Dit werkt toch niet . gebeurtenissen kunnen een mens zijn leven beinvloeden , zodanig zelfs dat een gelovig iemand zijn geloof kan verliezen of kan een zekere vorm van geloven zijn intrede doen bij iemand die bij het bestaan van " een God" nooit heeft stilgestaan of dat zelfs heeft afgezworen .Reini schreef:Frans , de bewijskracht voor het bestaan van een god moet niet van de ongelovige komen , maar van de gelovige . De gelovige veronderstelt , dus dat hij het wetenschappelijk aanvaardbaar maakt . Niet ?
Jouw geloof in god is eigenlijk niets anders ( geloof het of niet
) dan een aanname vanuit de heidenen uit de oertijd . Zij schiepen hun goden om onverklaarbare natuurfenomenen een plaats te kunnen geven .
De kerk borduurde daarop voort en besloot er 1 over te houden .
vandaag nuchter de dag doorbrengen
-
Gast
Ben ik volledig met je eens, Frans. Een Godsbesef gaat niet om een weddenschap maar om een innerlijke beleving. Moedig getuigenis Frans.FransV schreef: Reini, waarom zou ik bewijskracht moeten of kunnen leveren voor het bestaan van een God ? Voor mezelf is het voldoende het bestaan van een Hogeren Macht of Kracht , hier aangeduid als God , te onderkennen of te erkennen . Geloven is strikt persoonlijk en heeft voor mij zeker niet de bedoeling een ander te overtuigen . Dit werkt toch niet . gebeurtenissen kunnen een mens zijn leven beinvloeden , zodanig zelfs dat een gelovig iemand zijn geloof kan verliezen of kan een zekere vorm van geloven zijn intrede doen bij iemand die bij het bestaan van " een God" nooit heeft stilgestaan of dat zelfs heeft afgezworen .
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
BOY GEORGE , door de drukke feestdagen ben ik zo laat met mijn reactie , sorry hoor ! U weet dat ik de Bijbel geloof , dus zeg ik : dat bij het verlaten van dit leven , de geest terug keert naar God , en dat de ziel naar het paradijs gaat in afwachting tot de Heer Jezus dezijnen ( levenden en ontslapenen ) , tot Zich neemt in het Vaderhuis ; en daar is plaats genoeg , is zeer groot ! Dat kan ik mij voorstellen als ik zo naar het heelal staar en naar de oneindige sterrenhemel !
Hoe de Heer er uit ziet , weet ik niet want ik heb Hem nog niet gezien ; maar ik zie er wel naar uit . Hij moet wondermooi zijn , als ik zo lees hoe liefdevol Hij met de mensen omging , en hoe ik Hemzelf in mijn leven mocht ervaren ! Ik kan mij in Hem niet vergissen , en van afgunst is zeker geen sprake , ook Maria is bij de Heer en krijgt de ere die haar toekomt , daar twijfel ik niet aan !
God ziet ieder mens , waar hij zich ook zou willen verschuilen , Hij kent ze alle !
Natuurrampen zijn gevolgen van een ontaardde aarde , dat kunt u niet op de rug van de Schepper schuiven ; Hij had alles goed gemaakt , tot geluk en blijdschap van de mens , Zijn schepping .
En inderdaad de mensheid en daar ben ik ook bij , moet zich schamen om wat er van deze mooie wereld is geworden !
Met vriendelijke groetjes , EBENHAEZER .
Hoe de Heer er uit ziet , weet ik niet want ik heb Hem nog niet gezien ; maar ik zie er wel naar uit . Hij moet wondermooi zijn , als ik zo lees hoe liefdevol Hij met de mensen omging , en hoe ik Hemzelf in mijn leven mocht ervaren ! Ik kan mij in Hem niet vergissen , en van afgunst is zeker geen sprake , ook Maria is bij de Heer en krijgt de ere die haar toekomt , daar twijfel ik niet aan !
God ziet ieder mens , waar hij zich ook zou willen verschuilen , Hij kent ze alle !
Natuurrampen zijn gevolgen van een ontaardde aarde , dat kunt u niet op de rug van de Schepper schuiven ; Hij had alles goed gemaakt , tot geluk en blijdschap van de mens , Zijn schepping .
En inderdaad de mensheid en daar ben ik ook bij , moet zich schamen om wat er van deze mooie wereld is geworden !
Met vriendelijke groetjes , EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
boy george - Lid geworden op: 05 mei 2009, 19:12
Een te gemakkelijke opgave om niet te mogen worstelen met veel vragen waarvoor onze hersenen nog in opleiding zijn.“U weet dat ik de Bijbel geloof.”
Niet staren maar kijken en zoeken naar vragen omtrent Galaxies,Black holes,wormgates…..“en daar is plaats genoeg , is zeer groot ! Dat kan ik mij voorstellen als ik zo naar het heelal staar en naar de oneindige sterrenhemel !”
ik lees U graag maar hoe wondermooi U spiegelt reflekteert me toch niet“Hoe de Heer er uit ziet , weet ik niet want ik heb Hem nog niet gezien ; maar ik zie er wel naar uit . Hij moet wondermooi zijn , als ik zo lees hoe liefdevol Hij met de mensen omging.”
Aarde die zich ontaard?Kunnen de enorme ontzonde zonnewinden hieraan meedoen?“Natuurrampen zijn gevolgen van een ontaardde aarde , dat kunt u niet op de rug van de Schepper schuiven ;
Indien de brandstapel kennis had gebaard waren eeuwen geleden de bugs in quarantaine.“En inderdaad de mensheid en daar ben ik ook bij , moet zich schamen om wat er van deze mooie wereld is geworden !”
Mvg
Ik zie er uit zoals U leest“ Hij moet wondermooi zijn , als ik zo lees ..”
Boy George
-
Fazal
Kijk dan hier maar eens!Ebenhaezer schreef:Hoe de Heer er uit ziet , weet ik niet want ik heb Hem nog niet gezien ; maar ik zie er wel naar uit .
Naar de puntjes 'blijven' kijken! Gewoon 'blijven' kijken!!!
Volg gewoon de aanwijzingen op het schermpje.
Je zult uw eigen ogen niet geloven!
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
BOY GEORGE , ik geloof niet met mijn hersenen , maar met mijn hart ! Mijn hersenen hebben mij voldoende geholpen om nu verzekerd te zijn dat de Heer Jezus voor mij ALLES is . Maar dat leg ik anderen niet op , toch mag ik daarvan getuigen , net zoals jij dat niet onder stoelen of banken steekt dat je daar niets van gelooft , en dat mag , keuzes zijn vrij !
Met staren bedoelde ik natuurlijk kijken , misschien een verkeerde woordkeuze , ook hoef ik niet meer te zoeken , als 78 jarige stel ik mij ook geen vragen meer , Zijn liefde is mij voldoende .
De schoonheid van de Heer , wordt alleen gezien door ogen die Hem geloven en liefhebben . Jammer , je mist daardoor veel !
Met de ontaarde aarde , bedoel ik een aarde die bezoedelt is door slecht beheer : meer ontbossen dan bijplanten , de lucht vervuilen enz . Deze dingen zijn wel mee verantwoordelijk voor de natuurrampen ; maar daar hebben de brandstapels uit de middeleeuwen niets mee te maken , vind je niet ?
Sorry , ik schreef wel : " HIJ moet wonderschoon zijn " , niet GIJ , toch gun ik je wel een mooie persoonlijkheid te zijn ! Waarom ook niet , je bent tenminsten aangenaam , en daar ben ik blij mee .
Met vriendelijke groet , EBENHAEZER .
Met staren bedoelde ik natuurlijk kijken , misschien een verkeerde woordkeuze , ook hoef ik niet meer te zoeken , als 78 jarige stel ik mij ook geen vragen meer , Zijn liefde is mij voldoende .
De schoonheid van de Heer , wordt alleen gezien door ogen die Hem geloven en liefhebben . Jammer , je mist daardoor veel !
Met de ontaarde aarde , bedoel ik een aarde die bezoedelt is door slecht beheer : meer ontbossen dan bijplanten , de lucht vervuilen enz . Deze dingen zijn wel mee verantwoordelijk voor de natuurrampen ; maar daar hebben de brandstapels uit de middeleeuwen niets mee te maken , vind je niet ?
Sorry , ik schreef wel : " HIJ moet wonderschoon zijn " , niet GIJ , toch gun ik je wel een mooie persoonlijkheid te zijn ! Waarom ook niet , je bent tenminsten aangenaam , en daar ben ik blij mee .
Met vriendelijke groet , EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
boy george - Lid geworden op: 05 mei 2009, 19:12
[
Mbg Boy George
drama’s acteren zich in het “E” syndroom . Het Emotioneel veld is oposiet van het Intelectueel veld.Het hart heeft geen Intelect maar is wel verslaafd aan Emotie.quote="ebenhaezer"]BOY GEORGE , ik geloof niet met mijn hersenen , maar met mijn hart !
opgeven siert U niet .als 78 jarige stel ik mij ook geen vragen meer , Zijn liefde is mij voldoende .
Verliefdheid kent geen grenzen maar wel het hunkeren.De schoonheid van de Heer , wordt alleen gezien door ogen die Hem geloven en liefhebben .
wijzen,heksen en anderen werden geroosterd door hun Intelect.Zij deserteerden uit hun opgedrongen Emotioneel geloof.Hun openbaringen machten niet in dit scenario .maar daar hebben de brandstapels uit de middeleeuwen niets mee te maken ,
Uw keuze siert U" HIJ moet wonderschoon zijn " , niet GIJ ,
Mbg Boy George