Geloven in de BIJBEL of de theorie van Darwin ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

Clausewitz

25 jun 2010, 22:51

Martien
Ook nu nog zijn er levensvormen die ofwel solitair voorkomen als eencellige, of in samenhang met anderen
Eén zeer gevaarlijke is de eencellige amoeba.Ze leeft op de grens tussen plant en dier.Het is wat men noemt een protozoaire.Ze leeft in het water en vermenigvuldigt zich door celdeling.Als je ze inslikt veroorzaakt ze de levensgevaarlijke en ongeneeslijke amoeba-dysenterie met soms dodelijke leverabcessen.
Wie bewaakt de bewakers.

Reini

26 jun 2010, 08:57

jure schreef:Ik denk dat ik er uit ben.
Wij zijn zelfstandige robots die door ET's ( of één ET ) hier op Aarde zijn geplaatst, oorspronkelijk om hen ( of Hem ) te dienen.
Maar om een of andere reden hebben zij of heeft Hij ons hier alleen gelaten, waardoor wij ons verder ontwikkelden en ons uiteindelijk begonnen af vragen, wie we zijn en waar we vandaan komen.
Ooit, na vele jaren of na de dood zal de mens het weten, of niet weten.
That's all folks
En da 's ook een geloof natuurlijk . :) :)
Gast

26 jun 2010, 09:00

Wij zijn zelfstandige robots die door ET's ( of één ET ) hier op Aarde zijn geplaatst, oorspronkelijk om hen ( of Hem ) te dienen.
Maar om een of andere reden hebben zij of heeft Hij ons hier alleen gelaten, waardoor wij ons verder ontwikkelden en ons uiteindelijk begonnen af vragen, wie we zijn en waar we vandaan komen.
That's all folks
Is that all??? Wat bedoel je nu te zeggen met deze posting? Wat ik meer en meer begin op te merken Jure, is dat je iets wil zeggen maar het niet luidop durft te doen en jezelf veiligheidshalve daarom maar een zoeker , een verwarde noemt. Waarschijnlijk wegens angst voor tegenkantingen. Op die manier krijg je wat meer krediet.

Kijk je bent een gelovig iemand en wil dat geloof voorstaan. De rest is voor jou apekool. Zo simpel is het. Dat is voor mij duidelijk. Dus draai niet steeds in bedekte termen rondjes rond de hete brij, man.

bluevelvet

26 jun 2010, 09:29

martien55 schreef:
bluevelvet schreef:
Fazal schreef:Juist zoals niemand ooit zal kunnen aantonen dat god bestaat!
Juist omdat god NIET bestaat!
Met dit verschil dat je in God moet geloven, geen bewijs voor nodig, anders dan met de evolutietheorie die MOET bewezen worden. :wink:
????? Merkwaardig onderscheid...

Hoezo "moet" bewezen worden? Weet je hoeveel theorieën in de theoretische natuurkunde (nog) niet bewezen zijn?

Bestaat de zwaartekracht?

Mag ik dan even het bewijs van de zwaartekracht theorie?

Je haalt bewezen zijn van de theorie en het verschijnsel ZELF door elkaar.

Maar ja, als je ook al atomen, elementen en verbindingen door elkaar haalt, wat wil je dan...

Maar terug nu naar mijn vraag.....
Jaja martien55 zo is het : Men gelooft in God OF niet !
En velen wijzen ons erop omdat men God niet kan zien dat Hij niet bestaat.

Daar tegenover hebben wij het ook al gehad over de zwaartekracht, de wind, de golven..... die zien wij niet maar wij kennen het effect ervan. Zo ook zegt de bijbel zelfs als we God niet zien we Zijn werken toch zien ....... en dat er geen excuus is om ons te onttrekken aan het bestaan van God.

En martien55, men tracht al meer dan 150 jaar evolutie te bewijzen, en nog is het geen feit !

Gezien de natuur zelf verwijst naar een Schepper is het bewijzen van evolutie overbodig.

Bewijzen die gebaseerd zijn op verkeerde aannames reeds van in het begin, jure had het er al eerder over, is alles wat volgt ONJUIST !
Gast

26 jun 2010, 09:48

That's all folks
En ik denk, Jure, dat er ' in den beginne ' er een grijzen baard, de mens uit zijn hoge hoed gehaald heeft, samen met de dino's en de apen.

martien55

26 jun 2010, 11:27

bluevelvet schreef: Jaja martien55 zo is het : Men gelooft in God OF niet !
En dat moet ieder VOORAL zelf weten.
Maar je meent hier een wannabe wetenschappelijke discussie te voeren en dat is wat anders dan geloof.

Trust me.
En velen wijzen ons erop omdat men God niet kan zien dat Hij niet bestaat.
O ja?
Vostrekte projectie van jouw kant. Ik heb dat nog NOOIT ergens gelezen, behalve dan de de CREATJES daar steeds mee komen leuren.
Daar tegenover hebben wij het ook al gehad over de zwaartekracht, de wind, de golven..... die zien wij niet maar wij kennen het effect ervan.
Ach ach ach ach...

Deze is TE simpel.

het gaat om MEETBARE WAARNEEMBARE verschijnselen. MEETBAAR en MERKBAAR.
Dat geldt voor wind, zwaartekracht, ...
Zo ook zegt de bijbel zelfs als we God niet zien we Zijn werken toch zien ....... en dat er geen excuus is om ons te onttrekken aan het bestaan van God.
Maar dat is dus NIET meetbaar, merkbaar. DAT is t verschil.

Maar ach, ook deze heeft een baard zo lang dat ie er zelf over struikelt.
En martien55, men tracht al meer dan 150 jaar evolutie te bewijzen, en nog is het geen feit !
En nu ontwijk je voor de derde keer mijn vraag.

Dus nu nog es:

ALS ik kan aantonen dat evolutie een wetenschappelijk feit is, heb ik de discussie dan gewonnen?
Een simpel ja of nee voldoet hier.
Of durf je die uitdaging niet aan?
Nou?
Gezien de natuur zelf verwijst naar een Schepper is het bewijzen van evolutie overbodig.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Bewijzen die gebaseerd zijn op verkeerde aannames reeds van in het begin, jure had het er al eerder over, is alles wat volgt ONJUIST !
Wel, dan kun je toch simpelweg de uitdaging aannemen in plaats van steeds om de hete brei heen te draaien?

Ik ben alleen nu een week naar Schiermonnikoog, dus deze zal even een week blijven liggen...
Evolution is a fact of life. Deal with it.
Gast

26 jun 2010, 11:43

Leuke post, Jure. Maar opnieuw zie ik tegenstrijdigheid in je schrijven, ofwel zie ik het niet goed. Dat kan ook.

Wat is eigenlijk je doel met je postings :
1. kwaliteiten en tekortkomingen van mensen beschrijven?
2. de relativiteit duiden van alles wat hier geschreven wordt?
3. de drukdoenerij over het al dan niet gelijk hebben/krijgen aan de kaart
brengen?
4. dat je in feite geen standpunt wilt/ kunt innemen in het hele debat, omdat het je verward, of omdat je zelf zoekend bent, of omwille van vorige redenen?

Als dat zo is , is dat voor mij tot hiertoe toch niet duidelijk geweest.
Gast

26 jun 2010, 11:51

Goed verlof Martien en geniet er vooral van de meetbare natuurkrachten. Het weer zit in ieder geval al mee. We zullen je hier missen. :lol: :wink:

martien55

26 jun 2010, 12:07

:)
Au revoir!
Evolution is a fact of life. Deal with it.
Gast

26 jun 2010, 12:16

Allez Jure, ons definitief verlaten?? Nu dat ik een beetje zicht begon te krijgen op je persoon?
Ik denk dat je een mooi mens bent, Jure. Bedankt voor je verduidelijking. Het heeft me geholpen.
Bedenk je toch nog maar eventjes.
En mocht je dat niet doen, dan wens ik je verder een rijk leven met je medemens. :wink:

smurfje

01 jul 2010, 11:38

martien55 schreef::)
Au revoir!
Ik ben terug van weggeweest, moet hier nog veel lezen en acclimatiseren. Maar Martien55, je had net voor mijn vertrek op 12 juni mooi en constructief een antwoord gegeven waar ik op mijn beurt kan op antwoorden, mogelijk hebben anderen dat al gedaan.
Alhoewel we niet hetzelfde standpunt innemen vond ik jouw manier van werken toch een heel stukje beter dan dit van anderen die niet akkoord gaan.
Mogelijks ben jij nu in verlof, we zien wel of we praten nog wel eens tegen elkaar. Ik ga mogelijks de rest eens lezen want het is nu toch veel te warm om iets anders te doen.
Tot weerzien.

bluevelvet

01 jul 2010, 14:37

armandine schreef:Allez Jure, ons definitief verlaten?? Nu dat ik een beetje zicht begon te krijgen op je persoon?
Ik denk dat je een mooi mens bent, Jure. Bedankt voor je verduidelijking. Het heeft me geholpen.
Bedenk je toch nog maar eventjes.
En mocht je dat niet doen, dan wens ik je verder een rijk leven met je medemens. :wink:
Hoe zou dat nu komen dat jure ons verlaat ? Mysterie Man ook al niet meer te bespeuren :roll:

VideoFred, Gevane, ria, en nog anderen .... kan niet direkt op al de namen komen.

'Mooie' personen worden hier meestal weggepest, ik laat je eens raden door wie armandine ? Waarom nu zo schijnheilig doen :idea:

Paul Siemons

01 jul 2010, 15:41

Bluevelvet schreef : 'Mooie' personen worden hier meestal weggepest, ik laat je eens raden door wie armandine ? Waarom nu zo schijnheilig

Bluevelvet héél moeilijk voor u om iets te snappen hé!
Dat die mensen die U hier opnoemt wegblijven daar heeft toch niemand fout aan, dat is toch hun eigen beslissing!
Daar moet jij niemand met de vinger voor wijzen en zeker niet de personen die hier de leugens uit de "bijbelvuinisbelt" bovenhalen.
Kunde daar niet mee om en blijft ge daarvoor weg: flauw!

Mvg,
P.Siemons
Fazal

01 jul 2010, 15:48

Alleszins niet in, en door, het citaat van Armandine, dat jij hierboven vermeldt BV. Ik denk dat zij gewoon wegblijven omdat zij er al gans de bijbel hebben ingeplakt. En daardoor niets meer konden vinden, om de anders-, of niet-gelovigen, nog van enig verstandelijk(sic!) antwoord te kunnen voorzien, hetgeen blijkbaar zo al niet kon.
Ofwel is het aan de tergende traagheid van SN te wijten!?
En als ik nog even mag?
Ik zie geen enkele vorm van schijnheiligheid bij Armandine!
Gast

01 jul 2010, 16:21

Deze personen bleven hier weg om de klassieke reden van gelovigen : respectloos behandeld enz...enfin zie de toptien van Martien. Gewoon niet tegen de waarheid kunnen en bakzeil moeten halen. Meer niet. En of dat nu schone personen zijn of niet, dat speelt geen enkele rol. De inhoud van de postings die speelden een rol en niets anders. En zoals we dat gewoon zijn heeft Bluevelvet de verpakking weer onthouden maar niet de inhoud. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen beslissingen en daden. Wil je discuteren dan moet je ook weerbaar zijn, anders blijf je beter weg. Dus die mensen hebben een goede beslissing genomen. Nu jij nog. :lol: