bluevelvet schreef: Jaja martien55 zo is het : Men gelooft in God OF niet !
En dat moet ieder VOORAL zelf weten.
Maar je meent hier een wannabe wetenschappelijke discussie te voeren en dat is wat anders dan geloof.
Trust me.
En velen wijzen ons erop omdat men God niet kan zien dat Hij niet bestaat.
O ja?
Vostrekte projectie van jouw kant. Ik heb dat nog NOOIT ergens gelezen, behalve dan de de CREATJES daar steeds mee komen leuren.
Daar tegenover hebben wij het ook al gehad over de zwaartekracht, de wind, de golven..... die zien wij niet maar wij kennen het effect ervan.
Ach ach ach ach...
Deze is TE simpel.
het gaat om MEETBARE WAARNEEMBARE verschijnselen. MEETBAAR en MERKBAAR.
Dat geldt voor wind, zwaartekracht, ...
Zo ook zegt de bijbel zelfs als we God niet zien we Zijn werken toch zien ....... en dat er geen excuus is om ons te onttrekken aan het bestaan van God.
Maar dat is dus NIET meetbaar, merkbaar. DAT is t verschil.
Maar ach, ook deze heeft een baard zo lang dat ie er zelf over struikelt.
En martien55, men tracht al meer dan 150 jaar evolutie te bewijzen, en nog is het geen feit !
En nu ontwijk je voor de derde keer mijn vraag.
Dus nu nog es:
ALS ik kan aantonen dat evolutie een wetenschappelijk feit is, heb ik de discussie dan gewonnen?
Een simpel ja of nee voldoet hier.
Of durf je die uitdaging niet aan?
Nou?
Gezien de natuur zelf verwijst naar een Schepper is het bewijzen van evolutie overbodig.
Bewijzen die gebaseerd zijn op verkeerde aannames reeds van in het begin, jure had het er al eerder over, is alles wat volgt ONJUIST !
Wel, dan kun je toch simpelweg de uitdaging aannemen in plaats van steeds om de hete brei heen te draaien?
Ik ben alleen nu een week naar Schiermonnikoog, dus deze zal even een week blijven liggen...
Evolution is a fact of life. Deal with it.