ebenhaezer schreef:Paulus , die vreselijk TEGEN de christenen was , werd volledig omgedraaid toen hij deze Heer ontmoette TALISMAN !
Zeg nu niet dat ik met jou geen geduld heb he EB. Allée, ik zal het nog eens uitleggen en druk dit dan af, zodat ik volgende week niet opnieuw moet beginnen.
Paulus heeft Jezus nooit ontmoet, enkel in gedachte.
Paulus in dienst van het Sanhedrin-rechtbank, maakte jacht op de zeloten en nazareërs, de achterban van de historische Jezus.
En hij stond daarna voor 100 % achter het christelijk geloof en schreef daarna talloze brieven aan de gelovigen , tot opbouw en groei van de Gemeente.
Paulus stond niet ' achter het christelijk geloof ', hij heeft het uitgevonden. En dát is wetenschappelijk algemeen aangenomen. Misschien nog niet in Wallonië, maar daar lopen ze altijd wel wat achter. En ge weet het of niet, maar een heel deel van die schrijfsels is niet van hem, maar van de tijd dat de orthodoxen strijd leverden met de gnostische christenen ( waar Paulus bij hoorden, en daarom dat zijn schrijfsels wat uitgebreid en aangepast diende te worden ).
Waarom vond ook hij het dan de moeite waard om christen te zijn ? Maar het is TE gemakkelijk om te zeggen dat hij nooit bestond , of dat hij een bedrieger is ; dat getuigt alleen van onmacht over dit feit , ja ?
Deze onmacht zie ik enkel van uw kant EB ! Ik heb nooit geschreven dat Paulus niet bestaan heeft, maar de geschiedenis eromheen is vervalst.
Het is niet omdat jij ' andersdenkend ' bent , dat je de christenen moet BESTRIJDEN , wat zeker nooit de GELOOFSZEKERHEID zou kunnen beschadigen , laat staan wegnemen.
Ik ben niet ' andersdenkend ' maar ' geschiedkundig-correct denkend. Ik bestrijd de christenen niet, maar wél de sprookjesversie die ze voor waar verkondigen. Je kan me enkel verwijten dat ik 'rechtdenkend' ben en de waarheid najaag, beter dan de leugen wat ze jou hebben wijs gemaakt.
Vrede zaaien is wel iets heel anders denk ik , of niet ?
In vrede zaaien zijn de christenen nooit zo goed in geweest. De geschiedenis van het christendom is één spoor van bloed en onderdrukking. Dan nog liever vrijdenkend.
Vr . gr. EBENHAEZER .
Dat uw groeten zo vriendelijk zijn geloof ik niet zo. Nog iets waar de christenen sterk in zijn, in hypocrisie.