Waarom ' christen zijn ' de moeite waard is .

hier is plaats voor alle wereldreligies

bluevelvet

07 sep 2011, 11:48

:roll: Zou het daarom zijn dat er zoveel 'in't zwart' gewerkt werd omdat mijnheer pastoor niet aan allen een goed rapport kon geven ? Of omdat hij veel van zijn 'macht' verloren had ? Ah ja hé, vele mensen bleven in de kou staan dan, ocharme die bloedjes van kinderen ......
Ik stel me de vraag of hij dan ook zijn 'uitverkorenen' had ? Hij kon moeilijk een goed rapport schrijven aan tientallen afgestudeerden voor dat ene plaatsje dat moest ingevuld worden nietwaar ? Waarop baseerde hij zich dan ? Op het zondagse "stoelengeld" ? Of waar hij op zondag op de koffie mocht komen ?
Aiaiaiaiai..........Die is dan mede verantwoordelijk voor belastingontduiking en/of schuldig aan 'pot-de-vin' 8O
Eventjes lachen hoor :P

ebenhaezer

17 sep 2011, 16:09

Lachen is gezond , dat mag gerust hoor ! Ook dat is een mooie gave die we gekregen hebben , gelukkig maar !
Men wil nogal dikwijls eens de christen voorstellen als een streng en stroef iemand , maar dat klopt niet hoor , juist een christen heeft alle reden om blij en gelukkig te zijn , want er staat een machtige God aan zijn zijde ; en die blijdschap en vrede helpt hem door alle tijden heen , goede en slechte . Als dat dan niet de moeite waard is , weet ik wel zeker !

M. vr. groet , EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

17 sep 2011, 20:20

ebenhaezer schreef:Lachen is gezond , dat mag gerust hoor ! Ook dat is een mooie gave die we gekregen hebben , gelukkig maar !
Men wil nogal dikwijls eens de christen voorstellen als een streng en stroef iemand , maar dat klopt niet hoor , juist een christen heeft alle reden om blij en gelukkig te zijn , want er staat een machtige God aan zijn zijde ; en die blijdschap en vrede helpt hem door alle tijden heen , goede en slechte . Als dat dan niet de moeite waard is , weet ik wel zeker !

Als jullie dan zo gelukkig zijn, wat zitten jullie hier alsmaar te zabberen over die god die jullie zo gelukkig maakt??? Hebben jullie daar nòg niet genoeg aan soms???
Is het jullie waard daar zo hard te blijven over discuteren? Zo ja, en waarom? :roll:
Wees gelukkig en laat anderen met rust! Beleef uw hersenspinsels in en bij uzelf!
Ik ben op het forum ingeschreven, en ik màg dus mijn mening hierover schrijven!
Jullie discussieforum past HIER niet! Schoenmaker ..., blijf bij uw leest!

socrates

17 sep 2011, 20:27

Eigenlijk is dit topic een vorm van propaganda of reclame. Naar de letter van het reglement van Sennet zijn dergelijke boodschappen eigenlijk verboden...
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Clausewitz

17 sep 2011, 20:50

EB:
want er staat een machtige God aan zijn zijde ; en die blijdschap en vrede helpt hem door alle tijden heen , goede en slechte . Als dat dan niet de moeite waard is , weet ik wel zeker
Niet alleen discriminatie maar ook nog mercantilisme.
Wie bewaakt de bewakers.

bluevelvet

18 sep 2011, 10:10

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef:Lachen is gezond , dat mag gerust hoor ! Ook dat is een mooie gave die we gekregen hebben , gelukkig maar !

Als jullie dan zo gelukkig zijn, wat zitten jullie hier alsmaar te zabberen over die god die jullie zo gelukkig maakt??? Hebben jullie daar nòg niet genoeg aan soms???
Is het jullie waard daar zo hard te blijven over discuteren? Zo ja, en waarom? :roll:
Wees gelukkig en laat anderen met rust! Beleef uw hersenspinsels in en bij uzelf!
Ik ben op het forum ingeschreven, en ik màg dus mijn mening hierover schrijven!
Jullie discussieforum past HIER niet! Schoenmaker ..., blijf bij uw leest!
Als een niet-gelovige hier de evolutieleer komt verspreiden, of verdedigen met hand en tand, waarom mogen bijbelgelovers daarop geen reactie plaatsen als zij daar niet mede akkoord gaan ?
Als bijbelgelovers een topic openen over het 'Woord van God' zijn de niet-gelovers welkom om te riposten !
Waarom schrijf je : 'laat anderen met rust ? Jullie komen zelf op onze topics lezen...... :roll: :roll: Jong, jong, jong, wat is dat nu voor flauwe zever toch !

Reini

18 sep 2011, 11:27

BV schreef voor 1 keer heel wijs:

Als een niet-gelovige hier de evolutieleer komt verspreiden, of verdedigen met hand en tand, waarom mogen bijbelgelovers daarop geen reactie plaatsen als zij daar niet mede akkoord gaan ?
Als bijbelgelovers een topic openen over het 'Woord van God' zijn de niet-gelovers welkom om te riposten !

Je schreef namelijk over evolutieLEER , en bijbelGELOVERS.
Prachtig !

ebenhaezer

20 sep 2011, 15:15

Fazal schreef:Natuurlijk mag je dat he ebenhaezer, voor zover je uw mening niet aan anderen probeert op te dringen. En dàt, is dan weer 'mijn' mening hierover. :wink:

FAZAL , het lijkt hier wel een draaimolen ! moet ik het nog eens herhalen , WIE DRINGT HIER ZIJN MENING OP ? ik , met het beantwoorden van jullie vraag of het reageren op jullie uitlatingen ? Of JULLIE met het overtuigen van jullie mening ? 't Is maar hoe je het beziet hoor !
We leven in een VRIJ land , en MOGEN onze eigen mening hebben en er voor uitkomen , en dat is helemaal geen opdringerij hoor ! Als christen zijn , NIET de moeite waard was , zou ik er nooit over spreken hoor , maar Hij ( Schepper God ) , is mijn alles in al wat er is , dat is méér dan een overtuiging , maar een FEIT ! En dat mag gerust wegen tegenover het verklaren dat er geen God is ! En ook dat neem IK niemand kwalijk , want dat is hun vrije keuze , oké ? Vr. gr. EB.

ebenhaezer

30 sep 2011, 18:37

Paulus , die vreselijk TEGEN de christenen was , werd volledig omgedraaid toen hij deze Heer ontmoette TALISMAN ! En hij stond daarna voor 100 % achter het christelijk geloof en schreef daarna talloze brieven aan de gelovigen , tot opbouw en groei van de Gemeente. Waarom vond ook hij het dan de moeite waard om christen te zijn ? Maar het is TE gemakkelijk om te zeggen dat hij nooit bestond , of dat hij een bedrieger is ; dat getuigt alleen van onmacht over dit feit , ja ?
Het is niet omdat jij ' andersdenkend ' bent , dat je de christenen moet BESTRIJDEN , wat zeker nooit de GELOOFSZEKERHEID zou kunnen beschadigen , laat staan wegnemen . Vrede zaaien is wel iets heel anders denk ik , of niet ?

Vr . gr. EBENHAEZER .
Gast

30 sep 2011, 19:12

ebenhaezer schreef:Paulus , die vreselijk TEGEN de christenen was , werd volledig omgedraaid toen hij deze Heer ontmoette TALISMAN !
Zeg nu niet dat ik met jou geen geduld heb he EB. Allée, ik zal het nog eens uitleggen en druk dit dan af, zodat ik volgende week niet opnieuw moet beginnen.

Paulus heeft Jezus nooit ontmoet, enkel in gedachte.
Paulus in dienst van het Sanhedrin-rechtbank, maakte jacht op de zeloten en nazareërs, de achterban van de historische Jezus.
En hij stond daarna voor 100 % achter het christelijk geloof en schreef daarna talloze brieven aan de gelovigen , tot opbouw en groei van de Gemeente.
Paulus stond niet ' achter het christelijk geloof ', hij heeft het uitgevonden. En dát is wetenschappelijk algemeen aangenomen. Misschien nog niet in Wallonië, maar daar lopen ze altijd wel wat achter. En ge weet het of niet, maar een heel deel van die schrijfsels is niet van hem, maar van de tijd dat de orthodoxen strijd leverden met de gnostische christenen ( waar Paulus bij hoorden, en daarom dat zijn schrijfsels wat uitgebreid en aangepast diende te worden ).
Waarom vond ook hij het dan de moeite waard om christen te zijn ? Maar het is TE gemakkelijk om te zeggen dat hij nooit bestond , of dat hij een bedrieger is ; dat getuigt alleen van onmacht over dit feit , ja ?
Deze onmacht zie ik enkel van uw kant EB ! Ik heb nooit geschreven dat Paulus niet bestaan heeft, maar de geschiedenis eromheen is vervalst.
Het is niet omdat jij ' andersdenkend ' bent , dat je de christenen moet BESTRIJDEN , wat zeker nooit de GELOOFSZEKERHEID zou kunnen beschadigen , laat staan wegnemen.
Ik ben niet ' andersdenkend ' maar ' geschiedkundig-correct denkend. Ik bestrijd de christenen niet, maar wél de sprookjesversie die ze voor waar verkondigen. Je kan me enkel verwijten dat ik 'rechtdenkend' ben en de waarheid najaag, beter dan de leugen wat ze jou hebben wijs gemaakt.
Vrede zaaien is wel iets heel anders denk ik , of niet ?
In vrede zaaien zijn de christenen nooit zo goed in geweest. De geschiedenis van het christendom is één spoor van bloed en onderdrukking. Dan nog liever vrijdenkend.
Vr . gr. EBENHAEZER .
Dat uw groeten zo vriendelijk zijn geloof ik niet zo. Nog iets waar de christenen sterk in zijn, in hypocrisie.
Gast

30 sep 2011, 20:12

Reini schreef:En nu moet EB dat nog "geloven".....
Er zit iets in de weg denk ik.
Dat is geen kwestie van geloven, dat is gewoon zo. Wat ze al dan niet geloven over te taalgrens kan ik me echt niet meer druk maken. En ik denk niet dat er iets in de weg zit, hooguit één hersencel.

Clausewitz

01 okt 2011, 20:03

BV orakelde weer:
Het is niet omdat jij ' andersdenkend ' bent , dat je de christenen moet BESTRIJDEN , wat zeker nooit de GELOOFSZEKERHEID zou kunnen beschadigen , laat staan wegnemen
Een mensonterend voorbeeld van die arrogante zelfbedruiping, kan je zien in het ultrafundamentalistische katholieke Beieren.Ze hebben het aangedurfd een excellente lerares te ontslaan omdat haar leerlingen allemaal te hoge scores hadden in wiskunde.Dat kon alleen als ze het vak godsdienst verwaarloosde vonden de pasters én de lokale CSU-bonzen.Houd gij ze dom ik zal ze arm houden.Ze willen brave verbruikers kweken die geen vragen stellen.Geloofszekerheid noemt BV dat.Die term noem ik:inkoopzakbezinksel.Je kan er alle kanten mee uit.
Laatst gewijzigd door Clausewitz op 01 okt 2011, 22:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Wie bewaakt de bewakers.

ebenhaezer

01 okt 2011, 20:09

Zo TALIS , om te beginnen ben ik een VLAMING , maar woon toevallig in Wallonië .

Wat jij geschiedkundig - correct noemt , is in mijn ogen ONGELOOF IN GODS WOORD . De Bijbel maakt mij niets wijs , want Gods Woord is Waarheid voor mij en de milliarden gelovigen in deze wereld ! Het is jouw overtuiging tegenover de onze , en daarover is het laatste woord nog niet gevallen .

Over VRIENDELIJKHEID gesproken ! Nog niet het verschil ontdekt van de gelovigen en de tegenstanders , hier op dit forum ? En is jouw ' geduld ' met mij wel zo oprecht ? Toch eens jouw eigen postings aan mij gericht even nagaan hoor !

Met oprecht gemeende vriendelijke groeten , EBENHAEZER .
Gast

01 okt 2011, 21:15

ebenhaezer schreef:Zo TALIS , om te beginnen ben ik een VLAMING , maar woon toevallig in Wallonië .
Heb ik beweerd dat je een Waalin bent ? Ten zuiden van de taalgrens, dat is toch Wallonië niet ?
Wat jij geschiedkundig - correct noemt , is in mijn ogen ONGELOOF IN GODS WOORD .
Wat er in jou ogen afspeeld is niet de norm hoor. Je mag van mij geloven wat je wil, maar is toevallig niet correct. Simpel een hersenspinsel te beweren dat de Bijbel Gods woord is. Gewoon geschreven tussen de 7de en 5de eeuw v.C. door mensen en niet door God.
De Bijbel maakt mij niets wijs , want Gods Woord is Waarheid voor mij
Je maakt jezelf wat wijs, maar heeft niks met de waarheid te maken. Gewoon een verzameling geschriften van geitenboeren en paardefokkers.
en de milliarden gelovigen in deze wereld !
Misschien daarom dat ze spreken van het mensDOM.
Het is jouw overtuiging tegenover de onze , en daarover is het laatste woord nog niet gevallen .
Ik wéét en jij denkt te weten. Maar als je wil kunnen we hierover wel van gedachten wisselen, maar dan moet je wel afkomen met stevige onderbouw en niet enkel met ' ik geloof ' en niks meer, want dan verzoek ik je dit discussieforum te verlaten.
Over VRIENDELIJKHEID gesproken ! Nog niet het verschil ontdekt van de gelovigen en de tegenstanders , hier op dit forum ?
Zeker. De gelovigen op dit forum weten nog niet een fractie van hun religie dan de atheïsten. Ik spreek niet van ' tegenstanders ', want dat is ONVRIENDELIJK tegenover de forumbezoekers met een andere visie dan de uwe.
En is jouw ' geduld ' met mij wel zo oprecht ?
Ja hoor, omdat ik met je te doen hebt. Een heel leven van geloofsonderdrukking. Erg.
Met oprecht gemeende vriendelijke groeten , EBENHAEZER .
Is dát wel oprecht ?

ebenhaezer

23 okt 2011, 16:19

Welke deur staat er open TALISMAN ? Misschien jouw achterdeur , om spoedig weg te kunnen vluchten als de waarheid aan de voordeur staat ??? ( lol ) ! Ik zie het al gebeuren , als de duivel in een wijwater vat , hi hi ! ( lol hoor ! ) .

Maar nu serieus , persoonlijk ondervind ik , dat bij al het negatieve dat we dagelijks horen over de économie en de financieële wereld overal , ik en de gelovigen die ik ken , ons daar niet bezorgd over maken , omdat we weten dat God de touwtjes in handen heeft en er niets buiten Zijn wil kan geschieden . Hij laat de mensheid zoveel mogelijk vrij spel , zodat ze uiteindelijk zelf zien wat ze er van gemaakt hebben . Maar gerechtigheid van God zal ten slotte de eindstreep zijn ! Daarom hoeven christenen zich geen zorgen te maken , want in elke omstandigheid , hoe moeilijk soms ook , geeft de Heer kracht en middelen om door te gaan ; onze toekomst ligt immers in Zijn handen ! Daarom is deze keuze voor Hem , écht de moeite waard !

Veel liefs , EBENHAEZER .