Schepper God , wie is Hij eigenlijk ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

bluevelvet

01 mar 2015, 12:27

De vondsten - doorheen twee decennia - toont aan dat er iets ernstig mis is met het idee dat dinosauriërs miljoenen jaren geleden uitstierven:
In 1993: dinosauriër-beenderbloedcellen bezorgen Mary Schweitzer kippenvel. (Dino DNA: The hunt and the hype, Science 261)
In 1997: hemoglobine, zowel als herkenbare rode bloedcellen, in T. rex been.
In 2003: bewijs van het proteïne osteocalcine1. (Identification of proteinaceous material in the bone of the dinosaur Iguanodon, Connective Tissue Research 44)
In 2005: flexibele ligamenten en bloedvaten.
In 2007: collageen2 (een belangrijk structureel proteïne in beenderen) in T. rex been.
In 2009: de fragiele proteïnen elastine3 en laminine4, en verdere bevestiging van collageen in een Hadrosaurus. (Als dinofossielen werkelijk zou oud zijn als beweerd, zou geen van deze proteïnes aanwezig kunnen zijn).
In 2012: beendercellen (osteocyten), de proteïnen actine5 en tubuline6, en DNA (!) werden gerapporteerd. (gemeten graden van ontbinding van deze proteïnen, en in het bijzonder DNA, tonen aan dat ze de veronderstelde 65 miljoen jaren sinds dino-uitsterving niet konden overleefd hebben. Dit past beter in het bijbelse tijdsframe van duizenden jaren).
In 2012: Koolstof-14 werd gerapporteerd. (Maar 14C vervalt zo snel dat als de overblijfselen 100.000 jaar oud zouden zijn, geen ervan zou kunnen gedetecteerd worden!)

Allerlei pogingen van evolutionisten om veel van deze vondsten weg te verklaren als zijnde contaminaties, of hun verslagen te versmoren over het Koolstof-14 resultaat, getuigen van een onwil om het bewijs aan te zien dat de miljoenen jaren niet stroken met de vondsten.
:arrow: Een echt opengeestige waarnemer moet zich zeker afvragen Waarom ?

Van enig opengeestige waarnemers valt hier niet veel te bespeuren, gezien de belachelijke commentaren. Reageren doe ik dus niet en ga gewoon door met nog een paar interssante gegevens die de evolutietheorie voor schaak zetten.

talisman

01 mar 2015, 12:51

bluevelvet schreef: Allerlei pogingen van evolutionisten om veel van deze vondsten weg te verklaren als zijnde contaminaties, of hun verslagen te versmoren over het Koolstof-14 resultaat, getuigen van een onwil om het bewijs aan te zien dat de miljoenen jaren niet stroken met de vondsten.
:arrow: Een echt opengeestige waarnemer moet zich zeker afvragen Waarom ?

Van enig opengeestige waarnemers valt hier niet veel te bespeuren, gezien de belachelijke commentaren. Reageren doe ik dus niet en ga gewoon door met nog een paar interssante gegevens die de evolutietheorie voor schaak zetten.
Had ik je niet aangeraden om eens te Googlen ? Zonder veel moeite:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dating_met ... rchaeology

Zijn er nog vragen ? :lol:

bluevelvet

01 mar 2015, 12:57

Sorry ebenhaezer dat ik nog even off-topic ben, maar gezien de meesten hier geloof hechten aan het feit dat dinosaurussen uitgestorven zijn zo'n 65 miljoen geleden terwijl er zoveel bewijzen zijn die dit tegenspreken kan ik niet anders dan hen met hun neus op de feiten drukken. Hechten zij zelf er geen waarde aan dan zijn er misschien toch lezers buiten het forum die het interssant zullen vinden. :P
Wanneer komt er eindelijk eens een einde aan de LEUGEN van de evolutietheorie ? ?

Er zijn nog veel meer ontdekkingen die de LEUGEN van de evolutietheorie ontmaskeren.
Er wordt alsmaar meer zacht weefsel ontdekt onder schepselen die door evolutionisten verondersteld worden miljoenen jaren oud te zijn.
Ditmaal is het een oude kameel die gevonden werd in het noordpoolgebied van Canada. Het Canadian Museum of Nature in Ottawa beweert dat ze 3,5 miljoen jaar oud is, maar de overblijfselen zijn gemummificeerd, niet gefossiliseerd, en fragmenten van collageen1 zijn bewaard gebleven
http://www.foxnews.com/science/2013/03/ ... conundrum/
In 2008 ontdekte men een fossiele aap in Malapa, Zuid-Afrika, met aangehechte huid.
In 2009 reconstitueerden onderzoekers gedroogde inkt uit de inktzak van een '150 miljoen jaar oud' fossiel.
2009 was ook het jaar van de ontdekking van de Darwinius masillae, een zogezegd 47 miljoen oude 'missing link' [een klein aapje] met bewaard gebleven zacht weefsel. WIKI
Een Mosasaurus (een 12m lang waterreptiel) van het Institute of the National History Museum van Los Angeles County, die naar veronderstelling miljoenen jaren oud is, bevat retinapigment, gedroogd bloed residu, en “preservatie van huidstructuren van alle delen van het lichaam”.
In 2011 rapporteerde PLOS ONE4 een 'miljoen jaar' oude inktvis met organisch chitine dat bewaard gebleven was in 'inwendige schelp' van de inktvis.
Andere onderzoekers vonden chitine in een schorpioen die naar veronderstelling honderden miljoenen jaren oud is......

Wetenschappers die deze ontdekkingen bestuderen geven toe dat zij niet weten hoe het voor biomateriaal mogelijk is miljoenen jaren goed te blijven.
Het enige antwoord dat zij hebben is dat vermits zij WETEN (?) dat de fossielen miljoenen jaren oud zijn, het daarom voor biomateriaal mogelijk moet zijn om miljoenen jaren goed te blijven, niettegenstaande dit tegen de gekende FEITEN ingaat!
Dit is geen wetenschap; het is circulair redeneren; het is het fabriceren van een mythe.

LET OP : de evolutie-wetenschappers ontkennen dus niet het bestaan van het biomateriaal, ondanks tegen alle verwachtingen in !

Reini

01 mar 2015, 14:40

BV, gelukkig maar dat je niet onkent dat deze "schepsels" ooit bestonden.
Ze zijn sowieso miljoenen jaren uitgestorven.
Vraagje : waarom zou ene God zulke dieren op deze planeet plaatsen, om daarna de mens als uitverkoren zoogdier op het programma te zetten, met mogelijkheid op een eeuwig leven in een hemel, waarvan in de ruimte geen spoor te bekennen valt (by the way) ?
Heel uw verhaal over datering komt dan wel behoorlijk op de achtergrond te staan.
Was Hij gewoon wat aan het oefenen, of is de wetenschappelijke verklaring : evolutie , misschien meer steekhoudend ?
" het staat in de bijbel" klinkt al lang afgezaagd. Een geloofsboek heeft geen enkel recht, de waarheid te claimen.
Fazal

01 mar 2015, 15:19

Reini schreef: "het staat in de bijbel" klinkt al lang afgezaagd"
Vind ik ook. Die bijbel wordt hier zowaar als een soort knuppel gebruikt.

Vesselin

01 mar 2015, 15:46

Zeg het met Händel!
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

Silver Wolf

01 mar 2015, 17:32

Afbeelding Spijts de keiharde bewijzen in allerlei musea wereldwijd,
blijft BLUEVELVET zich fanatiek vastbijten in de eigen indoctrinatie. :roll:

Zet de Dino's even terug in Jurassic Park en neem kennis van het DNA. De blauwdruk waarmee nog meer kan aangetoond worden, dat de evolutie wel degelijk bestaat. En dat dit nu nog veel sterker aangetoond kan worden, dan Darwin het ooit kon!
Omdat er nieuwere technieken bestaan om het genetische materiaal te ontleden.
Er is trouwens niet enkel de C 14-methode die de ouderdom kan aantonen van opgegraven fossielen. Maar ook de verschillende lagen waarin ze gevonden worden, tonen aan in welke periode de uitgestorven wezens daar terecht zijn gekomen.

Ps.: Als kind speelde ik in de Rupelstreek en men kon er haaientanden vinden in de kleilagen. Mogelijk zal de bijbelkliek dan beweren, dat die haaien met de trein vanuit Oostende naar het binnenland zijn gespoord, om daar een frisse duik te nemen in het zoete water!?

sw

ebenhaezer

02 mar 2015, 20:46

Niet erg BLUEVELVET , ga je gang !

Ook sportmensen kunnen geloven en vertrouwen hebben in God , ik las een getuigenis van Michaël Stippelmans :
" Mijn naam is Michaël Stippelmans . Als 16 jarige puber begon ik met competitiewielrennen . Ondertussen ben ik al ruim 20 gepasseerd en fiets ik nog steeds met hart en ziel . De passie voor het wielrennen is in de loop der jaren alleen nog maar gegroeid , net zoals mijn geloof in Jezus Christus .
In het Bijbelboek Markus hoofdstuk 9 vers 23 staat :" Voor wie gelooft is alles mogelijk " . Niet alleen als sporter maar ook in je gewone dagelijkse leven kan ik alleen maar aanraden om nooit op te geven . Vertrouw volledig op God en neem Hem aan als je trainer . Hij kent je vanbinnen en vanbuiten , van kop tot teen . Hij kent je sterke punten , maar ook je zwakheden . En vooral : Hij kan in je hart kijken . Dat kan géén enkele andere trainer doen . Met God als coach , ben je altijd veilig en in topvorm . " .

Zo hoor je ook eens de stem van een ander !

Hier ook nog een stukje van het getuigenis van een bekende ex staatsman : Herman Van Rompuy : " Een jaar geleden ben ik zelfs uitgenodigd geweest in een Antwerpse loge als spreker , en ging daar met zeer veel applaus weg , terwijl iedereen mijn geloofsovertuiging kende . In onze samenleving heeft men dikwijls schrik om uitgelachen te worden omdat men gelovig is . Ik zou iedereen aanraden om daar geen vrees voor te hebben . Mijn ervaring is dat je net veel respect krijgt , op voorwaarde dat je een werkelijk overtuigd christen bent . Als men voelt dat het echt is , heeft men respect ...
De gelovige heeft zijn plaats in de wereld , maar hij moet natuurlijk wel op het institutionele vlak wanneer hij functies bekleedt , neutraal zijn . "
Hij ontving als eerste de " Bijbel in Gewone Taal " .

Ben blij met zo'n vrijmoedigheid , daar kunnen we van leren !
Dat vond ik in de ' Wegwijzer ' nr 3 van ' Het goede Boek ' ( Lambermontlaan 158 ,Brussel ) .

.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf

03 mar 2015, 16:31

EB weer in goeden doen.... :roll:
QUOTE: Mijn naam is Michaël Stippelmans . Als 16 jarige puber begon ik met competitiewielrennen . Ondertussen ben ik al ruim 20 gepasseerd en fiets ik nog steeds met hart en ziel . De passie voor het wielrennen is in de loop der jaren alleen nog maar gegroeid , net zoals mijn geloof in Jezus Christus . (sic)
EINDE CITAAT

Had Eddy Merckx dat geweten, hij zou tijdens de Tour de France een week voor alle anderen in Parijs aangekomen zijn. Of al terug bij zijn Claudine thuis om fritten te eten gebakken in Resi vet!
Maar...over Stippelmans en jongeren in 't algemeen toch dit....
De lichamelijke ontwikkeling van jonge volwassenen is op het 18e levensjaar nog niet afgerond. Het lichaam groeit nog enkele jaren door. Niet alleen het spierstelsel maar ook het skelet ontwikkelen zich daarna nog verder. Pas op ongeveer 25-jarige leeftijd zijn jongeren fysiek gezien volledig uitgegroeid tot volwassenen.
Geestelijke ontwikkeling
Ook de ontwikkeling van ‘het brein’ (de fysieke delen van de hersenen en de denkvermogens die daarmee samenhangen) gaat nog door tot ongeveer 23 á 25-jarig leeftijd. Juist na het 18e levensjaar vindt er nog rijping plaats van hersengebieden die onder andere een rol spelen bij het beoordelen en beleven van risicovolle situaties, bij planning op langere termijn en bij de beleving van beloning en straf.../...
Daarnaast vindt de geestelijke ontwikkeling van jongeren plaats door het opdoen van ervaringen. Het gebrek aan levenservaring kan voor jongeren in allerlei situaties doorwerken en van invloed zijn op hun gedrag ten aanzien van risico’s. EINDE CITAAT!

M.a.w. zo'n onervaren persoon kan nog handig worden misleid door religieuze leugens.

En wat de man met het imago van een natte dweil betreft - die omwille van zijn ruggengraatloze houding, weinig onheil kon aanrichten als puur symbolische voorzitter van Europa, (met in de coulissen de ware leider "Barosso", die het hoogste woord voerde)....
Hermanneken V.R. is en blijft een "Tsjeef" die zijn volledige carrière aan de verzuiling heeft te danken. M.a.w. de totale miskenning van "de strikte scheiding tussen Kerk en Staat", die nochtans in de grondwet is voorzien.

sw

ebenhaezer

04 mar 2015, 10:38

Silver Wolf schreef:EB weer in goeden doen.... :roll:
QUOTE: Mijn naam is Michaël Stippelmans . Als 16 jarige puber begon ik met competitiewielrennen . Ondertussen ben ik al ruim 20 gepasseerd en fiets ik nog steeds met hart en ziel . De passie voor het wielrennen is in de loop der jaren alleen nog maar gegroeid , net zoals mijn geloof in Jezus Christus . (sic)
EINDE CITAAT

Had Eddy Merckx dat geweten, hij zou tijdens de Tour de France een week voor alle anderen in Parijs aangekomen zijn. Of al terug bij zijn Claudine thuis om fritten te eten gebakken in Resi vet!
Maar...over Stippelmans en jongeren in 't algemeen toch dit....
De lichamelijke ontwikkeling van jonge volwassenen is op het 18e levensjaar nog niet afgerond. Het lichaam groeit nog enkele jaren door. Niet alleen het spierstelsel maar ook het skelet ontwikkelen zich daarna nog verder. Pas op ongeveer 25-jarige leeftijd zijn jongeren fysiek gezien volledig uitgegroeid tot volwassenen.
Geestelijke ontwikkeling
Ook de ontwikkeling van ‘het brein’ (de fysieke delen van de hersenen en de denkvermogens die daarmee samenhangen) gaat nog door tot ongeveer 23 á 25-jarig leeftijd. Juist na het 18e levensjaar vindt er nog rijping plaats van hersengebieden die onder andere een rol spelen bij het beoordelen en beleven van risicovolle situaties, bij planning op langere termijn en bij de beleving van beloning en straf.../...
Daarnaast vindt de geestelijke ontwikkeling van jongeren plaats door het opdoen van ervaringen. Het gebrek aan levenservaring kan voor jongeren in allerlei situaties doorwerken en van invloed zijn op hun gedrag ten aanzien van risico’s. EINDE CITAAT!

M.a.w. zo'n onervaren persoon kan nog handig worden misleid door religieuze leugens.

En wat de man met het imago van een natte dweil betreft - die omwille van zijn ruggengraatloze houding, weinig onheil kon aanrichten als puur symbolische voorzitter van Europa, (met in de coulissen de ware leider "Barosso", die het hoogste woord voerde)....
Hermanneken V.R. is en blijft een "Tsjeef" die zijn volledige carrière aan de verzuiling heeft te danken. M.a.w. de totale miskenning van "de strikte scheiding tussen Kerk en Staat", die nochtans in de grondwet is voorzien.

sw

Zo WOLFY , ik heb natuurlijk niet àlles opgeschreven wat deze zeer gewaardeerde Herman Van Rompuy zei , daar staat ook :
" De scheiding tussen kerk en staat is essentieel , de scheiding tussen geloof en engagement in de wereld , dat is een scheiding die ik niet begrijp . De gelovige moet zich in de wereld engageren . " .

Een beetje meer respect voor mensen zou je niet misstaan hoor , dat zou een stap in de goeie richting zijn voor jouw ' evolutionaire ' ontwikkeling , denk daaraan !!!
Fazal

04 mar 2015, 20:32

EB schreef:Zo WOLFY
Sprak god met een bestraffend vingertje tegen Silver Wolf. :roll:
EB schreef:" De scheiding tussen kerk en staat is essentieel , de scheiding tussen geloof en engagement in de wereld , dat is een scheiding die ik niet begrijp . De gelovige moet zich in de wereld engageren . " .
Ja, zoals de Moslims bvb, en je ziet wat daar van komt.
EB schreef:Een beetje meer respect voor mensen zou je niet misstaan hoor , dat zou een stap in de goeie richting zijn voor jouw ' evolutionaire ' ontwikkeling , denk daaraan !!!
Spijtig, dat uw eigen "evolutionaire" ontwikkeling tot stilstand is gekomen.
Nee, niet spijtig voor ons, wèl voor uzelf.

ebenhaezer

05 mar 2015, 16:27

Petrus had heel wat ondervonden en meegemaakt in zijn leven , en hij schreef in 1 Petr. 4 : 14 " Als je beledigd wordt omdat je een christen bent , ben je een gelukkig mens , want het betekent dat de machtige Geest van God in je is " . ( Uit de Bijbel in gewone taal )

Niet dat ik mij beledigd voel , maar het geeft mij toch een goed gevoel als ik dat zo lees . Deze Petrus werd net als zoveel christenen , door alles heen , gevormd naar het beeld ( de levenshouding ) van Christus ! Dat is geestelijke ' evolutie ' ! En dat is uiteindelijk ook het verlangen en de bedoeling van Schepper God .
Fazal

05 mar 2015, 17:27

Beste ebenhaezer, prent dit nu eens goed in uw hoofd, als daar nog ergens plaats voor is tenminste, iets waarvoor ik met recht en reden vrees!?

NIEMAND wordt hier beledigd of aangevallen omdat hij/zij een Christen is!
Wèl, omdat hij/zij, hier niets anders dan klinkklare onzin schrijft!

Silver Wolf

05 mar 2015, 17:46

ebenhaezer schreef:Petrus had heel wat ondervonden en meegemaakt in zijn leven , en hij schreef in 1 Petr. 4 : 14 " Als je beledigd wordt omdat je een christen bent , ben je een gelukkig mens , want het betekent dat de machtige Geest van God in je is " . ( Uit de Bijbel in gewone taal )
Niet dat ik mij beledigd voel , maar het geeft mij toch een goed gevoel als ik dat zo lees . Deze Petrus werd net als zoveel christenen , door alles heen , gevormd naar het beeld ( de levenshouding ) van Christus ! Dat is geestelijke ' evolutie ' ! En dat is uiteindelijk ook het verlangen en de bedoeling van Schepper God .
MOOI voorbeeld die PETRUS :!: :?:
QUOTE uit dé BIJBEL....
. . . / . . . "Hij begon te vloeken en te zweren: ‘Ik ken die man niet over wie jullie het hebben.’ Meteen kraaide voor de tweede keer de haan. En Petrus herinnerde zich wat Jezus hem gezegd had: ‘Voordat de haan twee keer kraait, zul je Me drie keer verloochenen."
EINDE CITAAT.

Enne EB wat Hermanneken Van Rompuy betreft....
Het was "Nigel Farage" van UKIP die in het Europese Parlement terecht zei dat Hermanneken het charisma had van een natte dweil ("a damp cloth") en als voorzitter niet eens democratisch werd verkozen, maar achter de schermen naar voor geduwd. In zijn geval, omdat hij weinig schade kon aanrichten met zijn Haiku gedichtjes. En gewoon Barosso het hoge woord bleef voeren. Terwijl Hermanneken er meestal wat schaapachtig bij stond.
Groot staatsman, :D die bij zijn afscheid annex riante vergoeding ineens heel zijn nest kleinkinderen opvoert, (met eentje ervan nog in de pamper op zijn arm). Waarbij heel wat ernstige staatsleiders niet meer wisten hoe te reageren en die wat wereldvreemde opa aankeken, alsof hij ze niet meer allemaal op een rijtje had. :wink:

sw

ebenhaezer

06 mar 2015, 16:00

Fazal schreef:Beste ebenhaezer, prent dit nu eens goed in uw hoofd, als daar nog ergens plaats voor is tenminste, iets waarvoor ik met recht en reden vrees!?

NIEMAND wordt hier beledigd of aangevallen omdat hij/zij een Christen is!
Wèl, omdat hij/zij, hier niets anders dan klinkklare onzin schrijft!

Ho FAZAL , ik zei toch dat ik mij niet beledigd voel ? mijn geweten klaagt mij niet aan hoor , ik voel me heel blij en gelukkig , ook op dit forum , jij ook ?
't Is maar de vraag , WIE hier ' onzin ' schrijft , alles nog eens herlezen misschien ?