Geloven in de BIJBEL of de theorie van Darwin ?
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Tja , dat hoort thuis in het boekje : "terug naar de middeleeuwen" .Clausewitz schreef:BV:Dát past perfect op mensen die vast geloven dat de aarde nog maar 6000 jaar bestaat.Er staat in de bijbel geschreven: ‘Ik zal de wijsheid van de wijzen vernietigen, het verstand van de verstandigen zal ik teniet doen.’
BV schreef verschillende hoofdstukken .
-
Fazal
Nee hoor! Niet Darwin, maar die goeie God heeft 'ons' (letterlijk) 'geschapen'.
Den ene al wat groter dan den andere. Voor sommigen ... helaas.
De goeie God geeft en neemt. Natuurlijk, want wat hij niet geeft, kan hij ook niet afpakken. Dus, wij waren daar ..., zo opeens, eensklaps en zómaar. Maar eigenlijk had Hij 'ons' niet nodig om zich mee te amuseren. Raar maar waar. En om al zijn scheppingsfouten goed te praten, heeft Hij aan een paar schriftgeleerden het bevel gegeven ne keer ne goeie bijbel ineen te flansen. Dat gebeurde véél véél later natuurlijk, want in den beginne waren zij er nog niet. Maar idd, véél later dus. Want ik denk dat noch Adam noch Eva, en ja zelfs hun kinderen, nog niet konden lezen, laat staan, konden schrijven.
Als goeie God kon Hij natuurlijk ook niet op voorhand weten hoe het zijn eerste schepselen zou vergaan.
Maar ..., hij kreeg een fantastische ingeving. Hij zou hen eventjes uittesten met een aantrekkelijke appelboom, met als bewaker, een mooie, veelkleurige, doch heel geniepige slang. Die werd dan later, véél véél later alweer, door de gelovigen voor de duivel aanzien. Want het zou niet spannend genoeg zijn geweest mocht hij zichzelf niet van een tegenhanger hebben voorzien. Kwestie van evenwicht nietwaar. Zeg maar, goed en kwaad.
Die duivel zou voor de verlokking zorgen. Eens zien wat die onnozele Adam en Eva, aan wie Hij notabene een vrije wil had meegegeven, ervan terecht zouden brengen. Oh maar, wat hij eigenlijk had verwacht (en toch weer niet!?), gebeurde ook. En ja hoor, ze lieten zich verleiden door die mooie snode slang, want je moet weten dat dat in de tijd was toen de dieren nog spraken. Maar goed, Zijn amusement kon nu beginnen. Allereerst moest Hij nu Zijn almachtigheid aan Zijn nietige schepselen tonen en stuurde bij deze, als Goddelijke straf, Adam en Eva de laan uit. Het paradijs op aarde had voorgoed afgedaan.
Hij ging op zijn hoge troon, ergens bovenop een wolk gaan zitten, en sprak tot Zichzelf, zich in de Goddelijke handen wrijvend: "laat nu maar komen". Het verderf van de wereld was begonnen en zijn verveling was voorgoed gebroken.
Na zoveel miljarden jaren, zal Hij zich als strenge, doch rechtvaardige God, uiteindelijk van die verderfelijke wereld ontdoen en iets anders moeten verzinnen. Je moet weten, al die miljarden jaren zijn voor Hem, de Grote Meester, eigenlijk toch maar een fluitje van een cent, want voor Hem, bestaat de tijd dus eigenlijk niet, of ... misschien hoop en al, 6000 jaar!?
(Man man man, wat moet dat een en al verveling zijn!)
Enfin, het laatste oordeel kan dan beginnen. Met ieder van ons afzonderlijk, zal Hij een eitje pellen. Sinte Pieter zal voor de orde zorgen. Sorry maat, er zijn nog 100 en zoveel biljoen wachtenden vóór u. Tòch zal je weer mogen kiezen, wachten in het vagevuur, of definitief doorreizen naar de hel.
Zó is het gegaan, en zó zal het gaan, en bij deze is mijn vertelseke gedaan.
Den ene al wat groter dan den andere. Voor sommigen ... helaas.
De goeie God geeft en neemt. Natuurlijk, want wat hij niet geeft, kan hij ook niet afpakken. Dus, wij waren daar ..., zo opeens, eensklaps en zómaar. Maar eigenlijk had Hij 'ons' niet nodig om zich mee te amuseren. Raar maar waar. En om al zijn scheppingsfouten goed te praten, heeft Hij aan een paar schriftgeleerden het bevel gegeven ne keer ne goeie bijbel ineen te flansen. Dat gebeurde véél véél later natuurlijk, want in den beginne waren zij er nog niet. Maar idd, véél later dus. Want ik denk dat noch Adam noch Eva, en ja zelfs hun kinderen, nog niet konden lezen, laat staan, konden schrijven.
Als goeie God kon Hij natuurlijk ook niet op voorhand weten hoe het zijn eerste schepselen zou vergaan.
Maar ..., hij kreeg een fantastische ingeving. Hij zou hen eventjes uittesten met een aantrekkelijke appelboom, met als bewaker, een mooie, veelkleurige, doch heel geniepige slang. Die werd dan later, véél véél later alweer, door de gelovigen voor de duivel aanzien. Want het zou niet spannend genoeg zijn geweest mocht hij zichzelf niet van een tegenhanger hebben voorzien. Kwestie van evenwicht nietwaar. Zeg maar, goed en kwaad.
Die duivel zou voor de verlokking zorgen. Eens zien wat die onnozele Adam en Eva, aan wie Hij notabene een vrije wil had meegegeven, ervan terecht zouden brengen. Oh maar, wat hij eigenlijk had verwacht (en toch weer niet!?), gebeurde ook. En ja hoor, ze lieten zich verleiden door die mooie snode slang, want je moet weten dat dat in de tijd was toen de dieren nog spraken. Maar goed, Zijn amusement kon nu beginnen. Allereerst moest Hij nu Zijn almachtigheid aan Zijn nietige schepselen tonen en stuurde bij deze, als Goddelijke straf, Adam en Eva de laan uit. Het paradijs op aarde had voorgoed afgedaan.
Hij ging op zijn hoge troon, ergens bovenop een wolk gaan zitten, en sprak tot Zichzelf, zich in de Goddelijke handen wrijvend: "laat nu maar komen". Het verderf van de wereld was begonnen en zijn verveling was voorgoed gebroken.
Na zoveel miljarden jaren, zal Hij zich als strenge, doch rechtvaardige God, uiteindelijk van die verderfelijke wereld ontdoen en iets anders moeten verzinnen. Je moet weten, al die miljarden jaren zijn voor Hem, de Grote Meester, eigenlijk toch maar een fluitje van een cent, want voor Hem, bestaat de tijd dus eigenlijk niet, of ... misschien hoop en al, 6000 jaar!?
(Man man man, wat moet dat een en al verveling zijn!)
Enfin, het laatste oordeel kan dan beginnen. Met ieder van ons afzonderlijk, zal Hij een eitje pellen. Sinte Pieter zal voor de orde zorgen. Sorry maat, er zijn nog 100 en zoveel biljoen wachtenden vóór u. Tòch zal je weer mogen kiezen, wachten in het vagevuur, of definitief doorreizen naar de hel.
Zó is het gegaan, en zó zal het gaan, en bij deze is mijn vertelseke gedaan.
Laatst gewijzigd door Fazal op 22 jan 2011, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ja maar Fazal ; ge moet een beetje zien hoe je dat brengt he man .
De verklaring is deze : Dat verhaal zit vol symbolen .
je kan dus aan de slag om elk detail een betekenis te geven, en zowat Iedereen heeft daar zo zijn eigen uitleg over .
Gevolg : zoveel uitleg , zoveel religiën .
De verklaring is deze : Dat verhaal zit vol symbolen .
je kan dus aan de slag om elk detail een betekenis te geven, en zowat Iedereen heeft daar zo zijn eigen uitleg over .
Gevolg : zoveel uitleg , zoveel religiën .
Laatst gewijzigd door Reini op 22 jan 2011, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fazal
Jama Reini, het is nog niet gedaan hoor.
Ik ben nog maar begonnen. De eerste pagina is nu klaar.
Later, véél véél later, zal het er zelfs niet meer op gelijken, want zoals ook jij wel weet, de bijbel is ook véél later, vele keren herschreven en mee-ge-evolueerd.
Enfin, zoals je ziet, zijn het niet alleen de bijbelbelievers die kunnen zeveren. Maar ik, weet het tenminste van mijzelf. Daarom bèn ik nog geen zeveraar, maar ik kàn het dus wel, net zoals die anderen, maar het helaas voor hen, NIET weten van zichzelf.
Ik ben nog maar begonnen. De eerste pagina is nu klaar.
Later, véél véél later, zal het er zelfs niet meer op gelijken, want zoals ook jij wel weet, de bijbel is ook véél later, vele keren herschreven en mee-ge-evolueerd.
Enfin, zoals je ziet, zijn het niet alleen de bijbelbelievers die kunnen zeveren. Maar ik, weet het tenminste van mijzelf. Daarom bèn ik nog geen zeveraar, maar ik kàn het dus wel, net zoals die anderen, maar het helaas voor hen, NIET weten van zichzelf.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Tja, als de ene het woord KIEKEN niet meer kan gebruiken dan gebruik jij het wel eventjes, maar een beetje op een gewiekstere manier ! !Reini schreef: Ach , heb jij wel een idee hoe lang 4,5 miljard jaar duurt ? Ik kan me nog geen duizend jaar voorstellen .
Wat me het meest stoort aan jou is het feit dat je mensen met het juiste inzicht , die de bewijzen aanbrengen , gewoon staat uit te lachen .
In feite ben je dan een geëvolueerde aap met het brein van een kieken.
Je hebt dus HAAR en PLUIMEN , ergens .
Ik vraag het je nog eens: Heb jij wel het idee begrepen dat 4,5 miljard jaar niet voldoende zijn om de miljoenen en miljoenen mutaties die nodig zijn om van een ééncellig wezen de huidige mens te doen voortkomen ? Neen hé !
Ter info : In ongeveer 19 miljoen wetenschappelijke publicaties werden van 453.732 gedocumenteerde mutaties slechts 186 als voordelig ingedeeld, waarbij bij geen enkele een toename van genetische informatie plaatsvond
Uit de 95 stellingen tegen evolutie : http://www.scribd.com/doc/37017099/95-S ... n-Evolutie
Wat heb je hier op te antwoorden reini ? En dat is nog maar één punt van de 95 stellingen die ik je graag zou willen stellen !
Ik denk dat je er zelf ook als een kip gaat bijlopen nu, HAREN recht
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 22 jan 2011, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
BV schreef /
Ik vraag het je nog eens: Heb jij wel het idee begrepen dat 4,5 miljard jaar niet voldoende zijn om de miljoenen en miljoenen mutaties die nodig zijn om van een ééncellig wezen de huidige mens te doen voortkomen ? Neen hé !
In dat beetje tijd moet toch al iets kunnen dacht ik .
Wie heeft er bewijzen van dat het onmogelijk was ?
Sommige veranderingen kunnen snel gaan ; anderen trager .
Volg de wetenschap en leer bij ; dan begrijp je het ietsjes beter.
Wil zette je al meerdere keren in je hemd BV , weet je't nog ?
Met vele groeten;
Het kieken.

Met vele groeten;
Het kieken.
-
Ik was mijn posting aan het aanpassen toen je al antwoord gaf.Reini schreef:BV schreef /
Met vele groeten;
Het kieken.![]()
![]()
En nee reini, mij heb je tot hiertoe nog niet in mijn hemd kunnen zetten, Spijtig voor jou. Lees maar eens het volgende hoe zwak de evolutietheorie nu feitelijk is.
Ik herhaal mijn aanpassing :
Ter info : In ongeveer 19 miljoen wetenschappelijke publicaties werden van 453.732 gedocumenteerde mutaties slechts 186 als voordelig ingedeeld, waarbij bij geen enkele een toename van genetische informatie plaatsvond.
(ik hoop dat je begrijpt dat er heel veel genetische informatie nodig is om over te gaan naar een ander diersoort? )
Uit de 95 stellingen tegen evolutie : http://www.scribd.com/doc/37017099/95-S ... n-Evolutie
Wat heb je hier op te antwoorden reini ? En dat is nog maar één punt van de 95 stellingen die ik je graag zou willen stellen !
Ik denk dat je er zelf ook als een kip gaat bijlopen nu, HAREN recht
-
Die stellingen komen uit crea-hoek Blue Velvet .
Het staat je vrij om dat te geloven of niet ; het is genoegzaam bewezen dat evolutie een feit is . Tot spijt van wie 't benijdt .
Laten we even aannemen dat de cijfers die je aanhaalt kloppen betreffende de mutaties .
Maar op 4,5 miljard jaar kan er veel meer gebeuren dan die duizenden probeersels !
En doe er gerust een miljard jaarkes af hoor ,want het leven zette zich pas veel later in gang nadat de aarde "geboren" was .
Het staat je vrij om dat te geloven of niet ; het is genoegzaam bewezen dat evolutie een feit is . Tot spijt van wie 't benijdt .
Laten we even aannemen dat de cijfers die je aanhaalt kloppen betreffende de mutaties .
Maar op 4,5 miljard jaar kan er veel meer gebeuren dan die duizenden probeersels !
En doe er gerust een miljard jaarkes af hoor ,want het leven zette zich pas veel later in gang nadat de aarde "geboren" was .
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ja zeker. Maar er zijn toch vele vraagtekens over bijvoorbeeld de tijdsduur vanontwikkeling betreffende de organen van de levende wezens hier op aarde.het is genoegzaam bewezen dat evolutie een feit is . Tot spijt van wie 't benijdt .
Daarom is het ook niet zo gek om te veronderstellen dat voor de mens op aarde een aanvang maakte deze al vele ontwikkeling levens heeft gehad op een aantal planeten. Elke planeet geschikt en toegerust voor die ontwikkeling die nodig is voor het leven op deze planeet.
De kern van de mens die op aarde als het ware ontkiemde had dan al vele informatie in zich opgeslagen ( van alle vorige levens ) waardoor er in een zeer relatieve snelle groei naar het huidige lichamelijke gestalte mogelijk is geworden mede door de elementen samenstelling van deze aarde.
kijk, dit is een geheel andere kijk op het fenomeen evolutie.
Het heeft wel de mogelijkheid om de vraag van hoe heeft het zo snel kunnen gaan, van een minime cel tot de huiige lichaambouw, binnen het aardse.
Maar waarschijnlijk is dit weer iets wat niet past in het huidige denken van de mens waarop dan weer neerbuigend en meewarig gereageert zal worden. Realiteit is vaak wonderlijker dan de meest fantastische gedachte.
Ja ja ik weet het . Dit lokt natuurlijk de diverse reacties. we zullen zien.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
reini, dat die stellingen uit crea-hoek komen lijkt voor jou een probleem te zijn. Het is toch geweten dat evolutionistische wetenschappers niet al te gauw durven in gesprek gaan met wetenschappers van het scheppingsmodel ! Waarom niet ? Omdat als ze dat doen, het pleit zullen verliezen, zo simpel is dat.
Daarom roepen ze ook moord en brand als ID verplicht moest onderwezen worden op school ! De jeugd stelt zich nu al vragen over de evolutieleer, wat moet dat dan niet zijn als ze ontdekken dat die hen jaren lang voorgelogen en bedrogen heeft
Daarom roepen ze ook moord en brand als ID verplicht moest onderwezen worden op school ! De jeugd stelt zich nu al vragen over de evolutieleer, wat moet dat dan niet zijn als ze ontdekken dat die hen jaren lang voorgelogen en bedrogen heeft
-
Klaartje, alles is mogelijk voor de niet-gelovige !Klaartje schreef:Is het ook niet zo dat de mens uit "sterrenstof" is opgebouwd
...... tot stof en as zullen we wederkeren ....
Tot stof en as keren we inderdaad terug, de mens uit de aarde en terug naar de aarde ! Nie moeilijk , t'is makkelijk !
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Bluevelvet schreef: ....wetenschappers van het scheppingsmodel !
Steek nu en voor altijd eens in uw koppeke dat er GEEN ENKELE WETENSCHAPPER onder de "creaidioten" rondwaart!!
Mvg,
P.Siemons
Steek nu en voor altijd eens in uw koppeke dat er GEEN ENKELE WETENSCHAPPER onder de "creaidioten" rondwaart!!
Mvg,
P.Siemons
-
Dat is inderdaad quasi onmogelijk : omdat je dan geloof en wetenschap wil vermengen . Dan krijg je weer een heel nieuwe bijbel.bluevelvet schreef:reini, dat die stellingen uit crea-hoek komen lijkt voor jou een probleem te zijn. Het is toch geweten dat evolutionistische wetenschappers niet al te gauw durven in gesprek gaan met wetenschappers van het scheppingsmodel ! Waarom niet ? Omdat als ze dat doen, het pleit zullen verliezen, zo simpel is dat.
Wat bewezen is moet men niet ongedaan maken omdat een reeks fantasten dat eens willen ontkennen, de grappenmakers ;
Ben je vergeten dat in het topic over de evolutie Echt bewijzen werden geleverd dat we wel degelijk van een aapachtige afstammen, die dan weer afstamde van de mensaap .
De ingesloten virussen die we beide dragen,weet je nog ?
Geen ontkomen meer aan : evolutie is een feit .
Dat we van andere planeten afkomstig zijn : wel, dan waren de apen daar ook .
Daarvan komt de film : Planet of the Apes . Janx was de regisseur
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
bluevelvet schreef:Klaartje, alles is mogelijk voor de niet-gelovige !Klaartje schreef:Is het ook niet zo dat de mens uit "sterrenstof" is opgebouwd
...... tot stof en as zullen we wederkeren ....
Tot stof en as keren we inderdaad terug, de mens uit de aarde en terug naar de aarde ! Nie moeilijk , t'is makkelijk !
Het isj nie moeilijk. Het isj gemakkelijk
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."