Is de Bijbel een mythe ( deel 2)
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Iets misbegrepen dan?Silver Wolf schreef:Bij heel dat spektakel vraag ik me dan, af hoe schraal die ouderling in zijn optrekje binnen zijn eigen privé-enclave wel leeft. En hoe schaamteloos hij anderen dicteert van soberder te gaan leven, terwijl heel het circus dat hij draaiende houdt handenvol geld verkwist.
Mammon is een christelijk symbool voor "het beheerst worden door geld". Mammon. Het woord mammon komt vier keer in de Bijbel voor. In de Willibrordvertaling is het vertaald als geldduivel.
Evangelie volgens Matteüs 6:24: "Niemand kan twee heren dienen: hij zal de eerste haten en de tweede liefhebben, of hij zal juist toegewijd zijn aan de ene en de andere verachten. Jullie kunnen niet God dienen én de mammon."
Naast de genoemde tekst staat het woord nog in Lucas 16: 9, 11 en 13. De uitdrukking "de mammon dienen" betekent in de Nederlandse taal: "geldzuchtig zijn".
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mammon
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Heel die tweeslachtige attitude kan ik ook zonder al die psalmen duiden.
En wel met deze boutade;
"Luister naar mijn woorden,
maar kijk niet naar mijn daden."

En wel met deze boutade;
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Silver Wolf schreef:Heel die tweeslachtige attitude kan ik ook zonder al die psalmen duiden.
En wel met deze boutade;
Silver Wolf , je hebt niet goed gelezen wat YYZ schreef , het ging over de Mammon , het gaat er om , dat als geld of bezit het belangrijkste is in iemands leven , dan ervaar je van zo iemand :
WAAR HET HART VOL VAN IS , LOOPT DE MOND OVER " , en is merkbaar in zijn daden !
Wat jij schrijft is meer bedoeld voor een ' farizeër " of een hypocriet : het goed kunnen zeggen , maar het zelf niet doen . En dat dwingt geen respect af , in de Bijbel staat zoiets als : " UW WOORD JA , ZIJ JA , EN UW WOORD NEEN , ZIJ NEEN " ; Gods Woord zegt de dingen zoals ze zijn ! .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Wat is die god toch een knapperd, wie heeft die eigenlijk gemaakt ?ebenhaezer schreef:.....
in de Bijbel staat zoiets als : " UW WOORD JA , ZIJ JA , EN UW WOORD NEEN , ZIJ NEEN " ; Gods Woord zegt de dingen zoals ze zijn ! .
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Behalve als God weer eens van gedacht verandert: Amos 7:4-6ebenhaezer schreef:in de Bijbel staat zoiets als : " UW WOORD JA , ZIJ JA , EN UW WOORD NEEN , ZIJ NEEN " ; Gods Woord zegt de dingen zoals ze zijn ! .
4 Toen liet de Oppermachtige HERE mij een groot vuur zien, dat Hij had gereedgemaakt om hen te straffen; dit vuur had alle wateren laten opdrogen en was nu bezig het hele land te vernietigen.
5 Ik zei toen: "Och, Oppermachtige HERE, doe dit toch alstublieft niet. Wie kan standhouden als U zich tegen hen keert? Israël is maar zo'n klein volk!"
6 Toen liet de HERE ook dit plan varen en zei: "Ook dit zal niet gebeuren."

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Iemand vertelde me dat jij dat was, maar ook dat blijk je verzonnen te hebben om het aan mij te kunnen vertellen.socrates schreef:Wat is die god toch een knapperd, wie heeft die eigenlijk gemaakt ?
Chaos (Grieks: Χαος, Chaos betekent 'leegte') is in de Griekse mythologie het Niets waaruit de eerste goden ontstonden. Chaos is volgens sommige bronnen vrouwelijk, maar wordt meestal als onzijdig aangeduid. Chaos wordt wel voorgesteld als een bodemloze leegte waar alles eindeloos 'valt'; niet naar beneden, want er is geen enkele oriëntatie mogelijk, maar alle kanten op.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Chaos_%28 ... hologie%29
-
En ik vrees dan weer dat EB door haar gekleurde bril heeft gekeken en/of niet alles heeft gelezen wat ik schreefebenhaezer schreef:Silver Wolf , je hebt niet goed gelezen wat YYZ schreef , het ging over de Mammon , het gaat er om , dat als geld of bezit het belangrijkste is in iemands leven , dan ervaar je van zo iemand :Silver Wolf schreef:Heel die tweeslachtige attitude kan ik ook zonder al die psalmen duiden.
En wel met deze boutade;
WAAR HET HART VOL VAN IS , LOOPT DE MOND OVER " , en is merkbaar in zijn daden !
Wat jij schrijft is meer bedoeld voor een ' farizeër " of een hypocriet : het goed kunnen zeggen , maar het zelf niet doen . En dat dwingt geen respect af , in de Bijbel staat zoiets als : " UW WOORD JA , ZIJ JA , EN UW WOORD NEEN , ZIJ NEEN " ; Gods Woord zegt de dingen zoals ze zijn ! .
QUOTE: Silver Wolf schreef:
Bij heel dat spektakel vraag ik me dan, af hoe schraal die ouderling in zijn optrekje binnen zijn eigen privé-enclave wel leeft. En hoe schaamteloos hij anderen dicteert van soberder te gaan leven, terwijl heel het circus dat hij draaiende houdt handenvol geld verkwist.
Ta, die kudde schapen op dat plein had zich duidelijk beter de onkosten om daar te kunnen komen schreeuwen bespaard en sober thuis gebleven.
Dat in eigen land de kersvers gepromoveerde aartsbisschop De Kesel komt orakelen, dat "wij onze deuren wagenwijd moeten openen voor allen die door mensensmokkelaars het paradijs op aarde werd beloofd", terwijl zijn eigen riante optrekje nogal wat ruimte biedt, hoort samen met hetgeen zijn grote baas in Rome vanuit zijn nog meer megalomane Vaticaan staat te prevelen.
En daar heb ik op gereageerd met;
luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden.
Wat dus duidelijk naar beide voornoemde hypocrieten verwees.
Q.E.D.
sw
-
Heb inmiddels vernomen dat dat riantje optrekje nu toch gebruikt zal worden om een aantal vluchtelingen te huisvesten, het is een mooie geste waardoor die nieuwe aartsbisschop toch doet wat hij zegt.Silver Wolf schreef:Dat in eigen land de kersvers gepromoveerde aartsbisschop De Kesel komt orakelen, dat "wij onze deuren wagenwijd moeten openen voor allen die door mensensmokkelaars het paradijs op aarde werd beloofd", terwijl zijn eigen riante optrekje nogal wat ruimte biedt, hoort samen met hetgeen zijn grote baas in Rome vanuit zijn nog meer megalomane Vaticaan staat te prevelen.
-
sw
-
Misschien komt het onderstaande hiervoor in aanmerking, ongeziene storm om 2015 af te sluiten komt op ons af.Silver Wolf schreef:Enne.. die tektonische platen blijven verder schuiven en tegen elkaar duwen. Dus aardbevingen, vulkaanuitbarstingen met alles erop en eraan zullen de mensheid blijven bedreigen. Maar blijkbaar is dat alweer een goddelijk trucje opdat de toevallige overlevenden dan zouden zeggen; "GOD zij dank, ben ik gespaard gebleven"![]()
Een weerbom noemen ze de storm, en dat is nog zacht uitgedrukt. Een golfstroom met steroïden, zo omschrijft Mashable de drijvende kracht achter de storm. Weerkundig gezien wordt het inderdaad eentje voor geschiedenisboeken. Vliegtuigen die de golfstroom gebruiken, vlogen gisteren in slechts vijf uur en acht minuten van New York naar Londen, aangezien er op die hoogte een windkracht van 370 kilometer per uur werd gemeten. In de omgekeerde richting duurde het dan weer veel langer: tot zeven uur vliegen.
http://newsmonkey.be/article/62214?utm_ ... ailydigest
-
socrates schreef:Wat is die god toch een knapperd, wie heeft die eigenlijk gemaakt ?ebenhaezer schreef:.....
in de Bijbel staat zoiets als : " UW WOORD JA , ZIJ JA , EN UW WOORD NEEN , ZIJ NEEN " ; Gods Woord zegt de dingen zoals ze zijn ! .
Socrates , ja veel méér dan een knapperd ! Bekijk maar heel zijn schepping eens , dan zie je een Opperste Wijsheid , door niemand te evenaren !
Ook niemand heeft hem gemaakt , hij was er altijd , zonder begin noch einde , de EEUWIGE !
-
Wil. schreef:Behalve als God weer eens van gedacht verandert: Amos 7:4-6ebenhaezer schreef:in de Bijbel staat zoiets als : " UW WOORD JA , ZIJ JA , EN UW WOORD NEEN , ZIJ NEEN " ; Gods Woord zegt de dingen zoals ze zijn ! .
4 Toen liet de Oppermachtige HERE mij een groot vuur zien, dat Hij had gereedgemaakt om hen te straffen; dit vuur had alle wateren laten opdrogen en was nu bezig het hele land te vernietigen.
5 Ik zei toen: "Och, Oppermachtige HERE, doe dit toch alstublieft niet. Wie kan standhouden als U zich tegen hen keert? Israël is maar zo'n klein volk!"
6 Toen liet de HERE ook dit plan varen en zei: "Ook dit zal niet gebeuren."
Wil , God is ook Liefde en eindeloos Geduld , als mensen echt berouw hebben , dan veranderd zijn reactie van kwaadzijn naar liefde en blijheid ; hij is niet gebonden aan wetten of regelementen , zelfs niet aan zichzelf , daar hij de Allerhoogste is , en omdat zijn Wezen de liefde en rechtvaardigheid zelve is .
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je kunt m.a.w. geen staat op hem maken. Er staan evengoed gevallen in de bijbel van het omgekeerde: eerst belooft God iets te doen en vervolgens komt hij terug op zijn belofte. Toffe gast, hoor. 

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.