ebenhaezer schreef:Silver Wolf schreef:Heel die tweeslachtige attitude kan ik ook zonder al die psalmen duiden.
En wel met deze boutade;
"Luister naar mijn woorden,
maar kijk niet naar mijn daden."

Silver Wolf , je hebt niet goed gelezen wat YYZ schreef , het ging over de Mammon , het gaat er om , dat als geld of bezit het belangrijkste is in iemands leven , dan ervaar je van zo iemand :
WAAR HET HART VOL VAN IS , LOOPT DE MOND OVER " , en is merkbaar in zijn daden !
Wat jij schrijft is meer bedoeld voor een ' farizeër " of een
hypocriet : het goed kunnen zeggen , maar het zelf niet doen . En dat dwingt geen respect af , in de Bijbel staat zoiets als : " UW WOORD JA , ZIJ JA , EN UW WOORD NEEN , ZIJ NEEN " ; Gods Woord zegt de dingen zoals ze zijn ! .
En ik vrees dan weer dat
EB door haar gekleurde bril heeft gekeken en/of niet alles heeft gelezen wat ik schreef
QUOTE:
Silver Wolf schreef:
Bij heel dat spektakel vraag ik me dan, af hoe schraal die ouderling in zijn optrekje binnen zijn eigen privé-enclave wel leeft. En hoe schaamteloos hij anderen dicteert van soberder te gaan leven, terwijl heel het circus dat hij draaiende houdt handenvol geld verkwist.

Dit heeft niks met farizeeërs of dergelijke figuren uit het verleden te maken, maar verwijst heel concreet naar
hypocrieten, zoals die witte raaf die als een ware potentaat, hoog verheven boven het Sint Pietersplein, aan een hysterisch huilende massa nalopers staat te verkondigen, "dat
zij soberder moeten gaan leven" sic.)
Ta, die kudde schapen op dat plein had zich duidelijk beter de onkosten om daar te kunnen komen schreeuwen bespaard en sober thuis gebleven.
Dat in eigen land de kersvers gepromoveerde aartsbisschop De Kesel komt orakelen, dat "
wij onze deuren wagenwijd moeten openen voor allen die door mensensmokkelaars het paradijs op aarde werd beloofd", terwijl zijn eigen riante optrekje nogal wat ruimte biedt, hoort samen met hetgeen zijn grote baas in Rome vanuit zijn nog meer megalomane Vaticaan staat te prevelen.
En daar heb ik op gereageerd met;
luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden.
Wat dus duidelijk naar beide voornoemde
hypocrieten verwees.
Q.E.D.
sw