Draadloze muis doet het niet meer op laptop

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

rita2017

25 jun 2019, 14:28

Hallo,
Ik heb een probleem met de laptop hp windows 10 van mijn echtgenoot.
Zondag heeft mijn zoon de computer gebruikt en hij werkt met de touchpad, hij heeft hem afgesloten en maandag als mijn echtgenoot op de computer wou gaan functioneerde de draadloze muis niet meer, enkel nog de touchpad. Ik ben ook helemaal niet gewoon om met een touchpad te werken maar ben er toch in geslaagd naar instellingen te gaan, gekeken bij de muis instellingen , extra muisopties onder verwante instellingen. Daar stond in het kader dat de touchpad actief was, het zelfde gedaan voor de touchpad en daar stond eveneens dat de touchpad actief was. Raar vond ik. Andere draadloze muis geprobeerd, ging niet, nieuwe batterijen ingestoken, ging nog niet. Geprobeerd met de Fn + een van de F1 tot de F9 toetsen tezamen in te drukken om de touchpad uit te schakelen. Niets. En dan heb ik iets gedaan wat ik beter niet gedaan zou hebben, heb via de instellingen de touchpad uitgeschakeld, dacht dat de draadloze muis zou overgenomen hebben maar wat blijkt. Geen van beiden functioneert nog. Weer geprobeerd met Fn en de F1 tot F9 toetsen tezamen in te drukken, niets. Heb de computer moeten afsluiten met de aan en uit knop want kon hem niet meer normaal afsluiten door het feit dat er niets meer functioneerde. Weet echt niet wat ik nog kan doen. Kan iemand mij helpen a.u.b.
Alvast bedankt.

Rita

wardje

25 jun 2019, 15:22

De sneltoetsen om de touchpad aan of af te zetten zijn vaak de FN knop en de F7 of F9.
lukt het niet met de sneltoetsen doe dan het volgende : 1.Klik op de knop Starten.
2.Klik op Instellingen > Apparaten.
3.Klik links op Muis & Touchpad.
4.Klik onder 'Verwante instellingen' op Extra muisopties.
5.Het venster 'Eigenschappen van Muis' opent.

rita2017

25 jun 2019, 16:13

Ik kan jammer genoeg niet klikken op starten want nog de draadloze muis nog de touchpad werkt nog.
Heb ook al geprobeerd met Fn en F7 en F9. Heb ook op verwante instellingen op extra muisopties geklikt en daar stond de touchpad in in plaats van de muis. Deze heb ik verwijderd omdat ik dacht dat de muis het zou overgenomen hebben maar niet dus. Dus werkt geen van beiden meer. De draadloze muis was zo gezegd onbekend in de eigenschappen van de muis om dat daar de touchpad in stond.

sacho

25 jun 2019, 18:05

Probeer eens met een normale muis, niet draadloos.
En een ander usb slot nemen als de draadloze.

rita2017

25 jun 2019, 18:19

Heb dit spijtig genoeg ook al geprobeerd :(

sacho

25 jun 2019, 18:35

De noodoplossing dus. En probeer zo alles te herstellen.
https://nl.wikihow.com/Het-toetsenbord- ... n-een-muis

succes

rita2017

25 jun 2019, 18:54

Bedankt Sacho, het probleem is opgelost, heb gewoon de usb van de draadloze muis in een ander usb slot gestoken en muis ging. Heb hier gans de dag van alles geprobeerd en enkel met de usb in een ander usb slot te steken is het opgelost. Nogmaals hartelijk bedankt.

sacho

25 jun 2019, 19:01

sacho schreef:
25 jun 2019, 18:05
En een ander usb slot nemen als de draadloze.
Een hint dus :)
Schakel het touchpad nu ook weer in, in geval van...

Mijn zoon mag nooit aan mijn computer.