filmpje USB-stick is weg

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

joerky

26 feb 2020, 20:34

Hallo,
Ik heb enkele maanden geleden een - met smartphone opgenomen - filmpje op USB-stick gezet. Duurt amper 2 minuten. Nadat ik het nu nog eens wou bekijken, is dit ook van de USB-stick verdwenen. Is dit normaal ?
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

verhaegen
Support SeniorenNet

27 feb 2020, 10:44

vanzelf kan der niets verdwijnen

joerky

27 feb 2020, 12:10

ik probeer één dezer dagen nog eens al wat er op dat stickje staat open te doen. En dat is niet zoveel. Twee filmpjes. Als ik dàt filmpje wil openen, krijg ik een melding, dat het filmpje verdwenen is en dat ik aan de persoon van wie ik het gekregen heb, moet vragen, om het mij terug op te sturen.
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

verhaegen
Support SeniorenNet

27 feb 2020, 12:13

ik denk dat je dan gewoon een snelkoppeling opgeslagen hebt gehad
dat gebeurd meer hoor

joerky

29 feb 2020, 22:37

Ik denk dan, dat ik dat filmpje kwijt ben ! :(

verhaegen
Support SeniorenNet

01 mar 2020, 10:20

niet altijd
kunt het adres achterhalen misschien via die snelkoppeling
als ge het begin van het adres van hebt geraak je al ver

joerky

01 mar 2020, 12:19

Dat filmpje is genomen geweest met een iPhone en (volgens mij doorgestuurd via Wetransfer of iets anders) linksboven staat :
Afbeelding
en :
Afbeelding

Dus ik veronderstel, ondanks dat ik het filmpje downloadde met het idee dat ik het dan voor altijd had, de beschikbaarheid ervan er ook mee in geprogrammeerd zit.
Volgens mij is het enige wat ik kan doen : aan die collega vragen of ze het mij nogmaals kan doorsturen, op voorwaarde natuurlijk dat zij het heeft kunnen "saven".
Joerky.

verhaegen
Support SeniorenNet

01 mar 2020, 12:33

dikwijls is het om het te zien , download en dan opent dat zich
maar enkel om het te zien
opslaan is een stap verder !

joerky

01 mar 2020, 16:50

Dat is wel spijtig, want je kan het niet bewaren voor maanden, ……. jaren, ……. Ik vraag mij af, op welke manier die gasten dat dan doen, als ze bv. een filmpje opnemen van een trouwfeest of wat dan ook.
Joerky.

verhaegen
Support SeniorenNet

01 mar 2020, 16:58

je kan dat wél opslaan , dan is dan bewaard
en kan dat ten allen tijde gestart en bezien worden
maar als het afspeelt moet je kiezen voor "opslaan" en dan kun je kiezen waar je het wil opslaan , dan blijft dat voor eeuwig bewaard

joerky

02 mar 2020, 20:02

Bedankt voor je raad verhaegen.
Joerky.
*Joy*

02 mar 2020, 20:53

.
Joerky.

Heb jij Google Foto's op je smartphone staan?
Al mijn foto's én filmpjes komen daar in terecht.
Zijn ook te bekijken bij foto's (galerij)

Indien ik daarvan een hele boel foto's of filmpjes verstuur naar X...
De map nadien verwijder ...kan de ontvanger niks meer bekijken.
Tenzij hij/zij de foto's of filmpjes heeft gedownload.

Ik zie dat het filmpje tot 21 november beschikbaar was...
Je had het moeten downloaden .

En je schrijft dat jij dat filmpje opgenomen hebt?
Wel dan kan het niet anders dat het nog op je smartphone staat...
Tenzij je het zelf hebt verwijdert...
Ik snap je echt niet hoor !!

joerky

05 mar 2020, 20:40

Beste Joy,
Ik moet blijkbaar een paar zaken verklaren.
1. Ik heb geen smartphone (enkel zo'n onnozel Alcatel-plooitelefoontje waarop ik jaarlijks 10 euro bij moet zetten via "pay en go" en géén internet, géén wifi, géén ge-sms, géén facebook, instagram en noem maar op).
2. Ik heb Google Foto's op mijn laptop staan. Overgezet vanuit Picasa (RIP) van mijn oude laptop naar mijn nieuwe, door mijn verkoper.
3. Mijn toespraak aan een gepensioneerd collega van het werk, in één of ander restaurant, werd opgenomen door een andere collega op haar smartphone.
4. Daar ik een bewijsje wou van mijn ludieke "gedicht", vroeg ik aan die collega, of zij mij haar opname kon doormailen naar mijn laptop. Zo geschiedde. Dus ík heb dat filmpje niet opgenomen. Zij stuurde mij dit door, ik heb dat gedownload om het te kunnen bekijken en heb het ook vele keren kunnen herbekijken. Doch, niet meer nà 21 november 2019. Dus, ik heb dat dan toch gedownload ? Waarom staat die "download" daar dan nu niet meer op ? De melding van "geldig tot 21 november 2019", is dus blijkbaar ook overgenomen, met als gevolg, ……. weg, na deze datum.
Ik kan enkel jouw laatste zin herhalen : Ik snap (je) hét echt niet hoor !!
Joerky.
*Joy*

05 mar 2020, 22:36

Joerky,

Ja toch wel bizar ..
Je had het filmpje gedownload...
Dus in principe zou je het moeten terug vinden .
Sorry ...dan begrijp ik het ook niet.
Tenzij er iemand anders daar een oplossing voor heeft?

verhaegen
Support SeniorenNet

06 mar 2020, 09:45

dat is niet gedownload geweest
dat filmpje heeft op een site geparkeerd gestaan , en der is een link voor naar u gestuurd (precies of het is een echte download , maar in feite is het een link)
als ge dat dan download , klikt op die link en dan download dat zich , opent zich dat direkt
dan is dat gedownload en wordt dat bekeken , maar als men dat sluit is dat er niet meer , want het is niet opgeslagen , maar die link heeft men nog wél , men klikt dan der op en dat filmpje is weer hetzelfde als voorheen , speelt af dus
tot de datum van verstrijken van dat gehost filmpje ergens op een site , dan heeft men de link nog maar dat filmpje komt niet meer als men op die link klikt , omdat het niet meer op die site staat

wat had men moeten doen ?
als men dat filmpje bekijkt op de laptop , moet men : bestand > opslaan als > plaats en naam kiezen en opslaan klikken
dan is dat opgeslagen en kan men dat ten allen tijde opnieuw bekijken