1966 - 1993 - 6A te SOEST - Evere - Lombardsijde

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

guidosan

02 aug 2006, 11:48

Hallo Fridmanie,

Rik,

Ik denk wel dat je me kent, ik ben al een paar maal in 2A geweest voor feesten. Guido Dufoor, je weet wel diegene die Adjt van week was toen je een keer als postcommandant te laat was en ik je wou komen wakker maken op je kamer boven in blok III , wat een verrassing was dat toen??????

Groetjes

Guido
Een prettige dag gewenst

guidosan

02 aug 2006, 11:57

Hallo Bizon,

Muyldermans is na zijn BSM-schap overgegeaan naar St&Dst Bij bij de topo's. Daarna is hij RSM geworden in 6A, toen 6A ontbonden werd is hij gemuteerd naar Brasschaat waar hij vrij snel op vervroegd pensioen is gegaan. Zijn oudste zoon is nog militair in Brasschaat. Hijzelf woont nu in Aarschot. ik zie hem regelmatig op feestjes en samenkomsten van oud kaderleden van 6A.
Het was inderdaad een mooie tijd, we worden er niet jonger op en ik ben ook al 4 jaar gepensioneerd. In die periode waar u van sprak was ik stukscommandant op het 4de stuk. Daarna ben ik ook overgegaan naar St&Dst in het VLC.

Groetjes

Guido Dufoor
Een prettige dag gewenst

BIZON

03 aug 2006, 19:34

Hoi Guido
Dan zaten we toch samen in het 6A. Was het vierde stuk niet het "kanon" om kernkoppen af te vuren? Ik weet nog dat er eentje speciaal was.
Moest je Mr. Muyldermans nog eens ontmoeten, wil je hem dan de groeten doen van mij (DURY Corneel en planton BSM) als hij zich mij nog herinnert.
Aarschot is tevens ook niet zo ver van Landen waar ik woon.
Dank voor alles aan iedereen!
Windows 11 Home 64 bit
DELL Intel Core i7
Office 365, Edge, Firefox, Chrome

hermano

03 aug 2006, 21:09

Bizon, het vierde stuk moest 'inschieten' om het vuur juist te leggen voor de batterij kon vuren (besparingen zeker?), het derde stuk was reserve en het eerste was de 'zwerver' dat soms verdween om van elders te vuren en te misleiden of dat helemaal alleen speciale opdrachten ging uitvoeren.

Guidosan, die C-batterij in 1971, ik denk dat de kapitein Van Aelten heette en de luitenant Becque of iets in die aard. De onderofficier verantwoordelijk voor de stukken was chef Bob Missoul, en onze BSM was een kleine gast met snor, was nog maar een jaar bij de C en kwam van de LAD (onderhoud voertuigen?). De namen van de 3 wachtmeesters beroepsonderofficieren ben ik kwijt, William, vijfde stuk, en William, eerste stuk, vierde stuk vergeten, tweede was een milicien Guido en derde stuk ikzelf, het zesde stuk was er niet, dat stond al een hele tijd drievierde afgebroken in onderhoud. Zegt je dat nog iets of ken jij nog namen? Ik zat natuurlijk met Guido en anderen 4 maand in Brasschaat, veldartillerieschool en slechts 8 maanden in Soest bij het 6A. Het was er goed te doen, maar die verdomde lanciers hadden gerust in een andere kazerne mogen liggen met hunne kolonel (Leroy? die naar het klein kasteeltje is gegaan) en majoor Croonenberghs, of die twee honderd procent waren werd toen al algemeen betwijfeld.

fridmani

04 aug 2006, 11:57

Hallo Guido
Ja dat is lang geleden hoor , wij waren zo zot vroeger , maar er is veel verandert , en we zijn allemaal ouder en misschien nog gekker geworden . Ik ben nu ook aan t aftellen , want het begint allemaal yr vrrl te worden . Groetjes Rik

mathje

21 aug 2006, 08:47

hallo iedereen ook ik was soldaat bij het 6de artill in soest ik was van de klas 70 en was richter in richting van het 4de stuk van de b batterij mijn naam is meex mathieu we waren van kamer 30 onze toenmalige batterij commandant was kapt van himste de onder cmdt was kapitein brissard ik was een van de weinige limburgers ik hoop nog iets te vernemen van mijn toenmalige kamergenoten
groetjes mathieu meex
ik ken seniorennet sedert jaren ik kom enkel op deze site omdat ik het een duidelijke site is

guidosan

27 aug 2006, 18:21

Hallo Mathje,

Ik was je stukscommandant van het vierde stuk "Barbara" in de B Batterij
Dufoor Guido, nu ben ik 4 jaar gepensioneerd

Guido
Een prettige dag gewenst

macfab

07 sep 2006, 20:25

Dag iedereen,

Ook ik was in het 6A te Soest. Eerst een opleiding te Turnhout (drill, chauffeur) en vervolmaking te Soest (MAN-chauffeur, aanvoer munitie). Maar ook chauffeur-piket, chauffeur-van-wacht, naar Euskirchen, Lüneburgerheide, Vogelsang, Elsenborn, om meubelen naar Eupen, herftsmanoeuvers in een open Dodge (zr koud), met de Jeep naar Werl, kazerne Adam en dit als twintigjarige... Maar ook 40 dagen ballen en 6 dagen PK. Het was daar tamelijk streng onder kapitein Delobbe en CSM Arnoudt. Op onze kamer waren we met 8 westvlaamse chauffeurs.

Frank Vanhoute, Brugge - lichting 67-68

tjolder

18 sep 2006, 20:58

Hallo ik was ook in soest bij het 4de ATK ,reed men een unimog met mijn haf-tentseil op was onder Chef Walraetd Gilbert denk ik was daar van maart 71 tot dec 71,er was daar zekere persoon, Mus-Coppens Coopman, Galiaert en nog anderen hoor.
Ik heb daar die miss ondeoffesieren gemaakt in de kelder van blok 3 denk ik, ik heb zelfs honderden doodskistjes nog gemaakt daar ik ook het onderhoud deed (houtbewerking) en radiooperateur was en de code moest leren van "volkswagen " wie kent er dat nog ? ik reed met unimog 5C was geel plaatje dat weet ik nog hen zelf geen foto's meer we voetbalden daar ook maar ja namen he Chef Walraedt was van Ieper denk ik
groeten Freddy Coopman
Als je steeds naar de grond kijkt weet je niet hoe groot de lucht wel is!
als je van t'huis vertrekt laat nooit na te zeggen ik heb je lief!
een mens is pas mens als hij/zij mens is

Killowatt

18 okt 2006, 13:52

Hallo ex BSDers,
Ik ben ook gekazerneerd geweest in kanaal van Wessem te Soest,
in de periode 74/75 zat in de 6A-ABIJ op kamer 72.
Ik denk dat LT Blondeel corps comandant was en BSM Knockaert,
de dril serganten hun naam ontsnapt mij, maar ik denk dat er een was
van Lokeren en zo een rosse van het Antwerpse afkomstig ik was lader
in het stuk kannon genaamd Anita.
De laatste maanden na de geslaagde oefeningen in Elsenborn ben ik later
de liefdes bode geworden (Facteur) in het staf in dienstegebouw.
Enkele namen van kamergenoten die me zijn bijgebleven,
Huylebroeck e,Morren j ,Van de Wouwer h ,Van Haverbeke,Van Petegem f
De mey v,Van Damme g,De Moor d,Sunaers m.
Het was een toffe tijd.
groeten christian. :lol:

dries1

18 okt 2006, 20:02

Hallo killowatt

Ik was munitie samensteller in de A BIJ IN 1973.
Die rosse was een zekere vermassen ,die andere dril sergant zijn naam
ben ik vergeten(die droeg een licht gekleurde bril)
Onze Lt was toen Lt Dehertoghe.

Groetjes Dries

fridmani

25 okt 2006, 16:35

Ik ben die rosse, maar de haren zijn weg en hebben plaats gemaakt voor een gladde landingsbaan . Ik ben wel niet van Antwerpen , maar van de vlaanders afkomstig en woon nu in Limburg . Die met zijn bril was Poncelet , en die van Lokeren was Verbeke , maar beiden zijn allang niet meer bij het leger . Groetjes Rik

jef52

25 okt 2006, 19:30

hey,

ben toevallig hier terecht gekomen, maar ik was ook 9 jaar in het 6A te Soest.Was als eerste terecht bij Lt Tielens, C Batt., ondercommandant Olt. Beyens.
Later ben ik naar de Staf gegaan, maar dat vertel ik je later wel eens.
Door een huisbrand ben ik spijtig genoeg alles van foto's en dergelijke kwijt geraakt, misschien hebben jullie nog iets wat ik ook kan gebruiken (foto's) ....
mijn mail adres; jozef.caers@telenet.be

alvast bedankt voor je inzet !
leef vandaag en denk niet aan morgen

Wodan

25 okt 2006, 22:12

Hallo Jef52,
ik was bij het 6A van september 73 tot augustus 74. Maakte deel uit van de Staf & Diensten en wij waren het 1-ste nucleair peleton van het 6 A. Ons team lag in barak 26. Onze luitenant was Lt Beyens en als chef hadden we chef Van Welkenhuyzen, een fantastische vent. Bewaar de beste herinneringen aan deze periode vermits we een prachtige groep hadden. We waren toen praktisch allemaal 22 à 23 jaar oud en genoten een zekere vrijheid.
Misschien weet u wat er van beide geworden is.
Lt. Tielens komt me ook nog bekend voor.

jef52

26 okt 2006, 07:33

Hallo Wodan

ook Adt. Van Welkenhuyzen heb ik zeer goed gekend, hij heeft mede fotografie bijgebracht.
Ken je Lt Warnez nog, ook ooit Batt. Com. geweest ?
Enja, ik heb eigenlijk alleen maar goede herinneringen aan die tijd dus ...
groetjes,
jef52
leef vandaag en denk niet aan morgen