Restaurantbespreking .
-
STONE. - Lid geworden op: 05 sep 2005, 06:15
Ben gisteren nog eens ' bouletten ' gaan eten op het Kasteel. Een bijzondere plus-noot: de wijnkaart is van een uitermate hoog niveau, maar ja, wat wilt ge... ' la p'tite auberge ' en ' le p'tit bouchon ' zijn van dezelfde eigenaar. Vandaar :
http://www.leptitbouchon.be en
http://www.chateau-harze.be
Ook vindt ge hier op de wijnkaart de o-zo-lekkere champagne van Michel Furdyna. Staat ook op de kaart in ' Le Postay ' !
http://www.vigneron-independant.com/ann ... umadh=8822
http://www.leptitbouchon.be en
http://www.chateau-harze.be
Ook vindt ge hier op de wijnkaart de o-zo-lekkere champagne van Michel Furdyna. Staat ook op de kaart in ' Le Postay ' !
http://www.vigneron-independant.com/ann ... umadh=8822
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
Wie zinnens is naar dit Kasteel te gaan eten, eerst even een belletje doen!
Want : is ook een plaats waar seminaries gehouden worden, trouwpartijen, grote firma-bijeenkomsten ... zoals gisteren
Want : is ook een plaats waar seminaries gehouden worden, trouwpartijen, grote firma-bijeenkomsten ... zoals gisteren
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
bocuse - Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Stone,
Zaterdagavond opnieuw een heerlijke avond doorgebracht in "De Klare Hemel" in Lokeren
champagnecoupe met koreander en gember
een zomers slaatje van tapenades, gekonfijte venkel, kazen, blokjes everzwijn en gepimenteerde olijfolie
een duo van kroket en tomaatgarnaal met waterkersijs en pesto
brandade van zeeduivel mosseltjes en inktvis met tomaat, citroengras en saffraan
vers geitenkaasje met perzik, basilicum en lavendel
het bonbonneke uit Hasselt
All in 55 euro .
Zaterdagavond opnieuw een heerlijke avond doorgebracht in "De Klare Hemel" in Lokeren
champagnecoupe met koreander en gember
een zomers slaatje van tapenades, gekonfijte venkel, kazen, blokjes everzwijn en gepimenteerde olijfolie
een duo van kroket en tomaatgarnaal met waterkersijs en pesto
brandade van zeeduivel mosseltjes en inktvis met tomaat, citroengras en saffraan
vers geitenkaasje met perzik, basilicum en lavendel
het bonbonneke uit Hasselt
All in 55 euro .
-
alfa
Als dit al geschreven werd , sorry .....maar de zoekfunctie geeft geen resultaat...de hele topic lezen is té lang.....
Toch een tip !
Recent waren wij voor een familiefeest (overgrootmoeder tot baby ; méér dan 50 pers.) in restaurant "het raadsel" in Kruishoutem ( begin van de Vlaamse ardennen)
Het Raadsel is een verbouwde hoeve (denk ik ) ; erg gezellig ; een ietwat donkere binnenruimte ; met een groot terras dat deels verwarmd is.
Het ligt een beetje afgelegen ; ze hebben een ruime parking.
De familieleden die de organisatie van het feest verzorgden hadden gekozen voor een buffetformule , gezien de uiteenlopende voorkeuren...leeftijden...
Het Raadsel presenteerde een uitstekend vis+delicatessenbuffet ; gevolgd door een uitgebreid dessertbuffet.
Alles was prima bereid ; heel vriendelijk door het personeel op het bord gelegd ; de aan te vullen schotels werden bewaard in mobiele frigo's achter het buffet , zodat de gerechten niét uren lang op de gasten stonden "uit te drogen".
Nooit was er een zweem van gejaagdheid ; een onvriendelijk woord te horen. (en geloof me ; ik was op andere buffetten waar het wel bruter en norser ging)
Ondertussen konden de kinderen (ook de 16-jarigen voelden zich aangesproken) zich uitleven in een springkasteel én trampoline én enkele speeltuigen , die vast bij het restaurant horen.
Uiteraard weet ik dat de kwaliteit van zo'n buffet afhangt van wat je eraan wil uitgeven.....maar het adres op zich was (nietegenstaande mijn voorafgaande twijfels) een aanrader !
Toch een tip !
Recent waren wij voor een familiefeest (overgrootmoeder tot baby ; méér dan 50 pers.) in restaurant "het raadsel" in Kruishoutem ( begin van de Vlaamse ardennen)
Het Raadsel is een verbouwde hoeve (denk ik ) ; erg gezellig ; een ietwat donkere binnenruimte ; met een groot terras dat deels verwarmd is.
Het ligt een beetje afgelegen ; ze hebben een ruime parking.
De familieleden die de organisatie van het feest verzorgden hadden gekozen voor een buffetformule , gezien de uiteenlopende voorkeuren...leeftijden...
Het Raadsel presenteerde een uitstekend vis+delicatessenbuffet ; gevolgd door een uitgebreid dessertbuffet.
Alles was prima bereid ; heel vriendelijk door het personeel op het bord gelegd ; de aan te vullen schotels werden bewaard in mobiele frigo's achter het buffet , zodat de gerechten niét uren lang op de gasten stonden "uit te drogen".
Nooit was er een zweem van gejaagdheid ; een onvriendelijk woord te horen. (en geloof me ; ik was op andere buffetten waar het wel bruter en norser ging)
Ondertussen konden de kinderen (ook de 16-jarigen voelden zich aangesproken) zich uitleven in een springkasteel én trampoline én enkele speeltuigen , die vast bij het restaurant horen.
Uiteraard weet ik dat de kwaliteit van zo'n buffet afhangt van wat je eraan wil uitgeven.....maar het adres op zich was (nietegenstaande mijn voorafgaande twijfels) een aanrader !
-
Resto's regio Brugge
1) Sans Cravate: Henk Van Oudenhove ( 1 M * - 26 jaar oud )
Heb al véél lof gehoord en ook kritiek over dit restaurantje dat ...een lunch aanbiedt voor ... 19 € !
Langestraat 159 - gesloten : za mid. - zond.- maand.
2) De Jonkman : Maalsesteenweg 431 - St. Kruis-Brugge
zie : www.dejonkman.be ( wordt getipt voor een M. ster )
Filip Claeys : werkte bij De Karmeliet en Oud-Sluis .
Beide resto's heb ik nog niet bezocht. Wie al wél ?
1) Sans Cravate: Henk Van Oudenhove ( 1 M * - 26 jaar oud )
Heb al véél lof gehoord en ook kritiek over dit restaurantje dat ...een lunch aanbiedt voor ... 19 € !
Langestraat 159 - gesloten : za mid. - zond.- maand.
2) De Jonkman : Maalsesteenweg 431 - St. Kruis-Brugge
zie : www.dejonkman.be ( wordt getipt voor een M. ster )
Filip Claeys : werkte bij De Karmeliet en Oud-Sluis .
Beide resto's heb ik nog niet bezocht. Wie al wél ?
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
In de Gids 2006 van de " Jeunes Restaurateurs d'Europe " vindt ge op p. 55 het restaurant La Gloriette van Véronique & Olivier Bauche in Marche -en - Famenne.
Gisteren ben ik er ( voor de 2de x ) gaan eten.
kijk zelf even mee binnen ...
http://www.lagloriette.net/
De champagne coupe is van ' Pommery '
Hun lunch- menu is 22€. Gisteren was het warme + koude foie gras met een salade- daarna 2 duifjes met groenten en een zéér lekker dessert.
Het brood wordt gebakken ' à la maison ' .
De lekkere P.Paul Zinck ( Pfaffenheim ) Riesling Grand Cru 2000 smaakte voortreffelijk ( 33€) . Nadien nog een half flesje Pinot Noir van hetzelfde huis... Lekkere koffie ( en thee) à la carte van het huis ' Café Liègois '- ik koos voor een Ethiopische - en als afsluiter een échte Marc de Gewurtztraminer. 'k Dacht dat ik goed gegeten en ...gewerkt had !
De ' plats du jour ' = een hoofdgerecht + dessert kost er een luttele 12€..
Ps. bocuse : Massimo is nog gesloten - jaarlijks verlof !
Gisteren ben ik er ( voor de 2de x ) gaan eten.
kijk zelf even mee binnen ...
http://www.lagloriette.net/
De champagne coupe is van ' Pommery '
Hun lunch- menu is 22€. Gisteren was het warme + koude foie gras met een salade- daarna 2 duifjes met groenten en een zéér lekker dessert.
Het brood wordt gebakken ' à la maison ' .
De lekkere P.Paul Zinck ( Pfaffenheim ) Riesling Grand Cru 2000 smaakte voortreffelijk ( 33€) . Nadien nog een half flesje Pinot Noir van hetzelfde huis... Lekkere koffie ( en thee) à la carte van het huis ' Café Liègois '- ik koos voor een Ethiopische - en als afsluiter een échte Marc de Gewurtztraminer. 'k Dacht dat ik goed gegeten en ...gewerkt had !
De ' plats du jour ' = een hoofdgerecht + dessert kost er een luttele 12€..
Ps. bocuse : Massimo is nog gesloten - jaarlijks verlof !
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
Wat ' gazettenieuws ' ...
Parijse Nestor zet in " SPUD's " - Etterbeeksesteenweg 226 1040 Brussel -de haute cuisine op de kaart .
Chici weg - 3 sterren weg ...
Alain Senderens is een " special ". Dat hij kan koken bewees hij in zijn vroegere 3-sterrenresto ' Lucas Carton '. ( Parijs )
" Ik wil geen chici meer, de klanten willen geen chici meer... wat telt is het ... bord !"
Tiens, dacht zo ' niks nieuws onder de Franse zon '
Senderens stripte alle overbodige luxe. Hij gooide de dure tafellakens en grote bloemstukken buiten en herleidde de gemiddelde rekening voor een maaltijd van 400 naar 100 €.
Maar er is meer. Hij wilde een ' coup médiatique ' plegen, hij wilde vooral Michelin een lesje leren .
Tiens, zou die man dan echt geen andere kijk hebben dan die " Franse, chauvenistische blik ?"
Nooit gehoord van de revelaties zoals in Cornwall ?? ( wél M. ster- maar géén tafellakens ! )
Maar ja... van zichzelf zegt hij : " Wie mij wil zien, moet daar véél geld voor betalen (?) " .
Nederigheid is een schone ... deugd !
SPUD's Brussel
Parijse Nestor zet in " SPUD's " - Etterbeeksesteenweg 226 1040 Brussel -de haute cuisine op de kaart .
Chici weg - 3 sterren weg ...
Alain Senderens is een " special ". Dat hij kan koken bewees hij in zijn vroegere 3-sterrenresto ' Lucas Carton '. ( Parijs )
" Ik wil geen chici meer, de klanten willen geen chici meer... wat telt is het ... bord !"
Tiens, dacht zo ' niks nieuws onder de Franse zon '
Senderens stripte alle overbodige luxe. Hij gooide de dure tafellakens en grote bloemstukken buiten en herleidde de gemiddelde rekening voor een maaltijd van 400 naar 100 €.
Maar er is meer. Hij wilde een ' coup médiatique ' plegen, hij wilde vooral Michelin een lesje leren .
Tiens, zou die man dan echt geen andere kijk hebben dan die " Franse, chauvenistische blik ?"
Nooit gehoord van de revelaties zoals in Cornwall ?? ( wél M. ster- maar géén tafellakens ! )
Maar ja... van zichzelf zegt hij : " Wie mij wil zien, moet daar véél geld voor betalen (?) " .
Nederigheid is een schone ... deugd !
SPUD's Brussel
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
Wie kent er het " Aards Paradijs " ?
Heeft iemand het al bezocht ?
http://www.aardsparadijs.be/restaurant.html
Heeft iemand het al bezocht ?
http://www.aardsparadijs.be/restaurant.html
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
Ja, benny... de Waalse regio hé ! ( Prov. Luik )
Heb er gegeten ,gelogeerd ... wel een tijd geleden. Op de schaal van ... krijgt Hotel du Moulin een 8.3/10 ! Klassiek- wat ' d'antan ' maar goed !
Fameus wijnassortiment !!
Jean Goire en Martina... de groeten !
http://www.hoteldumoulin.com/site/site_nl.php
klik..
Heb er gegeten ,gelogeerd ... wel een tijd geleden. Op de schaal van ... krijgt Hotel du Moulin een 8.3/10 ! Klassiek- wat ' d'antan ' maar goed !
Fameus wijnassortiment !!
Jean Goire en Martina... de groeten !
http://www.hoteldumoulin.com/site/site_nl.php
klik..
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
Benny,
een andere aanrader is deze in Lacuisine bij Florenville. Heb verleden week een ' cadeaubon ' geschonken aan mijn broer + vrouw om er in oktober te gaan mid-week-en...
Ken persoonlijk erg goed de chef-kok Eric Lekeu !
http://www.la-roseraie.be/nl/restaurant.htm
en ... de prijs viel nog mee ( 3 dagen, 2 nachten met 2 degustatie-menu's !)
een andere aanrader is deze in Lacuisine bij Florenville. Heb verleden week een ' cadeaubon ' geschonken aan mijn broer + vrouw om er in oktober te gaan mid-week-en...
Ken persoonlijk erg goed de chef-kok Eric Lekeu !
http://www.la-roseraie.be/nl/restaurant.htm
en ... de prijs viel nog mee ( 3 dagen, 2 nachten met 2 degustatie-menu's !)
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
bocuse - Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Champagnecoupe met Picon
*
Pompoensoepje met zwarte pens
*
Terrine van everzwijn en kalfskop
met uienkonfituur en rabarbercompote
Of
Een palet van strandtong, oesters, wulken,
langoustines en spinazieblaadjes
met een luchtige sabayon van champagne
*
Lamstournedos met een tarte-tatin van rode ui,
olijfaardappelen en een hoedje Fourme d’Ambert
badend in een frisse coulis van tomaat met koriander
Of
Een schelle van de zeug met geplette pastinaak ,
vergeten en nieuwe groenten en een pittig sausje van Tierentyn
*
Een buideltje camembert met calva, winterfruit en Luikse stroop
*
Hasseltse koffie met een romig hoedje
*
Aangepaste wijnen, dienst en B.T.W. inbegrepen
De aangepaste wijnen waren een witte Loire en in rood een oerdegelijke cabernet sauvignon uit de Languedoc.
De fles wordt na het inschenken gewoon op tafel gezet !!!!!
55 € per persoon
GSM 0474/494492
Torenstraat 16 Lokeren 09/349.20.77
www.deklarehemel.be
Mijn favorietje .
H(eerlijke) gastronomie zonder monetaire hoofdpijn achteraf.
*
Pompoensoepje met zwarte pens
*
Terrine van everzwijn en kalfskop
met uienkonfituur en rabarbercompote
Of
Een palet van strandtong, oesters, wulken,
langoustines en spinazieblaadjes
met een luchtige sabayon van champagne
*
Lamstournedos met een tarte-tatin van rode ui,
olijfaardappelen en een hoedje Fourme d’Ambert
badend in een frisse coulis van tomaat met koriander
Of
Een schelle van de zeug met geplette pastinaak ,
vergeten en nieuwe groenten en een pittig sausje van Tierentyn
*
Een buideltje camembert met calva, winterfruit en Luikse stroop
*
Hasseltse koffie met een romig hoedje
*
Aangepaste wijnen, dienst en B.T.W. inbegrepen
De aangepaste wijnen waren een witte Loire en in rood een oerdegelijke cabernet sauvignon uit de Languedoc.
De fles wordt na het inschenken gewoon op tafel gezet !!!!!
55 € per persoon
GSM 0474/494492
Torenstraat 16 Lokeren 09/349.20.77
www.deklarehemel.be
Mijn favorietje .
H(eerlijke) gastronomie zonder monetaire hoofdpijn achteraf.
-
Een clandestiene ster in 't geniep ??
Een nieuwkomer aan het resto-firmament is deze Clandestino in Haasdonk.
Volgens kenners een grote belofte ! Afwachten ...
http://www.clandestino.nu/home.php
hier ..
Een nieuwkomer aan het resto-firmament is deze Clandestino in Haasdonk.
Volgens kenners een grote belofte ! Afwachten ...
http://www.clandestino.nu/home.php
hier ..
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
uit eten en niet weten waar naar toe ??Ja... dan kan misschien een gids nuttig zijn ...Michelin- Lemaire etc.
Er is zo pas een nieuwe verschenen voor ' hij of zij ' die up-to-date wil zijn !!
kijk...
Er is zo pas een nieuwe verschenen voor ' hij of zij ' die up-to-date wil zijn !!
kijk...
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
Pyrrha - Lid geworden op: 08 nov 2006, 18:13
Restaurant "In de Wulf", Dranouter
Bij de buitengewoon fijne huisaperitief, vergezeld van een kanonnade van heerlijke hapjes, koos ik het 4-gangen menu van 75 euro (wijn incl.
). Zo verrukt over wat op het bord kwam schakelde ik in de loop van de rit over op het 5-gangen menu (90 euro, wijn incl.). Zeker 15 (of meer) origineel gepresenteerde gerechten passeerden de revue, met niet één wanklank in smaak of bereiding. Allen van een hemelse smaak en finesse. Eigenzinnige maar bijzonder geslaagde wijnkeuze, rijkelijk geschonken. Dit is schitterend gewoon, innoverend, een feest voor de hele mens. Mijn beste ervaring sinds jaren.
Bij de buitengewoon fijne huisaperitief, vergezeld van een kanonnade van heerlijke hapjes, koos ik het 4-gangen menu van 75 euro (wijn incl.