Legerdienst: zoek legermakkers.

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Tilly
Moderator SeniorenNet

02 jan 2006, 12:00

Verschillende oproepen werden geplaatst naar legermaten.

Ik probeer ze hier te verzamelen zodat het opzoekwerk gemakkelijker wordt. :idea:

blacky schreef:

Ber.: 91
Geplaatst: Di 19 Apr 2005, 19:53 Onderwerp: legerdienst 01 april 1964 chévre

--------------------------------------------------------------------------------

zoek colega's die zoals ik op 01 april 1964 hun opleiding ( legerdienst) gedaan hebben te chévre en daarna te semmerzake (gavere)
Laatst gewijzigd door Tilly op 02 jan 2006, 12:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Tilly
Moderator SeniorenNet

02 jan 2006, 12:02

jan ceulemans schreef:

Ber.: 2
Geplaatst: Di 29 Maa 2005, 14:27 Onderwerp: legerdienst lichting 64-65

--------------------------------------------------------------------------------

zijn er nog "strijdmakkers" die net als ik "gediend" hebben bij de 68ste. Cie Genie in Westhoven(Keulen). Ik was daar chauffeur-radiooperateur van commandant De Clerck. stamnummer64/40858. Wij kregen eerst drie maanden opleiding in kazerne Majoor Blairon in Turnhout om nadien op 01.11.1964 naar Keulen te vertrekken. De schoonste tijd van mijn leven.........?graag ervaringen uitwissellen en eventueel eens samenkomen.?Kontakt via mijn e-mailadres

Tilly
Moderator SeniorenNet

02 jan 2006, 12:05

Loeke schreef:

Ber.: 93
Geplaatst: Za 09 Apr 2005, 16:06 Onderwerp: Para's van 1966

Omdat ik niet weet op welke forum ik mijn vraag moet stellen probeer ik het hier maar.Mijn echtgenoot is in 1966 bij de Belgische Para's geweest hij vraagt zich af of hij via deze weg nog klas genoten zou kunnen vinden.

mvg

tantesim

15 mar 2006, 13:15

Zijn er nog mannen van die tijd ..die hier op seniorennet actief zijn... laat is iets van jullie horen ..
waar is de tijd van soldaatje spelen naartoe???
toen waren we nog heel jong en onervaren ...

schram

15 mar 2006, 17:22

Beste Blacky
Spring eens binnen bij de Verdedigingseenheden van de Belgische Luchtmacht, dan ga je heel wat wijzer worden. Hier op SeniorenNet met een link naar onze web site. Klikken is zien.
INVINCIBILES ET RECTI

Polmar

16 mar 2006, 15:40

Ik ben er een van ,binnengegaan in 1966 en er vanaf in okt 1967.
Citadel in Diest. TTN.

Polmar

ebo

19 mar 2006, 13:20

Zoek nog altijd de namen van de miliciens van de A-comp.
Bataljon Bevrijding(De Lib.) 1966- 67.
Febr 1966-Jan. 67.
Ken er nog een paar,o.a.
Barra Robert uit Passendaele
Baetens uit Zele - Corijn -Beeckmans - behiels
De Paepe uit gent
Vercruyse(?) uit West-Vlaanderen - Meganck
Doe wat ge gaarne doet....als het mogelijk is.

FLORIAN

19 aug 2006, 14:30

In '64 lag(soldaten liggen) ik WEIDEN,Comp HK 1é BE-KORPS detachement arriere.
Mijn kamergenoten JAN VINDELINCKS -RUDI WASTEELS-JP DE FREYNE-
JP WYFFELS-de astronoom ERIC W ELST en nog andere.

Wie laat iets van zich horen.

linden

19 aug 2006, 16:49

ik zoek ook nog de kamaraden ,lichting 62/63 Soest bij de verkenners. 5 linie.
iedere waarheid heeft zijn eigen reden

awena

29 aug 2006, 17:57

FLORIAN schreef:In '64 lag(soldaten liggen) ik WEIDEN,Comp HK 1é BE-KORPS detachement arriere.
Mijn kamergenoten JAN VINDELINCKS -RUDI WASTEELS-JP DE FREYNE-
JP WYFFELS-de astronoom ERIC W ELST en nog andere.

Wie laat iets van zich horen.
Dan heb je misschien ook daar sergeanten Van Belle, Van Stalle en Colette, majoor Bruwez en commandant Cavens gekend. Ik was daar in '69 als chauffeur.

lili marleen

31 aug 2006, 20:26

tantesim schreef:Zijn er nog mannen van die tijd ..die hier op seniorennet actief zijn... laat is iets van jullie horen ..
waar is de tijd van soldaatje spelen naartoe???
toen waren we nog heel jong en onervaren ...
ik ben André Servranckx, ik was in 1969 in Arolsen bij de 1jp,esk. A. 3de peleton (sioux Banzai);
bezoek de site:

http://groups.msn.com/arnsberg-kassel-a ... dsburg-1jp

hier zijn reeds vele foto's van ons jaar te zien
e-mail: a.servranckx@skynet.be
zoek legervrienden van echtgenoot : Servranckx André, via uw site. van nov. 68-jaar 69 in Arolsen, Duitsland

willy1

01 sep 2006, 22:43

zijn er nog grenadier van de 3companie 1 grenadier te soest voor een woodtjes er overtepraten lichting 68 of 69 ik woon in veldegem toen en nog
mvg willy1 :D :?:
mvg willy1

FLORIAN

05 sep 2006, 09:49

Beste Anewea,

Was jij ingedeeld bij het detachement arieerre ?
De korpsoverste was Maj. CHARLIER .Companie- commandant CDT MAEBBE - CSM adjt. VAN RENTERGHEM .
Heb jij WILLY den MP gekend? chauffeur van den Aalmoezenier PLATTEAU.
PILLIOIS RSM .

Was jij chauffeur van een OFFICIER?

laat eens iets weten.

GROETEN FLORIAN

awena

14 sep 2006, 04:46

FLORIAN schreef:Beste Anewea,

Was jij ingedeeld bij het detachement arieerre ?
De korpsoverste was Maj. CHARLIER .Companie- commandant CDT MAEBBE - CSM adjt. VAN RENTERGHEM .
Heb jij WILLY den MP gekend? chauffeur van den Aalmoezenier PLATTEAU.
PILLIOIS RSM .

Was jij chauffeur van een OFFICIER?

laat eens iets weten.

GROETEN FLORIAN
Ik was in Weiden chauffeur maar wij reden met allerlei officieren en onderofficieren alsook met camions, busjes, volkswagen en opels. Waren de vaste chauffeurs in verlof dan moest ik nogal invallen voor oa majoor Bruwer. Er was ook een adjudant Van Haeckendover, waarvoor ik nog 4 dagen cachot gekregen heb omdat ik die eens aanpakte en er was adjudant Aimey. Er was idd ook een adj. Van Rentergem, ik heb ook in het verlof een collega van het CSM vervangen, misschien ken ik hem vandaar. Onze overste (van de garage) was majoor Cavens en sergeant Van Stalle. Als je daar in 69 geweest bent zal je wel gehoord hebben over de rel die ik daar op stelten heb gezet. Daar hebben ze maanden later nog over gesproken. Het ging over de deur van de commandant.
Maar ja, het liep daar vol van officieren en onderofficieren nietwaar. Er was nog adj Wellens, Majoor Mees enz.
Op mijn kamer lag ook een zekere De Witte, een Lanslots (uit Beerse), een Bruynseels (uit Booischot), een Staf Heylen uit Hulshout (heeft daar café) en een Van Asbroeckt uit Dilbeek. Ook nog een De Jans van de kust en een Rudy De Coorde.
Buiten Bruysneels en Heylen heb ik er niemand meer van gezien.
Er stond daar ook een benzinepomp en daar stond ook een vriend van mij aan, Willy De Smedt, maar ja dat was na uw tijd.

groetjes awena

linden

17 sep 2006, 17:09

gilles, ik was bij serjant Bols en Dens, lag in het eerste sektie . bij deschoenmaker nen Deherd,Deridder. verdere namen die me te binnen schieten uit het antwerpse zijn Vancamp,Melis,Storms en heb ook al hier contact gehadt met mr Lodewijkx uit het Mechelse zijn dan samen iets gaan drinken in Duffel en uiteraard wat bij gepraat,zijn dan ook samen eind april op een bijeenkomst van oud gediende van het 5é linie geweest in Aalst. ik zelf woonde toen in Borgerhout en mijn naam is
Laatst gewijzigd door linden op 27 aug 2008, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
iedere waarheid heeft zijn eigen reden