1966/67 Westhoven 16 Cie

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

redfox

23 mar 2006, 17:54

hallo ,is er iemand die in 66/67 in de 16 cie genie,kazerne passendaele in westhoven(keulen).
ik was de radiooperateur van de 16 cie,van dec 66 tot september67.
Is er iemand die daar ook was???.
Eerst drie maanden in mechelen,baron michel kazerne,en dan naar westhoven.groeten :wink:

fernandel

31 mar 2006, 13:55

Hoi Redfox,
Wederom ikke ! zoals je weet ook mijn opleiding gekregen in Baron Michel als radio-operator en nadien mutatie naar 6 de Genie te Burcht.
Maar wij hebben meermaals maneuvers gedaan in Jambes en Westhoven.
Bij het aanleggen van een Bayleybrug ,naast de Rijn ,is een legermakker (een zekere Van Puyenbroeck) van de hoogste petrel naar beneden getuimeld en passeerde mij halverwege de brug en sleurde mij bijna mee naar beneden. Hij heeft het overleefd en is lang moeten blijven voor revalidatie in Passendael. 'k Heb hem nooit meer teruggezien !
Wij TTR's moesten ook helpen bij brugbouw (als straf ?) en kregen meestal de gevaarlijkste jobkes. Maar dat was klas 68 (een jaartje later).
Normaal was ik eveneens klas 67, maar kreeg uitstel wegens het overlijden van mijn moeder. In 67 kreeg ik mijn oproep voor de zeemacht in St Kruis ( een droom kwam uit !), maar door de begrafenis en het uitstel , ...moest ik naar Mechelen, mijn woonplaats.
Daardoor ben ik in het begin een beetje anti-militarist geweest, maar na 3 maanden opleiding en de mutatie naar Burcht heeft me deugd gedaan.
Zo kunnen we nog uren verder gaan...tot de volgende !
"Be strong in body, be clean in mind".

redfox

31 mar 2006, 17:22

Ja fernadel. ik was de radiooperateur van de 16 cie,in westhoven moets ik haast niks doen.wij hadden daar een speciaal lokaal waar al die ttr toestellen in stonden,en daar alle dagen een beetje aan prutsen.
ik heb nooit moeten helpen aan de bruggenbouw.
Een paar keer op oefeningen gaan,met de radio wagen,eens naar volgensang,en een paar kleine maneuvers doen.
ik moets nooit vlaggen groet doen,ons lokaal in van s'morgens vroeg tot 17 uur denk ik..alle tot dan
ik had een heel goede chef,dat was ook een west -vlaming,en geloof dat het de eerste maal was dat er een w-vl radiooperateur was.
Nog een paar maanden en het is 40 jaar geleden,de tijd gaat toch rap he'.
uren kan men bezig zijn over de legerdienst.
Wist ook niet ,dat in mechelen de kazerne weg was,was een mooie tijd ,nadien he' JA zeg 56 dagen ballen,je waart ook gene fraaien,heb er ook gehad.tot dan :wink:

C.E.

04 apr 2006, 23:15

Hallo mannen,

Toeval dat ik dit lees.Was daar ook in Westhoven en eveneens radiooperateur,dit van juni 1967 tot februari 1968,maar wel bij het 1ste Genie.Eveneens na 3 maanden opleiding in Mechelen.
Wij waren met meer volk dan het 16de,want ik dacht dat er daar maar 1 man was.Redfox,dan hebben we waarschijnlijk nog samen in dat lokaaltje aan die radio's geprutst of op de telefooncentrale gezeten.
Iedere week,dacht ik,was er onderling in de kazerne een oefening waar men morseberichten naar elkaar toestuurde.Dit was in groepjes van 5 letters die geen betekenis mochten hebben.Kreeg toen een bericht van een ancien dat wel zinnen vormde.Ik antwoorde,als bleu,hierop en enkele dagen later had ik ballen vast want in Weiden hadden ze dit afgeluisterd.Die "ancien" was jij toch niet?Want ik weet nog dat die er ook van langs kreeg. :?: :lol:
HP Intel(R) Core(TM) i5-4590T CPU @ 2.00 GHz RAM 8.00 GB / Windows 10 / Avast Free / Edge / Printer Canon Pixma MG4250 / Malwarebytes / CCleaner / Telenet Wigo

redfox

06 apr 2006, 16:21

hallo c.e.
Een ding is zeker,we hebben terzelfde tijd daar in de kazerne geweest,in juni julli augustus en september,was ik nog de radiooperateur van het 16 cie,,er was daar maar 1 radiooperateur,,.
Van de 1 cie kende ik niemand,en die telefoocentrale dat was zeker in die andere kazerne (brasseur),dat weet ik nog.
Van die morse ,weet ik niks.
hebde ji ook nog frieten wist gaan eten ,daar juist buiten de kazerne??achter af gezien ,was het wel een mooie tijd,kijk nu eens,de tijden zijn toch veel veranderd he'.
het beste c.e :wink:

C.E.

06 apr 2006, 20:45

Redfox,
Die telefooncentrale was wel in Passendale in die blok tegen de straat.Daarnaast zaten wij in ons lokaaltje.In Brasseur heb ik ook enkele dagen gezeten.Dat was als ik van wacht was.Dan moest men in een kamertje blijven,dag en nacht,tegen dat er een alarmmelding kwam om alles op te trommelen.
Die frieten,was dat niet bij "de Paps"?
HP Intel(R) Core(TM) i5-4590T CPU @ 2.00 GHz RAM 8.00 GB / Windows 10 / Avast Free / Edge / Printer Canon Pixma MG4250 / Malwarebytes / CCleaner / Telenet Wigo

redfox

07 apr 2006, 16:24

hallo CE.
ja juist,ik ben daar nooit in geweest,in die blok van de telefooncentrale,langs de kant van de straat.
ons lokaal was aan de andere kant,van het paradeplein.
In de brasseur heb ik ook nog van wacht geweest,tegen dat er alarm was,dag en nacgt ganse week ,en het eten kwamen ze brengen,mocht daar niet buiten.
Als je de kazerne buiten ging,rechts,dan een beetje verder aan de linkse kant,was dat van de frieten,je zult dat ook wel nog weten.
anders nog een goede gezondheid??want we worden ook al een dagje ouder .Ben ji daar later nog teruggeweest??ik eenmaal 10 jaar later,als ik eens daar niet ver van op vakantie was.nu is dat allemaal afgebroken,het beste CE :wink:

C.E.

07 apr 2006, 18:34

Redfox,

Ben daar later nooit meer geweest.Wel nog eens op de snelweg langsgereden,die loopt daar niet zover vandaan,toen kon men de kazerne in de verte zien staan.Is dan ook al lang geleden.
Ook van mijnentwege nog het beste en een goede gezondheid gewenst.
Was toch plezant om nog eens iets uit die tijd te vernemen.
Groetjes. :lol:

de willy

16 apr 2006, 20:41

Redfox,

Die frituur weet ge nog hoe die heette? Wel die heette de PATS.

groetjes
Als de nood het hoogst is, is de redding nabij.

Laptop: Aspire E1-771
MS Windows 8.1 64bit, Intel Core i5.3230M
CPU@2.60GHz, 4 GB Ram, Intel HD Graphics 4000 Micr.Office 2007, AVAST, Malw.Anti-Malw,
Ccleaner, Int.expl.11, Win. Live Mail 2012, Ggle Chrome

Genieterke

16 mei 2006, 23:32

Westhoven Kazerne Adjt Brasseur de barakken op de polygoon, schrijnwerkerij, opslagplaatsen, vedettenloods, enz
Zijn werkelijk de lucht ingeblazen ... volledig van de kaart geveegd.
Zoals de meeste kazerne's.

Zeer mooie (harde) tijd beleefd waaraan ik met graagte terug denk.

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

de rosse

01 sep 2006, 23:53

Genieterke schreef:Westhoven Kazerne Adjt Brasseur de barakken op de polygoon, schrijnwerkerij, opslagplaatsen, vedettenloods, enz
Zijn werkelijk de lucht ingeblazen ... volledig van de kaart geveegd.
Zoals de meeste kazerne's.

Zeer mooie (harde) tijd beleefd waaraan ik met graagte terug denk.
hey. genieterke. ik heb ´`De Smalle`` van Eggermont ook goed gekend hij was mijn peletons 1e sgt bij de eerste brug st , heb nog foto s van hem, 1967=1968. groet, De Rosse
de rossebrockwaym.a.n.

Genieterke

25 sep 2006, 19:59

Sorry dat ik zo laatijdig reageer, ben namelijk een rasechte senior en die hebben... juist... gene tijd!
Ik heb nog jarenlang gewerkt met 'De Smalle' Frankie Eggermont Toffe kerel. Inderdaad hij is bij de Steel Tradeway Cie geweest en later mutatie naar het 3de Genie 1Cie MOFAB Amfibiebruggenbouw in dezelfde kazerne.
Julli deelden dezelfde blok als het 68Cie Gevechts Genie naast de blok keukentroep met uitzicht op het paradeplein. Ook wij hebben daar hard gewerkt maar juist daardoor veel kameraden aan overgehouden en een periode waar ik met graagte aan terug denk, maar helaas een hoofdstuk dat afgesloten is. Ik moet eerlijk bekennen van zodra ik iets te horen (in dit geval te lezen) krijg over Westhoven zitten mijn gedachten meteen in de kazerne Brasseur tussen mijn eermalige makkers. Wij maakten er destijds een punt van om de miliciens het zo aangenaam mogelijk te maken. Aan de vele dankbetuigingen die wij ontvingen kan je afleiden dat we daar in geslaagd zijn. Vergeet niet dat wij destijds steeds met 50% van de getalsterkte aanwezig moesten zijn, hetgeen een zware belasting voor iedereen was. Tot maails.
Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

de willy

25 sep 2006, 22:18

Dag Westhovelingers,

Herkent u het nog allemaal?

Ik was ook in Passendael in 1970-1971 bij het 1ste genie - EQTcie.

Afbeelding

mvg,
Als de nood het hoogst is, is de redding nabij.

Laptop: Aspire E1-771
MS Windows 8.1 64bit, Intel Core i5.3230M
CPU@2.60GHz, 4 GB Ram, Intel HD Graphics 4000 Micr.Office 2007, AVAST, Malw.Anti-Malw,
Ccleaner, Int.expl.11, Win. Live Mail 2012, Ggle Chrome

de rosse

23 dec 2006, 23:35

hoi, genieterke.
ik heb uw berichtje gelezen.
Ik was in de 1e Cie Brug ST in 1967-1968 we zaten toen nog in blok 1,
direct links na het binnenkomen van de ingang van het kwartier.
na mijn afzwaai schijnt de Cie verhuist te zijn naar het blok van het 68e .
Ik heb de eerste MOFABs nog zien toekomen. en de presentatie aan pers
en publiek nog meegemaakt aan de rijnoever en op de polygoon.
Ik heb daar nog vele fotos van ik zal die een keer mailen.
Ook voor de site Vogelsang heb ik nog mooi onbekend fotomateriaal,
dat komt ook een keer uw kant op.

beste wensen voor het nieuwe jaar. Met groet, De Rosse,
het Brockway-M.A.Nneke 1e Cie Brug ST. - Waar een wil is is een weg.
e-mail. cauwedrukk@hotmail.com
de rossebrockwaym.a.n.

Icarus

17 dec 2010, 17:52

Voor zover ik me ook herinner was het bij Paps !