Kamp Vogelsang nostalgische terugblik
-
Genieterke - Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Aan al diegene die ooit in het Kamp-Vogelsang geweest willen we een nostalgische terugblik bezorgen aan de hand van véél fotomateriaal.
Dit kan via de zojuist online geplaatste site: www.kamp-vogelsang.be.
Ons enig doel is mensen laten GENIEten!!!
Veel 'Vogelsanggenot' gewenst!
Het Genieterke
Dit kan via de zojuist online geplaatste site: www.kamp-vogelsang.be.
Ons enig doel is mensen laten GENIEten!!!
Veel 'Vogelsanggenot' gewenst!
Het Genieterke
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !
-
etje - Lid geworden op: 07 feb 2006, 10:22
Genieterke ben eens gaan kijken op de site en er komen allerlei herinneringen boven hoor, want heb daar een 2 tal weken op oefening geweest was wel in december en er lag een pak sneeuw. Veel in onze kamer hebben we toen niet door gebracht want van die 2 weken lagen we toen 10 dagen in ons tentje in de bossen en met die temperaturen werd er toen dikwijls wat afgevloekt hoor.
Maar waren al bij al toch 2 mooie weken geweest.
Maar waren al bij al toch 2 mooie weken geweest.
-
Gast
Als jong officier ben ik vele jaren achter mekaar op oefening getrokken naar Vogelsang (maar ook naar Elsenborn en Arlon).
Als beginnend peletonscommandant moest ik samen met andere 'bleukes' en 'snotneus-officieren' opleiding geven aan miliciens. Die opleidingen noemden binnen het Logistiek Corps: BBO's en GMO's.
De allerleerste keer dat ik les moest geven aan 'het monument' zal ik nooit vergeten. Ik moest het "schattten van afstanden' in de praktijk brengen en door de dichte mist zag je geen hand voor je ogen. Ramp oh ramp want de toenmalige CLog was op dat eigenste ogenblik op bezoek en als 'beloning' omdat ik er niks van bakte mocht ik 2 weken later nog eens opnieuw gaan.
Van alle kampen bewaar ik echter de best herinneringen aan Vogelsang.
De site waarnaar je verwijst heb ik al eerder en meermaals bezocht.
Groetjes
Nyssa
Als beginnend peletonscommandant moest ik samen met andere 'bleukes' en 'snotneus-officieren' opleiding geven aan miliciens. Die opleidingen noemden binnen het Logistiek Corps: BBO's en GMO's.
De allerleerste keer dat ik les moest geven aan 'het monument' zal ik nooit vergeten. Ik moest het "schattten van afstanden' in de praktijk brengen en door de dichte mist zag je geen hand voor je ogen. Ramp oh ramp want de toenmalige CLog was op dat eigenste ogenblik op bezoek en als 'beloning' omdat ik er niks van bakte mocht ik 2 weken later nog eens opnieuw gaan.
Van alle kampen bewaar ik echter de best herinneringen aan Vogelsang.
De site waarnaar je verwijst heb ik al eerder en meermaals bezocht.
Groetjes
Nyssa
-
stevens-willy - Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
-
Ik ben opzoek naar informatie over de schietstand 3 voor mortier 60 mm in het Kamp Vogelsang.
Op de stafkaart zie ik dat dezelfde doelen als de Mi.50 over het meer gebruikt werden, maar waar was de opstelling?
Het moet in ieder geval in de buurt van het zwembad geweest zijn.
Ik wil bij voorbaat danken voor iedere welgekome informatie.
Met vriendelijke senioren groeten
Het Genieterke
Op de stafkaart zie ik dat dezelfde doelen als de Mi.50 over het meer gebruikt werden, maar waar was de opstelling?
Het moet in ieder geval in de buurt van het zwembad geweest zijn.
Ik wil bij voorbaat danken voor iedere welgekome informatie.
Met vriendelijke senioren groeten
Het Genieterke
-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Mooie site Genieterke. Dank u voor de mededeling. Zelf ben ik nooit in Vogelsang geweest! Ik heb dus denk ik wel het één en het ander gemist.
Vele miliciens zullen er nostalgisch van worden als men dat allemaal zo eens rustig kan doornemen!
Mvg.
Vele miliciens zullen er nostalgisch van worden als men dat allemaal zo eens rustig kan doornemen!
Mvg.
-
nonkeldi - Lid geworden op: 28 nov 2004, 12:18
hallo,
hier ne oude karpat, klasse 66-67, met enkele foto's van vogelsang uit dec.66 of febr. 67,
eerste foto: raymond engels uit asse, was csm bediende 3e cie. en mezelf coussement eddy loper cie. en radio operator

tweede foto: mezelf ergens te velde in vogelsang,

derde foto: voor het standbeeld, ludo debondt- bediende cqms, gentil breunin- chauffeur 3e comp.,mezelf loper cie.- raymond engels- bediende csm, patrick dekimpe fallo schutter

vierde foto : op het standbeeld, rechtop dekimpe p. (rollegem-aalbeke) engels r. ( asse ), zittend g.breunin (vlaamse ardennen) mezelf (kuurne) en decorte (????)

hier ne oude karpat, klasse 66-67, met enkele foto's van vogelsang uit dec.66 of febr. 67,
eerste foto: raymond engels uit asse, was csm bediende 3e cie. en mezelf coussement eddy loper cie. en radio operator

tweede foto: mezelf ergens te velde in vogelsang,

derde foto: voor het standbeeld, ludo debondt- bediende cqms, gentil breunin- chauffeur 3e comp.,mezelf loper cie.- raymond engels- bediende csm, patrick dekimpe fallo schutter

vierde foto : op het standbeeld, rechtop dekimpe p. (rollegem-aalbeke) engels r. ( asse ), zittend g.breunin (vlaamse ardennen) mezelf (kuurne) en decorte (????)

deskt. windows7 home AKOYA P 4375D (MD 8880)
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32
-
one_O_five - Lid geworden op: 27 dec 2005, 10:08
De "naakte man" weet iedereen wel ongeveer staan maar de twee beelden ergens ten velde moeten opgenomen zijn op de Weltersberg, noordoost van Wollseifen.
De achtergrond toont de Urftsee in de richting van de "Tour Carree"
Ter info, aan deze vierkante toren vertrekt een pijpleiding over de bergrug naar de elektriciteitscentrale van Heimbach, deze centrale werkt op zwaartekracht door het hoogteverschil.
Het is ook interessant om even kontakt op te nemen met Genieterke op http://www.kamp-vogelsang.be/
Ik denk dat die beelden goed op deze site thuis horen.
De achtergrond toont de Urftsee in de richting van de "Tour Carree"
Ter info, aan deze vierkante toren vertrekt een pijpleiding over de bergrug naar de elektriciteitscentrale van Heimbach, deze centrale werkt op zwaartekracht door het hoogteverschil.
Het is ook interessant om even kontakt op te nemen met Genieterke op http://www.kamp-vogelsang.be/
Ik denk dat die beelden goed op deze site thuis horen.
-
Hallo René De Vos
Langs deze weg willen wij je héél graag feliciteren
voor het vervullen van de 'ERE TAAK' om gesneuvelde
'Carabiniers' te eren op 11 november 2006.
Het Genieterke
Langs deze weg willen wij je héél graag feliciteren
voor het vervullen van de 'ERE TAAK' om gesneuvelde
'Carabiniers' te eren op 11 november 2006.
Het Genieterke
-
Aan al de leden van de:
'Koninklijke Verbroedering Genie van Antwerpen'
hartelijk dank voor de fantastische ontvangst bij de uitermate geslaagde Sinte Barbaraviering de 25 november 2006.
Ook een bijzondere dank aan de gastheer:
11 Gn Bn te Burcht.
'Multos Annos'.
Het Genieterke
www.kamp-vogelsang.be
'Koninklijke Verbroedering Genie van Antwerpen'
hartelijk dank voor de fantastische ontvangst bij de uitermate geslaagde Sinte Barbaraviering de 25 november 2006.
Ook een bijzondere dank aan de gastheer:
11 Gn Bn te Burcht.
'Multos Annos'.
Het Genieterke
www.kamp-vogelsang.be
-
wieke45 - Lid geworden op: 14 sep 2006, 16:25
Was 2 maal op kamp met 1ste cieATK in Vogelsang in 1964 en 1965. alhoewel het zo lang geleden is zit alles nog goed in mijn gedachten. IK vond dat je daar de STIEL leerde. We vuurden daar met telegeleide oefenraketten op bunkers en tanks, hadden er onze vuurdoop wat geen pretje was, modder was er in overvloed door de vele tanks en voertuigen die alles kappot reden. Het was voor velen een harde maar leuke tijd want.... het was maar tegen een ingebeelde vijand. ER zijn soldaten die erger meegemaakt hebben want ik kan het nog vertellen.
Was 12 maanden gekazerneerd bij de 1ste cie atk in siegen, ik geloof dat het op de Wellersberg was. het schijnt dat alles er nu verdwenen is was eens aan het leger doet denken.
Was 12 maanden gekazerneerd bij de 1ste cie atk in siegen, ik geloof dat het op de Wellersberg was. het schijnt dat alles er nu verdwenen is was eens aan het leger doet denken.
Laatst gewijzigd door wieke45 op 16 dec 2006, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Je beste vriend(in) was ooit een vreemde.
-
Wij zijn op zoek naar de onderofficier milicien die in de winter van 1964 te Vogelsang in het ijskoude water dook om een afsleepkabel te bevestigen aan een vastgereden M75.
Dit voorval gebeurde bij het 2 Regiment Lanciers
met als stille en rillende getuige Pierre De Keuster.
Foto's kan je hier bewonderen.
Het Genieterke
Dit voorval gebeurde bij het 2 Regiment Lanciers
met als stille en rillende getuige Pierre De Keuster.
Foto's kan je hier bewonderen.
Het Genieterke
Laatst gewijzigd door Genieterke op 23 feb 2007, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Met de allerbeste wensen voor 2007
aan ALLE medewerkers en gebruikers van SENNET.
een goede gezondheid en véél TIJD!
(de meeste senioren hebben een continu tekort aan TIJD)
Vanwege het Team:
www.kamp-vogelsang.be
aan ALLE medewerkers en gebruikers van SENNET.
een goede gezondheid en véél TIJD!
(de meeste senioren hebben een continu tekort aan TIJD)
Vanwege het Team:
www.kamp-vogelsang.be
-
stevens-willy - Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Insgelijks, aan ieder lezer hier
Willy
Willy