radeloze moeder

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

kittyken

15 okt 2006, 23:46

goede avond jenny en mieke,

al denk je niet veel te kunnen helpen ,weet dan dat die reacties mij terug wat meer moed geven , weten dat ik niet alleen sta. Bedankt Afbeelding
begin de dag met een lach , vriendschap kost niets

jadi

16 okt 2006, 00:51

kittyken,goed nieuws van de jongste bekijk het positief het is beter dan niets.
Ja de oudste....je kunt het niet tegenhouden als hij het zelf niet wil,je kunt er het niet in stampen,maar je moet nu doen waarmee je bezig bent,niet bijdraaien KittykenSjolder kan je daar wel in helpen, en je mag altijd beroep doen op hem heeft hij zelf gezegd.
Ik geef je een heel lieve knuffel,en hou je
sterk meid
Liefs
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

tjolder

16 okt 2006, 14:46

verwijderd door tjolder zelf sorry voor de overlast geweest
Laatst gewijzigd door tjolder op 03 jan 2008, 02:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je steeds naar de grond kijkt weet je niet hoe groot de lucht wel is!
als je van t'huis vertrekt laat nooit na te zeggen ik heb je lief!
een mens is pas mens als hij/zij mens is

Martine42

16 okt 2006, 15:30

Beste Kittyken,
Ik vind het een bijzonder aangrijpend verhaal en wou je ook even een hart onder de riem steken.
Je hebt al heel wat leed moeten doorstaan zo te lezen.
Dat je het soms niet meer ziet zitten is absoluut niet abnormaal natuurlijk.
Blijf niet alleen achter met je zorgen en zoek hulp bij lotgenoten !!!
Dat helpt echt.
Er zijn genoeg ouders de in dezelfde moeilijke situatie terecht gekomen zijn als jij. En, daarover praten met lotgenoten doet echt deugd. Geloof me. Want, wie begrijpt jou nu beter dan andere ouders die hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt.
Ikzelf heb te maken met een psychiatrische patient in mijn naaste omgeving (mijn moeder). Ik sloot mij een tijdje geleden aan bij een praatgroep met lotgenoten en dit hielp me om verder te blijven vechten.
Het gevoel dat je niet de enige bent met dit probleem alleen al doet wonderen. En, erover praten help eveneens. Zeker als je dit kan doen tegen mensen die jou probleem ''herkennen''.
Ik wens je heel veel sterkte !

kittyken

16 okt 2006, 19:33

goede avond,

vandaag terug een dag met positief en negatief nieuws. het positieve is dat hij gaan werken is en het blijkbaar goed meevalt.
Het negatieve is dat er hier dicht tegen het station een bemeubelde studio te huur staat voor een zeer mooie prijs, zal dus vlug weg zijn, en de eigenaar is daar nu aanwezig. Ik stelde voor om met mijn zoon tot daar eens te rijden (wat ik normaal gezien niet meer ging doen ,maar ja ik ben gewoon van alsmaar klaar te staan en daar moet ik nog serieus aan werken om dat te veranderen) en het was kortaf NEEN . Ik ben te moe , ben gaan werken hoor. Maar om dan bij zijn vriendin met dozen te gaan sleuren dat kan dan wel. Hare verhuis zal wel gedaan zijn en hij blijft terplaatse trappelen. Het zal nog een zware week worden denk ik , maar ik blijf keihard ,zoals de meeste mensen mij aanraadden, en tegen het volgende weekend kan hij vertrekken bij zijn vrienden waar hij een tijdje mag blijven. Het enige probleem is dat het een tijdje in beslag neemt om zijn domicile te laten veranderen , als hij dat niet zelf doed. Ik hoop dat hij intussen tijd geen domme dingen doed , of schulden maakt ,zodat ik er nog moet voor opdraaien.
Ik vind het zo erg dat ik dit allemaal moet meemaken , wie had zich dat kunnen voorstellen , zo een 19jaar geleden, zet je zo een lief , onschuldig wezentje op de wereld , en dat diezelfde persoon nu mijn leven tot een hel maakt. Voel mij terug zo verdrietig, hoop dat er snel een einde komt aan deze strijd

Mieke46

16 okt 2006, 23:02

Kittyken, ik wens u veel sterkte, probeer uw been stijf te houden hoe moeilijk het ook is

Afbeelding
Tel wat je hebt, niet wat je mist

tjolder

18 okt 2006, 06:02

Laatst gewijzigd door tjolder op 03 jan 2008, 02:35, 1 keer totaal gewijzigd.

jadi

18 okt 2006, 10:36

JAWADDE dat is het één en 't andere zeg!!!Als ik het allemaal goed lees Kittyken,ben je te braaf en nog te naief.Laat toch je gezond verstand spreken en dan pas je hart.Kittyken,meiske sjolder en vrouw zullen wel weten over wat ze spreken,ze hebben het ook meegemaakt.Zorg toch meiske dat je hem niet TE graag ziet.Je doet het voor zijn goed,hem nog altijd steunen daar helpt je hem niet mee hoor.Meiske toch,kom hier een dikke knuffel en het allerbeste.
Sjolder als ik ongelijk heb spel me aub maar de les hoor,ik ben tenslotte een leek.(gelukkig)Ik kan het goed zeggen Kittyken, en je heel goed begrijpen het zorgende zit in een moeder, ik zou ook zo reageren,maar als buitenstaander weet ik dat het verkeerd is.
Laatst gewijzigd door jadi op 19 okt 2006, 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.

tjolder

18 okt 2006, 16:52

Laatst gewijzigd door tjolder op 03 jan 2008, 02:36, 1 keer totaal gewijzigd.

jadi

19 okt 2006, 00:16

Oke Tjolder begrepen

Kittyken hou je kloek.
Een dikke Knuffel(de therapeutische waarde van knuffelen is klinisch bewezen:het is goed voor de algemene gezondheid van iedereen.Wees dus niet bang om elkaar te knuffelen,ook al hebt u het o zo druk,en het heeft niets met medelijden te maken.)
**Dit komt niet van mij maar wel uit een medisch tijdschrift.**

kittyken

19 okt 2006, 22:25

hallo iedereen , een goede avond.
Mijn jongste zoon is vandaag voor 2 uurkes naar huis mogen komen en het was heel gezellig, hebben ook een ernstig gesprek gevoerd naar dit weekend toe want hij mag zaterdag ook een dagje naar huis komen, er zijn duidelijke afspraken gemaakt. Hij zit vol van goede voornemens, nu ze nog waarmaken ook he.
De oudste zoon die heeft vandaag een studio gevonden , en zal er waarschijnlijk dit weekend al in kunnen, dat gaat hij morgen weten.
Nu is het nog juist de hele papierwinkel, wat mag ik zeker niet vergeten?
Zijn domicile veranderen, adresverandering in de post ??????????? wat nog allemaal?
slaapwel

jadi

19 okt 2006, 23:33

Dat is goed nieuws kittyken,ik duim voor je dat het verder de goede richting mag gaan.Slaapwel :lol:

Paca

19 okt 2006, 23:59

Beste Kittyken,
Ik kan niet anders als meeleven met je probleem. Ben niet zo jong meer maar heb me vroeger ook altijd afgevraagd wat ikzelf of mijn vrouw zouden gedaan hebben als zulk probleem zich met onze dochter zou voorgedaan hebben. Gelukkig hebben we ons geen zorgen hieromtrent moeten maken.
Wat ik wel kwijt wou, en ik hoop dat je me niet kwalijk gaat nemen dat ik vrijuit spreek, is het volgende.
De meest belangrijke persoon in je leven ben je zélf! Natuurlijk is dit geen enkel excuus om anderen de duivel aan te doen, maar soms moet je hard zijn, zo hard als een steen. Om de één of andere reden meen ik dat je een zeer gevoelig mens bent, maar gevoelens en emotionaliteit is niet wat nodig is in deze, voor u, dramatische tijd. Diegene die hier eerst moet geholpen worden ben jij. Jouw verdriet moet weggenomen worden en er is maar één persoon die dat kan en dat ben je zelf.
Alle eerbied voor je pogingen om je kinderen uit het slop te halen! Spaar a.u.b. de jongste niet, medelijden is, mijns inziens, niet op zijn plaats want daar ga je alleen maar zelf kapot aan. Wat de oudste betreft, kan ik niet oordelen omdat de situatie me onbekend is. Vecht voor je kinderen maar ga er niet aan ten onder!
Voor sommige lezers zal het bovenstaande misschien wat hard lijken maar ongelukkiglijk genoeg is dit geschreven door iemand die zijn eigen, aan slaapmiddelen verslaafde broer, ooit dood in zijn bed heeft aangetroffen.
Lieve dame, laat het zover niet komen, wees sterk en let goed op jezelf.

tjolder

20 okt 2006, 00:43

Laatst gewijzigd door tjolder op 03 jan 2008, 02:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Muiske

20 okt 2006, 08:07

tjolder
nee ik vind jou echt niet te hard zo moet het met met kinderen of mensen die verslaafd zijn ik ken in mijn onmiddelijke omgeving..........

ook een gezin met 3 kinderen waar er 2 zwaar aan de drugs zijn
er is er een onder begeleid wonen gezet weet eigelijk niet meer goed of ze leeft door zware drugsgebruik was maar 12 jaar toen die begon te experimenteren is nu 42 jaar
de andere is ook zwaar aan de drugs ook van jongs af aan is nu 40 jaar
en geloof of trap er echt niet in wat ze allemaal voor verhaaltjes vertellen
want het is alleen maar om GELD te doen altijd weten ze een smoes te bedenken maar hou dit goed voor ogen GELD daar gaat het om
praten dat kunnen ze allemaaal heel erg goed ..........

KITTYKEN wees steeds op je hoede trap echt niet in hun verhaaltjes
hoe hard het ook mag klinken uit mijn mond
denk aan je eigen leven laat het niet kapot krijgen
hoe hard het ook zal zijn
laat hem ook nooit alleen thuis want anders zul je wel eens voor verassingen komen te staan
alles verkopen ze waar jij voor heb gespaard
wees heel erg hard daar help je ze zeker veel beter mee
ik hoop dat je mij het niet kwalijk neemt dat ik dit schrijf
maar weet waar ik over schrijf

MUISKE
ZOMAAR VOOR IEMAND AARDIG ZIJN IS VOOR JE ZELF,
MAAR OOK VOOR DE ANDER FIJN