Doordenkertje van de dag.
-
Gast
Een van de belangrijkste dingen bij communicatie is te horen wat niet wordt gezegd.(Peter Drucker)
-
herman1944 - Lid geworden op: 15 mar 2006, 22:47
als de liefde in het spel is, gaat de tijd snel
Wees aardig voor een ander...is een ander aardig voor jou
-
Gast
Mensen verander je niet door discipline, manipulatie, dwang, smeken of straf. Mensen groeien slechts door liefde en acceptatie.

-
Maandag - Lid geworden op: 24 okt 2006, 20:12
Accepteer maar eens met liefde dat je kleuter de snoepkast plundert.Mensen verander je niet door discipline, manipulatie, dwang, smeken of straf. Mensen groeien slechts door liefde en acceptatie.
Accepteer maar eens met liefde dat een schoolbende een medeleerling pest, nadat ze pas door de ouders zijn vertroeteld en met liefde overladen.
Kinderen, kleine mensem moeten dicipline kennen, dwang en waar je gelijk hebt, het smeken helpt veelal niet.
Verder is die stelling je reinste onzin.
-
Maandag - Lid geworden op: 24 okt 2006, 20:12
Maar als het tussen de doornen val verstikt het. Op de rotsen wordt het opgegeten door de vogels. En in goede aarde moet het geluk hebben dat het niet te veel regent ( tranen ) of niet te droog blijft ( gebrek aan affectie ) of dat het niet vertrappeld wordt door de duizenden die zich om een zaadje niet bekommeren."Liefde is als een zaadje, het kan overal ontkiemen " !
-
GIVE - Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:34
Plunderen de kleinkindjes ook bij de jou de snoepdoos leeg, Maandag?
Ik mis ook regelmatig dingen, liefst zoete, die ik dacht gekocht te hebben.
Natuurlijk heb je een beetje gelijk. Ze kunnen het minstens eerst vragen, dan kan ik meegenieten. En thuis was er geen koelkast vol verleiding en overvloed. De chocolade -als die er al was- stond buiten ons bereik. Maar we pikten wel eens een appel uit de kelder en riskeerden daarvoor onze zondagse cent. En tegen pestkoppen -ik was er zo eentje- hoefde geen ministerieel besluit en tienduizend omzendbrieven. Eén meester was mans genoeg om de rechten van het kind te hand-haven. Lijk je zegt Robbe: nuttige dicipline.. maar met een gouden randje.
Ik mis ook regelmatig dingen, liefst zoete, die ik dacht gekocht te hebben.
Natuurlijk heb je een beetje gelijk. Ze kunnen het minstens eerst vragen, dan kan ik meegenieten. En thuis was er geen koelkast vol verleiding en overvloed. De chocolade -als die er al was- stond buiten ons bereik. Maar we pikten wel eens een appel uit de kelder en riskeerden daarvoor onze zondagse cent. En tegen pestkoppen -ik was er zo eentje- hoefde geen ministerieel besluit en tienduizend omzendbrieven. Eén meester was mans genoeg om de rechten van het kind te hand-haven. Lijk je zegt Robbe: nuttige dicipline.. maar met een gouden randje.
Er is zoveel om lief te hebben.