1951/52 Kroo Vivloorde - 6eTTr arnsberg

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

pitteke

03 nov 2006, 18:49

zijn er nog overblijvende van de lichting 51,ik kom uit de kroo school van vilvoorde,dan naar bensberg en eepaar maanden later naar arnsberg.daar gebleven tot oktober 1952.onze sm was dan een zekere Martin.
pitteke.
is en blijft een vlaming.

mandelzoon

04 nov 2006, 17:08

pitteke schreef:zijn er nog overblijvende van de lichting 51,ik kom uit de kroo school van vilvoorde,dan naar bensberg en eepaar maanden later naar arnsberg.daar gebleven tot oktober 1952.onze sm was dan een zekere Martin.
pitteke.
Ik was WM bij het 43° Artillerie, lichting '51, maar heb daar in '52 lessen gevolgd als radiohersteller. Omdat ik voldoende op de hoogte was van ontvangers, maar niet van zenders, heb ik er 1° opleiding gegeven

pitteke

04 nov 2006, 17:25

mandelzoon,bedankt voor je reactie maar ik moet je wel zeggen dat ik bij de lijnenleggers was en niet veel in de kazerne maar bijna altijd onderweg.misschien heb je dan wel wm geleyn gekend want die was bij de radios.hopelijk komen er nog meer reacties.mooie tijd maar die komt niet meer terug.nogmaals bedankt en misschien komen wij mekaar nog eens tegen op sennet.
pitteke.

pitteke

07 nov 2006, 15:47

zijn er op seniorennet nu echt geen mensen die hun legerdienst gedaan hebben van februari 1951 tot oktober 1952.we waren eerst in de kroo school in vilvoorde,daarna 2 maand in bensberg en de rest van de dienst in arnsberg.hop jongelingen van 75 jaar en meer laat eens iets van jullie horen.ook de miliciens van die tijd mogen antwoorden hoor.

pitteke

27 nov 2006, 15:39

zijn er nu echt geen overlevenden meer van de lichting 1951 uit de kroo school van vilvoorde,er waren er meerdere uit het leuvense,bob N.en louis G.waar zitten jullie.
pitteke

pitteke

21 dec 2006, 19:12

ben ik nu echt tevergeefs op zoek naar kameraden van de lichting 51bij deze kompanie.
pitteke.

loui

26 nov 2008, 14:11

PITTEKE , hebben we mekaar gekend?
Was in Arnberg van 51-53 bij de lijnleggers 2eTTr als korporaal
Com. Deletre ? luit.Schatteman? serg.martens?

pitteke

26 nov 2008, 15:48

hallo Loui, eindelijk iemand die blijkbaar nog in leven is van deze generatie .luit Schatteman en csm Martin, ook com De Letter maar die was op dat ogenblik nog luitenant en Schatteman nog onderluitenant en de com. was geloof ik Leclerq denk ik toch want het is al zo lang geleden.Ik zelf was sergeant.Het doet me plezier na zolang wachten toch nog iemand te vinden die ook daar was.
kent ge soms nog andere jongens zoals Godts L,Neuhard R, of van de beroeps W Declerck of M Clouseau. Laat nog eens van je horen. Ik woon al jaren in Tervuren.
ps:serg. Martens was wel degene die naar korea geweest is of ben ik mis.
pitteke.

loui

27 nov 2008, 10:26

HE !! Pitteke gegroet !
En u heeft gelijk .De Letre was luit. Shatt.o.l en Maartens is naar vietnam gegaan en er gebleven? Ge had nog Serg.Willems Sold.Denisse Verstappen ,Delva,Tijhs(die is overleden)Groeseneken
Er was ook nog een O.luit (Waar is mijne stek ?)Was zijn Off.stokje altijd kwijt. Ik zat in dat aanhangwagentje dat een testcentrale moest voorstellen.En de lijnleggers met ladder maar lopen !
Maar drinken ook niet? 10à12pf. (1à1,5fr) Er is nog zoveel....
Ik woon in Borgloon .de tijd vliegt snel !!
groeten

loui

27 nov 2008, 16:16

Sorry,Pitteke
Op uw vraag of ik de aangehaalde personen nog ken.De naam Godts zegt me wel iets,maar ja 56-57 jaar is lang...
Clouseau is dat die waalse sgt?(godverdoem!)
Bij martens ,dat was inderdaad korea.
Er waren 2 beroepskorporaals ,maar ken hun namen niet meer
Beste groeten

De tijd vliegt !

lofty

27 nov 2008, 17:00

Beste allemaal,

Hebben jullie het hier over dezelfde Martens, Maertens die in 1968 csm was in Baron Michel in Mechelen.
Wij miliciens noemden hem de rosse, een echte keiharde, maar naar ik later hoorde een hart van goud.
Ben in 69 naar het 2e ttr staf, luisterdienst in Dellbruck overgegaan en heb daar mijn hobby n.l kortegolf luisteren kunnen beoefenen.
Mij moet je niet vertellen dat mijn legerdienst verloren tijd was hoor.
Zoek al een tijdje naar oude leger maten en naar mijn vroegere sectiechef (toen 1e sgt Raeymaeckers) wellicht ook bij u gekend?

pitteke

27 nov 2008, 17:33

mogelijk spreken we hier over R Maertens die naar korea is geweest,maar of hij later naar Mechelen is gegaan weet ik niet,wel dat hij rosse haren had.
Loui, M Clouseau was beroeps, een klein ventje dat een nederlands sprak dat nogal moeilijk te verstaan was.
Willems Frans(in feite Louis) was volgens mij afkomstig uit Bekkevoort.
Het doet mij in alle geval veel plezier dat er eindelijk op mijn oproep gereageerd word,laat ons zo verder doen en hopen dat er nog meerderen reageren.
pitteke.

lofty

27 nov 2008, 17:39

Jaaaa,

Dat moet onze Martens zijn geweest, hij was Korea veteraan en daar ernstig
gewond geraakt. Hij had ros haar en was echt een man uit één stuk hij was in 1968 csm en adjudant bij het opleidingscentrum in de de baron Michel kazerne in Mechelen.
Ben nooit door hem of een andere beroeps op het matje geroepen wel door een kandidaat dienstplichtig adjudant.
Zo zie je maar hé

:wink:

Nog veel geluk met de zoektocht.

loui

27 nov 2008, 20:08

Pitteke,over die rosse Martens bestaat geen twijfel.dat is 'm
Blij dat hij het overleefd heeft. Was de gemakkelijkste niet !
En die Clouseau ,dat was ne kleine maar een taeie kerel.Bij de para 's geweest
Persoonlijk zoek ik vooral Groeseneken Theophil(hoegaarden)en
Delva Guido (sleidingen)?
Groeten Maar de tijd vliegt

pitteke

28 nov 2008, 14:55

hallo Loui,die ol waarvan je daar sprak is waarschijnlijk ol Struif of Vanderstuift maar van dat laatste ben ik niet zeker omdat die naam misschien is van een serg radio-operateur die in Arnsberg in de kamer naast mij was maar van dezelfde lichting.
De namen Groeseneken en Delva zeggen me dan weer niets hoor, maar Denisse en Wille (was in die tijd bokser) dan weer wel als milicien.
geen herinneringen aan serg Jacobs of die andere reeds genoemde jongens uit Leuven en die serg Delerck, Baekeroot uit Gent of nog anderen,schiet er jou iets te binnen geef dan een seintje aub.
pitteke.