1966/72 vrienden uit Kassel en Westhoven

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

kapoentje twinkske

17 jan 2007, 17:41

Das Goldene Fass" in Porz (nach Polizeistunde).

Dit zegt me nieks genieterke of kan ook zijn da er al gaten in men geheugen zijn he :)
De VATER RHEIN daar gingen we ook veel naartoe en daar waren ook veel soldaten..Heel toffe muziek hadden ze der steeds..
En Danny ik denk iedereen maakt datem op het net op zen voordeligst staat.Ik ga ik hier ook nie ne foto zetten mee men poetsdoekske op men koppie en de schotelvodde in men hande..eum alhoewel da kan ferm sexy zijn :ppp haha *biglol*
*smile and the world smiles with you*

kapoentje twinkske

17 jan 2007, 18:57

Hee maar den henry en victor geboers die moeten jullie dan toch gekend heben? jij toch genieterke?
Weten jullie hoe het met hen gaat?
Die zaten toen ook in passedaele dacht ik...

Genieterke

18 jan 2007, 00:48

Ik heb Erik Geboers goed gekend, hij was Gevechtsduiker bij het 3de Genie. Hij was daar samen met Polleke Van de Casteele en Jaak Vermeulen. Je zult deze eigenlijk ook allemaal moeten kennen vermits zij in het zomerseizoen zwemredder van dienst waren in het buiten bad.

Mieke en Vinus Pernet van Leopoldsburg ken jij die ook?
't Was en is nog steeds mijn boezemvriend. Wij hebben nog steeds contact met elkaar.
En dan was er nog ene Munters ben even zijn voornaam kwijt.
En de franstalige knaap waar ik goede herinneringen aan heb overgehouden 'Den Dikke Pier'. Dat was een gemoedelijke kerel.

Ik krijg er een wee gevoel van in mijne buik. Ik zal me intoom moeten gaan houden of ik ga meteen terug!!!!!

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

kapoentje twinkske

18 jan 2007, 08:09

polleke en jaak dat zegt me iets.ik ging in de tijd ook heel veel gaan zwemmen daar in het zwembad..benzo eens mee men minifietske naar daar gereden(van porz naar westhoven was da wel ver hoor).maar ik was ik nog zo jong en onschuldig en wist van toete nog blazen en zekerst nieks van wegcodes of diene ganse rataplan *s*
allé ik ben ik aan het rijen en trappen en ik zie ik allemaal mensen in de wagen wuiven.en ik in men onschuld terug wuiven en fier dak zoveel beziens had.jadadde plots komt der zo ne combiwagen en die deden tekens dak aan de kant moest. haha was ik op de autosnelweg aan het rijen..ik hen toen nog een ferme boete gekregen en ons pa en ma konden der nie mee lachen :)
en jyssssssss ik hen just ne mail al gekregen van oude vrienden uit westhoven die men oproep hier gelezen hadden.my happy nouw ha :))

kapoentje twinkske

18 jan 2007, 09:58

heb derjust men ma nog aan de foon gehad en verteld van deze legersite en van jullie :)
men ma zei dat linda vorig jaar de jos gezien had in keulen.diene was getrouwd mee een duitse maar die is ook al gestorven...

kapoentje twinkske

18 jan 2007, 18:20

voila ik heb al een mailke van mahtilda en hare francois gekregen en van nelly en gustaaf.hehe wa ben ik blij dak hier op deze site men oproep kunnen doen heb :) jullie zien het is mogelijk he om oude vrienden terug op te sporen...zodus aan de lezers nie opgeven he ..wie weet vinden jullie hier ook de éne of andere van vroeger terug.ik duim voor jullie...

kapoentje twinkske

23 jan 2007, 07:28

wacht se genieterke der zal hier één van deez dagen als em goegekeurd is ene te voorschijn komen diene jullie boekske zal open leggen vanuit westhoven ..ja ja hou je hart nu maar vast héhé :)

Danny.

23 jan 2007, 07:56

Elga, vind ik niet schoon van jou. Eerst zoek je mensen op die je vroeger gekend hebt.
Genieterke zou daar ene kunnen van zijn, maar nu dreig je zijn boekje open te doen.
Wil je hem misschien afpersen?
Ik pleit ervoor enkele zijden uit dat boekje dicht te laten.
:lol: :lol: :lol:
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

kapoentje twinkske

23 jan 2007, 08:01

neue k wil ik em nie afpersen of uit persen gelijk ne citroen..maar men nick is kapoen en ik moet men naam waardig zijn :)
en da zal ik nie zijn die dat doet..wacht maar heb nog effe geduld en dan *TARARA.*
zal i wel te voorschijn komen hier de grote onbekende die jullie zo goed toen gekend hebben ;ppp ;) nu zijde nieuwsgierig he? haha :))

AARSCHOT

27 jan 2007, 13:43

Hoi, jullie allen .hier François Van Aerschot uit Rillaar (nu wonende in AARSCHOT ) ja vrienden nog 5 maanden ( 1 juli )en ik heb er 38 jaar troep op zitten. momenteel dien ik in Leuven bij de Nato Pipe line (onlangs omgedoopt to BPO ( Belgium Pipeline Organisation ) wie gaat er nog met pensioen uit de tijd van 1é genie (1969 ) en 68 cie genie van 1975 tot 1980 .

omaatje

27 jan 2007, 18:26

Hallo ,

Zouden er hier nog legerkameraden zijn van mijn man ?
Questier Willy

1st geniecompagnie werktuigen en kipwagens BPS4-BSD
jaar 1969-70
zijn laatste verblijf was Westhoven ,
einde dienst 30 maart 1970
onder leiding van adjudant Jansens
Hoofd SP

groetjes ,
doe wel en zie niet

Windows 7 Ultimate

bink106

02 feb 2007, 15:06

Ik was van nov67 tot 84 in Westhoven ,daarna in weiden tot 2003 maar heb heel die periode in Porz gewoont. Ik was gedurende enkele jaren chef barman van de Regenboogclub en ken dus de meeste mensen wel maar niet altijd met naam.Enkele die ik wel ken zijn: Kapoente elga en´t genieterke, Van danny zou ik een duidelijker foto moeten zien en aarschot denk ik dat ge de schoonzoon van sooi Kerckhofs zijt.
Enkele inlichtingen aangaande jullie vragen.
Dus kapoentje,uw pa kende ik heel goed ook uw ma en uw 2 zussen.Ik was goed bevriend met uw schoonbroer Tony en we treffen ons nog wel eens af en toe.Paul ,die waal waar je over spreekt is hoogstwaarschinkijk Paul dardenne of ardenne is getrouwt met de dochter van Charel Vanden Bril en woont in de Limburg.Willy praet,staf en nelly kende ik heel goed.Etiene Mannekens was ook een vaste klant net als zijn vader frans.
Jos Verpoorten woont nog in Gremberghoven en heeft of wil met niemand contakt. zijn vrouw is inderdaad overleden voor enkele jaren.
Zijn ex,Mariette is hertrouwt met een franstalige van het 3e Genie
Rudi Ophalvens, Pierre Schroyen, Jaddoule(Overleden,hij werd verbrand in een caravan gevonden) Jos Van Campen,(gescheiden van Nicole Braem) Johnny Van der Swalmen(gescheiden van Hilde en wonen beide nog in Duitsland), Boetske,Is Henry Boets en de papa van XANDEE onze bekende zangeres. Casier,woont in Torhout, Cordie,overleden. Wageneire,woont in Leopols-burg, Van Coninckxloo,lang overleden ,zijn vrouw Hermien woont in St Niklaas. De Knop,woont in Diksmuide enz enz
Victor Gebroers was getrouwt met de dochter van (Jef van Duysche overleden)en gescheiden en hertrouwt met een adjt De Koning van Ossendorf,Hij was ook DJ.
Den dikke Pier was José Piere en is overleden,ook zijn vriend Letor is al jaren dood. Ferre vanecke woont nog in Porz.
Voorlopig alles wat ik te vertellen heb,en allen die denken mij te herkennen laat het maar weten.

groetjes
genieten nu het nog kan

bink106

02 feb 2007, 15:15

Natuurlijk is victor geboers niet hertrouwt met die adjt maar wel z´n ex, de dochter van van Duysche.(niet dat ik er wat tegen zou hebben maar zo is het nu eenmaal.
genieten nu het nog kan

Danny.

02 feb 2007, 17:17

Ik geloof dat in dat boekje waarvan Twinkeldingske sprak, ook zaken in staan die niet enkel over Genieterke zijn "verleden" gaan, maar ook over dat van een zekere Helga.
Het duurt nu toch lang hé.
Of zou Genieterke matabisch moeten betalen hebben om alles in den doofpot te houden?

Bink106, ik ben uit Westhoven vertrokken eind 68 begin 69, om nog 5 jaar bij de Artillerie te verblijven.
Sleeuwaert en Lemaire van het CTR van de Plaats Westhoven zal je wel ook gekend hebben zeker.
Ik ben in de Regenboog nog eens terug geweest met een bus met een 50tal mensen van onze gemeente.
Dat was in den tijd dat men daar enkel met een das binnen mocht komen. Daarom hadden de barmans enkele exemplaren liggen. Dat was nogal koddig, sommigen van onze mensen met een khaki kleurige das te zien lopen.
Na een wandeling langs de Rhijn van Porz waar de bus ons had afgezet, tot voorbij de Polygoon waar wij langs die weg naast de drukkerij terug kwamen, was het de bedoeling in de Regenboog het middagmaal te nuttigen.
Mijn vriend Sleeuwaert had dat kunnen regelen.
Het was de bedoeling na het middagmaal nog een bezoek aan Köln te brengen.
Maar eerst waren de aperitieven en de maaltijd zo uitgebreid, de flessen wijn zo goedkoop, en ook de pousse-café zo lekker, dat ik ze nog met moeite op de bus heb gekregen.
Köln hebben we toen slechts van ver gezien daar er wijselijk besloten van rechtstreeks naar Brussel terug te keren.
Men spreekt er nu, ongeveer 20 jaar later, nog van, hier in onze gemeente.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

bink106

02 feb 2007, 18:58

Ik herinner me de tijd danny , ik was waarschijnlijk daar in die periode dat jullie kwamen eten,ik was toen adjunct van Luc van de Weyer, en beheerden samen Ensor en Regenboog.het etenwas waarschijnlijk in de club ensor , de oude infermerie van de duitse kazerne. Ik was ook de ontwerper en bouwer ,met hulp van enkele colega´s van de Amfibar. Eerst op de zolder van de blok waar de HK lag en later in de barakken achter de infermerie in Brasseur.Daar zijn ook menige vaatjes geledigd. Sleeuwaard komt af en toe nog in Turnhout voor z´n inkopen in de carrefour mark lemair heb ik nooit meer gezien na zijn pensioen maar hij was ook een goede bekende van mij.Er zullen er nog wel heel wat zijn die we samen kenden.
De Man, Logie ,Hugo declerck, Sus Mathe,sus massa enz enz.
We hebben het er nog wel eens over.
groetjes B106
genieten nu het nog kan