radeloze moeder

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

jadi

25 jan 2007, 11:37

Afbeelding

Kittyken,ik laat je al wat wegdromen naar Venetië hier zie je de brug der zuchten.Naar het schijnt moet je daaronder varen met je geliefde en een wens doen.Heb ik van horen zeggen,ben er nog nooit geweest.
groetjes
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

kittyken

25 jan 2007, 17:39

Ja Jadike ik kijk er heel erg naar uit. Gewoon om er eens tussenuit te zijn maar ook omdat ik al van vele personen gehoord hebt dat het ginder echt mooi is , dus aftellen maar. En genieten dat zal ik zeker en vast doen dat zal niet mankeren.
Groetjes kittyken
begin de dag met een lach , vriendschap kost niets

kittyken

30 jan 2007, 14:58

hallo,
iedereen een fijne dag gewenst.
nog maar 3 dagen en de jongste zoon komt terug naar huis. Het is wat met gemengde gevoelens, blij dat hij terug thuis komt maar ook wat de schrik en onzekerheid van wat er gaat komen. Hij blijft wel bij zijn mening ,als het niet gaat dat hij die TG gaat doen. We zullen moeten afwachten hé en hopen maar...
Doe oudste is nog steeds aan het werk en blijft nog steeds naar het begeleidingscentrum gaan , dus dat blijft zo een beetje hetzelfde.

groetjes kittyken

tjolder

04 feb 2007, 19:35

verwijderd door tjolder zelf sorry voor de overlast geweest
Laatst gewijzigd door tjolder op 03 jan 2008, 02:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je steeds naar de grond kijkt weet je niet hoe groot de lucht wel is!
als je van t'huis vertrekt laat nooit na te zeggen ik heb je lief!
een mens is pas mens als hij/zij mens is

kruimel

06 feb 2007, 13:40

Geniet van die paar vakantie dagen kittyken en probeer zoveel mogelijk energie op te doen want die zul je nog hard nodig hebben komende tijd.

Heb net jouw verhaal gelezen hier op forum en ik vind het dapper van jou dat je er zo eerlijk over durft te praten hier. Ik weet het lost niets op, maar om je gevoelens alleen al te kunnen uiten scheelt een stuk met de verwerking van alle emoties die je meemaakt.

Ook wij hebben met onze zoon het nodige meegemaakt, en al gaat het nu vrij aardig. Hij heeft vrij goede baan, is inmiddels getrouwd met een heel lieve en fijne vrouw en ze hebben inmiddels ook een zoontje, blijven de drugs een rol spelen en zo nu en dan vervalt hij toch weer in de fout.

Hoop dat het met jouw zonen de goede kant blijft opgaan, blijf ze stimuleren en vooral complimenten geven als het goed gaat, maar geloof niet in te mooie verhalen, want sprookjes bestaan niet.

Leef met je mee, veel sterkte toegewenst.

Kruimeltje

kittyken

06 feb 2007, 19:41

bedankt Tjolder en kruimeltje voor het medeleven.

Inderdaad kruimel door hier mijn hart te storten heb ik het gemakkelijker om alles te verwerken niettemin ik er nog veel in afzie. En van die paar dagen dat we weg zijn zal ik zeker genieten.

De jongste zoon is nu al 5 dagen thuis en tot nu toe gaat het, maar ik moet toegeven dat ik vrij achterdochtig ben als hij de deur uitgaat en dat zal denk ik nog een lange tijd duren zo. Vandaag is hij naar verschillende interims geweest en ik hoop dat hij snel aan het werk kan, dan zijn de dagen toch meer gevuld en kan de verveling niet de bovenhand nemen. Gisteren is hij naar het begeleidingscentrum geweest en dat gaat hij nu wekelijks doen. Ik hoop dat hij zijn les geleerd heeft en dat hij niet hervalt.
groetjes kittyken

jadi

16 feb 2007, 08:54

Afbeelding
Kiityken ik kom zomaar even binnen

kittyken

16 feb 2007, 10:22

goede morgen,

we zijn terug een paar dagen verder en er zijn hier alweer wat veranderingen aan de gang.

Met de jongste gaat het tot nu toe , alleen dat hij wat te veel drinkt als hij uitgaat, maar misschien beter dat dan drugs. Misschien is dat nu in het begin , na zolang niet te kunnen uitgaan hebben, ik weet het niet. En ik heb wel schrik voor dit weekend want hij wil naar Aalst carnaval gaan , bekend tot heel ver, als dat maar goed afloopt.
Verder is hij vlijtig op zoek naar werk en hij is ook ingeschreven voor een opleiding "heftruckbestuurder". Dus het word terug afwachten .

Met de oudste zoon gaat het wat minder goed.
Het contract in dat bedrijf is ook ten einde en dus zit hij terug veel thuis en hij kan momenteel niet tegen het alleen zijn.
Hij is nu al gans de week bij zijn grootouders , in de eerste plaats omdat hij zich daar zeer gelukkig voelt , en omdat het voor hem gemakkelijker is om daar niet bij te gebruiken. Moest hij nu op zijn app. altijd alleen zitten dan geeft hij zelf aan dat hij het te moeilijk zou hebben en dat hij terug om gerief zou gaan. Ook wil hij hem terug laten helpen om af te kicken van die methadon , het duurd hem veel te lang op ambulante wijze en hij heeft er teveel lichamelijke klachten van.
Hij heeft deze week al alle dagen gebeld naar een afkickcentrum en hij mag binnen gaan op 1 maart, wat voor hem eerst een hele ontgoocheling was omdat het nog zolang wachten is, maarja er zijn overal wachtlijsten hé. Ik vind het wel positief dat hij die stap zet , alleen hoop ik dat hij deze keer volhoud tot het einde , dan is hij toch van die methadone al vanaf. Hij gaat daarna wel nog altijd terug naar het begeleidingscentrum op gesprekken , hij heeft dat nodig zegt hij. En intussen tijd mag hij bij zijn grootouders blijven , dat zijn mensen uit de duizend, daar kun je steeds op terugvallen. Dus ook hier is het afwachten.

Als ik dit zo allemaal eens nalees bestaat mijn leven een groot deel uit "afwachten en hopen" . maar ja het is zoals ze zeggen : hoop doet leven.

En nog 14 daagjes en ik vertrek, joepi.

jadi

21 feb 2007, 09:11

Afbeelding

Kittyken gewoon zomaar even dag komen zeggen
Hou je goed

kittyken

21 feb 2007, 19:01

goede avond iedereen,

het carnavalgebeuren is achter de rug en alles is prima verlopen, de jongste zoon heeft zich goed geamuseerd en is telkens op een deftig uur naar huis gekomen. De eerste dag wel wat te diep in het glas gekeken maar geen drugs genomen en de volgende dag was hij al om 23u45 thuis.

vandaag is hij terug de eerste keer gaan vissen en hij kijkt er al naar uit dat het visseizoen bijna gaat beginnen , hij gaat terug met zijn vader elk weekend gaan vissen dus weinig dode momenten. Nu nog zo vlug mogelijk werk vinden hé.

De oudste zoon blijft voorlopig nog bij zijn grootouders tot 1 maart en het gaat hem goed.

groetjes kittyken

kittyken

01 mar 2007, 12:48

hallo , ik kom nog vlug goede dag zeggen want morgen is het eidelijk zo ver, yes naar Venetië , eens lekker uitrusten en veel gaan wandelen.
Ik heb zojuist mijn oudste zoon naar het afkickcentrum gebracht , nu hopen dat hij het deze keer volhoud dat hij eindelijk van die methadone af is .
Met de jongste zoon loopt alles nog goed.
groetjes kittyken

jadi

01 mar 2007, 20:57

Afbeelding

Kittyken het beste ,geniet er maar van. :lol:

kittyken

24 apr 2007, 22:42

hallo,
het is alweer een hele tijd geleden maar er is zoveel gebeurd intussen tijd.
Nadat we terug gekomen zijn van Venetie moest ik geopereerd worden en ben nu bijna terug de oude, maar de strijd met de zonen blijft voort duren. De oudste zoon heeft het terug heel moeilijk met het alleen zijn en hem zo verdrietig zien doet pijn, hij ziet het de laatste tijd niet zo goed meer zitten. Wat voor een leven heb ik nu, had ik er maar nooit aan begonnen, zegt hij. Maar ja hetgeen gebeurd is kan niet meer terug gedraait worden hé. Het is wel een geluk dat hij momenteel terug aan het werk is. Zo heeft hij niet teveel dode momenten en kan ook niet teveel piekeren.

Zijn broer is momenteel bezig met een opleiding via de VDAB en is nu terug wat beter maar een paar weken terug was hij ook hervallen maar we hebben er gelukkig kunnen over praten en het tijdig kunnen afremmen.

Ik heb het de laatste tijd terug heel moeilijk, ik probeer het voor iedereen weg te steken, maar 's avonds als ik alleen in bed lig komen de tranen er soms toch. Waarom , waarom mijn kinderen, waarom zijn ze er ooit aan begonnen? Hen zo verdrietig zien doet pijn en ik kan er hun niet in helpen , zij moeten zelf de strijd voeren maar het is niet gemakkelijk. En als ouder is het ook geen makkie. Ik ga nu afsluiten want heb het te moeilijk .

Groetjes kittyken

RIEKSKE

25 apr 2007, 07:06

Afbeelding
LIEVE KITTYKEN
heb net jou verhaal zitten lezen ,en het doet erg pijn
maar lieve schat probeer zelf ook eens te leven ,je maakt jou leven kapot ,ik weet het is heel erg zwaar ,het zijn jou kinder
maar toch ,maak een keuze ,ik moest ook eens een keuze maken ,wel niet met drugs ,maar wel met zonen ,ik moest kiezen tussen mijn man en zonen ,ik heb goede keus gemaakt ,en leef nu ,lieverd het leven is zo erg kort ,het is zwaar ,was voor mij ook ,maar ik ben nu blij dat ik een keuze kon maken ,doe jij het ook .
het is niet jou fout lieverd ,hun willen het zo .sterkte maatje
liefs
ik kan je ff een verhaal vertellen
mijn zoon en schoondochter hebben dit weekend iets ergs mee gemaakt
ze hadden feest ,en moesten oppas hebben voor 4 jarig zoontje
een meisje van de familie 13 jaar kwam oppassen en het zoontje mocht langer op blijven ,doordat er iemand ziek werd moest schoondochter naar huis ,de schrik van haar leven ,zij kwam binnen en waren ong 15 jeugdige buiten en binnen ,binnen lagen er op de bank met kind van 4 jaar naast hun en buiten stonden ze te blowen ,het was een drama ons kleinkind van 4jaar moest gewoon toe kijken ,er werd alarm geslagen alles van ong 13jaar ,gewoon een drama gelukkig kwam schoondochter thuis ,het meiske wat op moest passen is weggelopen naar haar vader gescheiden ouders ,moeder was over haar toeren wat ze daar aan het doen waren ,maar liet haar gaan ,waar moet dit leven naar toe ???????ik weet het niet meer je wordt er moedeloos van ,ik wens jou sterkte
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

tjolder

10 jun 2007, 11:49

verwijderd door tjolder zelf sorry voor de overlast geweest
Laatst gewijzigd door tjolder op 03 jan 2008, 02:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je steeds naar de grond kijkt weet je niet hoe groot de lucht wel is!
als je van t'huis vertrekt laat nooit na te zeggen ik heb je lief!
een mens is pas mens als hij/zij mens is