Wie was er in Duitsland in het leger? Zoek hier je kazerne!

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

dady1
Lid geworden op: 13 nov 2006, 00:09
Locatie: 9950 Waarschoot

22 jan 2007, 22:26

bedankt voor de fotos van kazerne Passendale waar het 1Genie was
ik ben rony bonamie en verbleef daar tussen 69 en 70 en ik was daar schauffeur van den almoezenier Majoor Parmentier
ik was dus daar bij het 1 Genie staf cie , mochten er kameraden zijn die mij erkend hebben graag een seintje aub !
ik ben tevens op zoek naar een kameraad die mij nouw aan het hart ligt
die daar samen met mij verbleef nm Wouters Gustaaf en die daar in de keuken werkte, mocht er iemand kunnen helpen om zijn huidig adres te vinden, deze zou ik zeer dankbaar zijn !!

nb. wat zou er met de kapel gebeurt zijn te Passendale zou deze ook afgebroken zijn ?

kitona
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:22

01 feb 2007, 23:38

[quote="marann"]tof![/quote]

kyara
Lid geworden op: 08 jul 2005, 17:55
Locatie: ergens rond WETTEREN

02 feb 2007, 12:56

Zeer tof ,maar de kazerne waar ik gekazerneerd was ,is nergens te vinden;nl.Kaster(luchtmacht).Ik heb er nogthans ook 10maanden vertoefd.

vivaldi
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:07
Locatie: DEINZE

11 feb 2007, 23:14

ik in arolsen bij het 1ste jagers te paard - nooit een paard gezien behalve die van de kolonel, haha - van feb tot eind oktober 1962 (toen in volle cuba crisis)

op 1 november '62 naar Congo


Afbeelding
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB

Windows 10

rsm
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:18
Locatie: burcht

11 feb 2007, 23:29

@ vivaldi
mooie uniform vivaldi.
wel spijtig van die geel lapjes :D

Brabo
Lid geworden op: 06 dec 2005, 23:51
Locatie: Antwerpen

16 feb 2007, 14:49

Beste mensen,

Mogelijk komt het misleidend over maar ik heb deze site over de verschillende kazernes in Duitsland NIET gemaakt! Ik heb het zelf maar in mijn email gekregen van iemand die veronderstelde dat ik in het leger geweest ben(FOUT DUS!!) en heb het verder doorgestuurd naar SENIORENNET! En zo te zien is er heel veel interesse voor!

Zodus géén PB's of foto's naar mij sturen! Het is héél vriendelijk maar ik heb er zelf weinig aan!

Maar beter is het van alle eventuele foto's en of info door te sturen naar de maker van deze prachtige site:

http://users.pandora.be/Dirk.Duym1/bsd.htm


Groeten

Brabo

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

16 feb 2007, 17:40

de site is wel prachtig ,ik vindt het enkel spijtig dat de maker ervan géén rekening houdt met opmerkingen die door de bezoekers van zijn site worden gemaakt.Ikzelf heb een aantal opmerkingen gemaakt over kleine fouten en/of tekortkomingen ,maar veranderd zijn deze nooit!!

Exjager
Lid geworden op: 10 jul 2006, 19:06

16 feb 2007, 19:31

Beste,
als webmaster van http://users.pandora.be/Dirk.Duym1/bsd.htm wil ik graag reageren op de bovenvermelde berichten.
Natuurlijk tracht ik alle info die ik toegestuurd krijg te verwerken, soms gaat er wel eens wat verloren, maar ik tracht verdere aanpassingen steeds door te voeren. Wegens enkele PC-problemen kan het wel zijn dat ik enkele mails ben kwijtgespeeld.
Dus alle opmerkingen en/of foto's nog steeds welkom. Hierbij nogmaals dank aan iedereen voor de info en foto's. Weet ook dat ik bij de kazernes niet alle eenheden heb vermeld, alsook staan de Kwartieren welke ik geen foto van heb nog niet vermeld. Ik ben van plan dit wel te doen als de tijd het toelaat.
Vriendelijke Groeten
Gast

17 feb 2007, 11:18

Hallo Exjager,

Als oud BSD'er verzeil ik nogal eens op jouw website over de (gewezen) BSD-kazernes.

Wat ik als ex-Logistieker - fighters noemden ons steeds smalend "onderbroekentellers" doch zonder logistiek houdt geen enkele "strijder" het lang uit - jammer vind is dat uw site weliswaar te Arolsen Kwartier Antoine vermeldt, maar als vermoord zwijgt over Kwartier Continental waar 210CieLog jarenlang de (logistieke) steun verzorgde voor 1JP en 14Gn. (210Cie Log hing hiërarchisch af van 18Bn Log waarvan het hoofdkwartier te Lüdenscheid gevestigd was)

Zelf heb ik er als gewezen TO'er enkele jaren verbleven doch jammer genoeg bezit ik van de Conti geen foto's. Maar misschien zijn er onder de senioren die dat wel doen en dan is dit meteen een oproep aan hen om zich kenbaar te maken zodat een en ander alsnog kan vervolledigd worden.

Ik kijk er in elk geval met belangstelling naar uit.....

En misschien nog ter aanvulling... In "mijn tijd" waren in Kwartier Klerken (Köln - Ossendorf) o.a. nog volgende eenheden/diensten gelegerd: MCG/BSD, 10Cie Tpt, 17Cie TptHy (indien ik mij niet vergis), de MilShop, DHF, en ik geloof ook nog de diensten van de CLog 1(BE) Corps (maar de juiste benaming ken ik na al die jaren niet meer...)

Tegenover de kazerne, pal naast de afrit van de autostrade lag de Mess Offr waarvan ik mij jammer genoeg de naam ook niet meer herinner. Links van Kwartier Klerken had men een post van de MP's en wat verderop rechts richting Butzweilerhof (zie 255Cie Maint LtAvn) lag de Provoostdienst.

Nyssa
Laatst gewijzigd door Gast op 17 feb 2007, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Exjager
Lid geworden op: 10 jul 2006, 19:06

17 feb 2007, 12:28

Beste Nyssa,
van Kwartier Continental bezit ik geen foto, dus staat dit Kwartier voorlopig niet vermeld, foto's steeds welkom.
Wat betreft uw info over andere Kwartieren, deze zal ik aan de site toevoegen.
Voor flupke2 : ik kijk na wat ik nog heb om aan te vullen, indien je de aanpassingen nog zou hebben mag je ze ook altijd nog eens doorsturen.
Vriendelijke Groeten

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

17 feb 2007, 16:54

ik ben even op uw site de kazernes overlopen waar ikzelf "gelegen" heb en waarover ik bijkomende informatie kan geven :
1) over Kwartier Moorslede in Köln-Dellbrück schrijf je :"de rest van de gebouwen in vervallen toestand".Dit is absoluut onjuist,de gebouwen heb ik nooit zo goed verzorgd gezien als de laatste jaren .Zelf was ik er gestationneerd van 66 tot 69 bij 2Bn TTr.Nu passeer ik er nog geregeld(laatste keer twee weken geleden)als ik mijn duitse schoonfamilie opzoek in Bergisch-Gladbach.
Behalve de door u vermelde eenheden waren er o.a. gekazerneerd : 2BnTTr ,15 Cie KwMt,75 Bn Aie (met Honest John raketten) en 3A (met M108 en M109)
2)u vermeld Hitfeld ,Kwartier Gabriel Petit onder een aparte stadsnaam.Eigenlijk zou dit moeten staan bij Aachen vermits Hitfeld een deelgemeente van Aachen was en nog steeds is .
Het was ook niet "de permanentie van 17 Cie TTr " die er was gestationneerd,maar gewoonweg de 17 Cie TTr.Deze eenheid veranderde van naam naar 18 Bn TTr van zodra er een rappel was of in geval van mobilisatie (rappel heb ik 1 keer meegemaakt )
3)Köln-Bützweilerhof : daar was ,behalve 255 Cie Maint Lt Avn ook het 16 Esc Lt Avn gestationeerd
4)Siegen ,Kwartier Pepinster : "nu" staat er een kinderkliniek.Deze kinderkliniek stond er al lang voor de kazerne afgebroken werd op het terrein tussen de kazerne en de weg naar de woonwijk Wellersberg.Mijn echtgenote heeft daar gewerkt in de periode 75 tot 77 .
5)Siegen ,Kwartier Gilbert : ook 1 Cie Mat (voorheen 1 Cie Ord) en 1 Cie Rav Tpt (voorheen 1 Cie KwMt) verbleven hier tot 1977 ,en werden dan vervangen door 17 Cie Mat en 17 Cie Rav.

Exjager
Lid geworden op: 10 jul 2006, 19:06

17 feb 2007, 18:07

Bedankt flupke2,
weeral werk aan de winkel om de aanpassingen door te voeren, maar met plezier.
Vriendelijke Groeten

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

17 feb 2007, 20:17

Nyssa schreef:Hallo Exjager,

Als oud BSD'er verzeil ik nogal eens op jouw website over de (gewezen) BSD-kazernes.

Wat ik als ex-Logistieker - fighters noemden ons steeds smalend "onderbroekentellers" doch zonder logistiek houdt geen enkele "strijder" het lang uit - jammer vind is dat uw site weliswaar te Arolsen Kwartier Antoine vermeldt, maar als vermoord zwijgt over Kwartier Continental waar 210CieLog jarenlang de (logistieke) steun verzorgde voor 1JP en 14Gn. (210Cie Log hing hiërarchisch af van 18Bn Log waarvan het hoofdkwartier te Lüdenscheid gevestigd was)

Zelf heb ik er als gewezen TO'er enkele jaren verbleven doch jammer genoeg bezit ik van de Conti geen foto's. Maar misschien zijn er onder de senioren die dat wel doen en dan is dit meteen een oproep aan hen om zich kenbaar te maken zodat een en ander alsnog kan vervolledigd worden.

Ik kijk er in elk geval met belangstelling naar uit.....

Nyssa
@Nyssa

Wat betreft kwartier Continental, moet ik als 1JP-er vermelden dat dit nooit een officiele benaming is geweest.

Tot de jaren 70, was het een fabriek van fietsenbanden.
Ik weet dat, kort nadat onze rsm Adj-chef THIRION, vetrokken was, de fabriek is komen leeg te staan en werd het terrein volledig opgenomen in het kwartier Lt Antoine. En inderdaad werd daar het 210Cie logistiek ondergebracht.
Continental was bereikbaar langs poort 3 van het kwartier lt Antoine of langs de straat naar het ziekenhuis.

Kijk naar onderstaande foto, die genomen werd nadat iedereen in 1994 Arolsen had verlaten.

Dus de naam kwartier Continental, ga je officiëel nooit tegenkomen.

Afbeelding

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

17 feb 2007, 20:24

rsm schreef:@ vivaldi
mooie uniform vivaldi.
wel spijtig van die geel lapjes :D
@ rsm

en wat mankeert er aan de gele lapjes ???
1° Regiment Jagers te Paard - esk Alfa
"SIOUX BANZAï"
Gast

18 feb 2007, 09:03

Hallo Boemer.

Of de "Conti", al dan niet autonoom bestaan heeft, of de facto integraal deel heeft uitgemaakt van Kwartier Antione, alle gewezen militairen ervan, Offr, OOff, BV en miliciens van 210Cie Log hebben, hetzij voor korte(re) of lange(re) tijd mee deel uitgemaakt van de milaire gemeenschap van Arolsen en dus het (mee) vermelden waard. Al was het maar uit naam van de Volledigheid...

Nyssa