1965/66 KASSEL
-
volvo1 - Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:51
Beste vrienden
We waren begonnen in heverlee als opleiding schauffeur en na een maand
naar Kassel,we hebben de beroeps militie naar Lombarzijde gebracht om dat de kazerne terug in duitse handen kwam.Die verhuis van de Militie duurde 9 maanden en allemaal naar Lombarzijde en dat van 01/10/1965 tot27/09/1966 we waren 2transportbaltajon en rijden met de eerste M.A.N die in kassel waren binnen gekomen.Er waren zeker veel west/vlamingen in dienst van uit :D Brugge -Eiper en ook aan de Kanten van Antwerpen.Ik heb spijtig genoeg geen foto's meer,het eenige dat ik weet dat zijn twee namen Goedezeune Michel en Speece Eddy.
Laat me iets weten wij met mij dit jaar legerdienst heeft gedaan
E/mail christianjaques@skynet.be :o
We waren begonnen in heverlee als opleiding schauffeur en na een maand
naar Kassel,we hebben de beroeps militie naar Lombarzijde gebracht om dat de kazerne terug in duitse handen kwam.Die verhuis van de Militie duurde 9 maanden en allemaal naar Lombarzijde en dat van 01/10/1965 tot27/09/1966 we waren 2transportbaltajon en rijden met de eerste M.A.N die in kassel waren binnen gekomen.Er waren zeker veel west/vlamingen in dienst van uit :D Brugge -Eiper en ook aan de Kanten van Antwerpen.Ik heb spijtig genoeg geen foto's meer,het eenige dat ik weet dat zijn twee namen Goedezeune Michel en Speece Eddy.
Laat me iets weten wij met mij dit jaar legerdienst heeft gedaan
E/mail christianjaques@skynet.be :o
Laatst gewijzigd door volvo1 op 13 mei 2008, 17:27, 4 keer totaal gewijzigd.
-
benoni - Lid geworden op: 11 jan 2004, 21:46
Beste,dan ik ben daar begonnen nadat U er afgezwaaid zijt.Ik was Kroo.Ik ben afgezwaaid eind februari 1967.
PS:herinnert U zich de herdershond nog?de mascotte v/d eenheid.
PS:herinnert U zich de herdershond nog?de mascotte v/d eenheid.
Slim zijn betekent dat je maar de helft gelooft van wat je hoort. Briljant zijn betekent dat je weet welke helft je moet geloven
-
Joos - Lid geworden op: 09 dec 2005, 20:10
Ik ben op zoek naar vrienden die dienst gedaan hebben in kassel duitsland. 1967 -1968
Ik heb in Heverlee opleiding gekregen voor autobestuurder en dienst gedaan bij de (vijfde med kassel)in de Gete
Joseph Moreels.
Kortrijk.
jomor@skynet.be
Ik heb in Heverlee opleiding gekregen voor autobestuurder en dienst gedaan bij de (vijfde med kassel)in de Gete
Joseph Moreels.
Kortrijk.
jomor@skynet.be
-
TJINNE - Lid geworden op: 23 dec 2005, 12:33
en dit in 59 ,wij zaten op het eerste verdiep van De Gete met onder ons de 2de JG
en boven ons de pilulen zoals wij dit in die tijd zeiden
renuren erin dat je met geen enkele aftrekker kon droogtrekken maar wel met de dweil in de hand om het schuim er vantussen te krijgen
elke dag de kamervloer boenen en diegene die het morgen moest doen moest diegene die het vandaag deed zijn ontbijt meebrengen,verder was het een goeie kazerne met een mooie grote kantine en dito cinemazaal,de zaterdag gingen we naar Kaiser een eindje verderop of de zondagnamiddag naar de Rozengarten waar we buiten op een plankenvloer dansten ,ik heb ook veel wacht gelopen in het munitiedepot ergens in een bos hogerop,en in dezomer als we met open vrachtwagens reden konden we zo de appels of peren van de bomen plukken langs de baan op weg naar polygoon Fulda , onze CSM was toen 1 SG Tops ,ik ben daar geweest van einde Maart 59 tot einde November 59 en ben dan afgezwaaid vanaf het station Wilhemshohe ,hopelijk zijn er mensen die dit herkennen en dan hoor ik het wel graag hoor,
-
pluche - Lid geworden op: 21 jan 2004, 00:40
ik heb mijn volledige legerdienst in Kassel gedaan - van maart 1962 tot eind februari 1963 - in de Noordvaart kazerne - 6 de genie - stafkompanie - dienst van (toenmalig) luitenant Bette en chef Barbaranelli
ja die winter was wel erg daar - herinner me ook nog de toch spannende periode van de Cuba crisis - al bij al zaten we daar wel erg dicht bij het toenmalig "oostfront"
ja die winter was wel erg daar - herinner me ook nog de toch spannende periode van de Cuba crisis - al bij al zaten we daar wel erg dicht bij het toenmalig "oostfront"
-
Trukker - Lid geworden op: 07 feb 2005, 16:50
je bent zeker niet de enige,ik was in Kassel van april 59 tot november 59,heb gediend bij het 2de jagers en sliep op kamer 13 van het c eskadron,herinner mij ook nog de moeilijk te kuisen gangen,ik heb wel een plezante tijd meegemaakt,maar het leger was toch een noodzakelijk kwaad,zo werd er gezegd,ikzelf ben ook al een tijdje op zoek naar oude legermakkers,maar ondanks verschillende pogingen op allerei manieren,zowel via krant als internet lukt het toch niet al te best,mijn verblijfplaats is lokeren in o-vl mijn e-mail is Antoine.Van.Rumst@telenet.be en ik bezoek het forum onder de naam trukker,in ieder geval succes met je zoektocht,de groetenTJINNE schreef:Hallo,dat kan toch niet waar zijn dat ik nog de enige ben die overschiet
van het jaar 1959 ,of hebben al die andere geen pc mischien ????
![]()
![]()
Kan steeds nog beteren, oefenen!
-
TJINNE - Lid geworden op: 23 dec 2005, 12:33
dezelfde kantine ,heel groot en luchtig met ramen tot op de grond en het bier was toen Stella Artois ,je bent mischien ook wel eens bij Kaiser geweest wat verderop en in t'stad de Floridabar en de Ratskeller op hetzelfde plein,en dan heb je ook nog geweten dat ze onze solde in bezettingsgeld uitbetaalden (10 fr daags
Tjinne 6de Genie.
-
Exjager - Lid geworden op: 10 jul 2006, 19:06
-
Osiris - Lid geworden op: 16 mei 2007, 22:50
Hallo allemaal
Zoals de meeste oud miliciens heb ik een fantastische tijd gehad in Kassel
(niet iedereen geeft dat toe) Ik zat in het beruchte escadron C van het 2°
Jagers onder leiding van kapitein Wolfs. Jammer genoeg heb ik nog niemand van mijn oude kameraden gezien of gehoord. Zelfs foto's van ons escadron vind ik niet terug , en ik heb al heel wat site's bekeken.
Zijn er nog van die periode , laat je dan eens horen !!!
Groetjes
Zoals de meeste oud miliciens heb ik een fantastische tijd gehad in Kassel
(niet iedereen geeft dat toe) Ik zat in het beruchte escadron C van het 2°
Jagers onder leiding van kapitein Wolfs. Jammer genoeg heb ik nog niemand van mijn oude kameraden gezien of gehoord. Zelfs foto's van ons escadron vind ik niet terug , en ik heb al heel wat site's bekeken.
Zijn er nog van die periode , laat je dan eens horen !!!
Groetjes
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend
-
frulleken - Lid geworden op: 11 okt 2005, 19:11
ben op 1dec in leopldsburg binnen gegaan bij 1 ste jagers tepaard vrienden die ik me nog goed herriner van des tijds kamergenoten lag in de blokken h langs de kant van konterket dan over geplaatst naar kassel voor korte tijd dan arnsberg voor de rest van mijn dienst de vrieden die ik dedoelde zijn verhaeghen rik thomas uit hamme ven delsen uit eeklo alsik me niet vergis de vlaninck uit stekene van den berghe kanten van gent was aan de postdienst in arnsberg moesten er eventueel van die oude rakkers dit bericht lezen laat dan eens iets horen ben afgezwaaid in mei 1954!lang geleden toch !!!
-
André - Lid geworden op: 02 nov 2005, 10:50
Beste vrienden,
Wij zijn André Otté en Albert Verdeye en doen een oproep aan allen die bij het 6e genie gediend hebben te Kassel Duitsland tussen 1960-64 om zich te melden. Wij komen maandelijks op de vierde donderdag van de maand samen in de kazerne van de 11e gevechtsgenie te Burcht. Meer inlichtingen andreotte@hotmail.com of albert.verdeye@telenet.be
Kijk naar de lijst van strijdmakkers uit die periode wellicht herken je jezelf of vrienden van toen. http://blog.seniorennet.be/andre2/archief.php?ID=1172
Wij zijn André Otté en Albert Verdeye en doen een oproep aan allen die bij het 6e genie gediend hebben te Kassel Duitsland tussen 1960-64 om zich te melden. Wij komen maandelijks op de vierde donderdag van de maand samen in de kazerne van de 11e gevechtsgenie te Burcht. Meer inlichtingen andreotte@hotmail.com of albert.verdeye@telenet.be
Kijk naar de lijst van strijdmakkers uit die periode wellicht herken je jezelf of vrienden van toen. http://blog.seniorennet.be/andre2/archief.php?ID=1172
-
beritje - Lid geworden op: 11 feb 2006, 12:01
Hallo aan iedereen die ook in kazerne DE GETE in KASSEL
was.
Ik was daar van eind 1958 tot eind 1959.
Ik was daar pillul en herinner me ook nog goed de gangen met dwarse groeven erin.
Na een maand of zo in het 2 jagers te paard geslapen te hebben ben ik verhuisd naar de infirmerie waar ik eerst met 2 walen een kamer gedeeld heb. Mijn beste vriend daar was de Giudo die afkomstig was uit DE KLINGE hij was chauffeur van de dokter. De job van planton van dr Van Den Bon uit brugge heb ik geerfd van een zekere DE SMEDT. Ik heb die persoon later nog op tv gezien als professor in de Antwerpse universietijd.
Aan iedereen die dit leest en me herkent doe ik de beste groeten.
jaak
was.
Ik was daar van eind 1958 tot eind 1959.
Ik was daar pillul en herinner me ook nog goed de gangen met dwarse groeven erin.
Na een maand of zo in het 2 jagers te paard geslapen te hebben ben ik verhuisd naar de infirmerie waar ik eerst met 2 walen een kamer gedeeld heb. Mijn beste vriend daar was de Giudo die afkomstig was uit DE KLINGE hij was chauffeur van de dokter. De job van planton van dr Van Den Bon uit brugge heb ik geerfd van een zekere DE SMEDT. Ik heb die persoon later nog op tv gezien als professor in de Antwerpse universietijd.
Aan iedereen die dit leest en me herkent doe ik de beste groeten.
jaak
-
zaak - Lid geworden op: 09 apr 2007, 13:11
Wolfs was toen nog Luitenant en pas binnengekomen in de kazerne..
zelf was ik kroo.
In leopoldsburg zei men ........en nu naar de hel van Kassel.
Wat mij betreft " leve de hel " het was er meestal zeer goed... gedanst in de Rozengarten.... gedronken in de U boot ....gevrijdt ...en duits geleerd op Willemshoge.
Oefeningen deden wij nog op het stort met de fulltrack..
En veel
mouw en de vragen waren ernaar
De gang scheuren met de tandenborstels oei oei
En wij mochten ook de erewacht staan bij het huwelijk van Boudewijn en Fabie.
En nog zoveel meer...vooral op wacht......die duizende sterren en een hartje dat terug dacht aan 't huis waar zij "Kerst "vierden.
Hou je goed kameraden en leef nog lange
Jacques Franco
wens deel uit te maken van een groep met goede verstandhouding