Legerdienst Siegen

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

moestie

07 mar 2007, 16:30

mustang
ken jij mijn broer dan niet pieters willy uit snaaskerke in dienst 1 oktober 1966 week leopoldsburg en dan siegen was ook tankchauffeur
greetz
moestie

omaatje

07 mar 2007, 17:00

Mustang ,

hier vind je het antwoord op hoe foto's plaatsen

http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=25943

Groetjes omaatje
doe wel en zie niet

Windows 7 Ultimate
Mustang

07 mar 2007, 20:41

moestie schreef:mustang
ken jij mijn broer dan niet pieters willy uit snaaskerke in dienst 1 oktober 1966 week leopoldsburg en dan siegen was ook tankchauffeur
greetz
moestie
Het zou best mogelijk zijn dat ik u broer gekend heb, maar het is zolang geleden en namen zeggen zo weinig dan. Foto's geeft volgens mij een beter resultaat om mensen van toen te herkennen, op voorwaarde dat die foto's dan van uit die tijd zijn.
Laatst gewijzigd door Mustang op 11 aug 2008, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

jovan maldegem

07 mar 2007, 21:52

HALLO MUSTANG

Ik herken vaag enkele gasten hoor....vooral die kleine(van in de kantine),
en zeker ook de MIKE. Maar dit zijn allen gasten van het B eskadron hé,
en ik was kanonnier bij het A eskadron, onder leiding van kap. raeymakers. Herinner je nog de vele oefeningen in en op TRUBACH ??
greets.
old music rules
Mustang

08 mar 2007, 22:37

jovan maldegem schreef:HALLO MUSTANG

Ik herken vaag enkele gasten hoor....vooral die kleine(van in de kantine),
en zeker ook de MIKE. Maar dit zijn allen gasten van het B eskadron hé,
en ik was kanonnier bij het A eskadron, onder leiding van kap. raeymakers. Herinner je nog de vele oefeningen in en op TRUBACH ??
greets.
Inderdaad allemaal gasten B eskadron, we waren al met zoveel , en dan nog al die andere eskadrons A, C, staf en diensten, er was toen veel volk daar. De oefeningen op Trubach was wel elke keer een belevenis, vooral het tanken van de tanks met de Jerry cans en de nachtelijke kampvuren, soms zou men dat eens terug moeten kunnen overdoen, een ritje door de blubber full speed, en weten wat we nu weten, bangelijk gewoon.
Toch nog weinig andere ex chauffeurs op deze site of vergis ik mij.
Komt misschien nog. Bent u ooit terug geweest naar Siegen ? Ik was het dikwijls van plan mar nooit van gekomen en nu is alles afgebroken, dood jammer eigelijk, maar de tijd staat niet stil en de vernieuwing ook niet.
Ik heb lange tijd zoekende geweest naar info en degelijke over de ex Lansiers van 6L, er was enkele jaren en site en toen plots verdwenen, tot ik verleden week een mailtje kreeg van een dame die informatie zocht over haar vader, maar was net voor onze tijd. Heb deze verteld wat ik nog wist met enkele foto's die ik zelf gevonden had op het internet.
Enfin tot later dan en hopelijk komen er nog meer reakties van ex 6L mensen. Groetjes

jovan maldegem

08 mar 2007, 23:23

HOI MUSTANG

Ja dat gedoe met die jerry-cans, en het uitgieten ervan na een alweer kapotte tank.....Ik heb zelf nog met de 36 gereden als vervanging van
onze zieke chaufeur....dat gedoe met de litle joe....die bitter koude
nachtelijke wacht lopen in het munitie depot....onze opperbeste luitenant
gesqueire uit brugge...ach het blijven zoete herinneringen voor mij.
Bedankt voor Uw prettige belanstelling, en hopelijk komen er nog lansiers
van de 6de op ons appel hé......groetjes.
old music rules

moestie

09 mar 2007, 09:21

beste mustang broer staat niet op foto had een kaki muts en geen zwarte
greetz
moestie

lutje40

23 mar 2007, 21:11

Zijn er misschien mensen die nog foto's hebben uit de periode late jaren 60, tot zomer 74, verhuis van de Karpatten uit Siegen, van de omgeving van de Heidenberg, cafeetjes enz. en kazerne Bremer. je mag ze naar mij doormailen of hier op de site zetten, dat is misschien wel leuker. Ook mensen van Balaljon Bevrijding in hun laatste jaren Siegen hebben misschien nog wel foto's uit die tijd. Ik heb in 76 Kamp gedaan in Leopoldsburg als enige Karpat met allemaal gasten van Bevrijding, die nog in Siegen gelegerd waren. Dank bij voorbaat.

omaatje

24 mar 2007, 09:03

Lutje 40

ook mijn man deed zijn kamp in '76 , als ik me niet vergis binnen op 1 april , was daar toen radiooperateur alhoewel hij dit in zijn dienst van 69/70 nooit had moeten doen .

omaatje
doe wel en zie niet

Windows 7 Ultimate

lutje40

24 mar 2007, 15:44

Hallo Omaatje,
Dat kan inderdaad in april 76 geweest zijn, dat weet ik niet meer, maar wij waren maar met een 30 man. Wij waren de zogezegde "voorwacht", die tussen de twee periodes van 14 dagen kamp de rommel van de eerste groep moesten opkuisen en alles voor de tweede groep in orde brengen. Raar genoeg hadden ze ons te vroeg opgeroepen en zaten wij in het kamp van Beverlo met onze duimen te draaien, terwijl de eerste groep nog een week op bivak was. Dus reden ze met ons maar naar Zonhoven,waar een soort depot met oud materiaal was en lieten ze ons daar wat karweitjes opknappen.

JoannesP

28 mar 2007, 22:22

Zijn er nog mannen die in 1958 gediend hebben in de Easy-batterij van het 2de Artilleriebataljon ik meen op de Wellersberg of zoiets? Laat eens iets weten.
Groetjes,
WM Jean Peeters
Nog zoveel mogelijk van het leven genieten

den bok modest

29 mar 2007, 20:49

Hallo,

Ik ben op zoek naar kameraden uit mijn legerdienst in 1970 te Siegen. Ik zat bij 2A(artillerie B batterij). Heeft iemand nog mooie herinneringen van datzelfde jaar???

Marnique

Flupke

30 mar 2007, 18:34

Ik ben van de lichting 1967 spijtig genoeg.
Maar den bok Modest die kende ik heel goed

wieke45

30 mar 2007, 20:58

Dat was die witte bok, hebben hem voor de grap eens in de kamer gelaten via de trap op 4de verdiep van de 1ste cie ATK. Die bok was er al in 64, zat in een park naast het hoofdkwartier. Was wel gedurfde stunt maar heeft nooit gevolgen gehad. Zijn naam was Modest Le Blanc. :lol: :lol: :lol:
A propos: hij dronk ook graag bier.
Je beste vriend(in) was ooit een vreemde.

wieke45

30 mar 2007, 21:34

Was van de lichting 64 - 65 bij de 1ste cie ATK in Siegen. Herrinner me nog bijna alles alsof het gisteren was. Het waren 12 leuke maanden. Weet de naam niet meer van het blok waar we woonden, maar was 1ste blok vanaf de 'Trapkes OP ' Verder in de straat had je het 'Plat dak' en aan de poort frituur Fritz.Ik weet nog dat we enkele keren per week op oefening gingen naar Trubbach waar het 6de lanciers gelegen was ( denk ik).
Heb op forum maar één reactie gehad over een maat van toen, maar we waren ook maar een kleine cie.
Waar is de tijd.
Je beste vriend(in) was ooit een vreemde.