rap
-
visje70 - Lid geworden op: 17 mar 2006, 00:52
dag rapke,
"mooi weer" .... ik vind het écht héél mooi geschreven !ik ga het bewaren zoals ik vroeger deed ! of ook in een kadertje zetten zoals raaike !( maar zo mooi?nee dat kan ik niet! )
en dat traantje.... rapke, spaar het voor later,zou ons moeke gezegd hebben!
ik zou zeggen :"ik ga dat ook proberen".... maar bij mij is het "nu" later...
hier een welgemeend geluksbrengertje voor jou , rapke ,misschien maak
ik je dan een beetje "blij"?
liefs van visje en bedankt voor je mooi gedicht
................
"mooi weer" .... ik vind het écht héél mooi geschreven !ik ga het bewaren zoals ik vroeger deed ! of ook in een kadertje zetten zoals raaike !( maar zo mooi?nee dat kan ik niet! )
en dat traantje.... rapke, spaar het voor later,zou ons moeke gezegd hebben!
ik zou zeggen :"ik ga dat ook proberen".... maar bij mij is het "nu" later...
hier een welgemeend geluksbrengertje voor jou , rapke ,misschien maak
ik je dan een beetje "blij"?
liefs van visje en bedankt voor je mooi gedicht
................

-
Robol - Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Inderdaad, ik wil het even beamen
"Mooi weer" is een pracht van een gedicht
Rapke hoeft zich zeker niet te schamen
(Ik heb het hier niet over zijn gezicht)
Dit gedicht ga ik subiet eens kopiëren
ik ga het sturen naar ene Wauters Koen
hij zet er noten op, hij moet dat maar proberen
ik glimlach nu, ik ruik een beetje poen
Ik voel het al, een hitje voor Clouseau
een huisbaas gaat nu eindelijk vruchten plukken
Jo met de Banjo draait het op de radio
Ik wrijf mijn handen, het kan niet meer mislukken...
Robbe
"Mooi weer" is een pracht van een gedicht
Rapke hoeft zich zeker niet te schamen
(Ik heb het hier niet over zijn gezicht)
Dit gedicht ga ik subiet eens kopiëren
ik ga het sturen naar ene Wauters Koen
hij zet er noten op, hij moet dat maar proberen
ik glimlach nu, ik ruik een beetje poen
Ik voel het al, een hitje voor Clouseau
een huisbaas gaat nu eindelijk vruchten plukken
Jo met de Banjo draait het op de radio
Ik wrijf mijn handen, het kan niet meer mislukken...
Robbe
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...
-
Gast
..................
Rapke, ik heb genoten van je gedichten,
ook van het commentaar
van je huisbaas.
Ik wens je een spetterende zondag.

Rapke, ik heb genoten van je gedichten,
ook van het commentaar
van je huisbaas.
Ik wens je een spetterende zondag.
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
raaike, visje, lief,ferry,jely en last but not least robbe, bedankt voor de steun die ik van jullie mag ervaren in mijn strijd tegen onrechtvaardigheid. jaja, robbe ook, want hij heeft mij op het lumineus idee gebracht om het volgende drieluikje op te sturen naar de kreuners.
de bril der verliefden
ik wou zo graag een bril
waardoor ik zie wat ik zelf wil
zo een met filterende glazen
die door 'n tovenaar zijn geblazen
zo'n bril zal wel bestaan
want verliefden hebben hem aan
de bril der verloofden
jaja, die bestaat ook echt
althans dat is wat men zegt
een bril met verkleurende glazen
en het zal wel niemand verbazen
dat, bij 't naderen van de grote dag
menig verloofde alles in 't roze zag
de bril der gehuwden
dat is de bril die klaarheid schept
en ieder foutje voor het daglicht werpt
die bril kun je beter niet op je neusje zetten
of je verdwaalt misschien in scheidingswetten
draag dus gerust maar verder 't oud model
of die verslijt..., dat zie je zelf dan wel
de bril der verliefden
ik wou zo graag een bril
waardoor ik zie wat ik zelf wil
zo een met filterende glazen
die door 'n tovenaar zijn geblazen
zo'n bril zal wel bestaan
want verliefden hebben hem aan
de bril der verloofden
jaja, die bestaat ook echt
althans dat is wat men zegt
een bril met verkleurende glazen
en het zal wel niemand verbazen
dat, bij 't naderen van de grote dag
menig verloofde alles in 't roze zag
de bril der gehuwden
dat is de bril die klaarheid schept
en ieder foutje voor het daglicht werpt
die bril kun je beter niet op je neusje zetten
of je verdwaalt misschien in scheidingswetten
draag dus gerust maar verder 't oud model
of die verslijt..., dat zie je zelf dan wel
Laatst gewijzigd door rapke op 01 mei 2007, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
weet je wat ik doe als ik mijn huisbaasperikelen en andere stommiteiten die ik doe, even wil vergeten?
dan probeer ik eens iets anders, zoals een versje waarbij enkel de voorste woorden rijmen, zoals bijvoorbeeld dit
omgekeerd rijmen
verkeerd bezig
maar van rapke
daar verschiet niemand van
't is een rare vent
gis maar van wie hij 't heeft
zeker niet van ma of pa, en
meter en peter waren ook heel braaf
toch heeft rapke ook z'n goeie kant
doch niet iedereen heeft weet daarvan
daarom dat ik nu eens anders rijm
om te tonen dat het ook anders kan
dan probeer ik eens iets anders, zoals een versje waarbij enkel de voorste woorden rijmen, zoals bijvoorbeeld dit
omgekeerd rijmen
verkeerd bezig
maar van rapke
daar verschiet niemand van
't is een rare vent
gis maar van wie hij 't heeft
zeker niet van ma of pa, en
meter en peter waren ook heel braaf
toch heeft rapke ook z'n goeie kant
doch niet iedereen heeft weet daarvan
daarom dat ik nu eens anders rijm
om te tonen dat het ook anders kan
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
Even een stukje vertalen.
Nemjir kreedegmo
gizeb dreekrev
ekpaR nav raam
nav dnamein teihcsrev raad
tnev erar nee si 't
tfeeh teh jih eiw nav raam sig
...cte ...ctE
Onze vriend Rapke beoefent hier één van de moeilijkste disciplines van de dichtkunst. Maar het kan zijn grote doorbraak worden. Dus staan we achter hem. Niet te dicht.
Abroz is nu zijn omgekeerde gedichten in het Grieks aan het vertalen.
Genietend van de zon op het eiland Lesbos.
Wie weet ontstaat hier weldra een nieuwe rage. Liefste Tilly, zou het de moeite zijn om hier een nieuw topic te openen met als titel:
?azorp ne ëizeoP
ebb
R
Nemjir kreedegmo
gizeb dreekrev
ekpaR nav raam
nav dnamein teihcsrev raad
tnev erar nee si 't
tfeeh teh jih eiw nav raam sig
...cte ...ctE
Onze vriend Rapke beoefent hier één van de moeilijkste disciplines van de dichtkunst. Maar het kan zijn grote doorbraak worden. Dus staan we achter hem. Niet te dicht.
Abroz is nu zijn omgekeerde gedichten in het Grieks aan het vertalen.
Genietend van de zon op het eiland Lesbos.
Wie weet ontstaat hier weldra een nieuwe rage. Liefste Tilly, zou het de moeite zijn om hier een nieuw topic te openen met als titel:
?azorp ne ëizeoP
ebb
-
Gast
rapke schreef:beste sjarel, welkom in deze topic
ik heb jou mening tot mij genomen als een bij die honing ruikt
maar een antwoord was nodig, vandaar :
beste Rapke dit wat ik bedoelde:zeker niet negatief
Fantastje komt van "fabtastisch"dus formidabel, in je levensfilosofie, je levenvisie, prive laat je niet kijken daarom verduik je dat in dat kastje op verschillende plaatsen, dat wonder is, dat als je een beslissing in het leven heb te nemen, je alle stukken met visie, en te volgens weg, uit de verschillende verdoken hoeken haalt, aan elkaar plakt, dat is een wonder, want ik moet altijd zoeken en zoeken naar stukken en kom zo nu en dan eens te laat,dat leven in een droom, bedoel ik niet dat je naast je schoenen sta, maar je relativeert, je geniet en ziet de mooie kanten van het leven, iets wat ik niet zie,je laat ook blijken dat je zoals ieder moeilijkheden heeft, maar dat je deze liefst zelf oplost , beter dat anderen zich daar niet mee bemoeien, vandaar het commentaar, het verdoken spoor(moeilijkheden)Ratje leefde, maakte zich zorgen maar liet dat ook aan niemand blijken, u ook niet als men leest lacht u dag en nacht. Wat die Olga betreft, had hiermee graag Robbe op zijn ppaard gezet.
groeten
sjarel
Laatst gewijzigd door Gast op 01 mei 2007, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
mijn vriend abroz uit lesbos die met aandacht alle berichten betreffende mijn persoon volgt, meldt me zojuist dat de vertaling van robbe een fout bevat
het is niet "kreedegmo" maar wel "dreekegmo" , zegt hij, en hij kan het toch wel weten als griek zekers?
*
ook wijst abroz er op, dat net zoals in het vlaams, het vraagteken na de zin komt en niet er voor
*(vooral ook omdat het woord 'dreekegmo' op lesbos meerdere betekenissen heeft!!)
het is niet "kreedegmo" maar wel "dreekegmo" , zegt hij, en hij kan het toch wel weten als griek zekers?
ook wijst abroz er op, dat net zoals in het vlaams, het vraagteken na de zin komt en niet er voor
*(vooral ook omdat het woord 'dreekegmo' op lesbos meerdere betekenissen heeft!!)
Laatst gewijzigd door rapke op 01 mei 2007, 18:41, 2 keer totaal gewijzigd.
-
allerbeste sjarel,
uw analyse zal ik nog een paar keer herlezen, want ze is nogal ingewikkeld voor een arme huurder zoals ik er eentje ben.
wat robbe en zijn paard betreft, heel moeilijk om hem er op te krijgen, maar eens er op, dan is't direct volle galop, tot mijn en andermans vreugde.
gelukkig stuurt olga (onder een valse nickname natuurlijk) mij geregeld hints om hem (robbe dus) op dat paard te helpen zetten, maar tot nu toe met pover resultaat
uw analyse zal ik nog een paar keer herlezen, want ze is nogal ingewikkeld voor een arme huurder zoals ik er eentje ben.
wat robbe en zijn paard betreft, heel moeilijk om hem er op te krijgen, maar eens er op, dan is't direct volle galop, tot mijn en andermans vreugde.
gelukkig stuurt olga (onder een valse nickname natuurlijk) mij geregeld hints om hem (robbe dus) op dat paard te helpen zetten, maar tot nu toe met pover resultaat
-
Beste abroz,
Als je dit leest, sorry voor het woord dat ik verkeerd schreef, het bevestigt alleen maar dat ook ik niet volmaakt ben en bescheiden als ik ben geef ik dat ook toe.
Boodschap voor diegenen die mij op mijn paard willen krijgen, geen nood, in mijn stal staan de prachtigste volbloeden. Flicka, Fury, de witte Moren Pekkie en Blacky IV, Rik III, Elvis Aaron Presley, Jamie Lee Curtis, Ann van Elsen en Barbara Spreidstand.
Om een paar kilotjes kwijt te geraken is Margriet in mijn manège komen paardrijden, hetgeen wonderwel gelukt is. Flicka is 14 kg afgevallen.
Nu over Olga, ik ken die uiteraard, aangezien ik vaak in adelijke kringen verkeer. Zij is de gravin van Terlaemen tot Planckendael en een ver familielid van Contessa Fabiola de Mora y Aragon, zij is degene die vroeger onze briefkes van 50 frank sierde. Dit brengt me op het achterstellige huurgeld.
De opbrengst van de dichtbundel " Rapke andersom " gaat geheel naar een goed doel. De v.z.w.o "De Huisbaas".
Met vriendelijke groeten,
Robbe
Als je dit leest, sorry voor het woord dat ik verkeerd schreef, het bevestigt alleen maar dat ook ik niet volmaakt ben en bescheiden als ik ben geef ik dat ook toe.
Boodschap voor diegenen die mij op mijn paard willen krijgen, geen nood, in mijn stal staan de prachtigste volbloeden. Flicka, Fury, de witte Moren Pekkie en Blacky IV, Rik III, Elvis Aaron Presley, Jamie Lee Curtis, Ann van Elsen en Barbara Spreidstand.
Om een paar kilotjes kwijt te geraken is Margriet in mijn manège komen paardrijden, hetgeen wonderwel gelukt is. Flicka is 14 kg afgevallen.
Nu over Olga, ik ken die uiteraard, aangezien ik vaak in adelijke kringen verkeer. Zij is de gravin van Terlaemen tot Planckendael en een ver familielid van Contessa Fabiola de Mora y Aragon, zij is degene die vroeger onze briefkes van 50 frank sierde. Dit brengt me op het achterstellige huurgeld.
De opbrengst van de dichtbundel " Rapke andersom " gaat geheel naar een goed doel. De v.z.w.o "De Huisbaas".
Met vriendelijke groeten,
Robbe
-
beste alterego, dat jij, en met jou ook andere mensen, heel dit gebeuren als kolder catalogizeren, dan is dit enkel op rekening van robbe, die er hier opzettelijk munt uit slaat.
als ik me niet vergis (en dat gebeurt zelden) was het keizer nero die ooit zei : "wie op paarden van een ander rijdt, zal ondergaan in spijt en nijd".
de veldheer had het hierbij niet over margriet, maar over land-en huiseigenaars die op de rug van arme burgers grote sier maakten.
hoe treffend dus deze wijze uitspraak van de keizer, die eeuwen later nog steeds toepasselijk blijkt te zijn.
maar goed, nu vlug even iets anders, want straks komt mijn noorse neef ekpar op bezoek.
ekpar is voorzitter van de noorse politieke partij tegen huisjesmelkers (NPTH) en dit bracht mij op het idee, met de verkiezingen in zicht, om zelf ook een dergelijke partij op te richten. ik zoek enkel nog een ondervoorzitter (m) en een penningmeester (v), kwestie van het evenwicht tussen de geslachten te respecteren, en daarbij had ik aan jou en jou partner gedacht. bij deze schrijf ik jullie reeds in op de kieslijst van de BPTH, want er mag geen minuut verloren gaan in onze strijd tegen het onrecht.
ps : olga is lijstduwer
beste tilly, ik weet dat er een topic bestaat voor politiek, maar gezien de dringendheid van de zaak breng ik het hier even ten berde. als wederdienst kun je steeds beroep doen op mijn tussenkomst in het parlement
als ik me niet vergis (en dat gebeurt zelden) was het keizer nero die ooit zei : "wie op paarden van een ander rijdt, zal ondergaan in spijt en nijd".
de veldheer had het hierbij niet over margriet, maar over land-en huiseigenaars die op de rug van arme burgers grote sier maakten.
hoe treffend dus deze wijze uitspraak van de keizer, die eeuwen later nog steeds toepasselijk blijkt te zijn.
maar goed, nu vlug even iets anders, want straks komt mijn noorse neef ekpar op bezoek.
ekpar is voorzitter van de noorse politieke partij tegen huisjesmelkers (NPTH) en dit bracht mij op het idee, met de verkiezingen in zicht, om zelf ook een dergelijke partij op te richten. ik zoek enkel nog een ondervoorzitter (m) en een penningmeester (v), kwestie van het evenwicht tussen de geslachten te respecteren, en daarbij had ik aan jou en jou partner gedacht. bij deze schrijf ik jullie reeds in op de kieslijst van de BPTH, want er mag geen minuut verloren gaan in onze strijd tegen het onrecht.
ps : olga is lijstduwer
beste tilly, ik weet dat er een topic bestaat voor politiek, maar gezien de dringendheid van de zaak breng ik het hier even ten berde. als wederdienst kun je steeds beroep doen op mijn tussenkomst in het parlement
-
rapke kan niet volgen
rapke is hopeloos verouderd
jamaar, nu ben ik echt serieus!
je denkt : "hij grapt weer, de stouterd"
maar vooruitgang staat niet in mijn leus
neem nu bijvoorbeeld het internet,
ik vind er slechts met moeite de weg
naar het mooie seniorennet.
in cyberworld ben ik de kleinste dwerg
ook dit klavier zit vol geheimen
ik dacht dat het een soort piano was
de moed leek in mijn schoenen te verdwijnen
toen ik al die vreemde tekens las
een tekstje, daar heb ik geen problemen mee
een kind van zes kan ook al schrijven
maar 't plaatsen van een prentje, oh wee
het regent nog eerder oude wijven
ik ben in mijn leven nog niet ziek geweest
nu is 't van 't één virus naar 't ander
nog nooit heb ik door google gesjeesd*
't wordt echt tijd dat ik verander
daarom dat ik het nog eens probeer
om hieronder een zantje** te plaatsen
als het niet lukt leg ik er me bij neer,
naar de toekomst wil ik me niet haasten
-
-
-
-
-
-
-
-
* oud westvlaams voor glijden
**oud westvlaams voor prentje
rapke is hopeloos verouderd
jamaar, nu ben ik echt serieus!
je denkt : "hij grapt weer, de stouterd"
maar vooruitgang staat niet in mijn leus
neem nu bijvoorbeeld het internet,
ik vind er slechts met moeite de weg
naar het mooie seniorennet.
in cyberworld ben ik de kleinste dwerg
ook dit klavier zit vol geheimen
ik dacht dat het een soort piano was
de moed leek in mijn schoenen te verdwijnen
toen ik al die vreemde tekens las
een tekstje, daar heb ik geen problemen mee
een kind van zes kan ook al schrijven
maar 't plaatsen van een prentje, oh wee
het regent nog eerder oude wijven
ik ben in mijn leven nog niet ziek geweest
nu is 't van 't één virus naar 't ander
nog nooit heb ik door google gesjeesd*
't wordt echt tijd dat ik verander
daarom dat ik het nog eens probeer
om hieronder een zantje** te plaatsen
als het niet lukt leg ik er me bij neer,
naar de toekomst wil ik me niet haasten
-
-
-
-
-
-
-
-
* oud westvlaams voor glijden
**oud westvlaams voor prentje