Kamp Vogelsang

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

stevens-willy

23 mei 2006, 13:08

Wie herinner de oefeningen in Vogelsang aan het meer onder.

Mijn vraag waar is dat gelegen in Duitsland.

Wanneer ik Vogelsang in geeft op mijn Rout 66 dan komen er wel een 30 tal te voorschijn, maar ik herinner mij dat het in de buurt van Morsbach en Gemund was.

Kan mij iemand de juiste locatie geven daar ik deze zomer er eens heen wou gaan..
Alvast op voorhand bedank

Willy

stevens-willy

23 mei 2006, 14:19

kijk eens aan, zo snel reactie, bedank voor je diens.

Willy

Danny.

23 mei 2006, 18:33

Hey Willy, als je Vogelzang zoekt met de Route66, zoekt je beter naar Morsbach. Op de Heinruhrerstrasse, komende van Gemund over Herhahn, en juist voorbij Morsbach, heb je aan je rechterkant, de ingang van het kamp Vogelzang. Je komt echter beter vanaf Achen (over de B399 en B266), over Lammersdorf, Kesternich, Einruhr naar Morsbach gereden. Dan is natuurlijk de ingang aan je linkerkant.
Goede reis en groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

stevens-willy

23 mei 2006, 21:26

Bedank Danny.

Genieterke

23 mei 2006, 21:55

Ik ben het vorig jaar nog vlug foto's gaan maken via Gemünd. Van onder aan de schietstanden (schijvenkot over de Baleybrug) tot aan het meer waar de schietschijven stonden Mi50. Ben er de Apenbrug gepasseerd weet je nog. Ben momenteel een website Off-line aan het bouwen waar ik een stuk gereserveerd hebt voor Vogelsang. Dan kan je daar heel wat foto's bekijken. Mocht je over digitale foto's beschikken van Vogelsang houd ik mij aanbevolen. Het is voor een stuk de opzet een blijvende souvenir achter te laten voor al diegene die daar hun bloed en zweet en (stella-urine :lol: ) achter gelaten hebben.

Jammer genoeg beschik ik over weinig fotomateriaal van de gebouwen die toch een unicum vormen kwa architectuur. Malakoff, Van Dooren, St- Georges, enz...
Weet iemand van jullie als dit terrein nu toegankelijk is?

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

stevens-willy

24 mei 2006, 12:15

Genieterke, ik kijk uit naar je website.

Succes er mee.

Willy

aquatint

09 jul 2006, 22:53

Voor meer inlichtingen over Vogelsang kan men surfen naar--www.ww2sites.com -- en verder linken naar -- Morsbach--
Zelf zou ik graag in kontakt komen ex tweede jagers te paard die in Vogelsang waren in 1952 of 1953 en later verplaatst werden naar Arnsberg.Dat is allemaal lang geleden. Kent iemand de naam Verkinderen of Van Speybroeck? De laatste is misschien van Beernem of omgeving. Zij zijn nu +/- 74 jaar.
Logica eerst!

one_O_five

05 aug 2006, 07:38

Sorry dat ik hier nogal laat opantwoord maar ik kom niet regelmatig op dit forum ...
Mijn laatste dertien jaar aktieve dienst was ik in Vogelsang gestationeerd en wat de huidige toestand betreft is die niet te vergelijken met de Belgische militaire periode.
Het terrein is natuurgebied geworden maar niet volledig toegankelijk, men moet zich normaal gezien aanmelden en begeleid worden door rangers.
De gebouwen staan leeg en worden mommenteel helemaal niet onderhoden en gebruikt, de grote plannen die gemaakt werden zijn onuitvoerbaar wegens geldgebrek en volgens de laatste geruchten zou de organizatie "pleite" zijn.

Een paar interesante links betreft dit thema ...

http://www.nationalpark-eifel.nrw.de/

http://www.lernort-vogelsang.de/

http://www.serviceagentur-vogelsang.de/

winneg

01 jun 2007, 16:29

hallo, ik was in 68e Genie in Westhoven Keulen in 1972 en 1978 voor mijn kamp. Geniesoldaat - milicien.

guido de winne

stafpeleton 68e Genie.
68 Cie Genie Westhoven. 1972

rodney

02 jun 2007, 17:48

Bezoek ook eens volgende site:

http://www.kamp-vogelsang.be/index.php

krietieker

11 aug 2009, 10:04

In JUNI 1947 ben ik daar op kamp geweest, met de 6° Infanterie Brigade

11 Linie Bataljon Kompanie zware wapens. Wij bestuurden de "BRENCARIERS" en de "LOYDCARIERS"

Ken soms iemand de volgende namen STUYK - VEKEMANS - VERVOORT -

ERBO - ROEIKENS - V.S. GENECHTEN .

Al die personen zijn zeker 80 jaar en meer.

Indien iemand inlichtingen heeft over hen laat het mij weten aub.
DANK U.

info.siters@skynet.be[/u]
oude man