westhoven 3gn. 1ste Cie 70
-
Ludooke - Lid geworden op: 23 jun 2007, 20:42
Het is eigenlijk raar dat de genie geen bruggen meer maakt.
Ik heb wel bij de 11GN in Burcht een brugslagtanks gezien.
Mijn grootvader heeft ooit ook nog pontonnier geweest.
Bij vredesmissie moet er toch ook nog een bruggetje gebouwd worden.
Ik heb een demonstratie zien geven met die MOFAB's ongelooflijk hoe snel dat ging.
Groeten
Ludo
Ik heb wel bij de 11GN in Burcht een brugslagtanks gezien.
Mijn grootvader heeft ooit ook nog pontonnier geweest.
Bij vredesmissie moet er toch ook nog een bruggetje gebouwd worden.
Ik heb een demonstratie zien geven met die MOFAB's ongelooflijk hoe snel dat ging.
Groeten
Ludo
-
de rosse - Lid geworden op: 25 aug 2006, 00:14
Mooie herineringen, mannen, Ik heb het 3e Gn Bn geboren zien worden als dienstplichtige vanuit de 1e Cie Brug - ST 1967 -1968.
Franki Eggermont wordt veel genoemd hij was voor mij een toffe chef !
Ere wie Ere toekomt.
Gegroet Jean - en al de andere Westhovelingen
Franki Eggermont wordt veel genoemd hij was voor mij een toffe chef !
Ere wie Ere toekomt.
Gegroet Jean - en al de andere Westhovelingen
de rossebrockwaym.a.n.
-
Genieterke - Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
De dagen zijn geteld van Kwartier Adjudant Brasseur.
Met zijn uitgestrekte prachtige polygoon was dit kwartier wellicht de mooiste van geheel de BSD, nu gedoemd om voor eeuwig te verdwijnen.
De polygoon zal blijven als 'Overstromingsgebied' om bij hoogwater het waterpeil van de Rijn te regelen.
De gebouwen die in eerste instantie omgebouwd zijn geworden voor opvang van asielzoekers, zijn momenteel totaal verloedert en daardoor een doorn in 't oog voor de lokale bestuursleden.
Het is een kwestie van vergunningen voor de nieuwe invulling van dit gebied ... de totale sloop is niet meer veraf.
Voor wie een goede herinnering heeft aan dit Kwartier kan hier een ruime fotoreportage zien KLIK HIER
Het Genieterke
Met zijn uitgestrekte prachtige polygoon was dit kwartier wellicht de mooiste van geheel de BSD, nu gedoemd om voor eeuwig te verdwijnen.
De polygoon zal blijven als 'Overstromingsgebied' om bij hoogwater het waterpeil van de Rijn te regelen.
De gebouwen die in eerste instantie omgebouwd zijn geworden voor opvang van asielzoekers, zijn momenteel totaal verloedert en daardoor een doorn in 't oog voor de lokale bestuursleden.
Het is een kwestie van vergunningen voor de nieuwe invulling van dit gebied ... de totale sloop is niet meer veraf.
Voor wie een goede herinnering heeft aan dit Kwartier kan hier een ruime fotoreportage zien KLIK HIER
Het Genieterke
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !
-
elvee - Lid geworden op: 06 okt 2010, 17:32
Ik vertoefde van einde september 1969 tot einde augustus 1970 ook in het 3e geniebataljon, weliswaar niet in de 1e compagnie, maar in de stafcompgnie, als bediende op de sectie personeel.
Hierdoor had ik ook wel contacten met een paar miliciens van de 1e compagnie : Frans Christiaensen, Romain Pauwels en Czeslaw Bartok.
Hierdoor had ik ook wel contacten met een paar miliciens van de 1e compagnie : Frans Christiaensen, Romain Pauwels en Czeslaw Bartok.
-
Hallo elvee
Dan heb je met zekerheid gewerkt met Adjt Adriaan Driesen uit Overpelt.
Klein van gestalte maar een grote 'Mijnheer'.
Het Genieterke
Dan heb je met zekerheid gewerkt met Adjt Adriaan Driesen uit Overpelt.
Klein van gestalte maar een grote 'Mijnheer'.
Het Genieterke
-
elvee - Lid geworden op: 06 okt 2010, 17:32
Hallo Genieterke,
Ik heb inderdaad samengewerkt met Adjudant Adriaan Driesen. Dat was echt een toffe, joviale man, en iemand met veel begrip en mensenkennis.
Mijn andere collega's waren Sergeant Eddy Boeckx, Charles Bosson, en mijn voorganger Marcel Knuts. Juist voor ik ben afgezwaaid, is er nog een sergeant KROO bijgekomen, maar zijn naam ben ik vergeten. De dienstoverste was Commandant Frans Jos Asselberghs. Ik veronderstel dat wij elkaar misschien ook kennen ?
Met vriendelijke groeten,
Elvee
Ik heb inderdaad samengewerkt met Adjudant Adriaan Driesen. Dat was echt een toffe, joviale man, en iemand met veel begrip en mensenkennis.
Mijn andere collega's waren Sergeant Eddy Boeckx, Charles Bosson, en mijn voorganger Marcel Knuts. Juist voor ik ben afgezwaaid, is er nog een sergeant KROO bijgekomen, maar zijn naam ben ik vergeten. De dienstoverste was Commandant Frans Jos Asselberghs. Ik veronderstel dat wij elkaar misschien ook kennen ?
Met vriendelijke groeten,
Elvee
-
elvee
Ik was in het 3 Genie Bataljon 1 Cie MOFAB Bruggenbouw van 1968-1975.
Helaas moesten wij toen muteren omdat ze in 1975 het bataljon eentalig Frans maakten.
Je moet mij met zekerheid gezien hebben vermits in de eind jaren 60 het loon en de Duitse Mark vergoeding op Sec Pers uitbetaald werd.
Het waren de 'Zeven Vette Jaren'.
Het Genieterke
Ik was in het 3 Genie Bataljon 1 Cie MOFAB Bruggenbouw van 1968-1975.
Helaas moesten wij toen muteren omdat ze in 1975 het bataljon eentalig Frans maakten.
Je moet mij met zekerheid gezien hebben vermits in de eind jaren 60 het loon en de Duitse Mark vergoeding op Sec Pers uitbetaald werd.
Het waren de 'Zeven Vette Jaren'.
Het Genieterke