1971-72 - 43A Brakel
-
minette - Lid geworden op: 09 apr 2007, 22:27
Beste Zoete,
Om fotos te plaatsen doet ge dat als volgt:
Ge gaat naar uw bericht en onderaan de lijst zult ge zien staan:
NIEUW ANTWOORD.
Klik daarop en ge krijgt het formulier om te schrijven, en daarboven ziet ge
(Nieuw!!) Foto in bericht toevoegen?Klik hier. (Nieuw!!)
Klik daarop.en ge krijgt een nieuw scherm waar ge zult zien staan "BLADEREN" en daar zoekt ge je foto die ge wilt plaatsen en klikt op Afbeelding verzenden. En klaar is kees. zo eenvoudig is dat.
Je zult natuurlijk je foto's eerst moeten scannen of staan ze al op je computer?
Probeer maar eens.Succes
Om fotos te plaatsen doet ge dat als volgt:
Ge gaat naar uw bericht en onderaan de lijst zult ge zien staan:
NIEUW ANTWOORD.
Klik daarop en ge krijgt het formulier om te schrijven, en daarboven ziet ge
(Nieuw!!) Foto in bericht toevoegen?Klik hier. (Nieuw!!)
Klik daarop.en ge krijgt een nieuw scherm waar ge zult zien staan "BLADEREN" en daar zoekt ge je foto die ge wilt plaatsen en klikt op Afbeelding verzenden. En klaar is kees. zo eenvoudig is dat.
Je zult natuurlijk je foto's eerst moeten scannen of staan ze al op je computer?
Probeer maar eens.Succes
-
danys - Lid geworden op: 04 jun 2007, 21:59
Hallo,
In maart 1986 deed ik mijn basisopleiding in Turnhout, na 3 weken Lombardsijde (c20 mm) gingen we eind april naar Brakel. Daar werd ik Boa op de Boc site. Eind januari 1987 zwaaide ik af. Ik heb ook nog ergens een foto van de mascotte van de kazerne, kzal die later eens inscannen en toevoegen. Ik kwam per toeval op deze site terecht en heb met veel interesse alle reacties gelezen. Hopelijk kunnen we hier nog kollega's van vroeger terugvinden. Zelf heb ik nog een paar kollega kroo's waar ik kontakt mee heb, maar de meeste namen en adressen zijn verloren gegaan door de jaren heen. Ik vind het vooral tof om te weten dat er nog interesse bestaat in onze oude kazerne en sites.
De groetjes aan alle oudgedienden van het 43a.
Dany Saeys, wm kroo lichting 1986
In maart 1986 deed ik mijn basisopleiding in Turnhout, na 3 weken Lombardsijde (c20 mm) gingen we eind april naar Brakel. Daar werd ik Boa op de Boc site. Eind januari 1987 zwaaide ik af. Ik heb ook nog ergens een foto van de mascotte van de kazerne, kzal die later eens inscannen en toevoegen. Ik kwam per toeval op deze site terecht en heb met veel interesse alle reacties gelezen. Hopelijk kunnen we hier nog kollega's van vroeger terugvinden. Zelf heb ik nog een paar kollega kroo's waar ik kontakt mee heb, maar de meeste namen en adressen zijn verloren gegaan door de jaren heen. Ik vind het vooral tof om te weten dat er nog interesse bestaat in onze oude kazerne en sites.
De groetjes aan alle oudgedienden van het 43a.
Dany Saeys, wm kroo lichting 1986
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Hallookes,
Goed nieuws!!
Vanaf heden zijn wij ook welkom met bijdragen op de site
http://groups.msn.com/essenthokorbach62ahawk waarvoor onze dank aan de beheerders!!
GRTZ,
ROBERT
PS: Iedereen een goed verlof toegewenst,jiehaa!!
Goed nieuws!!
Vanaf heden zijn wij ook welkom met bijdragen op de site
http://groups.msn.com/essenthokorbach62ahawk waarvoor onze dank aan de beheerders!!
GRTZ,
ROBERT
PS: Iedereen een goed verlof toegewenst,jiehaa!!
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Eric_Eeklo - Lid geworden op: 08 nov 2006, 21:08
De eerste reunie van het 43A Hawk van 24 juni 2007 was een groot succes. De organisatie van de heer De Maesschalck Jean-Pierre was grote klasse op alle gebied. Van bij de ontvangst, het mekaar terug zien na 37 of meer jaren, het lekkere eten, het hartelijke afscheid, maar met een tot weerzien in gedachten, getuigde van grote inzet van gans zijn familie. Volgend jaar 2008 laatste weekend van juni zaterdag of zondag zal de tweede reunie doorgaan. Allen daarheen.
Groeten
Eric Willems
Eric Willems
-
Hallookes,
Door omstandigheden kon ik er dit jaar niet bij zijn
, maar uitstel is geen afstel! Dus rendez-vous volgend jaar!! Hopelijk zelfde locatie, want deze is goed centraal gelegen in het Vlaamse land en last but not least Wetteren was onze peterstad 43A!!
Op de door mij eerder genoemde site kan je een mooie fotoreportage zien!
Ik heb ze eens vluchtig bekeken maar kon niemand zo direkt herkennen,
maar later ga ik ze eens aandachtiger bekijken!
Er schieten mij ineens weer enkele namen te binnen van Delta-bij personeel.
Wachtmeester CAJPUS of CAYPUS(schrijfwijze??) en LEPLAE, ook planton MT Beken(milicien) uit het Leuvense en KPL chef SALLIAU ook MT periode 1978
Ook een vrij corpulente persoon van de dienst MMO, hij had destijds een vrij imposant moestasche, waarvan mij de naam ontsnapt!. Trouwens wat was nu weer die MMO?? Ik weet dat ooit eens chauffeur MMO ben geweest,
maar doorgaans was ik chauffeur wacht-eten!
GRTZ,
ROBERT
Door omstandigheden kon ik er dit jaar niet bij zijn
Op de door mij eerder genoemde site kan je een mooie fotoreportage zien!
Ik heb ze eens vluchtig bekeken maar kon niemand zo direkt herkennen,
maar later ga ik ze eens aandachtiger bekijken!
Er schieten mij ineens weer enkele namen te binnen van Delta-bij personeel.
Wachtmeester CAJPUS of CAYPUS(schrijfwijze??) en LEPLAE, ook planton MT Beken(milicien) uit het Leuvense en KPL chef SALLIAU ook MT periode 1978
Ook een vrij corpulente persoon van de dienst MMO, hij had destijds een vrij imposant moestasche, waarvan mij de naam ontsnapt!. Trouwens wat was nu weer die MMO?? Ik weet dat ooit eens chauffeur MMO ben geweest,
maar doorgaans was ik chauffeur wacht-eten!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Roxio - Lid geworden op: 01 aug 2006, 21:10
Hallo Eric
Ik wist helemaal niets van die reunie, stond dat ergens vermeld en waar is dat doorgegaan. Die foto's heb ik eens goed bekeken maar daar staat niemand op die ik herken wat misschien logisch is na al die jaren.
Staat gij daar ergens op of hebt gij daar iemand van vroeger ontmoet.
Ik heb tot nu nog steeds geen bekende gehoord of gezien. In het begin dat ik dit forum opstartte dacht ik dat moet zeker lukken maar ze moeten al over internet beschikken en dan ook nog eens op deze site terecht komen.
Maar we geven de moed niet op .
Tot wederhorens
Ik wist helemaal niets van die reunie, stond dat ergens vermeld en waar is dat doorgegaan. Die foto's heb ik eens goed bekeken maar daar staat niemand op die ik herken wat misschien logisch is na al die jaren.
Staat gij daar ergens op of hebt gij daar iemand van vroeger ontmoet.
Ik heb tot nu nog steeds geen bekende gehoord of gezien. In het begin dat ik dit forum opstartte dacht ik dat moet zeker lukken maar ze moeten al over internet beschikken en dan ook nog eens op deze site terecht komen.
Maar we geven de moed niet op .
Tot wederhorens
-
Hallookes,
Ikzelf was per mailtje op de hoogte gebracht van de reunie, wat ik trouwens zeer waardeer!!. Zeer waarschijnlijk heeft de organisatie mijn E-mail adres gevonden via het museum-BSD forum en gastenboek!
GRTZ,
ROBERT
Ikzelf was per mailtje op de hoogte gebracht van de reunie, wat ik trouwens zeer waardeer!!. Zeer waarschijnlijk heeft de organisatie mijn E-mail adres gevonden via het museum-BSD forum en gastenboek!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Fleischman - Lid geworden op: 11 dec 2006, 11:40
Ikzelf wist ook niets over een reunie van ons bataljon te Wetteren.
Graag uitnodiging voor volgend jaar a.u.b.
Marc
Graag uitnodiging voor volgend jaar a.u.b.
Marc
-
visoog - Lid geworden op: 18 jul 2007, 11:57
Was op zoek naar de familienaam Van Rillaer en kwam zo op Seniorennet terecht. Jullie hebben mij gevonden. Ik ben "alias visoog" (zo vreselijk was ik niet, toch!). Kort: ik heb mijn opleiding gevolgd in Lombardsijde (68-69), ik was eerst onderofficier (wachtmeester) in Brakel (69-70), ben dan naar Essentho gemuteerd (70-74) en dan opnieuw naar Brakel als onderluitenant (75-84). Mijn loopbaan is uiteindelijk geëindigd in Lombardsijde (99).
Ik heb nog niet alle berichten op dit forum afgelopen maar ik vind het wel leuk zoveel bekende namen terug te vinden. Het zou me een plezier doen mochten er zich nog een paar bekenden manifesteren.
Dirk Van Rillaer
Ik heb nog niet alle berichten op dit forum afgelopen maar ik vind het wel leuk zoveel bekende namen terug te vinden. Het zou me een plezier doen mochten er zich nog een paar bekenden manifesteren.
Dirk Van Rillaer
-
Beste Dirk Van Rillaer,
Het doet mij een bijzonder plezier dat ik mijnen BSM von damals heb teruggevonden! En idd. en dit zonder bijbedoelingen werd U destijds door ons als militairen als streng maar achteraf bekeken toch rechtvaardig beschouwd! Deze strengheid en discipline heeft ons leven in Brakel erg aangenaam gemaakt. Na bijna 30 jaar is diezelfde discipline nog bij mij alom aanwezig!!
Weet U ook misschien wat er met onze Kapitein De Pauw von damals is gebeurd?Misschien weet U ook iets van chef DESOMER van den MT? Deze was namelijk mijnen dienstchef!!
Maar idd. achteraf bekeken is het mede dank zij Uw inzet binnen onze batterij dat wij toch met veel zelfvoldoening en fierheid mogen terugdenken aan deze voor ons fantastische periode!!
Allee ik ga het toch even zeggen wat ik destijds niet durfde, Visoog het ga je goed en veel dank wat je voor ons hebt betekend!!
GRTZ,
ROBERT

Het doet mij een bijzonder plezier dat ik mijnen BSM von damals heb teruggevonden! En idd. en dit zonder bijbedoelingen werd U destijds door ons als militairen als streng maar achteraf bekeken toch rechtvaardig beschouwd! Deze strengheid en discipline heeft ons leven in Brakel erg aangenaam gemaakt. Na bijna 30 jaar is diezelfde discipline nog bij mij alom aanwezig!!
Weet U ook misschien wat er met onze Kapitein De Pauw von damals is gebeurd?Misschien weet U ook iets van chef DESOMER van den MT? Deze was namelijk mijnen dienstchef!!
Maar idd. achteraf bekeken is het mede dank zij Uw inzet binnen onze batterij dat wij toch met veel zelfvoldoening en fierheid mogen terugdenken aan deze voor ons fantastische periode!!
Allee ik ga het toch even zeggen wat ik destijds niet durfde, Visoog het ga je goed en veel dank wat je voor ons hebt betekend!!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
putte - Lid geworden op: 19 jul 2007, 19:21
hey, allemaal
ik vind het tof zoveel oud gediende van brakel te zien, natuurlijk ben ik iets jonger dan de meeste hier op de site. nu ik zit met een klein probleemtje, ik ben op zoek naar vrienden en vriendinnen van mijn jaar '78 die samen met mij op school in brakel hebben gezeten?
ik heb er al een paar gevonden zoals bart,mira,mariska,roland,niky,....
er zijn er nog? wie weet iets?
het is wel natuurlijk raar dat ik dat hier kom vragen, maar misschien weet toch iemand iets.
ik vind het tof zoveel oud gediende van brakel te zien, natuurlijk ben ik iets jonger dan de meeste hier op de site. nu ik zit met een klein probleemtje, ik ben op zoek naar vrienden en vriendinnen van mijn jaar '78 die samen met mij op school in brakel hebben gezeten?
ik heb er al een paar gevonden zoals bart,mira,mariska,roland,niky,....
er zijn er nog? wie weet iets?
het is wel natuurlijk raar dat ik dat hier kom vragen, maar misschien weet toch iemand iets.
met vriendelijke groeten stefke.
-
Emteechauffeurke (wie je ook mag zijn),
Met dank voor je lofrijke woorden.
Kapitein Depauw heeft het gebracht tot Luitenant-Kolonel maar zijn spoor ben ik bijster.
Chef Desomer heb ik een paar jaar geleden nog gezien en toen woonde hij in Oostende. Waar hij nu uithangt weet ik niet maar misschien komt de een of andere Oostendenaar op dit forum hem op het spoor.
Diederik (zo staat het op mijn identiteitskaart)
Met dank voor je lofrijke woorden.
Kapitein Depauw heeft het gebracht tot Luitenant-Kolonel maar zijn spoor ben ik bijster.
Chef Desomer heb ik een paar jaar geleden nog gezien en toen woonde hij in Oostende. Waar hij nu uithangt weet ik niet maar misschien komt de een of andere Oostendenaar op dit forum hem op het spoor.
Diederik (zo staat het op mijn identiteitskaart)
-
Beste Putte (wanneer ik weet wie je bent kan ik misschien beter helpen)
Ik ben Visoog die je onlangs op dit forum hebt kunnen ontmoeten. In 1978 gaf mijn echtgenote les in het Belgisch schooltje van Brakel. Ze stond er bekend als "juffrouw Vera van Rillaer". Mocht dit je helpen, dan geef je maar een seintje.
Diederik
Ik ben Visoog die je onlangs op dit forum hebt kunnen ontmoeten. In 1978 gaf mijn echtgenote les in het Belgisch schooltje van Brakel. Ze stond er bekend als "juffrouw Vera van Rillaer". Mocht dit je helpen, dan geef je maar een seintje.
Diederik
-
Best Diederik,
Bedankt voor jouw reactie!
Ik denk dat je in de loop der jaren zoveel miliciens bij den DELTA hebt zien de revue passeren dat je idd. mij niet direkt meer kunt situeren!
Ook aan Kap. DE PAUW heb ik beste herinneringen, nochthans een anecdote
waar ik nota bene 1 uur voor het in verlof gaan naar Belgie moest op rapport komen ivm met een PV van de MPs. Mijne klaxon van den Bedford bleek niet te werken. Na een goed gesprek mocht ik alsnog op verlof vertrekken!
Ter info, ik was daar periode mei-oktober 1978.
Wat chef DESOMER betreft heb ik een 10tal tel. nrs met mogelijkheden in OOSTENDE, maar ik vindt het redelijk genant die allemaal te moeten gaan afbellen, maar wie weet komt hij alsnog op dit forum terecht!!
GRTZ,
ROBERT
Bedankt voor jouw reactie!
Ik denk dat je in de loop der jaren zoveel miliciens bij den DELTA hebt zien de revue passeren dat je idd. mij niet direkt meer kunt situeren!
Ook aan Kap. DE PAUW heb ik beste herinneringen, nochthans een anecdote
waar ik nota bene 1 uur voor het in verlof gaan naar Belgie moest op rapport komen ivm met een PV van de MPs. Mijne klaxon van den Bedford bleek niet te werken. Na een goed gesprek mocht ik alsnog op verlof vertrekken!
Ter info, ik was daar periode mei-oktober 1978.
Wat chef DESOMER betreft heb ik een 10tal tel. nrs met mogelijkheden in OOSTENDE, maar ik vindt het redelijk genant die allemaal te moeten gaan afbellen, maar wie weet komt hij alsnog op dit forum terecht!!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!