radeloze moeder

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

kittyken

17 jun 2007, 10:13

beste tjolder,

Je hebt ook het één en ander meegemaakt de laatste tijd, in de eerste plaats heel veel beterschap en nog veel moed voor de komende ingreep.

Wat het betreft hier met de kinderen, met zijn ups en dows.
De oudste zoon zit terug in een zeer moeilijke periode, is terug hervallen.
Hetgeen ze mij op de ouderavonden duidelijk proberen maken hebben is , dat het een lange stijd is voor zowel de jongen zelf als voor de omgeving en dat er ooit eens een klik zal komen , na de zoveelste poging, dat de doorslag zal geven en dat ze er voor 100 procent willen voor gaan, en dat is nu bij mijn zoon zo denk ik.
Hij wil koste wat kost geholpen worden , heeft op internet zitten zoeken naar de geschikte ontwenningskliniek voor een langdurige opname, had die ook gevonden. Is naar ginder geweest en heeft een goed intake gesprek gehad en is echt zeer gemotiveerd, maar heeft het slechte nieuws gekregen dat de opname niet doorgaat omdat zij daar vinden dat hij een meer gestructureerde aanpak nodig heeft.
Ik begrijp niet dat ze, iemand die echt wil geholpen worden ,kunnen weigeren. Waarom geven ze hem de kans niet?
Hij is natuurlijk diep ontgoocheld en weet nu niet waar naartoe, want ja die klinieken liggen ook niet voor het rapen hé. Zijn methadon is terug verhoogt nu maar het is daar waar hij zo graag vanaf wil.
Hij is nu terug al een paar dagen bij zijn grootouders, dat is zijn toevlucht, de plaats waar hij zich momenteel het beste voelt.
Ik hoop dat er vlug een oplossing komt.
Moest er iemand adressen hebben van klinieken waar ze ook met methadon afbouwen, altijd welkom.

groetjes kittyken
begin de dag met een lach , vriendschap kost niets

kittyken

18 jun 2007, 15:41

hallo,
Moest er iemand adressen hebben van klinieken waar ze ook met methadon afbouwen, altijd welkom.

groetjes kittyken

dolfijntjevr54

18 jun 2007, 17:39

Dag Kittyken

Ik zag je vroeger op het oefen forum, en inneens zie ik hier staan.

Ik heb alles gelezen, en ik wens je veel sterkte toe.

Afbeelding

Lieve groetjes en een dikke knuffel van dolfijntjevr54

Therie

19 jun 2007, 20:22

kittyken ik kom hier heel toevallig by een radeloze moeder terecht heb je verhaal gelezen vind het heel erg wat jou overkomt heb ook 2 kinderen je weet nooit wat er allemaal gebeurd
daarom kittyken kom ik jou een hart onder de riem leggen ik kom jou steunen ik leef met je mee zal alles op de voet blyven volgen je heb myn steun sterkte lieve moeder
groetjes uit limburg van therie

Afbeelding

kittyken

21 jun 2007, 16:31

dag dolfijntje en therie,

bedankt voor de steun.
Inderdaad dolfijntje ik was geruime tijd te vinden op het oefenforum maar heb het zo moeilijk de laatste tijd dat de zin er niet is om op de pc te zitten. Hopelijk komt er eens een keerpunt, want zo is het niet plezant meer.

groetjes kittyken

Therie

21 jun 2007, 20:07

hallo kittyken

vol houden er komt een tyd dat het jou ook beter gaat

de moed niet laat te zakken

nog een fyne avond

van therie

dribbel

23 jun 2007, 00:56

lieve kittyke ik heb vol bewondering alles gelezen meis ik neem me petje voor je af,dit zeg ik omdat ik met mijn zoon van 14 nu sinds 2 weken er achter ben dan hij en zijn vriendjes aant blowen zijn en volgens ons al een aardig tijdje we zijn niet boos geworden maar hebben alles zo veel mogelijk op een rijtje gezet en alle ouders ingeschakeld voor zo ver we weten extra controle en haal maar in huis liever onder onze ogen dan kunnen we er iets mee en probeer zo open mogelijk overal over te praten en de nadelen te laten zien, maar een ding valt me zo tegen de mede werking van ouders ze willen geen last in huis dus geen kids over de vloer en ook geen energie ergens insteken zelfs een jochie van dertien die er om 11 uur niet meer in mocht (jongens je zet je kind van die leeftijd toch niet op straat)dus gevolg hier slapen maar wel nadat hij huis had gebeld dat hij hier was.
Ik heb veel aan jou stukjes en put hier energie en kracht uit en heel veel goede tips veel liefs dribbel

Therie

23 jun 2007, 09:27

dag kittyken eve binnen springen en je dag zeggen

Afbeelding

van therie

tjolder

27 jun 2007, 22:32

verwijderd door tjolder zelf sorry voor de overlast geweest
Laatst gewijzigd door tjolder op 03 jan 2008, 02:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je steeds naar de grond kijkt weet je niet hoe groot de lucht wel is!
als je van t'huis vertrekt laat nooit na te zeggen ik heb je lief!
een mens is pas mens als hij/zij mens is

kittyken

29 jun 2007, 10:51

lieve therie bedankt voor de groetjes , geeft moed als je weet dat er mensen zijn die met je begaan zijn. Vele groetjes terug.

Lieve dribbel als je eens en babbel wil dat kan altijd, en wat je zegt over de weinige medewerking van de ouders dat klopt. De meeste mensen sluiten gewoonweg hun ogen of geloven u zelfs niet als het om hun kinderen gaat, ja en dan sta je natuurlijk alleen hé. Maar als ze na lange tijd dan zelf tot de ontdekking komen dan is het van : ja had ik u maar gelooft en er direct iets aan gedaan, maar dan kan het dikwijls te laat zijn.
Als ik u een goede raad mag geven, om te weten of uw zoon nog geblowd heeft dat kun je zien als hij enorme eetlust heeft. Dat hadden mijn zonen ook, veel zoetigheid en precies uitgehongerd altijd iets aan het eten.
Als ze met iets anders van drugs beginnen dan zijn er andere symptomen, bv : wisselende stemming, kortaf zijn, loomheid, ook aan de pupillen kan je dat zien... Ik hoop dat het zo ver niet komt bij u jullie. Het is goed dat je er zo vlug bij bent en dat je er openlijk kunt over praten met uw zoon. Laat u niet ontmoedigen door de andere ouders en volg uw eigen gedacht. Lieve groetjes kittyken

beste tjolder,
ik wens u veel beterschap na uw operatie.
Met de kinderen is het hier met zijn ups en downs, de oudste probeert ergens opgenomen te worden waar ze afbouwen met methadone maar is niet gemakkelijk te vinden. Ja wel in het CIC in wondelgem maar dat is voor een korte periode , juist de lichamelijke afkick maar hij wil nu een langere periode opgenomen worden omdat hij er nu echt wil voor gaan om een nieuw leven op te bouwen. Maandag mag hij naar een ander centrum bellen om een afspraak te maken voor een intake gesprek. Ik hoop dat hij het deze keer volhoud. Hoop doet leven he. En bij zijn grootouders is hij nu omdat hij die moeilijke periode wil overbruggen en daar zijn ze steeds met hem bezig dus denkt hij zo niet aan het gebruik, buiten als hij op zijn appartement alleen zit knaagt de eenzaamheid en is de kans op gebruik veel groter.
En de jongste die is ook terug hervallen , gaat wel wekelijks naar het ambulante centrum maar ben hem aan het overtuigen om ook ergens binnen te gaan, maar hij wil eerst zijn stageperiode op zijn werk beeindigen.
Ik zeg het nog eens en blijf het zeggen , het is een harde strijd waar je ongewild in meegesleurd word en hopelijk keert het eens.
groetjes kittyken

dribbel

30 jun 2007, 00:28

Dank voor uw reactie tot nu toe hebben we de indruk dat er niets wordt gebruikt en hij is inderdaad goed aan spreekbaar het eerste wat we doen is naar de ogen kijken en de houding we hebben afgesproken dat als er iets wordt gebruikt hij dit eerlijk verteld en hebben samen naar afkikken gekeken een nieuw programma van BNN valt ons nu op dat hij niet direct naar boven schiet maar er gezellig bij komt zitten en is veel meer voor rede vatbaar ,hij heeft naar zijn zeggen een maand of drie geblowd heb nu ook van andere ouders reacties gekregen ze proberen hun kinderen zo veel mogelijk in de gaten te houden en zitten aardig op een lijn geen feestjes en geen slaappartijen bij anderen voorlopig het vertrouwen terug winnen en alles een beetje binnen de perken houden en het valt me op er zijn geen smoesen meer ik ben te laat omdat is gewoon op tijd binnen dus hoop dat het kwartje is gevallen de toekomst wijst dit uit,meer als proberen op deze manier kunnen we nu niet en hoop dat hij eerlijk blijft over alles weet wel dat ik vanaf nu heel oplettend blijf .
groetjes Dribbel

Therie

30 jun 2007, 12:23

hallo kittyken kom je eve goed weekend wensen en sterkte therie

Afbeelding

kittyken

01 jul 2007, 20:56

hallo therie Afbeelding

beste dribbel
ben blij voor jou dat het de goede richting uitgaat en dat jullie er openlijk kunnen over praten.
Het is ook positief dat je reactie gekregen hebt van andere ouders en dat jullie op dezelfde lijn zitten qua controle.
Het is inderdaad zo nadat je één van uw kinderen betrapt hebt met drugs dat je steeds waakzaam en achterdochtig bent , alee dat was toch zo bij mij.
Ik ben eens benieuwd welk antwoord mijn zoon morgen gaat krijgen van dat centrum?? Wanneer hij op intake mag gaan en of ze hem daar de kans geven en het programma laten volgen. Het is dus afwachten.
Groetjes kittyken

Therie

07 jul 2007, 11:13

hallo kittyken na een drukke week eve dag zeggen groetjes en knuf

Afbeelding

van therie

tjolder

20 jul 2007, 10:09

verwijderd door tjolder zelf sorry voor de overlast geweest
Laatst gewijzigd door tjolder op 03 jan 2008, 02:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je steeds naar de grond kijkt weet je niet hoe groot de lucht wel is!
als je van t'huis vertrekt laat nooit na te zeggen ik heb je lief!
een mens is pas mens als hij/zij mens is