Plaatjesmagazijn en fotoalbums

Wondermooi Zweden ! - Niet verwijderen a.u.b.

Gestart door Raaike op 14 feb 2006, 14:17 1025 berichten 361.344 keer gelezen Gesloten
magda2 02 jul 2007, 11:38 tielt 36 berichten
Raaike wat mooi allemaal je zou zo ook vertrekken ook ik kijk met spanning uit naar de rest
Wie steun is voor anderen
zal houvast vinden
    lief 02 jul 2007, 11:57 444 berichten
    Twee drukke dagen en ondertussen is er hier
    iemand flink aan het werk geweest.
    Doordoen zou ik zo zeggen .........
    Bedankt!!!!
      omadina 02 jul 2007, 15:24 Meulebeke 631 berichten
      Echt genieten, zulke wondermooie foto's !

Raaike, mooi, je dochter zal daar wel gelukkig zijn !, en jullie met haar !

Heel mooi gebracht en je kan het zo goed volgen met je commentaar, je bent een echte gids !

Dank je wel Raaike !
      Lieve groetjes, oma Dina
      Mama, oma, wat maakt het uit !
      Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
        grit 02 jul 2007, 15:42 malle 37 berichten
        Ja echt genieten is het hier!!!
        Dat heb je heel mooi gedaan Raaike !!!!
        Kom hier zeker naar het vervolg zien bedankt maatje moet een heel werk zijn.
        Grit
        lachen is gezond
          oma rienke 02 jul 2007, 19:25 1.165 berichten
          mooi,!!! mooi,!!! en boeiend

Lief maatje ,
          raaike

Veel groetjes van ons

Afbeelding
          Where There is Great Love There Are Always Miracles.
            'zonneke' 02 jul 2007, 23:02 Antwerpen 1.080 berichten
            raaike!!!!
            doemme zo mooi!!!! prachtige foto's!!! je commentaar erbij schitterend!!
            ppppfff die boot ik geniet daarvan... zou ik ooit nog eens gaan varen misschien...
            het ontbijt... zo 's avonds bekijken en mijn ijskast is leeg.... tanden bijten maar.. dat computerhoekje knap hé... eigenlijk alles op die boot is voor mij zo aantrekkelijk... is vakantie op zich... ik begrijp cher nu, en anderen die graag een cruise doen... die boot, en dan telkens nog van haven tot haven varen.... wie weet ooit ik.... :)
            raaike het is prachtig wat je hier zet...
            voor mij = heerlijk genieten en verlangen naar de volgende reeks! echt waar...

Afbeelding
            tot morgen :P
            zonneke
            Vriendschap zet alles in beweging
              Raaike Startte dit onderwerp 03 jul 2007, 12:51 Z - Limburg 1.175 berichten
              Seni,
              je hoeft helemaal niet met de boot naar Zweden te gaan.
              Je kan ook over de brug rijden, van Denemarken naar Zweden.
              Zoals we gedaan hebben in het terug komen, die foto's komen wel op het laatste :idea:
              Viv, Veve, Magda, OmaDina, Muiske, Rinke, Piepje,
              zet je maar goed in je stoelke, want we gaan eens verder met de fotokes :D
              Zonneke, wie belet jou om zo eens een boottocht te maken :?: :)

Afbeelding

Allee vooruit we zijn weer vertrokken :wink:
              We hebben een rustige nacht doorgebracht in Karlstad
              en na een lekker ontbijt vertrekken we richting Filipstad, om zo naar ons Tessa te rijden. :D
              In't begin van de dag is het 13graden, dat loop op tot 18 graden.
              Het is warm en aangenaam om te reizen.

Onder de baan komen we prachtige bushokjes tegen, dat wilde ik jullie toch ook even laten zien.

Afbeelding

We nemen de kleine baantjes, zodat we meer van alles kunnen genieten.
              Veel volk rijd er ook niet he :)

Afbeelding

We zien ergens een vreemd gebouwke met een schoorsteen en gaan daar eens een kijkje nemen.

Afbeelding

Achter het gebouwke loopt er een riviertje met een kleine waterval.
              Daar is ook een wandeling uitgestippeld, maar die is een beetje telang om helemaal uit te lopen.

Afbeelding
              * Een beetje zonneschijn doet wonderen !
                Raaike Startte dit onderwerp 03 jul 2007, 13:00 Z - Limburg 1.175 berichten
                Afbeelding

Even kijken we naar de informaties borden.

Afbeelding

Veel uitleg over de dieren in de natuur, die je daar kan tegenkomen.

Afbeelding

Ze zijn heel begaan met de natuur en die hebben ze daar in overvloed :!:

Afbeelding
                  Raaike Startte dit onderwerp 03 jul 2007, 13:17 Z - Limburg 1.175 berichten
                  Afbeelding

We rijden verder en zien weer een mooi kerkje, toch nog even vastleggen op foto :)

Afbeelding

Tegen het huis weer een rij brievenbussen, gemakkelijke voor de postbode.
                  Zo moet hij niet tot in de kleinste hoekjes gaan rijden, om zijn post af te leveren :idea:

Afbeelding

Even de brug onder, op weg naar Filipstad.

Afbeelding

Afbeelding

Een rustig klein stadje, met natuurlijk water en daar heb je dan weer de bootjes. :)

Afbeelding

Rustige straatjes met niet veel volk.

Afbeelding

Op de hoek een kapperszaak.

Afbeelding

We lopen de straatjes door, cafee's zoals hier in Belgie vind je daar niet, toch niet in de kleine stadjes. :?
                    corry 03 jul 2007, 13:20 Wenduine 2.850 berichten
                    Ik ben halverwege ga rustig aan stap voor stap en genieten.

Raaike wonderbaar zo heel iets anders ....ga verder kijken en kom zeker terug .

Afbeelding

Corry
                    :P
                    ik tel alleen de zonnige dagen.
                      Raaike Startte dit onderwerp 03 jul 2007, 13:31 Z - Limburg 1.175 berichten
                      We draaien de hoek om ........
                      en wat zien we, ja al het volk loopt daar aan de kerk.
                      We komen weer uit op een feest :lol:

Afbeelding

Dit keer is het van de schoolverlaters van de lagere school.
                      allemaal gastjes van rond de 12 jaar die gevierd worden.

Afbeelding

De ouders gaan met hun kinderen in een soort koffiehuis, waar je lekkere belegde broodje, gebakjes, taart kan kopen met koffie of frisdrank.
                      Het zit er goed vol en iedereen viert het einde van een geslaagt schooljaar :D
                      De kinderen mooi in witte golfjes en witte legging, met een gekleurt kleedje.

Afbeelding

de kinderen krijgen ook hier bloemenruikertjes, meestal roosjes.

Afbeelding

Ondertussen hadden we ook een heerlijk taske koffie en genoten van de vreugde van de kinderen. :wink:

Afbeelding

Nu begrijpen we waarom de straten zo leeg waren, iedereen stond aan de kerk :P
                        Raaike Startte dit onderwerp 03 jul 2007, 13:52 Z - Limburg 1.175 berichten
                        Corry,
                        Geniet er maar van, terwijl ik hier verder prentjes plak :D

Afbeelding

Zie je de lupienen langs de kant van de weg, zo is het nu in heel Zweden.
                        Ik dacht dat ze juist daar aan die kant van het land stonden, maar ook in het zuiden zagen we ze in massa's staan.

Afbeelding

Afbeelding

Koen rijd rustig door, mij laat hij liever niet rijden :roll:
                        Zooooo slecht rij ik nu ook toch niet .....( alee dat denk ik toch ) :oops: :D

Afbeelding

Veel meren en waterlopen kom je heel geregeld tegen.
                        Belgie kan 15 keer in Zweden, waarvan alle water bij elkaar, heb je toch zeker één keer Belgie onderwater.
                        Hopelijk leg ik het een beetje duidelijk uit, zodat je mij verstaat. :idea:

Afbeelding
                        [/url]
                          Raaike Startte dit onderwerp 03 jul 2007, 14:22 Z - Limburg 1.175 berichten
                          Zo komen we tegen de middag aan in Kopparberg.

Afbeelding

Afbeelding

We lopen even rond op zoek naar een plaats voor een licht hapje te eten.

Afbeelding

We vinden weer zo'n koffiehuis en nemen een belegd broodje.
                          Van de gebakjes en taarten zullen we maar braaf afblijven,
                          ook al zien ze er lekker uit :roll:

Afbeelding

Eens we terug naar de auto gaan, zien we dat er toch mooie huisjes staan en gaan maar eens een kijkje nemen.

Afbeelding

Zo ontdekken we nog prachtige huisjes. 8)
                          We steken het grasplein over en gaan eens kijken.

Afbeelding

Hier een postkantoor.

Afbeelding

Alle houten huisjes zijn in dezelfde donker rode kleur geschilderd.

Wil je over iets anders praten?

Je kan ook zelf een gesprek over iets anders beginnen.

+ Nieuw onderwerp