Kamp Vogelsang nostalgische terugblik
-
KIRE - Lid geworden op: 04 feb 2004, 20:41
Bezoek het kamp “ Vogelsang.”
Ik was vorige week met verlof in de streek van Vogelsang. Het kamp is nu een toeristische plek geworden en kan gewoon bezocht worden en bewandeld worden .Er is een bezoekers centrum. Men betaald drie euro om binnen te rijden met de wagen. Buiten dat alles verlaten is , lijkt er nog niet zoveel veranderd.
Echt de moeite om eens opnieuw te bezoeken
Wel is het opschrift boven de inrit “ Meer zweet , Minder bloed” verdwenen
Groeten KIRE
Ik was vorige week met verlof in de streek van Vogelsang. Het kamp is nu een toeristische plek geworden en kan gewoon bezocht worden en bewandeld worden .Er is een bezoekers centrum. Men betaald drie euro om binnen te rijden met de wagen. Buiten dat alles verlaten is , lijkt er nog niet zoveel veranderd.
Echt de moeite om eens opnieuw te bezoeken
Wel is het opschrift boven de inrit “ Meer zweet , Minder bloed” verdwenen
Groeten KIRE
Het is nooit zo donker geweest,of het is weer licht geworden
-
TJINNE - Lid geworden op: 23 dec 2005, 12:33
Hoi
ben daar 2 weken geweest in 1959 met de 6de Genie Bon.
Kassel (De Gete) en wij sliepen daar in en soort stoffige barakken in stapelbedden want boven mij lag een zekere Peiffer of zoiets uit Limburg en die had wat teveel gedronken en moest overgeven de rest kan je wel raden hé
als we gegeten hadden moesten we allen ons bestek afspoelen in een grote bak warm water die aan de uitgang stond
moest dat nu zijn zou dit nogal wat vonken geven zeker in de media
Het best bijgebleven is de stand MI.50 aan t'water die gemonteerd was op een halftrack en als we begonnen te schieten daverde onze helm op ons hoofd zoals een lege gamelle en na een paar seconden zag je niet meer waar je schoot hahaha daar hebben we wat afgelachen hoor
Al bij al hebben we toch een goeie tijd gehad ,ik ben afgezwaaid op 29 Nov.59 ,ik ben in 75 eens teruggeweest met mijn vrouw en alles was daar al veranderd in Wilhemshohe ,de straat die recht naar de kazerne ging van t'station was doorsneden door de snelweg en zodoende heb ik moeten een hele omleiding maken om aan de andere kant te komen,
oh by the way onze solden werdt nog uitbetaald in bezettingsgeld maar gelukkig hadden we een paar cafeetjes waar we ze mochten gebruiken
Kassel (De Gete) en wij sliepen daar in en soort stoffige barakken in stapelbedden want boven mij lag een zekere Peiffer of zoiets uit Limburg en die had wat teveel gedronken en moest overgeven de rest kan je wel raden hé
moest dat nu zijn zou dit nogal wat vonken geven zeker in de media
Het best bijgebleven is de stand MI.50 aan t'water die gemonteerd was op een halftrack en als we begonnen te schieten daverde onze helm op ons hoofd zoals een lege gamelle en na een paar seconden zag je niet meer waar je schoot hahaha daar hebben we wat afgelachen hoor
Al bij al hebben we toch een goeie tijd gehad ,ik ben afgezwaaid op 29 Nov.59 ,ik ben in 75 eens teruggeweest met mijn vrouw en alles was daar al veranderd in Wilhemshohe ,de straat die recht naar de kazerne ging van t'station was doorsneden door de snelweg en zodoende heb ik moeten een hele omleiding maken om aan de andere kant te komen,
oh by the way onze solden werdt nog uitbetaald in bezettingsgeld maar gelukkig hadden we een paar cafeetjes waar we ze mochten gebruiken
-
Genieterke - Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
De Rik Uytenhove had ook zijn onderkomen gevonden in een blok achteraan op de polygoon van de kazerne Adjt. Brasseur. Daar waar ze de zwaar gevallen onderbrachten ... enne ik kan het weten, want ik was één van hen. Onvergetelijk, onmiskenbaar de mooiste periode van mijn leven geweest. 't Was bijna permanent verlof daar langs de Rijnoever onder de Rodenkirchenerbrug.
Wat het Kamp Vogelsang betreft. Hoewel de militaire symbolen verwijdert zijn blijf dit kamp door zijn enorme gebouwen imponeren. Het loont beslist de moeite om het nog eens te bezoeken.
Het Genieterke
Wat het Kamp Vogelsang betreft. Hoewel de militaire symbolen verwijdert zijn blijf dit kamp door zijn enorme gebouwen imponeren. Het loont beslist de moeite om het nog eens te bezoeken.
Het Genieterke
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !
-
schanulekes - Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:30
Vogelsang,ben er eens ergens in de jaren 80 als chef mecanieker geweest met een wederoproep van 103 Cei Mat,had daar 6 raplées onder mijn hoede die ik alle dagen werk gaaf meestal aan eigen voertuigen,waren nog Minerva jeeps,Fn Camions,en depanneur M62,verder nog Magirus met materiaal wagens achter.
Eens die mannen hun reispassen hadden voor herstellingen te doen ben ik daar alle dagen gaan vissen aan het water naast garage en meer.
En verder maar rondrijden in Willy jeep om te zien af het werk gedaan was en van de ene cantine naar de andere.
Dus daar een fijne week gehad.
Eens die mannen hun reispassen hadden voor herstellingen te doen ben ik daar alle dagen gaan vissen aan het water naast garage en meer.
En verder maar rondrijden in Willy jeep om te zien af het werk gedaan was en van de ene cantine naar de andere.
Dus daar een fijne week gehad.
-
Afscheid van het 3Cyclisten en Kwartier Zelzate kreeg ...
1 september 1970
Het laatste woord van de Korpscommandant Majoor V. Neels.
De derde periode van het bestaan van het 3de Karabiniers-Wielrijders is afgesloten.
Na 19 jaar actief bestaan waarvan 18 in de BDR.
Het Kwartier Zelzate te Euskirchen verkreeg een nieuwe naam!
Voor meer info
Klik hier
Het Genieterke
1 september 1970
Het laatste woord van de Korpscommandant Majoor V. Neels.
De derde periode van het bestaan van het 3de Karabiniers-Wielrijders is afgesloten.
Na 19 jaar actief bestaan waarvan 18 in de BDR.
Het Kwartier Zelzate te Euskirchen verkreeg een nieuwe naam!
Voor meer info
Klik hier
Het Genieterke
Laatst gewijzigd door Genieterke op 11 okt 2007, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Hoi allemaal,
Ik heb al enkele keren de website bezocht, echt de moeite waard!!
Zelf nooit op oefening geweest, maar via via vele heroische verhalen gehoord; En idd. de erg mooie imposante geklasseerde gebouwen en de mooie streek!!
GRTZ,
ROBERT
Ik heb al enkele keren de website bezocht, echt de moeite waard!!
Zelf nooit op oefening geweest, maar via via vele heroische verhalen gehoord; En idd. de erg mooie imposante geklasseerde gebouwen en de mooie streek!!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Voor de liefhebbers!
Het kappeltje van 'Het dode dorp Wollseifen' is prachtig gerestaureerd.
Igor Rodiers heeft er prachtige foto's van gemaakt ze zijn te bezichtigen via deze link
Klik hier
Het Genieterke
Igor Rodiers heeft er prachtige foto's van gemaakt ze zijn te bezichtigen via deze link
Klik hier
Het Genieterke
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Hallo,Genieterke schreef:Voor de liefhebbers!
Klik hier
Het Genieterke
Idd. heel mooi gerestaureerd, en in een mooi landschap!!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Aan al de forumleden

Geniet tijdens deze feestdagen van een nostalgische terugblik Klik hier
Het Genieterke

Geniet tijdens deze feestdagen van een nostalgische terugblik Klik hier
Het Genieterke