62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

papafreddy

26 jul 2007, 21:59

radiooperateurke schreef:Vivke,
zoals ik in de voorgaande topics lees werd de eenheid in 1982 Franstalig, noemde deze dan ook nog 62A-Hawk? Ik dacht dat deze tweetalig werd. :
Dag Allemaal

Ja ons vivke heeft het een klein beetje mis als ze zegt dat 62A franstalig werd in de jaren '80, het is tweetalig geworden, 50% frans en 50% nederlands, plezant zulle om dan goe te werken!
Vandaar is de reunie dit jaar in Dinant
Tot ergernis van mij, ondanks dat je verwacht dat een offr tweetalig moet zijn, vertikte ik frans te praten tot ergernis van korpscommandant, gevolg slechte beoordeling. (deed soms verder in West-Vlaams).
Weet ge hoe het komt dat antwerps een wereldtaal is geworden?
Ze hadden geluk door het verzanden van het zwin, anders was het sappig brugs de wereldtaal!
Ik ben daar nog geweest voor aktieve dienst in 1980 en 1983 als cmd voor de C bat (wij als res doen verder aan promotie nietwaar).
De eenheid is ontbonden geweest in junie 1994. De laatste korps commandant is Luitenant-Kolonel Vandingenen. Die later de hervorming van het leger heeft uitgewerkt en ook vleugeladjudant van de koning is geweest.
De eenheid heeft zijn naam behouden tot de ontbinding dus het bleef 62A.
Door de komst van de franstalig is het wat nowhow verdwenen uit de eenheid.
Zodat bij oefeningen en tac evals de eenheid op KRO'S en KROO'S droei om de oef af te werken, want die franstaligen he.....
Ze behaalden goede resultaten, ze nog dat de milciens en ook de gewone milicien niet vergeten zich niet inzetten voor het "goede" doel .
Ja Vivke, ik heb ook onze vriend zoef gekend, in 1983 was hij dan mijn 2de cmd, maar later meer hierover.
Zo dat was het dan effekes die rechtzetting.

MVGr.
Papafreddy

Noot nog veel plezier met de ronde van frankrijk!!!!!!!!!!

Peetje Maurice

26 jul 2007, 21:59

vivke schreef:Goed gezegt radiooeratuurke, inderdaad mannen weten heel goed met honden om te gaan.
Eventjes off topic...Vivke, ik heb de website bekeken van darco. Ik heb ook een hond thuis, een labradorteefje geboren in 2003. Ik heb haar destijds opgehaald na de dood van mijn Tervurenaar. De "Lab" zat in het asiel van Zwevegem. Toen ik haar zag waren ik en mijn vrouw direkt verkocht.
Ik ben er altijd van uitgegaan dat vrouwen beter met honden kunnen omgaan dan mannen, ik kan verkeerd zijn, jij kunt het weten, want je bent naast een groot hondenliefhebster ook nog "diereninspecteur", moet jij dan honden keuren, of wat houdt dat precies in?

Onze "lab" heeft geen stamboom, maar ze is oh, zo'n lief! Toen ik haar afhaalde in het asiel was ze 6 maand oud.
Mijn vrouw is iedere dag thuis, ze luistert meer naar haar dan naar mij...
Van mij krijgt ze iedere dag haar wandeling, die in het om het even weder plaats heeft (behalve onweer). Soms heb ik zo de neiging te zeggen "hoe meer ik naar mensen kijk, des te meer ik van mijn hond ga houden", want van zo iemand krijgt een mens nog ware vriendschap :cry:
Wel een groot verschil, een Tervurenaar en een Labrador...

Vrienden, dat was eventjes off-topic, heeft dus niets met Essentho en andere Hawktoestanden te maken. Het was enkel bedoeld om collega Viviane (Vivke) te feliciteren met het werk dat ze met en voor de honden doet! Proficiat Vivke!
Vriendelijke groeten,
Peet :wink:

Peetje Maurice

26 jul 2007, 22:20

Nu dat we weten dat Vivke een FCO'ster was ik Essentho en dus regelmatig in de BCC zal gezeten hebben, stel ik haar de vraag wat haar functie binnen die BCC was.
Zat je aan de HPIR Vivke of was je bedienaar van de CWAR?
Een milicien mocht in mijn tijd (1974) totaal niet aan de schermen van de HPIR radar zitten. Deden we natuurlijk wel, als er geen al te grote piet rondom ons liep. En werden de vrouwen ook niet gewaarschuwd voor het stralingsgevaar...in mijn tijd was dit het onderwerp van gesprek.
De BV's die mochten dat wel, ik heb ergens nog een foto liggen van een BV aan het scherm van de HPIR, maar natuurlijk is die spoorloos.
Ik was ook een chauffeur in Essentho, maar ik heb met om het even welke vrachtwagen, jeep en zelfs de legendarische R4 gereden, binnen het perk wel te verstaan. Ik was zo graag chauffeur geweest, het heeft niet mogen zijn, maar de job die men me aanbood heb ik met hart en ziel gedaan en ik denk er haast nog iedere dag aan.
Memories...

vivke

27 jul 2007, 00:48

papafreddy schreef:
radiooperateurke schreef:Vivke,
zoals ik in de voorgaande topics lees werd de eenheid in 1982 Franstalig, noemde deze dan ook nog 62A-Hawk? Ik dacht dat deze tweetalig werd. :
Dag Allemaal

Ja ons vivke heeft het een klein beetje mis als ze zegt dat 62A franstalig werd in de jaren '80, het is tweetalig geworden, 50% frans en 50% nederlands, plezant zulle om dan goe te werken!
Vandaar is de reunie dit jaar in Dinant
Tot ergernis van mij, ondanks dat je verwacht dat een offr tweetalig moet zijn, vertikte ik frans te praten tot ergernis van korpscommandant, gevolg slechte beoordeling. (deed soms verder in West-Vlaams).
Weet ge hoe het komt dat antwerps een wereldtaal is geworden?
Ze hadden geluk door het verzanden van het zwin, anders was het sappig brugs de wereldtaal!
Ik ben daar nog geweest voor aktieve dienst in 1980 en 1983 als cmd voor de C bat (wij als res doen verder aan promotie nietwaar).
De eenheid is ontbonden geweest in junie 1994. De laatste korps commandant is Luitenant-Kolonel Vandingenen. Die later de hervorming van het leger heeft uitgewerkt en ook vleugeladjudant van de koning is geweest.
De eenheid heeft zijn naam behouden tot de ontbinding dus het bleef 62A.
Door de komst van de franstalig is het wat nowhow verdwenen uit de eenheid.
Zodat bij oefeningen en tac evals de eenheid op KRO'S en KROO'S droei om de oef af te werken, want die franstaligen he.....
Ze behaalden goede resultaten, ze nog dat de milciens en ook de gewone milicien niet vergeten zich niet inzetten voor het "goede" doel .
Ja Vivke, ik heb ook onze vriend zoef gekend, in 1983 was hij dan mijn 2de cmd, maar later meer hierover.
Zo dat was het dan effekes die rechtzetting.

MVGr.
Papafreddy
Oeps dacht dat Esssentho franstalig werd, dat is toch wat er ons gezegt was. De nederlandstaligen moesten weg naar Brakel voor de walen.
Ben wel benieuwd wat je nog gaat vertellen over zoef, hij was wel een speciaal geval. Ben echter zijn voornaam vergeten. Zal nu ook al wel kolonel zijn zeker, zijn bedoeling was toch om generaal te worden.
Ik heb een tijdje wat problemen gehad met de BV's en miliciens omdat ik te goed met hem en de andere KTO's overweg kon. Ging soms naar de familieclub, zij sliepen daar op die kamers en als ik binnen kwam kwamen ze regelmatig bij mij zitten. De BV's dachten dat ik alles ging terug briefen naar zoef, wat ik echter nooit gedaan heb.
Daardoor heb ik nooit geweten wie er in zijn auto gekrast had, ze waren bang dat ik de naam zou doorgeven aan zoef.

Noot nog veel plezier met de ronde van frankrijk!!!!!!!!!!
My dog is my live

vivke

27 jul 2007, 00:56

Peetje, ik heb een tijdje aan de CWAR gezeten, daarna aan de HPIR.
Ik weet dat miliciens daar niet aan mochten zitten, waarom niet weet ik niet.
Je vraagt wat ik doe bij de dierenbescherming. Wel ik krijg klachten binne als er een dier mishandeld of verwaarloost word. Moet die klacht dan gaan contrleren en indien nodig optreden. Soms wel een dier in beslag nemen.
Hoe vindt je mijn website. Ook ik ga liever met dieren om dan met mensen, sorry vrienden is niet op jullie, maar als je moest weten wat sommige mensen met dieren doen...

Ik zeg altijd, je kunt beter één hond redden van de wereld dan de wereld redden van één hond.
Fijn dat je een hond uit het asiel hebt.
Dat was even tussendoor, moet eens een topic openen over dieren en dierenliefhebbers denk ik.
My dog is my live
Gast

27 jul 2007, 01:21

Afbeelding

Voila Vifke, en anderen...dit ben ik op de BOC
Gr Willem

Emteechauffeurke

27 jul 2007, 09:21

Hallookes,

Een tijdje terug heb ik op GOOGLE-EARTH in de buurt van Diemelsee-flechtdorf de contouren van een site ontdekt
Welke was die en waar behoorde die toe?? Essentho of Korbach??
Tot hier toe heb ze alle van Brakel gevonden, maar met die van 62A heb ik wat meer moeite, omdat ik ze niet juist weet te vinden. Rhoden, Oesdorf en als ik juist ben Freienhagen??
By The Way die van Rhoden was geografisch niet zo heel ver verwijderd van onze C-site in Willebadessen en ik meen Oesdorf lag ook niet zo ver van de C-site. Oesdorf en Rhoden lag dicht tegen de autobahn naar Kassel.
Wat die tweetaligheid betreft, daar hadden wij in Brakel geen last van, alles gewoon lekker Vlaams. Trouwens persoonlijk vindt ik die tweetaligheid in een bataljon een grote rem op de paraatheid!!t'Is hier al zo wa!!
Ook ik ben even langs geweest op de site van ons aller Vivke!! Het is ne schone hoor, en ja met je hobby in de buitenlucht zijn is altijd meegenomen,dit ff off-topic!!
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat dat wij als ex62Aers en 43Aers verder naar mekaar toegroeien, wat ook goed te zien is op de MSN- site van onze vriend Morrison!

Zo weeral wa leesvoer voor 't weekend!! :lol: :lol:

GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!

vivke

27 jul 2007, 09:31

HAWK je komt me bekent voor, maar het is nog niet zo heel duidelijk dat komt nog wel, de herinneringen komen meer en meer terug.
Emteechauffeurke de D-site was in Rhoden maar de plaats noemde zo niet.
Ik zal het eens opnieuw moeten opzoeken, ze lag 27 km van de kazerne.
De C site was maar op 5 km van de kazerne.

Waar vind ik de msn site van Morrison?
My dog is my live

papafreddy

27 jul 2007, 10:28

vivke schreef: Waar vind ik de msn site van Morrison?
Dag Vivke

Ik ga met mijn billen bloot moeten komen.
Ja de vrouwen hebben toch altijd het gelijk aan hun kant he.
Op de het einde van de jaren 80 en tot de ontbinding in 1994 was 62A volledig franstalig, de nederlandstaligen die in duitsland bleven konden dan naar 43A gaan.
Eigenlijk kon ik het geweten hebben he Vivke da je gelijk heb, ik trek al 9 jaar door Vlaanderen met 25 vrouwen, en die hebben ook altijd gelijk.
Ik doe de regie en produceren en technieker van een koor "Flanders Gospel Choir", als je hierover iets meer wilt weten, vul deze naam in google in en je zie wel wat je krijgt.
Jammer, mij zul je nergens op foto's terug zien, met uitzondering van de uitzending die geweest is op canvas.
Normaal zet ik geen 5x het zelfde op deze item, maar voor U wil ik nog eens een uitzondering maken, het gaat over die site van morison, hieronder de link:
http://groups.msn.com/essenthokorbach62aHawk
Op die site ga je wel foto's van mij terug zien en misschien ook nog oude bekende van de D site zoals Olt Dauwe Daniel.
Maar ik dacht dat u daaral lid van was, deze week heb ik u daar ontdekt als nieuw lid?

Zo tot later

MVGr.
Freddy

vivke

27 jul 2007, 11:38

Klopt Freddy, ik heb mij daar lid gemaakt, maar wist niet dat het die site was wat bedoeld werd.
Heb eigenlijk een beetje moeite om daar alles te vinden. Zo staan er foto's onder afbeeldingen, maar ook nog ergens anders en ik vind dat er daar eigenlijk maar weinig op gezegt wordt. Hier heb je meer contact vind ik.
Zal eens achter foto's van jou gaan zoeken en ook van Olt Dauwe Daniel, hem herinner ik mij ook nog.
My dog is my live

vivke

27 jul 2007, 11:51

Nog een vraagje, weet er iemand wanneer en waar er nog eens een samenkomst gepland is voor 62A?
En wie er zo al naartoe gaat?

Zo nu ga ik op bezoek bij Ann Bulcke, oud VBV uit Essentho en toen mijn vriendin. Heb haar al 20 jaar niet meer gezien, ben benieuwd.
Viv
My dog is my live

papafreddy

27 jul 2007, 12:08

vivke schreef:Nog een vraagje, weet er iemand wanneer en waar er nog eens een samenkomst gepland is voor 62A?
En wie er zo al naartoe gaat?
Zeg Vivke

Leest gij soms over de tekst, ofwel ben ik niet duidelijk geweest.
In mijn vorige topic heb ik hier over veteld en je hebt het integraal overgenomen.
Dus dit najaar gaat het door in Dinant, datum ken ik niet.
Maar ik ga er niet naar toe, tis te ver.
Volgend jaar zou het normaal terug moeten doorgaan in Lombardsijde.
Als het dan doorgaat, normaal in het voorjaar dan ga ik er natuurlijk naar toe.
Als ik iets weet dan hoor je het wel.
Normaal is het voor de beroeps, maar we zijn aan het kijken om ook eens iets te doen voor de miliciens, tijd geeft raad nietwaar

Zo ik denk dat dit het was voorlopig.
MVGr.

Freddy

anneke57

27 jul 2007, 14:38

:P Hallo ik ben anneke en heb juist vivke op bezoek....veel tijd heb ik niet om iets te pennen....ik moet namelijk tetteren heel de namiddag....want we hebben 20 jaar op te halen....ik ben ook een oud 62Aer....
groetjes ann :P :lol: :D 8O

Peetje Maurice

27 jul 2007, 18:09

anneke57 schreef::P Hallo ik ben anneke en heb juist vivke op bezoek....veel tijd heb ik niet om iets te pennen....ik moet namelijk tetteren heel de namiddag....want we hebben 20 jaar op te halen....ik ben ook een oud 62Aer....
groetjes ann :P :lol: :D 8O
Mocht je het "tetteren" beëindigd hebben, je bent van harte welkom op deze topic en we zijn allemaal benieuwd naar de verhalen van jou!
Vivke, hoe ik de naam weet van je webiste...deze staat toch in je profiel meen ik toch, hoe zou ik dit anders weten???

Aan iedereen, vrienden, vriendinnen, een mooi weekend toegewenst!
En anneke, you're welcome!

vivke

27 jul 2007, 21:56

Ik ben terug van mijn bezoek aan Ann en moet zeggen het was een fijne dag. We hebben de hele dag herinneringen opgehaald over Essentho, zelfs dingen die ik al vergeten was. Ann gaat eerst alles eens van in het begin lezen zodat ze mee kan.
Papafreddy, sorry ik heb inderdaad over uw bericht van de bijeenkomst heen gelezen. Dinant vind ik wel ver, maar eigenlijk is Lombardsijde voor mij ook ver. Toch wil ik eens gaan om te zien wie er nog van bekende is. Het zal waarschijnlijk ook Lombardsijde worden.
Weet jij soms wie er zoal komt van de D batterij?
Viv
My dog is my live