62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

BLACKJACK

05 aug 2007, 14:21

Yep Vivke,
ge moe maar denke 't kan de volgende keer alleen maar verbeteren........... ;-)
van de pattaten herinner ik mij maar alleen dat we tege elkaar zeiden :
't zijn er weer van de club ( Brugge) :blauwe en zwarte !!!
In Lombardzijde herinner 'k mij ng zeer goe de fameuze ' versierde visschotels' : een blaarke sla, een schelleke tomat, nen groten klets mayonnaise derop en een sardieneken of twee.
Iedereen heeft nu toch al gegeten zekers..... ik herinner mij nog da ter enen zijn mayonnaise aan de tafel naast ons plots begon te bewege....
kwam t'er plots toch wel nen groten zwarte worm uit de mayo gekropen zekers, natuurlijk ha iedereen plots genoeg gegeten, echt gebeurd.
Allée de die die nog moeten eten, smakelijk........ ;-)
Blackjack

vivke

05 aug 2007, 15:06

Hey BLACKJACK blij je terug te zien. Heb je een van mijn vorige topics gelezen over de naam Nick. Je herinnert mij aan iemand.....
Zou het kunnen....
Zijn wij ooit samen met nog anderen met de auto van Marsberg terug gekeerd naar de kazerne?
Zaten samen achterin de auto, kan dat?
My dog is my live

Emteechauffeurke

05 aug 2007, 15:16

Hoikes,
Awel da van die salaat da komt mij bekent voor, in Brakel la meme chose!!
Alle vrijdagen of bijna Sjoukrout me Frankfurtermisere, maar diene van t'kraam was 100 keren beter! Hij wist wel waarom hij da moest staan!!Ons dagelijks brood kwam van de bakkerij van AROLSEN. Alle dagen een camion van de staf en diensten naar ginder. IK reed daar ook naar toe voor reparaties aan de vtgn. Ik moest daar bij de 202 cie. MAT zijn, bij de chef DEBONTRIDDER, ne creme van een vent! Trouwens AROLSEN is een mooie stad, op een zeker moment heb je daar dat prachtige kasteel in de gele kleur.
Daar lagen de 1JP, maar nooit een paard gezien daar...curieus??
Misschien ware het beter deze te noemen 1ste peloton stoere gasten op de Scorpion, klinkt eigentijdser vind ik!!
Ja, en ook die corned beaf he, was dikwijls niet te doen! De koffie, daar kon je soms een hoefijzer laten in drijven., helemaal niet goed voor de zenuwen!!
Maar ja het gekke was dat ik daar nooit een te goeie darmflora had!Ik verdenk die kok dat hij daar soms een potteke Immodium in kapte, wie weet??
En met de afval, ja daar was de plaatselijke varkensboer mee content,ik denk dat die zijn beesten wel een lage BMI index hadden, pork-light dus.

Ja ik zit hier maar wa te schrijven omdat het buiten ff niet te doe is!
Allee salluu!
GRTZ,
ROBERT
:roll: :roll:
Suuuupppeeers yes!!!!!
Gast

05 aug 2007, 15:37

Vifke, ik heb het gelezen, maar ik denk dat Blj "Nickname" bedoelde, dus onze schuilnaam hier op het forum 8) ...Geen Nick dus
Gr Willem

BLACKJACK

05 aug 2007, 15:39

Hallo,
neen srry Vivke, da was (spijtig genoeg?) ik ni .......... :?
Me ne nick bedoelde ik 'nickname', ne schuilnaam dus zoals Blackjack en Entreechauffeurke, iet zoals de jonge gaste gebruike op MSN en hier wij dus ook.
Da ge daar aan diene gast goe herinneringen aan overhoud des te beter vr u, mr nogmaals da was ik dus ni..... 8)
Ja dees voormiddag in't stad rondgelopen en nog meer gezeten, mr nu is't echt ni te doen.
Blackjack

Emteechauffeurke

05 aug 2007, 19:26

Hoikes,

Ik ben ne keer curieus dat da creme de glaske ons Vivke gesmaakt heeft!!
Ne goeie dame-blanche veel spuitroom en ne ferme kwak chokolatte saus,
amai zulle!!
En nog wat van die krokante koekskes voor d'er in te steken, meer moet da nie zijn!!
Weet ge wat ik ook graag eet, dat is een geflambeerd koekebakske, met appelsiensaus,Grand Marnier en een bolleke vanillecreme!! :lol: :lol:

Alle saluu he
GRTZ,
ROBERT :wink: :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

Peetje Maurice

05 aug 2007, 20:42

BLACKJACK schreef:In Lombardzijde herinner 'k mij ng zeer goe de fameuze ' versierde visschotels' : een blaarke sla, een schelleke tomat, nen groten klets mayonnaise derop en een sardieneken of twee.
Awel voor mij was dat in Lombardsijde de beste schotel, jaja, ik heb er ook zo daar zo veel gegeten. Het was trouwens het enige eten, voor mij althans, dat nog eetbaar was. Lombardsijde was slecht in eten!
In Essentho was het ietske beter, ik was vooral verzot op de "russische eieren", en op zondag was er altijd krentenbrood met chocolademelk! Of nen boterham met speculoos...in de week was het brood dikwijls nogal wat "overtijd" denk ik, de jongeren van heden ten dage zouden dat absoluut niet gegeten hebben en een 'broodjeszaak' heb ik nooit in Essentho gezien.
De mayonaisse was in Essentho ook niet om over naar huis te schrijven. Maar als een mens honger heeft dan eet men alles.
Uit de zogenaamde 'gamel' hebben wij destijds enkel moeten eten als het een Tac Eval oefening was.
Tac Eval, dat was niet om mee te lachen! Honderden kabels versleuren, kabels afsluiten, kabels weer aansluiten, heel de santeboetiek naar een andere plaats, radars uitlijnen, terug de BCC in, het zweet droop dikwijls op mijn CWAR schermke...gelukkig was het niet iedere dag Tac Eval. Gedurende de Tac Eval oefeningen kon het wel gebeuren dat ik niet in de BCC moest, omdat het volgens de boeffers te vermoeiend was voor een milicien...ik moest dan de manschappen 'ontsmetten', we hadden dan zo'n soort witte overall aan, zoals de poltiemensen nu gebruiken als ze op zoek zijn naar sporen van een gedaan misdrijf.
We hebben één keer een Tac Eval (tactische evaluatieoefening) moeten doen in de gietende regen. Eigenaardig genoeg moest ik toen niet in de BCC...ik moest dan met nog enkele kameraden een put graven om ons voor de vijand te verbergen. Het is ook gebeurd dat we belegerd werden door Duitse militairen, ik moest dan doodvallen, een jeep-ambulance bracht me dan op de site, om me te onderzoeken, mensen wat hebben we toch allemaal meegemaakt, flauwe kul, ik weet het niet.

Ondertussen is het hier zo warm binnen als destijds in de BCC, ik ga me direkt onder de pruimenboom zetten met een Lefke bij mij zie! Dat mocht in 1974 niet in de BCC

De Peet :wink:
Gast

06 aug 2007, 01:29

:D Ik herinner me dat ook nog Peetje...ben ook op zo'n TacEval "aangeschoten"geweest. Met verhalen komt er dus ook een en ander los bij mij. Ik heb waarlijk gelachen met Blackjacks' beschrijving van de visschotel...hier zou medische hulp meer van toepassing geweest zijn dan die simmulatie op de oefening...Blj mag me tegenspreken...maar viesschotel zou nog meer de exacte beschrijving van het driesterrenmenu geweest zijn. Blj...ik heb echt moeten lachen om je humorvolle omschrijving :lol: Ja...we zijn zeker weer goe bezig met z'n allen !!
Gr Willem
Gast

06 aug 2007, 01:34

Nog iets vergeten bij die simmulatie !!! Het waren Hollanders die me moesten reanimeren...hun taaltje werkte verschrikkelijk op mijn pisblaas...jongens...en ik moest me als halfdode houden...ja ik was halfdood...gewoon omdat ik me dan nog serieus moest houden...
Gr Willem :D :D :D

anneke57

06 aug 2007, 08:40

Weet ge wat ik ook graag eet, dat is een geflambeerd koekebakske, met appelsiensaus,Grand Marnier en een bolleke vanillecreme!! :lol: :lol:

Alle saluu he
GRTZ,
ROBERT :wink: :wink:[/quote]

awel...ik kan mij daar ook ziek aan eten...as ik da voor mijne neus krijg, dan denk ik nie aan mijn teveel kilokes zenne..... :roll:
my doggy is my baby

anneke57

06 aug 2007, 08:56

ik weet ook nog ne internationale tac-eval op de site....ik zat in de ploeg van nbc...met da speciaal pakske aan (in t groen en die vest was met kap aan) we moesten dan met de M111(?) of zoiets de camions ontsmetten na een aanval...amai heb ik gepompt..weet nie meer hoeveel keren ik gepompt heb maar t was veeeeeeeeel....mijn armen hingen op de grond erna.....
en dan was het gasalarm....we moesten ons gasmasker opzetten....dan kwam er zo ne amerikaanse kontroleur.....ik moest de drill doen om het gasmasker op te zetten als test....ikke da heel goe gedaan binnen de tijd en al....maar op de filter had ik de stop laten zitten....en die gast zat naar mij te kijken met het gedacht da ik geen lucht meer zou hebben.....dan stak ik mijne vinger in een van die ooggaten en begon in mijn oog te vrijve...., want er was een glas uit gevallen.....amai ge had diene vent zijne kop moete zien....die heb ik goe zitte gehad....hihi....hij kon er gelukkiglijk ook mee lachen... :lol: :lol: :lol:
my doggy is my baby

Emteechauffeurke

06 aug 2007, 09:18

Halloookes,

Alaaaaaaaaarm, we hebbe ons Vivke nog nie gehoord!!!Ze zal toch nie ziek zijn zekers van da cremmeke??
O ja over alarm gesproken, we hebben ooit eens de hele kazerne moeten leeghalen. Alles wat nog een beetje kon bollen moest mee, zo het midden van de nacht, d'er waren daar wa chauffeurs tussen die wa poempeldepoempel waren en nog nie goe wisten van welke parochie ze waren. Nu had er ene op zijn kamer het alarm op een cassetteke opgenomen, want den MP3 moest nog uitgevonden worden. Diezelfde gast liet da cassetteke een tijdje later s'nachts door de boxen schallen als PRACTICAL JOKE , en bijna iederen stond in zijne tenue buiten!!Zelfs het hoger kader deed mee!! Chik zelle!!

GRTZ,
ROBERT :roll:
Suuuupppeeers yes!!!!!

vivke

06 aug 2007, 09:28

Mijn creme-gelaske heeft heerlijk gesmaakt en daarna een bakske koffie.
Ann ik wacht nog op u om ne creme-gelas te gaan eten hé, hier is nog iemand die u wil leren kennen, heeft hoofdpijn van mijn verhalen.
Dus laat maar iets weten. Als ik lees hoe gij kunt snoepen!!!

Tac-evals dat vond ik wel eens plezant, vooral die met de Amerikanen, die speelden alles zo serieus.
Ik herinner mij nog dat we op ne dag ergens stonden en met een paar vrouwen ruzie aan 't maken waren met de Offr voor ne shelter om in te slapen. Wij hebben dan gewonnen en de shelter gekregen, hebben we daar spijt van gehad. Het was daar zo vochtig en nat dat we van de ganse nacht geen oog dicht gedaan hebben. Zijn dan maar opgestaan en bij de herstellers gaan zitten voor ne koffie met cognac om wat op te warmen. Een andere keer moesten we een puteke graven. Ik had zo ne schone put gevonden, moest niks meer graven. Lt Van de Abeele kwam af en nam de put in beslag, ikke moest dus zelf graven. Nog geen twee minuten later kwam hij af en kreeg ik de put zo maar cadeau.
Was ni verwonderlijk, 'k zat in een nest vol spinnen, 'k hem nog nooit zo vlug nen andere put gegraven. 'k Denk dat ze mij tot in het Oostblok hebben horen schreeuwen.

BLACKJACK 'k zou toch graag een fotooke van u uit diene tijd willen zien. Van in diene auto bedoelde ik, 'k heb daar toen eens iemand goed op zijn plaats gezet in den auto, goed dat gij het dan niet waart.
My dog is my live

anneke57

06 aug 2007, 09:28

Emteechauffeurke schreef:Halloookes,

Alaaaaaaaaarm, we hebbe ons Vivke nog nie gehoord!!!Ze zal toch nie ziek zijn zekers van da cremmeke??
O ja over alarm gesproken, we hebben ooit eens de hele kazerne moeten leeghalen. Alles wat nog een beetje kon bollen moest mee, zo het midden van de nacht, d'er waren daar wa chauffeurs tussen die wa poempeldepoempel waren en nog nie goe wisten van welke parochie ze waren. Nu had er ene op zijn kamer het alarm op een cassetteke opgenomen, want den MP3 moest nog uitgevonden worden. Diezelfde gast liet da cassetteke een tijdje later s'nachts door de boxen schallen als PRACTICAL JOKE , en bijna iederen stond in zijne tenue buiten!!Zelfs het hoger kader deed mee!! Chik zelle!!

GRTZ,
ROBERT :roll:
amai....da had ik graag meegaakt.....haha...vooral voor da hoger kader hun gezicht te zien.. :lol:
my doggy is my baby

anneke57

06 aug 2007, 09:37

ik weet nog ..het gebeurde regelmatig da we s nachts in ons bed lagen en da ineens het alarm afging....spijtig genoeg was het "echt"....da we naar de kazerne in fullspeed moesten..da was dan t begin van ne tac-eval of gelijk welke oefening...om dan uren aan de Bij te wachten eer we naar de site konden vertrekken....die stoep recht over de D Bij ...daar hebben viv en ik ons broek versleten denk ik....maar ja....we maakten er altijd het beste van....en hebben daar ook veel lol getrapt....terwijl de ooffrn en de offrn op van de zenuwen rond liepen.... :lol: :lol: :lol:
my doggy is my baby