62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

vivke

06 aug 2007, 09:39

Helaba, ben er nog hoor.

Hahaha Emteechauffeurke die Offr hun gezicht had ik ook wel willen zien, staan ze daar in tenue voor niks.
Ik weet ook nog dat de RSM altijd op ne oude fiets rondreed en dat die op ne dag boven aan de vlaggemast hing, juist maandagmorgend voor de vlaggegroet.
En bij de vlaggegroet was het altijd inspectie van één batterij. Op een dag was het aan ons. Anneke en ik konden onze lach niet inhouden toen de kolonel voorbij liep. Resultaat, alle twee bij de batterijcomd om onze sigaar af te halen.

Jongens Ann en ik hebben toch plezier gemaakt!!!
My dog is my live

Emteechauffeurke

06 aug 2007, 10:33

Hallookes,
Ja hoe later die BIG PARTY verder afgehandeld werd is in geen enkel geschiedenisboek terug te vinden, maar ja bij ons was het de traditie dat elke milicien in zijn laatste maand een zgn. SUPERSTOOT moest uitvoeren, van welke aard dan ook!! Ikzelf heb toen zoete wraak genomen bij nen BV die mij een model C onverdiend heeft gegeven. Door wat subtiele smeerlapperij mijnentewege had hij het ook aan zijn fles, het waren daar direkt nougabolle sé. Hij kon den trottoir gaan kuisen.......hihi!!En nog me nen slechte borstel!!
Oja nog dit, wanneer het s'morgens vlaggegroet was moest iedereen in tenue, dit het schouwspel aanschouwde aanslaan en in geef acht.
Nu heb ik dat eens voorgehad dat ik dat deed in burger :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: ,mam,man,man ben ik daar afgegaan als ne gieter!!
Mijn kaakskes werden rood zulle!!!!Amai mijnen amai!!

GRTZ,
ROBERT :wink: :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

BLACKJACK

06 aug 2007, 10:58

Yaw Vivke,
allée 'k eb dr vijf menute chans g'had als k 't zo bezie, da 'k er ni bij was.
Heb u nen dag of drie geleden dr al een antwoordje opgestuurd via'privebericht', dacht da ge da zou gelezen hebbe, maar allée soit.
Zal vandaag ni veel waard zen vrees ik, nogal nen wilde nacht gehad, jaja manieren houden enzo.......... mr goe dat da maar ene keer ne meer op een jaar voorvalt toch zulle.
Amaai Entreechauffeurke me uw plastische beschrijvingen, gij kunt ne mens nogal goesting doen krijge, ge zou ne goeie zijn voor in de reclaam.
Van goesting gesproke.
Zo moesten we eens ne cros gaan lopen in Brasschaat, allemaal artillerie dinges deden daar aan mee. In Lombardsijde was ik altijd bij de beste lopers, allée toen toch ( stoef stoef ....) mr ja das wel al dertig jr geleden ook hé.
Nu wij moesten daar 's noens gaan eten, ge kon dr kieze uit twee verschillende menu's !!!!! Den ene menu was kip mee ananas en rijst, als dessert kregen we druiven...'k zal da nooit vergete. Da hadden wij in Lombardsijde nu nog nooit gezien se. De mannen uit Lombardsijde stonden in den uitslag natuurlijkallemaal vanachteren, wa dachte, een beetje teveel gegeten waarschijnlijk .....
Ja fotokes zoeken, gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Zal het toch eens moeten zeker
Maandaagse groeten,
Blj.

anneke57

06 aug 2007, 11:06

vivke schreef:Helaba, ben er nog hoor.

Hahaha Emteechauffeurke die Offr hun gezicht had ik ook wel willen zien, staan ze daar in tenue voor niks.
Ik weet ook nog dat de RSM altijd op ne oude fiets rondreed en dat die op ne dag boven aan de vlaggemast hing, juist maandagmorgend voor de vlaggegroet.
En bij de vlaggegroet was het altijd inspectie van één batterij. Op een dag was het aan ons. Anneke en ik konden onze lach niet inhouden toen de kolonel voorbij liep. Resultaat, alle twee bij de batterijcomd om onze sigaar af te halen.

Jongens Ann en ik hebben toch plezier gemaakt!!!

ja da weet ik ook nog....was da debels nie?....
my doggy is my baby

anneke57

06 aug 2007, 11:09

Emteechauffeurke schreef:Hallookes,
Ja hoe later die BIG PARTY verder afgehandeld werd is in geen enkel geschiedenisboek terug te vinden, maar ja bij ons was het de traditie dat elke milicien in zijn laatste maand een zgn. SUPERSTOOT moest uitvoeren, van welke aard dan ook!! Ikzelf heb toen zoete wraak genomen bij nen BV die mij een model C onverdiend heeft gegeven. Door wat subtiele smeerlapperij mijnentewege had hij het ook aan zijn fles, het waren daar direkt nougabolle sé. Hij kon den trottoir gaan kuisen.......hihi!!En nog me nen slechte borstel!!
Oja nog dit, wanneer het s'morgens vlaggegroet was moest iedereen in tenue, dit het schouwspel aanschouwde aanslaan en in geef acht.
Nu heb ik dat eens voorgehad dat ik dat deed in burger :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: ,mam,man,man ben ik daar afgegaan als ne gieter!!
Mijn kaakskes werden rood zulle!!!!Amai mijnen amai!!

GRTZ,

da had ik wille zien....ik denk da viv en ik weeral plat gingen van t lache....om daarna nog een sigaar te gaan hale....hahahaha... :lol: :lol: :lol:
my doggy is my baby

anneke57

06 aug 2007, 11:12

Ja fotokes zoeken, gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Zal het toch eens moeten zeker
Maandaagse groeten,
Blj.[/quote]

da vind ik ook....da we je oude schoendoos eens kunne bekijke....hihi....
my doggy is my baby

BLACKJACK

06 aug 2007, 11:27

Hela hela,
oude schoendoos...
Wel op een oefening was ' gekwetst raken ' nu eens 't schoonste da u kon overkomen se, ge was subiet van de ganse rimram van af. En als ge 't er niet te dik oplegde konde me de voeten van uw kameraden ook nog ne keer rammelen ......
Weet nog, ne ganse namiddag met da gasmasker rondlopen, 'air attack warning air attack warning', dan al die vlagskes met die verschillende kleurkes, schuilkelder in, schuilkelder uit, en dan de zever die uitda gasmasker begon te lopen .............
Blkj.

BLACKJACK

06 aug 2007, 12:40

'k denk t'is meer een doze van ne meter op ne meter op ne meter, :wink: mr zoals gezegd van Essentho zal't me veel moeite mr een fotooke zijn peis'k. :?
Nu da we toch in form zen nog een memoireke.
Wa da ook ni slecht was,was als ge mocht gaan aanvallen...we waren toch miliciens voor iet hé...
k weet ni welke site da da was, alleszins vree afgelegen, maar da waren ze allemaal zekers. Zoals gezegd putteke winter,veel sneeuw dus, dus zo ver of da ge kon kijken een wit tapijt.
Wij werden in de omgeving afgezet en kwamen daar af in nen donkerblauwen overall ( aanvallers!!! de russen droegen da toen waarschijnlijk ook zeker ? ) aan. Ze konden ons van een uur ver al zien afkomen. Nu hadden wij afgesproken da we der ni veel spel gingen van maken. Beetje lawaai maken, losse flodderkes afschieten enzo. Zoals gezegd we waren sm voor iets hé. We werden dus 'gevangen' genomen en we mochten lekker in de warme kantine gaan zitten... Maar op ne keer was er wel ene die ne tunderflash in zijn onderbroek had verstopt. Ik weet nog dat wij daar in die kantine zaten, der was een gangske en dan was er een kamer waar al de ' grote ' zaten. We konden bijna bij manier van spreken vanuit die kantine in da kamerke kijken. Al me ne keer gooit diene ene diene tunderflash da kamerke binnen. 't Was natuurlijk rap gedaan met de kermis ...
Allemaal smakelijk eten voor diegen die het nog moeten doen.
Blkj.

anneke57

06 aug 2007, 15:01

gezegd we waren sm voor iets hé. We werden dus 'gevangen' genomen en we mochten lekker in de warme kantine gaan zitten... Maar op ne keer was er wel ene die ne tunderflash in zijn onderbroek had verstopt. Ik weet nog dat wij daar in die kantine zaten, der was een gangske en dan was er een kamer waar al de ' grote ' zaten. We konden bijna bij manier van spreken vanuit die kantine in da kamerke kijken. Al me ne keer gooit diene ene diene tunderflash da kamerke binnen. 't Was natuurlijk rap gedaan met de kermis ...
Allemaal smakelijk eten voor diegen die het nog moeten doen.
Blkj.[/quote]

amai da kwam nie goe zeker??.....haha....zo van die tunderflashen heb ik ook altijd leuk gevonde.....en met losse flodders schiete vond ik ook leuk....ma ene keer was er iemand die van dicht bij op iemand schoot ...ma da was verschiete zenne....er zat een heel gat in zijn smokevest...da is gebeurd op de D site tijdens ne tac-eval ofzo....k weet nie of viv zich da nog kan herinneren.....ma da heeft wel indruk gemaakt op mij.....
my doggy is my baby

BLACKJACK

06 aug 2007, 16:01

Yep, weet daar nog van.
Da was ' den briek' die da gedaan had, maar wie die vest aanhad da weet ik ni meer.'k Peis vanop ongeveer ne centimeter of tien dat hij 'schoot' zogezegd. 't Was een serieus gat dat ter in was in die jas, maar ik dacht dat het zo'n heel oude 'kogelvrije' beschermer was.
Ook die rode stopsels die ge op uw geweer me ne kwart draai moest vast zetten als ge me losse flodders schoot. Als ge diene draai der ni aan gaf, gewoon los opzette dus, vlogen die stoppen nen helen eind de lucht in.
Zo hebben we toch ne keer serieus lang mogen zoeken eer da we ze terugvonden ook.
Grtz
Bljk.

Emteechauffeurke

06 aug 2007, 16:55

Hallookes,

Wir sind sehr zufrieden das wir das shones armeeleben von damals wieder im diesen foren erleben kontten, of zoiets?? Ja daar is wel wa haar op dat Duits maar in diene tijd floepte wij dat toch d'er uit hee??Herinneren jullie dat BAC-MOK personeel nog von damals?Dat waren Duitsers in dienst van den ABL. Bij ons kwam altijd zo nen Duits op de logies voor de WEECEES te doen!
Met zijn emmerke, WC-borstel en zo een zuignap uit grootmoederstijd, Amai mijn aareme, da was nu es nog nen echte he!! Diene had zo een moffenklakske, excuus voor de benaming en een kakivest met op de schouders een Duits vlaggeske. Awel bij die gast heb ik de nobele kunst van gute Deutsche sprache gelernd!! En Jean-marie Pfaff mit seinen strafstooss kon daar nie aan rieken zulle!!
Allee waar is ons Vivke??

GRTZ,
Suuuupppeeers yes!!!!!

anneke57

06 aug 2007, 19:02

BLACKJACK schreef:Hela hela,
oude schoendoos...
Wel op een oefening was ' gekwetst raken ' nu eens 't schoonste da u kon overkomen se, ge was subiet van de ganse rimram van af. En als ge 't er niet te dik oplegde konde me de voeten van uw kameraden ook nog ne keer rammelen ......
Weet nog, ne ganse namiddag met da gasmasker rondlopen, 'air attack warning air attack warning', dan al die vlagskes met die verschillende kleurkes, schuilkelder in, schuilkelder uit, en dan de zever die uitda gasmasker begon te lopen .............
Blkj.

allee dat is dan een hele grote schoendoos.....
amai gekwetst of ziek zijn pakte bij ons nie zenne...ik weet nog da ons viv met een zware bronchite op maneuver mee was...zo ziek as nen hond...en ze kreeg ne goeie grog van onze BCO (vereecke) en ze mocht een paar uur onder de consoles in de BCC slapen....en dan ging t maneuver verder voor haar....en as ik voor de 2de keer zwanger was ging ik da melden bij de BijComd omdat we normaal nie meer op de site mochten...maar er ware te weinig FCO's en ik kon optrekke naar de site...
een paar dagen later was t oefening en ik mocht mee de BCC in...als het dan einde oefening was dan stuurden ze mij naar de CWAR...ik van mijn oren maken....en bolleke (Olt van den abeele) zei dat m af stond...ik moest just de luiken gaan dicht doen....toen ik boven kwam stond m nog in full radiate....ik geloof dat viv ook op de site gewerkt heeft op de MMO toen ze zwanger was.....maar ja we waren toen nog naief he....nu zou dat allemaal niet meer pakken zenne....
my doggy is my baby

anneke57

06 aug 2007, 19:06

BLACKJACK schreef:Yep, weet daar nog van.
Da was ' den briek' die da gedaan had, maar wie die vest aanhad da weet ik ni meer.'k Peis vanop ongeveer ne centimeter of tien dat hij 'schoot' zogezegd. 't Was een serieus gat dat ter in was in die jas, maar ik dacht dat het zo'n heel oude 'kogelvrije' beschermer was.
Ook die rode stopsels die ge op uw geweer me ne kwart draai moest vast zetten als ge me losse flodders schoot. Als ge diene draai der ni aan gaf, gewoon los opzette dus, vlogen die stoppen nen helen eind de lucht in.
Zo hebben we toch ne keer serieus lang mogen zoeken eer da we ze terugvonden ook.
Grtz
Bljk.
oei jij weet dat ook nog....den briek ken ik nie meer....
my doggy is my baby

vivke

06 aug 2007, 19:48

Ik leef nog was een spelleke aan 't spelen sè.
Anneke ik herinner mij dat allemaal nog, lig bijna onder mijne laptop van 't lachen bij de herinneringen. Maar ik heb toen ik zwanger was niet op den site gewerkt maar op het secretariaat van de stafbatterij.
Ik weet nog dat ge op de site waart toen ge pas zwanger waart van uw tweede, heb toen heel hard van mijne neus gemaakt tegen bolleke, resultaat een verslag en 4 dagen ballen.
Heeft me toen toch goed gedaan.
Ik herinner mij BLACKJACK dat er ene van uw kliek achter zijne dienst heeft moeten doen, maar ken zijn juiste naam niet meer. Jullie noemden hem den briek.
ik herinner mij wel dat het ne toffe gast was waar ik dikwijls mee gelachen heb.
Konden we maar eens een dagske terug in den tijd en wisten wat we nu weten hé. ik kies de periode dat BLACKJACK en De Potter daar waren.
BLACKJACK weet ge niet waar hij zit. Zou jullie graag eens terug willen zien.
My dog is my live

vivke

06 aug 2007, 20:01

anneke57 schreef:
BLACKJACK schreef:Hela hela,
oude schoendoos...
Blkj.

allee dat is dan een hele grote schoendoos.....
amai gekwetst of ziek zijn pakte bij ons nie zenne...ik weet nog da ons viv met een zware bronchite op maneuver mee was...zo ziek as nen hond...en ze kreeg ne goeie grog van onze BCO (vereecke) en ze mocht een paar uur onder de consoles in de BCC slapen....en dan ging t maneuver verder voor haar....en as ik voor de 2de keer zwanger was ging ik da melden bij de BijComd omdat we normaal nie meer op de site mochten...maar er ware te weinig FCO's en ik kon optrekke naar de site...
een paar dagen later was t oefening en ik mocht mee de BCC in...als het dan einde oefening was dan stuurden ze mij naar de CWAR...ik van mijn oren maken....en bolleke (Olt van den abeele) zei dat m af stond...ik moest just de luiken gaan dicht doen....toen ik boven kwam stond m nog in full radiate....ik geloof dat viv ook op de site gewerkt heeft op de MMO toen ze zwanger was.....maar ja we waren toen nog naief he....nu zou dat allemaal niet meer pakken zenne....
Dat ziek zijn herinner ik mij ook nog, mensen voelde ik mij toen slecht. Diene grog was ni te drinken en hij moest binnen van Vereecke, maar voelde mij derna wel beter
My dog is my live