62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

vivke

06 aug 2007, 20:07

Ann weet ge nog dat wij twee op een dag voor straf alle vignerons moesten kuisen in het wapenmagazijn, weet niet meer wat we weer uitgespookt hadden. We hebben toen toch voor de grap enkele lopen er ondersteboven opgezet. Spijtig genoeg hadden ze het gezien juist voor den vlaggegroet.
Weet ge wie we ook nog moesten terug vinden, den François Dhaen, die deed dikwijls mee als er iets uitgespookt werd, als hij zelf het slachtoffer al niet was.
My dog is my live

BLACKJACK

06 aug 2007, 21:08

Met 'gekwetst zijn' bedoelde ik wel een simultie als oefening tijdens TAC EVAL of zo. Niet echt.
Der waren wel veel aanvragen tot doktersbezoek de maandagmorgen ma da was meer omdat ge dan de vlaggegroet daarmee ontliep........
Ge kreeg dan natuurlijk meestal een geneesmiddel mee, maarja ge mankeerde natuurlijk weinig of niets. Wij hadden daarvoor op de kamer een gemeenschappelijke kast, van die ijzeren hoge kleerkasten. Om den duur zat die bijna stampvol. Iemand heeft dan waarschijnlijk eens zijn mond voorbijgepraat en we kregen kamerinspectie. Natuurlijk werd onze medicijnkast ontdekt waarbij diegen die inspectie deed bijna achterover viel van de voorraad die wij hadden; Volgens die mens waren wij beter bevoorraad dan de apotheek zelf. Was gelukkig juist op verlof toen da gebeurde.
Blkj.

BLACKJACK

06 aug 2007, 21:17

P.S. bolleke da was Van Den Abbeele ...
Wij hadden der wel weinig of gene last mee met diene mens.
Valt mij nog een leuke anecdote van binnen, mr ga ze hier toch ni opzette.
Blkj.

BLACKJACK

06 aug 2007, 21:38

Srry Vivke, zoals reeds gezegd heb gn contact meer me niemand van die tijd :( :( :(
Had gedacht van hier msschien iemand te vinden....
We zullen ter maar op steken da supers mei 77 zich nog gn senioren voelen zeker... :wink:
Blkj.

vivke

06 aug 2007, 21:56

BLACKJACK schreef:P.S. bolleke da was Van Den Abbeele ...
Blkj.
AlLée BLACKJACK ni flauw doen, VERTEL
My dog is my live

Peetje Maurice

06 aug 2007, 22:10

BLACKJACK schreef:P.S. bolleke da was Van Den Abbeele ...
Blkj.
Wie A zegt moet B zeggen! Dus alle informatie over Van Den Abeele is van harte welkom! Ik weet enkel dat Van Den Abeele ne zeer rare was of is, ook nu nog...
Der Peet :wink:

BLACKJACK

06 aug 2007, 22:15

Wel, weet ni meer of da't op de site was of ergens anders, tijdens maneuvers alleszins, en in't begin da wij der waren: ze konden me ons nog ni veel doen.
We waren me ne grote groep arme soldaatjes die dienden als bewaking tegen indringers of aanvallers ofzo zogezegd. Plots, met de vigneron in de aanslag liep onze vriend op kop van de bende al roepend 'ten aanval', da weet'k nog goe.
Doch de arme man versukkeld hem plots en 'bolde' de helling toch een redelijk eindje naar beneden...
We moeten ook wel nog iet bewaren om straks ook nog te kunnen vertellen hé :wink:
Allée,
slaap wel en droom zacht allemaal,
Blkj.

vivke

06 aug 2007, 22:38

Hahaha hadden Ann en ik moeten zien, waren we zelf naar beneden gerold, van 't lachen natuurlijk. WEERAL EEN SIGAAR
My dog is my live

Emteechauffeurke

07 aug 2007, 08:01

Gut meuning,

Amai das nogal wa met die sigaren!! Op de langen duur kunde een sigarenwinkelke open doen!! Waren da van die Havanas die ge dan kreeg??
D'as dan nog te doen want die zijn nie goeiekoop zunne voor te verkopen!!
In mijnen jongen tijd kon ik een winkelke van buizen open doen, van t'school......hihi!! Maar in Heverlee op de FRAC van de eerste keer d'er door voor den theorie en praktijk....daar was ik van verschoten zie!!! Veel geoefend de kanten van Blanden, Bierbeek,Haasrode en Oud-Heverlee(zoete waters). Ik denk dat dit nie ver van ons Vivke moet zijn waar ze woont!!
Wij kregen daar les van een jong poepeke van de kanten van Wilsele!!

GRTZ,
ROBERT :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

anneke57

07 aug 2007, 09:17

vivke schreef:Ann weet ge nog dat wij twee op een dag voor straf alle vignerons moesten kuisen in het wapenmagazijn, weet niet meer wat we weer uitgespookt hadden. We hebben toen toch voor de grap enkele lopen er ondersteboven opgezet. Spijtig genoeg hadden ze het gezien juist voor den vlaggegroet.
Weet ge wie we ook nog moesten terug vinden, den François Dhaen, die deed dikwijls mee als er iets uitgespookt werd, als hij zelf het slachtoffer al niet was.
ja da weet ik nog vivke...en ik was vies van diene troop of hoe noemde da spul weer....k had het wel wille meemake op diene vlaggegroet...
ja francois dhaen zou ik ook nog eens wille terug zien....misschien via via hier in evere k zal eens probere.....
my doggy is my baby

vivke

07 aug 2007, 09:38

Inderdaad Emteechauffeurke, dat is Oud-Heverlee wat je bedoeld en dat is hier in de buurt.
Die sigaren waren geen Havanasigaren en ik kan u wel vertellen dat wij er veel gerookt hebben (onder ons voeten krijgen dus) en wij waren nog zo braaf. :lol:
My dog is my live

Emteechauffeurke

07 aug 2007, 11:12

Hoi Vivke,
Idd. aan die omgeving heb ik goeie herinneringen,heel mooie landschappen, mooie dorpen enz. Elke dag van de week hadden wij daar een ander parcour,
eentje liep dus langs de zoete waters, en verschillend lagen wij beslag op een of andere parochiezaal voor te eten. Vraag mij nie meer welke, maar een vaste stek was een redelijk modern gebouw , ik weet nie waar,in ieder geval lag het pal tegen een visvijvercomplex, en moesten naar het eerste verdiep!
En daarmee zijn ik toen chauffeur MAN-CARGO 4Ton geworden, die waren toen nieuw!!
Weet ge dat er bij ons in Brakel een verschil van kwaliteit was in chauffeurs, die van Heverlee kwamen en die van Turnhout OC nr3??

GRTZ,
ROBERT :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

RAYMOND DE BIE

07 aug 2007, 14:10

Peetje Maurice schreef:Wie van de "echte" 62 A ers kent de naam van deze radar en wie weet waarvoor hij diende?
Afbeelding
Met dank aan mevrouw Puype!
De Peet :wink:

anneke57

07 aug 2007, 15:06

vivke schreef:Inderdaad Emteechauffeurke, dat is Oud-Heverlee wat je bedoeld en dat is hier in de buurt.
Die sigaren waren geen Havanasigaren en ik kan u wel vertellen dat wij er veel gerookt hebben (onder ons voeten krijgen dus) en wij waren nog zo braaf. :lol:
da s waar vivke ...wij waren engeltjes van meiskes....alleen een beetje jong nog en een beetje huppeldepup....en da konde ze nie verdrage... :oops: :lol:
my doggy is my baby

anneke57

07 aug 2007, 15:14

RAYMOND DE BIE schreef:
Peetje Maurice schreef:Wie van de "echte" 62 A ers kent de naam van deze radar en wie weet waarvoor hij diende?
Afbeelding
Met dank aan mevrouw Puype!
De Peet :wink:
was da nie diene van de BOC....voor contact met de sites.....t kan zijn da ik hier ne dikke blunder sla, maar k ga t toch probere :oops: ....t is ook zolang geleden he
my doggy is my baby