62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Goeiemorgie!!!!!!!
Appel aan bed!!!Iedereen in tenue voor inspectieeee!!Daarna op 't plein per rotten van vier en rechts rieeeee!! Oorwaarts arch!!
Amai ge moet da nie doen zenne!! Is iedereen nuchter geraakt!! Dat doet mij nogal denken aan diene commandant op da plein, man die had een schorre stem sé. die zal veel strepsillekes moeten pakken hebben. Zo een klein geblokt manneke.Daar was zone vieze inspecteur bij, als 'm wat vond aan Uw kostuumeke,dan was zijnen dag goe en d'en uwen omzeep!!Ik denk na al dat gezuip een klein beetje dril om wakker te worden hee. Iedereen een goe weekend gehad? Ikwel!En daarmee is week weeral begonne sé.Ter plaaaaatse ust! U mag beschikken!!!!
GRTZ,
ROBERT
Appel aan bed!!!Iedereen in tenue voor inspectieeee!!Daarna op 't plein per rotten van vier en rechts rieeeee!! Oorwaarts arch!!
Amai ge moet da nie doen zenne!! Is iedereen nuchter geraakt!! Dat doet mij nogal denken aan diene commandant op da plein, man die had een schorre stem sé. die zal veel strepsillekes moeten pakken hebben. Zo een klein geblokt manneke.Daar was zone vieze inspecteur bij, als 'm wat vond aan Uw kostuumeke,dan was zijnen dag goe en d'en uwen omzeep!!Ik denk na al dat gezuip een klein beetje dril om wakker te worden hee. Iedereen een goe weekend gehad? Ikwel!En daarmee is week weeral begonne sé.Ter plaaaaatse ust! U mag beschikken!!!!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
michiel54 - Lid geworden op: 18 feb 2006, 16:34
Ons preeke bedroeg , voor een gewone soldaat zo'n 30-duizend frank netto met alle voordelen erbij , plus dat we nog gebruik konden maken van brandstofbons en de goedkope CMC;sigaretten, gratis wonen, auto kopen zonder BTW,.... Wij hadden dus een goede verdienste.
De BOC was enkel bemand door staf-personeel . Oh ja , ons wedde werd voorruit betaald op een rekening en de DM's moesten we afhalen bij de personeelsdienst . Maar moet ik eerlijk toegeven , mijn maten zaten bij de soldaat miliciens , en enkele stv'ers . De rest kon me gestolen worden . Liefde zocht ik bij het Duitse vrouwenvolk , die waren er zat , euh voldoende.
De BOC was enkel bemand door staf-personeel . Oh ja , ons wedde werd voorruit betaald op een rekening en de DM's moesten we afhalen bij de personeelsdienst . Maar moet ik eerlijk toegeven , mijn maten zaten bij de soldaat miliciens , en enkele stv'ers . De rest kon me gestolen worden . Liefde zocht ik bij het Duitse vrouwenvolk , die waren er zat , euh voldoende.
-
vivke - Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:22
Amaai precies een schoon leven gehad bij het duitse vrouwvolkmichiel54 schreef:Ons preeke bedroeg , voor een gewone soldaat zo'n 30-duizend frank netto met alle voordelen erbij , plus dat we nog gebruik konden maken van brandstofbons en de goedkope CMC;sigaretten, gratis wonen, auto kopen zonder BTW,.... Wij hadden dus een goede verdienste.
My dog is my live
-
radio-operateurke - Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:58
Bedankt voor de uitleg Michiel54, nu ik alles op een rijtje zet begint het me te dagen: ik denk dat ikzelf éénmalig meegeholpen heb de BOC te helpen opzetten, ik kan ook fout zitten, natuurlijk. Naar ik van U verneem moet de BOC nogal groot geweest zijn, vermits er ook een kantinier aanwezig was. Kan iemand me zeggen of de site van de C-batt. ook in de omtrek lag.
- Inderdaad, 30 jaar geleden was dit geen slechte pree.
- Peet, ik kan volledig inkomen in je opvatting hoor, ik dronk ook graag een pint zonder dronken te zijn. 't Meest van al had men last van baldadigheden en schade dat er aangericht werd, niet alleen aan legermateriaal, maar ook dikwijls aan persoonlijk gerief.
- 'k had ook eens graag geweten van BV's en VBV's hoe men daar zijn vrije tijd invulde. Ik denk met de regelmatige weekend- en nachtdiensten, dat er heel wat vrije tijd overbleef. Ging met de wijde omtrek verkennen of bleef men meestal in de kazerne?
De meeste miliciens hadden geen vrije dagen, wel soms 's avonds en 's zondags. De verlofdagen werden allemaal gebruikt om naar huis te gaan.
Weet er nog altijd niemand wie de bataljonscommandant was in 1969 (lt.-kol.)? Groetjes.
- Inderdaad, 30 jaar geleden was dit geen slechte pree.
- Peet, ik kan volledig inkomen in je opvatting hoor, ik dronk ook graag een pint zonder dronken te zijn. 't Meest van al had men last van baldadigheden en schade dat er aangericht werd, niet alleen aan legermateriaal, maar ook dikwijls aan persoonlijk gerief.
- 'k had ook eens graag geweten van BV's en VBV's hoe men daar zijn vrije tijd invulde. Ik denk met de regelmatige weekend- en nachtdiensten, dat er heel wat vrije tijd overbleef. Ging met de wijde omtrek verkennen of bleef men meestal in de kazerne?
De meeste miliciens hadden geen vrije dagen, wel soms 's avonds en 's zondags. De verlofdagen werden allemaal gebruikt om naar huis te gaan.
Weet er nog altijd niemand wie de bataljonscommandant was in 1969 (lt.-kol.)? Groetjes.
-
Hallookes,
Wat die verlofdagen betreft misschien een toelichting. Wij hadden , geloof ik recht op 6 dagen verlof per maand,die je niet persé hoefde op te nemen.
Bij ons lichting waren er miliciens die het presteerde om de eerste 3 maand niet met verlof te gaan, dus waren dat serieus wat dagen opgespaard die ze hadden op hun laatste maanden!
Ikzelf heb tijdens mijn laatste maand 13 dagen verlof kunnen opnemen, ook hadden wij daar ene die 2 dagen voor zijn afzwaai terug uit verlof kwam uit Belgie! Dus die had al redelijk wat bagage kunnen meenemen.
Ook hadden wij de mogelijkheid om verlofdagen binnen de BSD op te nemen,
maar hoe dat precies weer in mekaar zat weet ik nie meer!
Een anekdote was dat wie met den auto naar huis ging rapper thuis was als die met den boemel. Ik vertrok om5uur s'avonds was thuis rondhalfelf en den boemel vertrok in Altenbeken of Warburg rond halftwee s'nachts en rond 9uur s'morgens stopte die op Nord in Brussel en die van de zee waren van belange nog nie thuis!!
Waar is ons Anneke??
GRTZ,
ROBERT

PS: Wanneer de milicien speciale daden had gesteld kon die in aanmerking komen voor extra halve dagen verlof, mij is dat 2 maal te beurt gevallen, jieeeehaaa!!!!
Wat die verlofdagen betreft misschien een toelichting. Wij hadden , geloof ik recht op 6 dagen verlof per maand,die je niet persé hoefde op te nemen.
Bij ons lichting waren er miliciens die het presteerde om de eerste 3 maand niet met verlof te gaan, dus waren dat serieus wat dagen opgespaard die ze hadden op hun laatste maanden!
Ikzelf heb tijdens mijn laatste maand 13 dagen verlof kunnen opnemen, ook hadden wij daar ene die 2 dagen voor zijn afzwaai terug uit verlof kwam uit Belgie! Dus die had al redelijk wat bagage kunnen meenemen.
Ook hadden wij de mogelijkheid om verlofdagen binnen de BSD op te nemen,
maar hoe dat precies weer in mekaar zat weet ik nie meer!
Een anekdote was dat wie met den auto naar huis ging rapper thuis was als die met den boemel. Ik vertrok om5uur s'avonds was thuis rondhalfelf en den boemel vertrok in Altenbeken of Warburg rond halftwee s'nachts en rond 9uur s'morgens stopte die op Nord in Brussel en die van de zee waren van belange nog nie thuis!!
Waar is ons Anneke??
GRTZ,
ROBERT
PS: Wanneer de milicien speciale daden had gesteld kon die in aanmerking komen voor extra halve dagen verlof, mij is dat 2 maal te beurt gevallen, jieeeehaaa!!!!
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Vivke,
Rustig blijven, nie panikeren diep ademhalen, da komt allemaal in orde zulle!
Pakt desnoods een goei borrel of twee!!
Paft een sigaretteke ofzo, zeker geen pillekes pakken, nie goe zulle!!
Annekeeeeeeuuuuuuu where are you!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????
GRTZ,
ROBERT

GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
vivke - Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:22
Hihi drink geen borrels, maar een sigaretje...Emteechauffeurke schreef:Vivke,
GRTZ,
ROBERT
![]()
![]()
![]()
My dog is my live
-
Vivke,
Amai seg zijn wij content zulle!! En wij hier maar ons kas opfrette, nagele bijten, klinieken afbellen, den Tv zien voor een opsporingsbericht!!
Kreeg er begot krampen van aan mijn maag!!Allee we zijn terug op ons effen
Ik z'en curieus wanneer ik ze hoor !!
GRTZ,
ROBERT

Amai seg zijn wij content zulle!! En wij hier maar ons kas opfrette, nagele bijten, klinieken afbellen, den Tv zien voor een opsporingsbericht!!
Kreeg er begot krampen van aan mijn maag!!Allee we zijn terug op ons effen
Ik z'en curieus wanneer ik ze hoor !!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Viv, ik zie hier nog geen berichtjes van ons Anneke.
Ik zal maar gerust zijn als ze zich hier terug aanmeld.
Ben er niet gerust in, je mocht de politie en de brandweer nog niet afgebeld hebben Viv! Anders moeten we een oproepingsbericht laten verschijnen op TV...
I'm waiting to read Anneke...
Anneke, come back if you please...
Der Peet
Ik zal maar gerust zijn als ze zich hier terug aanmeld.
Ben er niet gerust in, je mocht de politie en de brandweer nog niet afgebeld hebben Viv! Anders moeten we een oproepingsbericht laten verschijnen op TV...
I'm waiting to read Anneke...
Anneke, come back if you please...
Der Peet
Laatst gewijzigd door Peetje Maurice op 13 aug 2007, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Da's helemaal niet slecht, zeker voor de jaren 70. Met al die voordelen in natura kwamen jullie aan een meer dan behoorlijke wedde.michiel54 schreef:Ons preeke bedroeg , voor een gewone soldaat zo'n 30-duizend frank netto met alle voordelen erbij , plus dat we nog gebruik konden maken van brandstofbons en de goedkope CMC;sigaretten, gratis wonen, auto kopen zonder BTW,.... Wij hadden dus een goede verdienste.
En laat ons eerlijk zijn, een schone pré voor toch maar minimum prestaties, gepaard gaande met heel veel amusement, inclusief duitse vrouwen. Langs de andere kant waren jullie dan toch ook zo ver van huis, van het vaderland.
Men heeft ons destijds nooit over "bijtekenen" gesproken, nooit heeft iemand van de beroeps reclame gemaakt voor het leger.
Niet dat ik zou willen bijtekenen hebben, want ik denk dat je voor zoiets toch wat avontuurlijk moet geweest zijn.
Als jullie dan, voor die tijd, zo'n schoon "preeke" hadden, wat moet dat dan geweest zijn voor pakweg een majoor of een luitenant...
Mvg
Der Peet
PS: michiel54 bedankt voor je spontane reaktie!