62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Emteechauffeurke

14 aug 2007, 11:10

Hallookes,

Snif, snif, snif, bwei, bwei!! da pakt mij nu sé!!!!!!!!!!
Ons zonneke is ie terug!! Amai da was hier bijna sprake van
onwettige afwezigheid!!

GRTZ,
ROBERT
:wink: :wink:

PS: Vivke ge zijt ook een zonneke zulle 8)
Suuuupppeeers yes!!!!!

vivke

14 aug 2007, 11:13

Emteeke, Anneke en ik zijn allebei zonnekes, ge kent ons nog niet.
Maar owee als het onweert :lol:
My dog is my live

anneke57

14 aug 2007, 11:21

Emteechauffeurke schreef:Hallookes,

Snif, snif, snif, bwei, bwei!! da pakt mij nu sé!!!!!!!!!!
Ons zonneke is ie terug!! Amai da was hier bijna sprake van
onwettige afwezigheid!!

GRTZ,
ROBERT
:wink: :wink:

PS: Vivke ge zijt ook een zonneke zulle 8)
merciekes zenne.....da pak mij nu ook se.... :o :cry: :cry: :oops: :P ....amai....k zal t nooit meer doen zenne.....sebiet ben ik hier nog DESERTEUSE.....

t zal nog nie zijn da ons vivke (allee "mijn vivke") een zonneke is....t is nie voor niks da wij vriendinne ware vroeger (nu nog zelle...hihi) ...ze is nog niks veranderd tege vroeger :P :twisted: :lol: ...maar ze moet nie verandere zenne.....da ze zo maar blijft ....

groetjes ann :P
my doggy is my baby

anneke57

14 aug 2007, 11:35

vivke schreef:Emteeke, Anneke en ik zijn allebei zonnekes, ge kent ons nog niet.
Maar owee als het onweert :lol:

as ge da maar weet..... :P :lol: :twisted: :wink:
my doggy is my baby

BLACKJACK

14 aug 2007, 12:03

Yep, VIV en Ann, eindelijk in de schoendoos gevonden ...

Afbeelding

hieronder de 'supers mei 77' echter nog voor den doop ..................... :wink:
waren echter wel met een gans pak meer... :?:
gans vooraan Stany, daarachter Gerrit, derde van links boven Batsy,
ik gans links. Den ' Briek staat er niet bij, was waarschijnlijk al gedoopt, was veel eerder dan wij in Essentho.

Afbeelding

Hieronder als echte supers dus, tijdens onze laatste maand, mei dus, ergens achter de garage in de kazerne, waar de camions geparkeerd stonden ofzo.
De excessen zoals 'Peetje' beschreef ( sch.... in de kamers,in de kantine, etc.) heb ik bij ons nooit geweten, wij dronken soms ook meer dan genoeg, zoals reeds eerder gezegd wat kon je er anders doen, maar het ging er toch wel iets beschaafder aan toe dan Peetje beschreef.
Wij hebben dus wel de ' eerste ' VBV's meegemaakt, wanneer zij in de kantine kwamen ging het er zeker 'beschaafder' aan toe.
Zoals onze vriend Robert altijd roept, supers YES !!!!!!
( deze keer van mei 77 :wink: )
Greetz,
Blkj.

anneke57

14 aug 2007, 14:50

Waar veel volk kwam was de Remember , er kwam ook veel volk in een café van een ex-beroepsmilitair waar je ook goed kon eten, maar die naam weet ik niet meer. Dan was er nog een hal waar ieder weekend gedanst werd, kwamen veel BV's en miliciens, maar ben die naam ook vergeten.[/quote]

ik denk dat da "het boeferke" was...da was in t dorp van essentho.....veel miliciens en BV's gingen daar te voet naartoe...was een goeie wandeling van de kazerne....en ik dacht dat da johnny geernaert was die da café uitbaatte...of heb ik het verkeerd voor....
ik kwam daar ook dikwijls...
my doggy is my baby

anneke57

14 aug 2007, 15:09

BLACKJACK schreef:Yep, VIV en Ann, eindelijk in de schoendoos gevonden ...

Afbeelding

hieronder de 'supers mei 77' echter nog voor den doop ..................... :wink:
ik gans links. Den ' Briek staat er niet bij, was waarschijnlijk al gedoopt, was veel eerder dan wij in Essentho.

amai zelle... 8O ..jullie waren nog schone mannekes zenne.....seg vivke...en wij hebbe da toen niet opgemerkt.....nondedju..... :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Hieronder als echte supers dus, tijdens onze laatste maand, mei dus, ergens achter de garage in de kazerne, waar de camions geparkeerd stonden ofzo.
De excessen zoals 'Peetje' beschreef ( sch.... in de kamers,in de kantine, etc.) heb ik bij ons nooit geweten, wij dronken soms ook meer dan genoeg, zoals reeds eerder gezegd wat kon je er anders doen, maar het ging er toch wel iets beschaafder aan toe dan Peetje beschreef.
Wij hebben dus wel de ' eerste ' VBV's meegemaakt, wanneer zij in de kantine kwamen ging het er zeker 'beschaafder' aan toe.
Greetz,
Blkj.
my doggy is my baby

Emteechauffeurke

14 aug 2007, 15:31

Hallookes,

Ik heb ook nog wa fotookes van uit mijnen tijd, maar ik heb gene scanner :evil: :evil: :evil: dus kan ik zo ook nie uploaden. het zijn er nie veel maar toch. Mijne Windows98 kan gene scanner aan zeggen ze!! :? :?

En de raad der wijzen heeft beslist dat de afwezigheid van ons Anneke volledig verantwoord was om voorliggende redenen, en dus deze dagen worden omgezet in gunstverlof!!! Waarvan akte!!
Ik denk da ze content ga zijn :roll: :roll: :roll: !

GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!

BLACKJACK

14 aug 2007, 15:36

Schone mannekes .... :oops:
't er zijn ondertussen wel al een paar kilookes bijgekomen.......
Bij jullie ook wel al veronderstel ik :wink:
Blkj

Peetje Maurice

14 aug 2007, 18:45

BLACKJACK schreef:
't er zijn ondertussen wel al een paar kilookes bijgekomen.......
Bij jullie ook wel al veronderstel ik :wink:
Blkj
Zou dat ook het geval zijn voor Vivke en Anneke, of zouden ze er nog altijd "maagdelijk " uitzien, ....we hebben één keer een fotoke van Vivke gezien in het gezelschap van haar Bordercollie en daar zag Vivke er zeer goed uit.

En wat we nu nog altijd niet weten, is de naam van de hond op de foto...

Ik ben zo gelukkig dat Anneke terug is...want ik heb er deze nacht niet kunnen van slapen...zo bezorgd ben ik om jou :oops:

Welcome back Anneke! You're welcome!

De Peet :wink:

Emteechauffeurke

14 aug 2007, 20:25

Hallo de Peet,
Awel ik heb zojuist uit puur contentement me da gevalleke van ons Anneke, een terraske gaan doen sé!!!! Een DUVEL of vijf en dan ne goeie Chinees gaan halen!!!!!! KIP ZOETZUUR me GEBAKKEN RIJST en da heeft goe gesmaakt zulle!!!! Amai meer moet da nie zijn!!
Anneke we love you!!!!!

GRTZ,
ROBERT :wink: :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

Peetje Maurice

14 aug 2007, 21:46

Even terug naar Blackjack. Het zijn mooie foto's hoor, althans voor die tijd. Je schrijft daar dat jullie als 'supers' moesten 'gedoopt' worden...Voor zover ik weet hebben we dat niet gedaan. Wat wij wel deden dat was de bleus die binnenkwamen onderwerpen aan een wel heel serieuze doop.
Ik was bij de C batterij, daar verliep zo'n doop van die bleus, door ons als super de supers, nog naar behoren. Er werd veel bier gezopen, er werd heel veel van die camouflageverf gebruikt, die we moesten gebruiken om onze gordel te kuisen, dat heeft een speciaal woord, maar het ontsnapt me nu, er werd tandpasta gebruikt, truken met het bed uitgehaald, enfin hetgeen wij als bleus ook hebben moeten ondergaan. De dopen in de C batterij waren te vergelijken met de dopen in de universiteit, dus eigenlijk nogal gewoon.
In de D batterij, werd er serieuzer werk van gemaakt, menige arme bleukes moesten poedelnaakt door de gang rennen, bier zuipen tegen de sterren op, van alles en nog wat opeten, echt geen lachertje.

Nee, wij hebben nooit een doop moeten ondergaan toen we de 'supertijd' bereikt hadden. Wij waren eerder 'schachtentemmers'.

Toen ik samen met nog twee kameraden aankwam in Essentho werden we niet onmiddellijk gedoopt, we kregen enkele weken respijt toen het gros van de anderen uit Lombardsijde ons kwam vervoegen.

Mvg

De Peet :wink:

Peetje Maurice

14 aug 2007, 22:00

anneke57 schreef:t ging hier over drinken en roken enz...dat is nu toch iets veranderd bij t leger hoor....tijdens de dienst is het nu ten strengste verboden om alcohol te gebruike....als ze je snappen dan zwaait het serieus hoor.....roken moeten we ook buiten doen....als je een drink wil organiseren, dan moet je dat aanvragen aan de KorpsComd en moet je een goede reden hebben......pffffff....t was vroeger toch plezanter zenne.....
anneke, ik werk ook in overheidsdienst en al hetgene je hierboven komt te schrijven, dat is ook bij ons het geval.
Er komt of er zou toch geen alcohol meer mogen in het gebouw komen, er mag niet meer binnen het gebouw worden gerookt. Er zijn rookpauzes voorzien, maar die moet je dan via de computer doorgeven, wanneer je aan de rookpauze begint en wanneer ze eindigt. Ofwel trekken ze je dan van je wedde af, ofwel van je vakantiedagen of recuperatiedagen.

Stel je dat eens voor toen we daar nog in Essentho waren, zoiets was ondenkbaar. Tijden zijn wel heel erg veranderd, maar niet in goede zin, ik vond het vroeger ook veel plezanter, nu mag er nog amper worden gelachen. Mensen op het werk hangen zo niet meer aan elkaar en er is altijd veel werk en dat brengt stress met zich mee en dat is dan weer niet goed voor de gezondheid.

Ook ik zal tevreden zijn wanneer ik kan met pensioen gaan! De goede tijden zoals we die gekend hebben zoals in het leger destijds, ja die zijn definitief vervlogen :cry:

BLACKJACK

14 aug 2007, 22:23

Hallo Peet,
ik schreef alleen als commentaar bij de bovenste foto dat hij genomen is juist voor onze doop, en bij de onderste foto dat deze genomen is toen we supers waren !!!!!!! 8)
Supers werden natuurlijk NIET GEDOOPT !!!!!!!!! 8O 8O 8O :roll:
En naakt door de gangen werd er ook niet gelopen...................
Wel veel plezier en lol gemaakt zowel toen we gedoopt werden ( als blue :cry: ) als toen we zelf doopten ( als super :D )
Grtz,
Blkj.

vivke

15 aug 2007, 09:05

anneke57 schreef:
BLACKJACK schreef:Yep, VIV en Ann, eindelijk in de schoendoos gevonden ...

Afbeelding

amai zelle... 8O ..jullie waren nog schone mannekes zenne.....seg vivke...en wij hebbe da toen niet opgemerkt.....nondedju..... :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Greetz,
Blkj.
Ja inderdaad, de herinneringen komen terug bij het zien van die foto's.
Ik herken er zeker een paar.

En Anneke, ik had ze wel opgemerkt, Stany toch.
Herinnert ge u dat niet meer. De eerste dag dat zij op de site toekwamen kon Stany mijn bloed wel drinken.
Ze riepen 's morgens bij de verzameling in de kantine toch de namen van iedereen af. Toen ze riepen 'De Potter' ben ik hardop in de lach geschoten en heb nog wat commentaar gegeven.
Als zijn ogen kogels waren was ik al lang dood en begraven geweest.
Hebben het achteraf bij gelegd en zijn vrienden.... :lol: geworden.
My dog is my live